Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Troetel; bedoelde niet dat uitkoken niet goed zou zijn. Volgens mij is uitkoken het beste maar een magnetronsterilisator meer voor luie mensen (zoals ik :p). Wat ik bedoelde is dat ik sowieso het spul blijf steriliseren (of dat nu via uitkoken of magnetron is). Ik vind het zo raar dat ze nu zeggen gewoon afwaasen en weer in de kast...jeetje is je moeder vergeten hoe het wa som zwanger te zijn, ze moet je gewoon effe vertroetelen

Vagens; lijkt me wel handig dat je dat gesprek dat snel hebt...voor je het weet is het zover

Borstvoeding; ik wil altijd graag weten waar ik aan toe ben en je hoort ook zoveel verhalen of wel of niet een fopspeen mogen gebruiken naast bortsvoeding en dat het soms niet wil enzo..Weet nu wat beter wat ik kan verwachten maar ook dat het de eerste dagen echt wel een behoorlijke tijdsinvestering kan vragen...ach heb meteen maar vitamine D en K gekocht, gaan er vanuit dat het helemaal goed komt :) heb er verder geen studie van gemaakt maar aangezien mijn zusje ook geen ervaring heeft dacht ik dan maar via de VK

SQ; soms geven VK echt wel andere boodschappen. Hier moet je wel gaan liggen als de baby nog niet vast in het bekken ligt, anders kan de navelstreng tussen je bekken en het hoofdje komen. Hier werd gezegd ambu niet nodig maar gaan zitten/liggen en snel naar huis als je naar bevalt en anders naar ziekenhuis...raar dat iedereen toch weer wat anders zegt. En met je boxkleed zou ik terug gaan!

Flesjes: Ik heb 1 van difrax, 1 van tommy tippee, 1 van avent en 1 van nubby :) Allemaal op beurzen voor een habbekrats of gratis en allemaal van die kleintjes. Ik ga voor bv en met kolven gaan we kijken welke fles ze wil en dan koop ik wel bij. deml dat ik met TT begin daar hoor ik idd heel veel goeds over.

Esmee; wat voor kolf heb je dan? ik wil graag een dubbele electrische kolf (haha voor hele luie moeders :)) en veel voorkomend zijn avent (echt heel erg onbetaalbaar) en madela (ook best duur) en je hebt ook ameda, dat schijn teen B-merk van madela te zijn. Moet me er nog in verdiepen

Gravis; alvast succes voor zaterdag, wij gaan vol spanning met je meeleven :D

Rianne; bedankt voor de tip, zal daar eens kijken ennuh sterkte thuis

Marjan; sterkte en hoop dat de pijn afzwakt (of goed doorzet het is maar wat je wil ;))

Binna; gelukkig nu met een beter gevoel, lijkt me zo rot om bij iemand te zitten die je niet vertrouwd

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Stefanie: Hahaha, ik focus me er maar niet te hard op ;)

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ: wat fijn dat je al wat dingetjes kwa je bevalling hebt kunnen bespreken! Maar ik zou zweren dat er meer is kwa pijnstilling dan die 2 dingen! (boekje ligt thuis) En ik zou zeker terug gaan naar de Hema en of een nieuw boxkleed of mn geld terug EISEN!

@ Sanny: haha wie weet, had net wel ineens weer een niesbui! wel 8x achter elkaar! :$ en hier ook schrale lipjes, maar van die trekkige niet van die velletjes.

@ Gravid: Ja ziellig he, droop echt van dat bloedderige slijm uit zn bekkie, zo sneu! Maar hij is al weer helemaal zich zelf hoor, je merkt niks aan m :) Maar wat rot van je bekkenpijn en je slechte nachtrust! Enne hier was de opa van vriendlief ook zo, hij had ALTIJD gelijk (ook betreft t geslacht enzo) nou bij mij lekker niet! :p
    Enne ik zal zaterdag ZP goed in de gate houden voor de zekerheid :D

@ Troetel: Gewoon rustig aan doen meid!

@ Binna: wat fijn dat het gesprek zon goed gevoel gaf!

* Draagdoeken: Aangezien zon knoop ding mij niet al te handig en snel lijkt heb ik een draagzak. Vind ik een veiliger idee.

* BV: hier ook niks echt over gelezen, een keer een foldertje. Naar cursussen ben ik niet gegaan, was telkens in de werkweek van vriendlief.

