Goeiemorgen! Stefanie, ik voel me echt bagger hahaha maar goed, ben ook als de dood dat het niet goed gaat... Ben nu vandaag alleen met dreumes en probeer hem niet te tillen en hem veel zelf te laten doen maar man je kan me oprapen... Echt erg... En dan nog 4 weken, nou shoot me Draagdoeken, er zijn zooooveeeel verschillende... Ik heb ooit een tricot gehad, een rekbare maar andere zweren bij een geweven (niet rekbaar) model. En dan heb je nog maten... Ik geloof dat maat 6 (6 meter) het meest gangbare is omdat je daar veel verschillende knopen mee kan maken. Misschien heb je iets aan mensen met kennis van zaken, wellicht te vinden op een forum als "dragen & voeden" of een forum over "natuurlijk ouderschap". Daar zitten de meeste kenners denk ik.
Stefanie, wat goed dat je al zo goed voorbereid bent op de BV! Knap dat je er al zoveel over gelezen hebt. Ik heb zoiets van: 'het is natuurlijk, wat moet je dan leren?' Ik vind het zo theoretisch om er over te moeten lezen... Hier net de dominee onverwachts op bezoek gehad! Was erg gezellig en vooral ook erg goed. Kon ik tenminste weer even op mijn krent zitten!
@vangas wij hebben geen piet kerkhof @Rianne moeijk je als de kleine er is dan niks mogen ik merk het ook je doet nog zo veel ( en ik mag dat dan nog ) dus laat staan jij knuff
Hallo dames, Nou ik ben weer terug van de Vk hoor. Alles was prima in orde. Ik kreeg een formulier van haar mee om thuis in te vullen. Een soort geboorteplan. Hier kan ik bepaalde wensen op aangeven. Zoals welke pijnstelling ik eventueel zou willen, in welke houding ik bevallen wil. Wie ik er bij wil hebben of juist niet! Ze gaf ook duidelijk aan dat ik het niet perse in hoef te vullen als ik ik zoiets heb van ik zie het allemaal wel, maar de ruimte is er om mijn wensen aan te geven. De volgende keer lever ik hem dan weer in, dan scannen zij het in de computer en zodra ik daar dan aan het bevallen ben dan printen ze het uit zodat ze het bij de hand hebbben. Bloeddruk was weer netjes 110/70 en ik heb gevraagd hoe het met indalen zit en gebroken vliezen. Vroeger was het inderdaad zo dat je na de 37e week meteen moest liggen als je vliezen braken en het kindje was nog niet ingedaald. Dan werd je ook per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis. Tegenwoordig is dat niet meer zo behalve als het kindje echt verkeerd ligt (overdwars of in stuit) Als hij/zij al wel met het hoofdje naar beneden ligt en er als het ware boven je bekken hangt dan valt het wel mee. Wel is het dan raadzaam om zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te komen, maar je hoeft niet plat te liggen. Dus dat is ook weer duidelijk. Toen heeft ze even gevoeld hoe de kleine ligt. Nou met het koppie nog steeds naar beneden! En tegen mijn bekken aan. Hij/zij ligt nog niet vast in mijn bekken, maar heeft de daling dus al wel in gezet en daar komen waarschijnlijk die krampen en harde buiken vandaan die ik de laatste dagen had. Hartslag van de baby was ook perfect. En over 2 weken mag ik weer naar dezelfde VK. Dus 26 april! Ondanks dat ik dus onder controle van de gyn sta, heb ik toch ook wel veel met de vk te maken en heb tot nu toe haar elke keer nog getroffen. 