Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

ohhh wat ben ik lui vandaag, lig nog steeds in bed maar heb geen seconde meer geslapen sinds 6:00.. ik zal vanavond brak zijn hahaha.

@ Marjan; Hier gaf de VK gisteren aan dat ze maatregelen nemen bij een verschil in groei van 2 weken. En in mijn geval zat ik daar maar 'iets' onder.

Ik hoop dat jullie gauw wijzer zijn w.b.t de hartkloppingen van E. Ben benieuwd.

@ Esmee; Dankje voor je uitleg, denk dat vooral mannetje daar wel wat mee kan. Die snapte er de ballen niet van haha.
    * BV/speen; Wel fijn om te horen dat er bij jullie kleine geen speenverwarring was. Omdat we hier toch ook graag al vrij vroeg eens willen afwisselen met BV in fles. Zodat ik vertederend naar papa en zijn kleine prinses kan kijken hoe hij haar voed!

@ SQ; Jeej! Bijna verlof, volgens mij ben je een van de laatsten die met verlof gaat?

@ Wish; Ja tuurlijk er zijn verschillen. Maar ik ben van mening dat het in beide gevallen geen fijn gevoel is voor de mama(2be).
    En zowel een klein kindje als een groot kindje kan prima groot worden, dus het zal allemaal wel goed komen:D

@ Vagans; Fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad:)

@ Ego; Pff de 'fijne' buren hiernaast denken het is tien uur en dan mag de volumeknop van mijn radio vol open. Ohh die zijn zo irritant en dan vooral dat kind van hun. Ze hebben hem totaal niet in de hand en die draait loeihard muziek, je mag best muziek luisteren maar mogen andere mensen ook nog in staat zijn hun eigen ding te doen zonder geboem er doorheen.. pfff

Moeten ze straks echt niet doen want dan moeten ze eens zien hoe snel die stereo het niet meer doet hehehehe:D

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik hoop ook dat er snel duidelijkheid komt. We vermoeden dat ook zn cholesterolgehalte weer mee zal spelen. Heeft enige jaren geleden ook medicatie hiervoor gehad. Maar ja ... die bloeddruk is ook niet echt prima :$ 165/110

Tepel/speenverwarring: hier gelukkig ook niet echt last van gehad. Maar M had een dusdanig hoge zuigbehoefte dat we na 7/8 dagen dus al een fopspeentje hebben geïntroduceerd en met 6 weken heeft E het eerste flesje gegeven.... toen had ik nl net mn kolf aangeschaft :D

Fijn zulke buren.... hier "last" met de buurman over de erfgrens.... die begon zaterdag ineens paaltjes te slaan enzo.... dus ik zit vanmiddag bij de advocaat voor advies etc. Hij lijkt vooralsnog in zn recht te staan, maar ja... wij hebben het gekocht als een complete oprit... en als hij gelijk heeft hebben we nog maar een halve :$ en dan worden wij alsnog op kosten gejaagd om ten eerste de oprit te gaan verleggen en te gaan verstevigen... niet alleen voor onze eigen auto... maar vooral voor onze pachtboer. Die rijdt anders alles aan puin met zn traktoren.
    Dus maar eens horen of we het evt op de verkopende partij kunnen verhalen.

3. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hai meiden!

Effe snel ego

Sinds het "steentje" eruit is heb ik geen pijn meer! Wel voor de zekerheid effe naar de dokter toe om te controleren of er bloed in mn urine zit.
    Het was gelukkig maar een klein steentje, anders was de pijn nog erger geweest. Wist mezelf vannacht geen houding te geven hoor met die stekende pijn. Ik dacht echt bij mn eigen wat is dit nou weer haha.
    Hopelijk is mn urine schoon en blijft het bij dit ene steentje. Ik heb nog geluk dat ik er niet dagen of zelfs weken last van heb gehad zoals ik ook wel eens lees.
    Wel vraag ik me af hoe zn steentje ontstaat. Op internet iets gelezen over teveel aan calcium. Sinds ik zwanger ben drink ik wel een liter melk per dag dus zal straks eens aan de dokter vragen of dat ermee te maken kan hebben!

Jullie horen straks van me en dan zal ik ook op iedereen reageren!

Knuffel

4. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    @ Lilo, vervelend zeg zo'n niersteentje!

Zo de liggingsecho was leuk! Heeft hetzelfde neusje als de grote broer, hihi!
    Er is nog wel erg veel vruchtwater en het zwemt nog vrolijk rond. Ligt nu wel met hoofd naar beneden maar nog niet ingedaald ofzo. Aangezien ik de billen ook aan de zijkant onder voel volgende week weer terugkomen. Is een eigenwijsje die graag veel beweegt.
    Bloeddruk is zelfs gezakt! 100/60! Het extra vocht moet ik wel in de gaten houden.