* Bevallingsgesprek: Hier nog niet gehad.

Hier net boodschappen gedaan met mn moeder en lekker slecht een broodje Hema rookworst op! :D

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Vagans er is ook wel meer pijnstilling, maar dit zijn de 2 keuzes die ze in dit ziekenhuis bieden en het meest gebruikt worden.
    Ik ga inderdaad even terug met het boxkleed. Ik heb het bonnetje niet meer, maar als ze er een nieuwe naast leggen kunnen ze zien dat hij gekrompen is.

Zo ik ben weer terug van de kapper. Nou permanent pakt tot nu toe goed, alleen is het nu afwachten, want het kan door de hormonen wat sneller uitzakken dan anders, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb er in ieder geval minder werk van nu!

Ik heb vanochtend brownies gemaakt en die zijn erg goed gelukt moet ik zeggen ;) hahaha! *jammie*

Liefs

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ: oeeee lekker brownies!

Vriendlief belde net, was weer onderweg naar huis.
    Gaat niet goed met s-moeder, woog hooguit nog een kilo of 35-40, praten ging moeizaam en het is nu een kwestie van elke dag is er 1! Heeft er aardig bij hem ingehakt. Ik ga vanaaf als ik hier gegeten heb gelijk naar huis om hem even te troosten (ookal zal die dat niet toelaten) ze is pas 55 jaar oud... (longkanker met uitzaaingen)

heeft ook zn zussen gesproken, de kinderwagen krijgen we incl kiddyboard maar ze was van mening dat je die de eerste 2 weken toch nog niet nodig had en ze hem echt niet helemaal kwa brengen... PARDON ze wist dat mijn vriend er nu ook was, had m dan lekker mee genomen!!! ik wil hem VOOR de bevalling in huis hebben!

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Pff wat erg van je schoonmoeder Vagans!!Sterkte voor jullie!

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Binna, heb alleen jouw verhaal snel gelezen. Super fijn dat dit gevoel zoveel beter is!

Hier heeft het schuldgevoel zijn best gedaan. Bloeddruk was 135/85. Hele mooi dus!:)
    Alleen zit er wel eiwit in mijn urine en loopt de kleine 3(!) weken achter op de groei... Is nu maar 2000 gram...:$
    Ik zit nu onder de grens dat thuis urine verzamelen niet meer tot de mogelijkheden behoort. Ze willen de kleine goed in de gaten houden, dus ik ben zeker tot donderdag in het ziekenhuis. Ga nu snel mijn tas pakken.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft. Denk aan jullie baby's! Lieve groetjes!

8. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    @meimama, ik zou het ook eng vinden met een draagzak op de fiets. Misschien idd een fietskar maar dat hangt dan ook nog zo lekker achter je fiets, vind ik dan weer niks, maar da's mijn mening.
    Ik had voor mijn zoon ook een draagzak, maar hij wilde er niet in!
    @sunnyqueen, hier nog een die eenmaal per jaar gaat, ik laat het dan weer in lagen knippen zodat ik mijn eigen krul weer heb! Was dus vandaag weer even die jaarlijkse beurt.
    Fijn dat het zo lekker gaat bij de VK, geeft je hoop, haha!
    Er klopt wel vaker iets niet met het hema textiel, vind ook de maten klein uitvallen.
    @ Vagans, vandaag minder last van je ogen en niezen?
    Enne liggingsecho is hier nu standaard, vorige keer ook niet gehad? Heb jij hem niet?
    Die flessen lijken me zat hoor als je eerst BV wil proberen. Wat betreft je vriend, ben je gewoon eerlijk, dan ben je niet Bitchy hoor!
    @stefanie, schiet het op met de klusjes?
    Wij hebben de eerste nacht naast de borstvoeding een speen gebruikt, wel een combispeen die beter schijnt te zijn bij borstvoeding.
    @gravid, hier ook een mamafiets, ideaal met dat ruime stuur, kun je een beetje normaal opstappen, ga overal met die jongen naar toe op de fiets zelfs met die dikke buik nu!
    Hier ook de waterdichte molton erop gedaan!
    Spannend hè die voorweeen! En zaterdag bevallen? Ben benieuwd.
    @Wish, gelukkig een minimaal aantal eiwitten en je bovendruk die wat lager is, doe je het wel rustig aan?!
    @Sanny, hoe gaat het met je cupcakes?
    Bij kan de bekleding van de wieg eraf.
    @troetel, haarlengte inmiddels opgelost? Of is het wellicht zo'n hypermodern kapsel waarbij het hoort?
    @Guusje, rustig aan hè, grond omspitten als zwangere, hoe kom je erop.
    @esmee, administratie nog afgekomen?
    @ Marjan, hier ook die bovenrand die extreem gevoelig is, net alsof het helemaal blauw is.
    @Binna, fijn dat je nu een beter gesprek had.
    @Kolf hier ook later een aangeschaft van Medela, eerst die joekel profkolf van de thuiszorg geleend! Ideaal, daarna de medela Swing gekocht.
    Zo volgens mij bijna alles bijgereageerd.
    Nu ik, hihi!
    Gister op de nieuwe opvang was hardstikke leuk, mijn zoontje wilde niet meer mee naar huis dus zeer goed teken. Alles is nieuw daar dus ziet er zeer leuk uit.
    Vandaag wilde ik met de trein naar Arnhem!!! Dat ging dus niet. stond in Zevenaar zo vast als een huis. uiteindelijk anderhalf uur later dan gepland in Arnhem aangekomen. Gelukkig wilde de kapper me nog knippen. ben niet meer naar de personeelsvergadering geweest. Lekker even naar H&M voor korte broeken voor de jongeman en kijken dat ik weer thuiskwam.
    Stomme treinen!
    Morgen VK met liggingsecho, ik is benieuwd!