1 keer tijdens een ctg een ander gehad. Maar verder altijd dezelfde en vind het echt een tof mens. Ze riep me ook niet eens bij Mw. + achternaam uit de wachtkamer, maar ze wenkte me en zij kom maar hoor met zo'n blik van daar ben je weer we hebben elkaar afgelopen donderdag nog gezien! Echt heel vriendelijk en het gevoel of ben je daar op de koffie ofzo hahahha! En we hebben even besproken welke mogelijkheden er tot pijnstilling zijn en dat is dus een ruggenprik of een morfinepompje wat via het infuus gaat zeg maar. Dan krijg ik een kastje met een knopje in mijn hand en dat haalt dan de scherpe randjes er van af. Is erg fijne pijnstilling alleen als je het al geeft terwijl je nog maar 2 cm ontsluiting hebt dan is het effect bij 4 cm ontsluiting helemaal weg dan werkt het niet meer. Dus vaak geven ze dat pas als je rond de 6 a 7 cm zit omdat het dan bijvoorbeeld niet vordert of omdat je uitgeput raakt. Dit spreekt me erg aan. Ik heb wel meteen gezegd dat ik in eerste instantie gewoon zonder pijnstilling wil zien hoe ver ik kom. Ruggenprik geven ze maar tot 6 of 7 cm ontsluiting omdat je namelijk de weeen helemaal niet voelt als je een ruggenprik hebt. Dat is natuurlijk wel fijn, maar zodra je mag persen dan gooien ze dat ding omlaag zodat je weer helemaal bij bent en goed mee kan persen. Maar ruggenprik daar ben ik wat huiverig voor dus dat is echt een laatste optie voor mij. Liefs
Trouwens ik heb van de week het boxkleed wat ik bij de hema heb gekocht uitgewassen. Op het labeltje staat dat het op 60 graden kan, maar ik heb het voor de zekerheid maar op 30 graden gedaan. Hij is gewoon bijna 10 cm gekrompen!!!! Dat is toch niet normaal.....???
Flesjes ik heb 10 kleine aventflesjes 125 ml(met name voor het kolven) 2x 260ml en 1x 330ml EN dan van difrax de grote en de kleine.
SQ: wat goed dat je een fijn gevoel had bij die vrouw! En wat zonde van het boxkleed. Lijkt me niet normaal dat het zo erg krimpt bij een lage temp. Wat nou als je kindje een keertje spuugt ofzo, dan wil je het misschien wel heter wassen en dan wordt 'ie nóg kleiner! Binna: irritant als een leuke aanbieding er nergens is in je maat... Ik zit zelf tussen 40 en 41 in (schoenen met hakken koop ik meestal in 41, omdat m'n tenen heel breed uitlopen, hihi. Net een eend) Daarvan kopen ze meestal wel aardig wat voorraad in, maar als het uitverkoop is, zijn de leukste altijd al wel weg.. Veel succes bij het andere ziekenhuis vandaag! Vagans: je hebt je hondje toch niet aangestoken met al je genies? Gelukkig gaat het al wat beter met je allergie. Ik vind het vervelend om 's nachts niet door m'n neus te kunnen ademen, omdat je dan zo'n droge mond krijgt en daardoor ook droge lippen. Na m'n weekje verkoudheid zitten m'n lippen nu vol velletjes. Errug charmant... Nou ja, straks bij het tandenpoetsen onder de douche maar zachtjes met de tandenborstel er overheen en daarna vaseline erop. Hopelijk trekt het weer een beetje bij. Ow, ik zie de auto van m'n mams aankomen. Die komt even langs. We gaan meten of ze genoeg elastiek heeft voor de wiegbekleding. Weet iemand of je bekledeing eraf moet kunnen om te kunnen wassen? Ik dacht het wel, maar dat maakt het wel een stuk ingewikkelder om te maken... En op internet zie ik veel voorbeelden waarbij het volgens mij echt vastgeniet zit, zoals meubelstof zegmaar. Weet iemand het? Oh, de bel! Tot later!!