En de zon schijnt hier! Heerlijk!

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Gefeliciteerd met je 34 weken!!

Wish: Jij gefeliciteerd met je 35 weken!

Bloem: Wat fijn dat bloeddruk gezakt is, en leuk he, zo'n liggingsecho.. kun je het kleintje echt al groot zien!!

Lilo: He wat naar zeg, gelukkig is het steentje nu er uit, en blijft het bij die ene. Kan me voorstellen dat je niet wist hoe je het had.

Hopmarjanneke: Oh lekker dan zulke buren.. zou je door een ander nog in kosten komen ook :( Hoop dat straks alles mee valt!

Troetel: He luilak :D (Ik ben dus gelukkig nie de enige :p)
    10.00 voor je buren is nog laat.. onze onderbuurvrouw begint zodra ze wakker is, of dat nou voor 10.00 uur is of niet, en die gaat door tot in de nacht :x
    Ben al zooo vaak op dr af gestapt, maar hardleers zijn.
    Kheb al wel gezegd dat zodra ik merk dat ons jochie er straks wakker van word, ik maatregelen ga nemen. En dan bedoel ik ook echt maatregelen nemen (wijkagent dr op af sturen)
    Enne over die dromen, laat ik de mijne maar niet opschrijven :p snap niet waar ze vandaan komen.. de vreemdste dromen af en toe :(

Vagans: Vies he die vliegen :( Hier vliegen dr ook mega veel in de kamer, tenminste.. gewone vliegen, maar vind ik echt smerig.
    De katten vangen ze wel, maar die houden het nie bij haha.
    Dus straks zo'n plakslinger halen voor an plafond.

SQ: Heerlijk joh, je laatste werkdag en dan verlof!!

Aukje: Veel plezier vandaag! Je hebt in ieder geval lekker weer erbij!

Esmee: Succes met inpakken ;)

Meimamma: veel plezier bij je zusje!

Volgens mij iedereen weer gehad ;)
    Het is hier bijna niet meer bij te benen joh, zoveel dat we kletsen haha :cool:

Hier: Wat een drama dag gister, en wat een drama nacht, en wat een drama dag vandaag alweer :(
    Vanaf gister middag voelde ik me ineens nie fit worden, hoofdpijn, rugpijn, veel voorweeen, last van tandvlees en daardoor van oor.. bleh.
    Ik was nog heel wat van plan, maar heb niks meer gedaan.
    Toen ik gister avond nog geen 10min op bed lag, zaten me tranen me gelijk alweer hoog, omdat ik me benen niet van mekaar kon halen zo'n pijn dat me bekken deed.
    Dus vannacht was drama met draaien.
    En helaas is de pijn nu nog niet weg.
    Opstaan van me stoel doe ik as een oud vrouwtje van 80, en lopen :$ nou, een slak is nog sneller :( lopen doet me echt verd*md pijn, en gaat bijna niet.
    Ben het echt zoooo zat :)
    Maar goed, vanmiddag om 14.30 naar de vk, dus maar weer aangeven, hopelijk neemt ze het wat serieuser dan vorige keer.

Verder dus weer rustig dagje, echt even niks doen..
    Er staat nog wel een afwas, en de wasmachine draait ook.. maar om 14.00 uur is vriendlief weer thuis, dus mag hij even helpen ;)
    En daarna mag hij de woonkamer opruimen.
    Dacht gistere even de woonkamer vast op te ruimen, nou maar goed dat ik het niet gedaan heb.. want vriendlief moest weer alles over hoop halen.. (ook nesteldrang denk of zo :p) die is ineens alles aant uitzoeken en weggooien enz..
    alles leuk. maar over goed 2,5 week moet ik wel bevallen en wil me huis dan opgeruimd en schoon!!!!
    en niet dat dan de woonkamer nog vol zooi staat.. wil er wel visite in kwijt, en de kraamzorg zal ook ergens willen lopen.
    Pfff... mannen.. soms :( ;)

Fijne dag meiden!!

6. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Marjan; Oeh dat is idd een niet zo fijne bloeddruk nee!
    Enne tja buren, wat kun je er van zeggen. Je kunt het ermee treffen maar soms ook absoluut niet;) Moet zeggen dat wij met de ene buurman&buurvrouw super contact hebben, echt waar je samen BBQ's mee doet etc. En met die daarnaast, die hebben een eigen bloemenzaak aan huis, hebben we ook super contact. Buren verderop kunnen we het ook prima mee vinden, er is 1 buur in het blok die we nog nooit gezien hebben en die nooit wat zeggen.