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Vagans sterkte met je schoonmoeder!

Hier net even lekker 1,5 uur geslapen.
    Beetje dufjes nu. En heb het eten opstaan.
    Slavink gekookte aardappels en sla

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Sorry meiden dat ik 2 dagen niks heb laten horen, maar ben erg druk en veel van huis geweest (heb geen mobiel met internet).

Hier waren volgens het bloedprikken de suikerwaardes weer te hoog dus nu mag ik een dagcurve prikken en deze morgen bespreken.
    De waardes overdag liggen iig veeeel beter dan 's morgens. Ben benieuwd wat er morgen over gezegd wordt.

Kleintje groeit netjes volgens de curve en weegt nu ongeveer 2380 gram.
    Hij ligt gelukkig ook met het koppie naar benee, maar is nog niet ingedaald.

Hier wel last van het bekken, maar vermoed dat dat te maken heeft met dat ie nu echt aan het verweken is zodat de kleine ook in kan dalen.

Binna, fijn dat er daar wel naar je geluisterd werd.

Sterilisator: Deze heb ik met kerst gekregen, maar ga hem ook zeker gebruiken.

Sorry de rest ben ik alweer vergeten. Ben echt een vergiet de laatste tijd :)

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ha meiden!!

Ik ga effe een poging doen om te reageren ..

@ Meimamma: Je had me op ideeën gebracht ;) heb vandaag deel 1 Harry Potter gekeken! Blijft een leuke film!

@ Kolf: Ik wil hooguit 2 maanden bv geven, dus ga er denk een lenen bij thebe (mocht de bv goed op gang komen)

@ Sterilisator: Ik denk dat ik maar begin met uitkoken .. mocht dat niet bevallen kan ik altijd nog zn ding in huis halen heb ik besloten :)

@ Flesjes: Hier 1tje van difrax in huis en 1 van avant. Verder zie ik wel hoe het loopt. Flesjes zijn altijd zo bijgehaald.

@ Vagans: Sterkte met je schoonmoeder!

@ Birckenstocks: Hier helemaal weg van :D heb 3 paar in huis waar ik al 2 jaar mee doe. Ze blijven mooi!

@ SQ: fijn dat de controle weer goed was! En over het boxkleed: Ik zou ook terug gaan naar hem!

@ Gravid: Spannend hoor!! Hopelijk heeft je zwager het bij het juiste eind en mag je van het weekend bevallen!!

@ Hopmarjanneke: Spannend dat het zo rommelt bij je!

@ Binna: Fijn meis dat je gesprek beter is verlopen! Zo hoort het eigenlijk ook he :)

@ Guusje: Sterkte in het zkhuis meid! 2000 gram is inderdaad wel klein. Onze beeb woog dit al met 33 weken. Wel goed dat ze jou en je beebje in de gaten houden! Dikke knuffel!

@ Bloem: Fijn dat het nieuwe kdv goed bevalt :D

@ Monika: Fijn dat je kleine goed groeit!