HAAI! @sterelisator: nog in huis van de vorige. Gaan m wel gebruiken. Ik heb ook van Prenatal een soort afdruprekje gekregen destijds. HANDIG!!! @flesjes: Hier Tommee Tippee omdat zoonlief te klein was en hij daar goed uit kon drinken. Pas met een jaar kon hij goed uit avent drinken. Die avent had ik al in een set bij BabyDump gekocht geloof ik incl. Sterilisator. Ik heb 5 mnd BV gegeven en heb veel gehad aan de bakjes van avent en de sterilisator voor de Kolf apparatuur. Ik heb snel een kolf gekocht omdat de KV ook vertelde dat je na 2 weken huren al voorbij de prijs van een electrische kolf gaat! Na 2 weken huren ga je namelijk zelf bijbetalen aan de kolf. (just mentioning voor diegene die er over nadenken!) Ik heb geprobeerd om handmatig te kolven maar dat ging niet. @aantal flesjes: euh veel.. is voor luie mensen hihi! Ik geloof dat we 6 avent hebben en wel 10 TommeeTippee en spenen in alle soorten, maten, standen enz. Wij gooiden (na afspoelen) alles in een afwasbak om s'avonds drie rondes sterilisator te doen ofzo.. Wij hebben niet zo de discipline om dat 'meteen' te doen. @ego: ik doe vandaag de administratie.. je raad het al.. ik zit nu hier op zp dus ik heb nog geen flikker gedaan ik ga straks eens ff bijlezen haha x aan iedereen en succes allemaal met jullie bezoeken enz!
Harry Potter deel 2 staat op. Heb een groot glas drinken voor me staan. En heb rijstepap gemaakt. Ondertussen beneden gezogen. Nu dus weer op de krent
Goeiemiddag meiden, Wish: Mandjes hebben ze vrij goedkoop bij de Action, en anders idd zoals iemand eerder al zei (weet even niet meer wie) gewoon leuke plastic schalen, en dan met servetten ofzo.. even crea doen Vagans: Ik kan je reactie wel begrijpen! Maar ondanks de nare situatie toch veel sterkte! Wat fijn dat de pilletjes zo goed werken!! Hoop dat het zn werk blijft doen! En wat sneu voor je hondje, dat hij zichzelf beet. Troetel: Ja, als ik de puf heb zal ik je 'snachts smsen haha.. je weet hoe mijn smsje er dan aan toe gaat he enne, lekkere ben jij zeg, steeds over ijsjes hebben, en dat terwijl mijn ijsjes op zijn SQ: Wat fijn zeg dat alles goed gaat, en je jezelf lekker op je gemak voel bij de vk! Meimamma: Leuk he, Harry Potter films! Hier kijken we ze ook graag. En wat je onrust betreft, dat herken ik maar al te goed. Ik neem me ook vaak voor om lekker rustig aan te doen, en filmpje te kijken. Maar als puntje bij paaltje komt, zet ik tv aan, en ga ik achter pc zitten.. rust ik dus nog niet heb heel geen geduld om in me eentje op de bank te hangen en film te kijken. Binna: Succes bij de gyn! Hoop dat het bij deze beter gaat dan bij vorige! En wat schoenen betreft, is hier ook drama.. heb mt 42.. nou, vind dan maar eens leuke schoenen. Guusje: He meid, wat rot dat je je zo voel na gisteren! Doe vandaag maar lekker rustig aan!! Succes vanmiddag op verlosafd. en bij de echo en de vk!! Stefanie: Succes bij pedicure vanmiddag, en met klussen. Wel rustig an doen he! Sanny: Veel plezier met je moeder, en met het maken van de wiegbekleding! Esmee: Ga jij nou eens die administratie doen En zoveel flesjes?? pff dan heb ik er maar weinig haha Boxkleed: Mij lijkt het ook niet echt normaal dat ze krimpen bij lage temperatuur, terwijl je ze op hoge temperatuur kunt