En dan deze buurtjes waar we echt overlast van hebben. Ze hebben totaal geen fatsoen, staan iedere keer voor onze deur met hun snufferd en die zoon ook met zijn hangvriendjes. We hebben van die betonnen palen voor de deur (gemeente eigendom waarschijnlijk) maar daar gaan ze dan op zitten. Of ze zetten hun fiets voor onze deur (we hebben daar een twee treden hoge trap) en ik val dus elke keer bijna met mn dikke buik of de hond raakt verstrikt in die rotfiets!
    Heb hem al meerdere keren expres bij HUN voor de trap gezet. Maar ja dat huis van hun is ook half rot, we verwachten niet dat ze er nog lang wonen;)

@ Bloem; Fijn dat de liggingsecho goed en leuk was. Alleen nog niet ingedaald, maar wat nog niet is kan nog komen;)
    @ Gravid; Meid toch balen dat je zo'n slechte dag had en slecht hebt geslapen. Hoop dat de VK je serieuser neemt dan vorige keer.

En tja die buren, het tijdstip maakt me niet zo zeer uit maar echt die muziek. Oke dat zij in Allah geloven (ik heb niks tegen geloof meiden en ook niet tegen buitenlanders!) maar dat ze MIJ er mee lastig vallen. Ik heb liever mijn andere buurman die in de zomer in de tuin gitaar speelt en erbij zingt(dat klinkt tenminste nog) maar wat voor turk ben je als je hardcore luistert en dat afwisselt met hakken en housen en daarna verder gaat met muziek waar 500 keer het woord Allah in voor komt.. Zoo irritant!

@ Ego; Meiden ik heb constant drukkende pijn vanonderen, is madameke verder aan het indalen misschien?
    Het voelt echt alsof ik me toch nodig naar de wc moet, maar dat moet ik dus niet haha

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    De dagcurve prikken is prima gegaan.
    Suiker is prima!
    Nu willen ze alleen dat ik nog 2 afzonderlijke dagen prik en dat volgende week doorbel.
    Maar gelukkig geen sprake van zwangerschapssuiker :D

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

hahahaha Troetel, dat is wel heel erg ja :p
    Nou het tijdstip maakt me anders ook wel uit, aangezien het hier super gehorig is.
    Vind dat je wel rekening kunt houden met je buren.. dus niet voor 10.00 uur 's ochtends, en niet na 22.00 uur.
    Vooral straks met die kleine, die word er geheit wakker van.
    Dus ga dan echt maatregelen nemen.

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Monika; Fijn dat je waardes goed waren en je dus geen zw. suiker hebt!

@ Gravid; Handig he? op twee plekken praten tegen elkaar haha. Nee maar begrijp je maar al te goed hoor. Ik heb ook al gezegd dat ze het niet overleven als ze straks herrie maken en de kleine meid wordt wakker.
    Hier is het niet echt gehorig (andere buren horen we haast nooit, behalve dan die ene keer dat ik ze hoorde kreunen:p) dus vind het knap dat die turken de isolatie nog te boven gaan met hun herrie.

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Fijn dat alles goed was meid! Hele geruststelling he!!

Troetel: Ja handig inderdaad, moete toch de 500 pagina's halen he :p

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Gravid; Haha inderdaad. Ik vroeg me ook af hoe snel ik de 2000 posts ga halen, maar dat schiet aardig op!

@ Meiden; Ik wil jullie niet ook het zelfde gevoel hebben. Maar ik begin een beetje het gevoel te krijgen van: Oepsie die baby moet er ook nog uit!! T komt allemaal een beeeeetje dichtbij nu!

@ Groeiecho; Heb net de VK maar eens gebeld of ze al een afspraak in het zkh hadden gemaakt. Wist de assistent of de VK die vandaag werkte er niets van! Ze had geen briefje niks neergelegd die andere VK. Lekker handig.
    Nu afgesproken dat ze volgende controle gewoon effe direct kijkt naar de groei (kunnen ze dus gewoon zelf). Hmm handig zo'n vervangende VK die de procedure niet zo goed kent daar.

12. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Net erug van de dokter en het ziekenhuis. Toen ik bij de dokter aankwam werd mijn urine gecontroleerd. Geen rode bloedcellen, dus het niersteentje heeft geen "schade" aangericht. Wel zijn er sporen van eiwitten en leuco's gevonden dus moest mn urine ook effe naar het ziekenhuis brengen waar ze het op kweek zetten.
    Vanmiddag effe met de vk overleggen wat te doen. Mn bloeddruk was iig wel goed, dus daar ben ik blij om. Dus nu effe afwachten. Heb vanmiddag om 13:50 de afspraak dus ben benieuwd!

@ Wish: Gefeliciteerd met je 35 weken meid!

@ Aukje: Veel plezier met het shoppen en de kinderboerderij!

@ SQ: Bijna verlof meid! Dan kun je echt gaan genieten!!

@ Vagans: Jak bromvliegen ;) ik haat vliegen in huis. Gelukkig bestaat er een vliegenmepper :p

@ Marjan: Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid wbt de hartkloppingen

@ Troetel: Jeetje fijne buren ;) Gefeliciteerd met je 34 weken!

@ Bloem: Fijn dat de liggingsecho weer leuk was! Zo te horen heeft jullie kleintje het goed in je buik :)

@ Gravid: Meis heb het met je te doen!! Die pijn is niet leuk meer he! Ik voel me ook net een omaatje van 80 in doen en laten. Knuffel!

@ Monika: Gelukkig is je suiker goed meis!

Ik ga alleen nog maar naar de vk vandaag en verder met de beentjes omhoog!

Knuff

13. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @Gravid, ben idd heel blij dat verder alles goed is.

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ lilo; suc6 straks bij de VK meid

15. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Zo ik heb lekker geshopt! Ik heb nu alles in huis, ben volledig compleet voor de baby...

Zou net even de etiketten op de enveloppen plakken, heeft die slimme man van mij ze op de achterkant gedrukt!! Haha, dus dat gaat ie zo nog even een keer doen, lekker slim!!

Vanavond gaan we nog even met z'n tweeen wat klusjes doen en dan is echt alles maar dan ook alles wat op mijn lijstje stond en wat je maar kan bedenken gebeurd... Heerlijk gevoel! L. ligt er net in, dus zelf ook even onderuit met een boekje!

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Aukje; Wat fijn dat alles bij jullie bijna klaar is:D Lijkt me een heerlijk gevoel;)

Ik ga hier ook maar eens verder, zit nog genoeg in mijn hoofd en wat er nog allemaal moet gebeuren!

17. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!! VERLOFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ow wat heerlijk..... Maar wat een vreemd idee zeg dat ik gewoon pas weer hoef te werken als ik mamma ben!!! Ze konden het kaartje en de cake zeker waarderen. Vanmiddag tijdens de overdracht zouden ze er even lekker van smullen. En met een aantal collega's zit ik wel te hyven dus houden we zowieso contact!! Tjah en dan wordt het ook nog zulk mooi weer. Dames wat hebben we dat goed gedaan. In mei een kindje krijgen. Echt wel 1 van de mooiste tijden van het jaar volgens mij. whahahaha

Liefs

@troetel, ja volgens mij ben ik ook 1 van de laatste... Ik ben dan ook eind mei uitgerekend. (26 mei) En Vagans en jij zijn huismoeder dus geen sprake van verlof!!! Maar ik vraag mij dus af of er hier nog iemand is die nog aan het werk is of dat iedereen nu met verlof is???

Liefs

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ lilo: fijn dat je geen pijn meer hebt!

@ Bloem: fijn dat de groeiecho goed was, baal er toch wel van dat ik de kleine pas bij de geboorte weer ga zien, hier doen ze alleen een groei of liggingsecho als daar reden toe is...

@ gravid: Ja pulchra heeft ook al 2 vlieggen gevangen ;) het zijn van die kleine zwarte bromvliegjes, niet die dikke groene gelukkig! Wat rot dat je je zo k*t voelt! maaruh... na zaterdag is dat toch over? ;)

@ Minika: fijn dat het geen suiker is!

@ troetel: hier denk ik ook steeds meer aan de bevalling , zeker omdat sommige meiden al de 37ste week voorbij zijn! En geloof me ik heb er ng steeds GEEN zin in!

Net ff met vriendlief mee naar de werf geweest, hij hoefde alleen boodschappen voor boord te doen :) Nu weer lekker thuis, lekker weinig doen want ik heb een super strak gespannen buik die af en toe best wel zeer doet. De kleine heb ik gelukkig wel gevoeld :)

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

pfff al die vlieggen zijn ook nog aan het sexen ook!

20. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik dacht dat er nog 1 iemand was die nog moest werken. Tot de 19de geloof ik??? Maar ben vergeten wie;)

Deel Deze Pagina