Zo hoop dat ik niemand vergeten ben! Ben vandaag namelijk beetje moe dus heb niet echt fut gehad om uitgebreid te reageren.

Heb vandaag de zwitsaldoekjes gehaald bij kruidvat (voordeelpak) alvast de zoogcompressen en 1 pak nutrilon hypoallogeen voeding (mocht de bv niet lukken).
    Voel me een beetje lamlendig. Probeer iedere dag zoveel mogelijk in te plannen aangezien ik me te pletter verveel. En aangezien de nesteldrang bij mij foetsie is kan ik me daar dus ook niet op uitleven (misschien maar beter ook)
    Vanavond wordt weer een vroegertje voor mij ben ik bang.

XxxX

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

SQ: Fijn dat permanent gelukt is! Nu inderdaad maar hopen dat het blijft zitten!
    En heerlijk zeg, brownies ;) Iedereen is me aan het lekker maken, en dat terwijl ik niks meer in huis heb :p

Guusje: He meid, wat naar zeg. Wel fijn dat je bloeddruk goed was, Ziekenhuis is nooit leuk, maar fijn dat ze de kleine zo goed in de gaten gaan houden!
    *knuffel*

Bloem: Wat fijn dat je kleine het zo naar zn zin had!! Is voor jezelf dan ook lekkerder he!
    En die treinen, pff praat me er niet van.. ellendig iets!
    Ja, hoop dat mn zwager gelijk heeft over zaterdag ;)

Monika: Wat fijn dat met kleintje alles goed gaat! En benieuwd naar wat ze morgen zeggen over je suikerwaardes!

Lilo:
    Inderdaad, hoop het ook haha.. maar goed, we zullen zien ;)
    En zo'n voordeelpak billendoekjes is ideaal! Ik zag ze ook staan in het krantje!

Hier lekker erwtensoep gegeten..(ja, dat eet ik zelfs met 30 graden :cool:)
    Ik voel me vanaf 14.00 uur al heel niet fit, en had dus ook echt geen puf om te gaan staan koken.
    En aangezien vriendlief ook weinig zin had, hebben we maar blik soep opengetrokken, met daarbij een pizza broodje ;)
    Zit nu heerlijk in mn pyama, even zp bij houden ;) en zo weer even sims spelen.
    Heb steeds krampen, en daarbij misselijk, hoofdpijn, last van tandvlees en daardoor last van oor..
    Kan bijna niet lopen van de pijn in mn bekken..
    Bleh, niks an.. :( vanavond lkkr optijd bed in.

13. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hier het eten ook weer binnen.
    Nu douchen en om 8 uur in het ziekenhuis zijn voor de info avond.
    Mn vriend baald dat we dr heen moeten die was het weer vergeten....eikel!!

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @guusje ooo meis wat balen weer dikke knuffff

@vangas tja de eerst week oke dan ga je nog niet naar buiten. maar ik zou hem ook voor de bevaling willen hebben hoor.

@monika he bah ook suikerprikken nou ja gelukig wel voor ene goed doel :)

@meimama hoe waren de dvd

@lillo heb je niet nog iets wat je wilt doen voor de baby
    een baby boek over je zwangerschap
    of een baby site
    of de leters van de naam pimpen
    laketje pimpen
    9 maanden digitaal foto album
    zijn maar iedee tjes

@gravid hmmm lekker ertesoep lang niet gegeten maar moet zeggen eet wel aleen verse ;)

Nou meiden ben zo op gelucht heb het nu ook weer wat beter voor het oog ik blijf bang. maar dan voor al dat ik weer op de ok eindig maar daar is gewoon niks aan te doen die plasenta kan net zo goed los zitten als vast dus afwachten maar

heb ook me birckenstocks wel 15 euro duurder :( of een 10 als je die met verzend koste zou rekenen

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Guusje balen dat je nu weer moet blijven!! Maar ja alles voor de kleine he...goed dat ze het in de gaten houden toch!

16. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Gravid: ja die voordeelpakken zijn inderdaad ideaal! Die dingen schijnen er flink snel doorheen te gaan!