wassen Ik heb ze op 40 gewassen (stond dat ze op 30 moesten) maar niks gekrompen of wat. Flesjes: Hier 1 flesje van 260 ml, en 1 van 330 ml. heel misschien haal ik nog zo'n kleintje, maar vind het verder wel voldoende! Hier: Wat een drama nacht Was weer vreselijk warm op slaapkamer, dus hadden lkkr het raam wagenwijd open, tot ik ineens nat begon te worden, bleek het kei hard te regenen (slapen onder het dakraam) gelukkig was vriendlief ook nog wakker, dus die heeft raam even dichtgedaan, aangezien ik van de pijn in me bekken niet overeind kon komen. Maar ja, toen was het natuurlijk weer lkkr warm en broeierig op de kamer, en heb nu zo'n matras beschermer onder het hoeslaken liggen, en dat maakt het in bed ook zo warm.. dus ik heb weinig tot niet geslapen vanacht.. steeds ook zo'n mega last van bekken, draaien in bed is echt een ramp Maar goed, vandaag maar weer lkkr rustig an doen, kheb alle was weg, dus straks alleen even afwas doen, en als ik heel veel zin heb, even de woonkamer vast beetje opruimen.. is een zooitje. dus even elke dag wat doen, ist an het end van de week weer netjes. Gister avond waren schoonzus en zwager er, en zwager voelt op een of andere manier dingen aan. Zo wist hij al precies wanneer 2 van zn collega's zouden bevallen.. en bij beide klopte het nog ook. Ook wist hij al vanaf begin af aan, dat wij een jochie krijgen, en zn schoonzusje ook.. wat bij beide dus ook klopt. Bij zn zusje wist hij ook te vertellen wanneer ze zou bevallen, en ook dat klopte. Wat zegt hij nou gister avond tegen me: Aanstaande zaterdag ga jij bevallen!! En hij is er nog eens zeer serieus over ook Dus heb nu echt zo iets van eh okeeeeee.. Ik ben niet echt bijgelovig ofzo.. maar vind het nu toch wel eng haha.. aangezien hij het bij zn 2 collega's en bij zn zusje ook goed had. kheb nu echt zo iets van stel dat hij gelijk heeft, dan komt het nu ineens wel heeeeeeel erg dichtbij Maar goed, ik focus me er niet op.. al mag het van mij wel hoor heb zo iets van we zien wel.. maar toch, vond het wel even apart om zo te horen. wie weet
Gravid, wat een leuke zwager heb jij! Volgens mij vind je het wel prima als het zaterdag zou komen of niet? Tsjonge, ik weet niet hoe ik erop zou reageren, maar als iemand het zo vaak zo goed aanvoelt... spannend! Sunnyqueen, wat leuk dat je zo'n fijn gevoel bij je vk hebt! Gaat zij ook de bevalling leiden of doet de gyn dat? Fijn al die info van de pijnstilling. Wat idioot van je boxkleed! Ik zou er ook even mee terug gaan. 10 cm gekrompen is wel heel veel! En ik hoor juist dat je de babyspullen van de Hema allemaal zo goed op 60 graden kan wassen! Meimamma, Geef mij eens wat van die relaxheid! Goed bezig hoor! Binna, inmiddels alweer terug? Ben benieuwd hoe het was en wat ze zeiden!
Guusje welke relaxheid Dat is juist mijn probleem ik ben mezelf nu aan het verplichten te gaan zitten!