@ Meimamma: Veel plezier bij de infoavond! Wij zouden vorige week gaan maar had het fut niet ;) Mijn vriend blij haha

@ Binna: Goede ideeën! Zal eens kijken of ik mezelf ertoe kan zetten :p

Ik ga er trouwens maar vanuit dat ik overtijd ga lopen. Ik voel helemaal niets (op de menstruatiekrampjes na) maar dat zal komen door het indalen. Moet gewoon maar denken dat het nog 6 weken duurt dan kan het altijd nog meevallen.
    Maar kan nu wel janken omdat ik zo ongeduldig ben :(. Voel me ook niet zo lekker en ben het zo zat …… effe gillen

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Het helpt alleen niet echt! Sorry voor mn geklaag hoor meiden!

xxx

17. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hey Meiden!

Ben even een poosje niet online geweest. Het ging plotseling even veel minder met S. zijn vader (heeft prostaatkanker met metastasen in de botten in zijn hele lijf) schoonvader had echt het gevoel dat zijn laaste uur had geslagen. S is er zondagavond nog naar toe gegaan, gister is hij weer opgenomen. Hij krijgt nu nieuwe pijnmedicatie (morfine) en ze gaan proberen of bestraling nog helpt als pijnbestrijding. Vandaag gaat het gelukkig alweer wat beter. Vandaag gesprek gehad met de artsen en ik heb schoonmoeders nog even wat geholpen in huis.

Vanmiddag heb ik even rustig aan gedaan want ik had veel pijnlijke harde buiken en pijntjes. Wat verstaan jullie onder rommelen? Ik heb nu geen pijnlijke harde buiken meer, maar wel veel harde buiken, heb afgelopen uren meer harde buiken gehad dan de hele zwangerschap bij elkaar opgeteld.

Dus ik zit nu in de relaxstand! En we hopen dat het met schoonvader nog even weer de goede kant op gaat en dat hij zijn eerste kleinzoon nog kan zien! Al is hij nu zelf ook weer iets optimistischer omdat de pijn wat minder wordt!

Ga nu even terug lezen!

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Aukje: Erg van je schoonvader zeg!! Het is idd te hopen dat hij zn eerste kleinkind nog kan zien...zou mooi zijn! Sterkte daar!

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Meimamma; veel plezier vanavond.

Guusje; sterkte in het ziekenhuis de komende dagen en hopen dat de kleine een groeispurt gaat maken

Aukje; strekte de komende tijd, dit is vaak zwaar voor de hele familie

Billendoekjes; in een paje van zwitsal zitten ongeveer 60. hoelang doe je met zo'n pakje?? want de actie bij de KV is idd erg goed maar hgeb al een pakje of 6 in huis (of ben ik daar echt zo doorheen??)

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ha dames, ben alweer een uurtje thuis, maar moesten M nog ophalen en er moest uiteraard ook nog wat brandstof in de menselijke tank worden gestopt :D Dus wij hebben frietjes gehad.

CTG was goed, wel enige activiteit, maar niet noemenswaardig. Alles is nagekeken bij FA, echo gehad, zag er ook goed uit. Bloeddruk 140/80. Maar ivm met die hoge buikpijn waren ze bang voor problemen met mn lever :( Dus alsnog doorgestuurd naar gyn. Wederom plasje inleveren, bloedafnemen en nog een echo. Naja alles wederom prima, gelukkig geen afwijkende leverwaarden oid... alleen mn urine was heel erg geconcentreerd :$ of ik vandaag wel genoeg had gedronken..... uhm nee... ik denk dat ik vandaag een litertje heb gehad. Mede vanwege die buikpijn enzo.
    Dus ben naar huis gestuurd met de boodschap "Veel drinken en morgenochtend terug naar FA voor urine check"
    Maar moet zeggen: heb dus sinds de CTG last van hoofdpijn (logisch achteraf ivm vocht) maar ook wat vaker last van ongipijntjes en harde buiken.

Dank voor t medeleven... gelukkig was t dus loos alarm :D

@aukje sterkte

@vagans: ook voor jullie sterkte.

@guusje: sterkte in het ziekenhuis

@lilo: ach even gillen doet je altijd wel goed!!!! ;)

Oh ja internist... hoef ik in principe nu niet meer naar toe. Zijn zeer tevreden over de suikerwaarden. WEl blijven doorprikken tot aan bevalling en bellen wanneer ik overtijd loop (al gaat dat eigenlijk niet gebeuren) of wanneer de waarden ineens uit de klauwen gaan lopen.
    Verder een aantal weken na bevalling cq stoppen met BV bellen voor een afspraak en dan "mag" ik weer snoepen van zo'n lekker suikerdrankje :)

Deel Deze Pagina