@ Bevallingsgesprek; Ben benieuwd wanneer de VK het hier aansnijdt. Ze zijn een beetje afwachtend af en toe, beetje jammer. Ik heb ook geen idee of dat we vanavond de groei/liggingsecho hebben of dat ze die met gemak uitstellen tot week 36! We zullen het wel zien @ Vagans; Fijn dat je iets beter hebt geslapen en ik herken me helemaal in je paniek/benauwdheids gevoel als je neus dicht zit. Ohh verschrikkelijk, ik ben dan altijd bang dat ik niet uit mezelf adem kan halen door mijn mond als ik slaap! Ach jeetje die Bikkel zit het niet mee @ kapper bellen: Nog niet gedaan, denk dat ik het ook niet doe. Ik heb flinke krullen in mijn haar maar deze mama verpest het altijd een beetje doordat ze het altijd vast heeft en nooit los. Gevolg; rare slagen in mijn haar en een deel steil haar en weg mooie krullen. Stom he? Maar goed ik trok vanmorgen de voorste en achterste pluk tegen elkaar aan (net zoals de kapper doet om te kijken of het op lengte is) en dan zijn ze wel even lang. Maar ik snap er niks van want vriendlief zei ook dat als het los hangt de achterste plukken langer lijken & de punten zijn daar ook nog wat dood terwijl de voorste delen allemaal weer lekker fris erbij hangen.. (lekker voor lul lopen dacht ik dus al!). Ik vermoed dus dat het komt door mijn krullen (paar plukken die meer krul hebben en dus korter lijken..) Ik zal straks mn mams er nog eens naar laten kijken (kan met mijn bolle lichaam nauwelijks bewegen laat staan fatsoenlijk in een spiegel kijken of mijn haar recht is hahaha) en mannetje ook nog eens en dan zien we wel. Maar denk dat het vrij recht is geknipt en het gewoon komt door mn krullen. @ flesjes; Heel wat avent flessen gekregen en wat goedkopere flessen. Zelf een startersset van avent gekocht (achteraf misschien overbodig, maar daarom zit ie ook nog int plastic!) want al die gratis flesjes bij alle dozen en van vrienden/kennissen zijn er genoeg. Ohja en we hebben ook nog een kleine tommie tippie fles. @ Binna; Balen van die birckenstocks, het zit je niet mee! Hoop dat je ze nog ergens kunt vinden. @ Guusje; Zo denk ik dus ook over BV. Kreeg van de KV een heel dik info-foldertje die ik na de eerste zin direct weer dichtgeslagen heb. Het begon echt met zon pro-bv campagne bijna.. Heel irritant aangezien ik open sta voor beide soorten voeding maar wel wil beginnen met BV alleen dan op mijn eigen manier. En je begrijpt het al, dat boekje is van de KV-leert-jou-wel-voeden-manier. @ Rianne; Balen dat je je zo bagger voelt meid. Hoop dat je niet al te lang hoeft door te lopen en dat ze je evt. over 3 weken al gaan verlossen @ SQ; Fijn dat je zon goed en gezellig gesprek hebt gehad met de VK Enne wat betreft dat boxkleed: Mee teruggaan hoor zonde van je geld. @ Gravid; Goedemiddag meid, ook je bed uitgerold? Hihi. Ahh anders laat je mannetjelief maar smsen he En tja dan moet je gewoon even een ijsje komen halen. Dat is toch hartstikke dichtbij, je bent hier zo joh. Je woont naast de deur hahahaha Enne oke; zaterdag staat mijn telefoon standby Over bevallen gesproken: Ik droomde afgelopen zaterdag dat ik 10 april ging bevallen! Gelukkig kwam die droom niet uit hahahahaha.. @ Hier; Moeder zou voor 12-en langskomen. Je raad het al ze is er nog niet haha. Als ik dat had geweten had ik niet om 9:30 onder de douche gestaan; ben echt kapot!! Mijn moeder is altijd te laat en AUWWWWWWWW (troela schopt effe tegen mijn ribjes!).. Wat ik dus wou zeggen: Ze wil dan altijd naar allerlei winkels, maakt haar niet uit dat ik nauwelijks kan lopen of bewegen. We gaan even naar de action, prijsmepper, stad, supermarkt etc. Heel lief, maar vandaag dus ECHT niet he! Ik ben kapot!
Guusje: Ja mn zwager is er echt helemaal van overtuigd!! We hadden gisteravond afgesproken om zondag avond hier film te kijken, maar toen ze weg gingen zei hij: ' nou in ieder geval tot zondag, al word het waarschijnlijk geen film kijken' Hij is er echt heel serieus over.. dus inderdaad even heel apart Maar inderdaad, van mij mag het hoor, ik teken er voor ben het echt wel zat aan het worden nu. We wachten af of hij gelijk krijgt Troetel: Ja ik was dr voor 11 al uit ondanks dat ik weinig tot niet geslapen heb. Enne.. ik weet niet of vriendlief smst haha, die heeft daar waarschijnlijk geen tijd voor, en zn handjes trillen te hard dan denk hahahaha Oh oh wat heeft hij nu het zo dichtbij komt een grote mond, maar ik durf te wedden dat hij straks een wat mindere grote mond heeft En jaaaa, ik woon ook echt wel naast de deur we zijn buren op 2 uur afstand hahaha. Ja, zet je telefoon maar standby, voor geval me zwager gelijk heeft haha. Wat leuk van je moeder, dat ze 12 uur afspreekt, en dan gewoon later komt.. hou ik ook niet zo van. En geloof best dat je zo iets heb van nu even niet de stad in. Me schoonzus vroeg gister avond ook of wij naar hun kwamen, ik zeg nou als je het nie erg vind liever niet, blijf liever thuis nu. Bevallings gesprek: Hier al gehad, al stelde dat niks voor, aangezien vk zo iets had van je bent al eens bevallen, dus je weet zo'n beetje hoe of wat. Ze vertelde het meer voor vriendlief, zodat hij ook beetje weet hoe of wat. Liggings/groeiecho: had ik met 36 weken, al weer een week geleden het gaat echt hard!! Borstvoeding: Ga ik niet doen. Bij Lydia wel geprobeerd, maar eindigde steeds op drama, met als gevolg dat ik ontzettend gestressd werd. Dus ben er helemaal van genezen en probeer het niet eens meer. Schiet al in de stress als ik er alleen al aan denk. Dus onze boy word gewoon groot met flesvoeding Hier ondertusse middagmaaltje op, heerlijke bruine bammetjes, en een peer met glaasje melk. Hoezo gezond bezig Ga zo mn afwasje even wegwerken, en even lekker douchen.. en dan heeft deze mama het wel weer gehad. Mn bekken scheurt zowat uit mekaar, en doet mega pijn.. lopen lukt bijna nie.. dus doe heel verstandig maar even niks meer. zooi benede loopt toch ook (helaas) niet weg.. komt morgen wel weer.
Pffff hier rommelt het allemaal ook wat.... heb sinds halverwege de ochtend last van de bovenkant van mn buik, heel vervelend. Ene keer echt heel stekerig en de andere keer echt een "golfbeweging" van vervelend gevoel. Kan het nog geen pijn noemen, maar wel heel vervelend, loop ook al met een kruik rond enzo. Heb voor de zekerheid de Hebamme maar even gebeld.... Nou volgens haar is er niks aan de hand, nog geen ontsluiting/verstrijking of niks.... ja een ieniemienie opening (breinaald nr 5 ) nou da's nog minder dan pinkdikte. (en al helemaal voor een tweede zwangerschap) Hebben nog wat zitten praten enzo en omdat de "pijn" toch wel aanwezig blijft en de kruik op zich wel helpt om te ontspannen, maar de pijn niet wegneemt, wil ze dat ik vanmiddag nog even door de gyn wordt gezien. Moet om half vier eerst bij de FA zijn, vermoed dat ik dan eerst een CTG krijg. En dan gaan ze kijken of ik wordt doorgestuurd naar de gyn. Officieel heb ik om half 5 ook nog een afspraak met de internist, dus die zal ik zo ook nog maar even gaan bellen Etentje voor vanavond met de buurvrouwen heb ik maar afgezegd. Pijn zakt nu wel weer af wat af en frummel is weer lekker in beweging. Maar ja.... zo voelde het drie kwartier geleden ook en een half uur geleden liep ik alweer met mn kruikje rond. Ach het voelt inderdaad nog niet als weëen, Hebamme denkt eerder aan indalingsweëen, maar heb daarvoor te weinig "ongipijn". Ik houd jullie op de hoogte uiteraard.
Hey meiden Ben weer terug liep natuurlijk lekker uit Maar een veel fijnere vrouwe die met me begaan was en met me sprak ze heeft me dingen uit gelegt en we hebben afspraken gemaakt er over gehad hoe groot de kans is op een zelfde bevaling als bij Silver jamer genoeg is daar niks over te zeggen Maar dit gesprek was gewoon veel fijner en vertrouwder en beter Ben helemaal opgelucht moet nu volgende week vrijdag weer heen
Hopmarjanneke: Spannend zeg!! Binna: Fijn dat het nu veel beter ging, en je een fijne vrouw had! Hier weer last van tandvlees, en daardoor last van oor en hoofdpijn. Dus zo lkkr paracetamolletje, douchen en even lkkr plat!