@ Denise: sterkte met alles meid! Nog ff en je hebt je kleintje in je armen en ben je dit allemaal weer vergeten! @ Gravid: HAHA toch maar met eigen auto hihi, zet je vluchttas er dan ook bij hahahahaha
Denise wat lig jij in een fijn ziekenhuis! Ik mocht absoluut niet naar buiten! Kan me indenken dat het voor jouw baby'tje niet goed is om vaginaal te bevallen. Mijn man had het even op internet opgezocht en las dat kindjes met een groeiachterstand vaak gehaald worden met een keizersnee. Bij ons ga ik er niet van uit, maar als de kleine nog verder gaat achterlopen... ik houd het in mijn achterhoofd. Jullie hebben dus 's middags warm eten... ook niet mijn ding. 2 uur aan de CTG... dat is echt lang! Ik moet steeds een half uur. Ik hoop dat je ukkie het nog even vol houdt! Ben (net als jij) benieuwd naar de oorzaak. Want verder heb je geen zwangerschapsvergiftigingsverschijnselen of wel?
Oh, volgens mij heb ik jullie nog niet over mijn vreselijke nacht in het ziekenhuis verteld... Gisteravond na het bezoek kreeg ik bovenin mijn buik wat pijn en was ik nogal misselijk. Ik wist na 3 kwartier niet meer hoe ik moest liggen, zitten of staan van de pijn, dus heb een zuster gebeld. Met z'n vieren hebben ze me bekeken. Eerst dachten ze aan een acute zwangerschapsvergiftiging, maar ukkie was lekker beweeglijk op de echo en ook de ctg was goed. En ik wist ondertussen niet meer hoe ik het had. Heb zelfs gedacht: 'Als dit de baby is, haal hem er dan uit! NU!" Maar het was de baby niet. Ze hebben me van zaal afgereden en naar de verlosafdeling gebracht. Ik heb zetpillen gekregen (geloof me, als je pijn hebt boeit niks je meer) Ze hebben me getoucheerd (vreselijk!!!!) en ik heb pijnstilling via het infuus gekregen. Na 3 uur had ik de kracht om mijn man te bellen (toch leuk om te melden dat je op de verlosafdeling ligt) en hem op de hoogte te brengen. Na 4 uur constante pijn ben ik in slaap gevallen. De volgende dag was alles over en vroeg ik me af of het wel was gebeurd. Maar aangezien zo'n beetje alle zusters kwamen vragen hoe het nu ging, omdat ik wel erg veel pijn had gehad, wist ik dat het echt was gebeurd. De volgende ochtend heb ik een echo gehad van mijn gal en nieren en waarschijnlijk heb ik een koliek gal aanval gehad. Geloof me; dat wens je niemand! Het kan maar zo weer gebeuren is niks tegen te doen. Aangezien ik het nog nooit eerder heb gehad, hoop ik dat het eenmalig was.
Fijn om te horen dat je weer thuis bent guusje! En ook echt niks doen nu he!!! Alles voor die kleine natuurlijk!!! Liefs
Tja en daar ga ik me ook echt voor inzetten! Maar.... ik vraag me af of het zal helpen... heb namelijk in de afgelopen 2 weken ook aardig wat rust gepakt, maar de kleine wijkt steeds meer van de groeicurve af. Sommige mensen zeggen: 'Als je niet rust, weet je de gevolgen'. Maar zo is het volgens mij niet. We hopen dat de kleine door rust nog iets zal inlopen, maar als dat niet gebeurd en ik wel rust heb gehouden, dan helpt rust dus niet. Van dat soort opmerkingen krijg ik dus bij voorbaat al een schuldgevoel terwijl niemand weet hoe het kan en wat er echt aan te doen is. Maar... ik ga ervoor! Lijkt me heel gaaf om de maand mei te halen! Daarnaast kan ook de zwangerschapsvergiftiging acuut optreden en daar is dan helemaal geen eer meer aan te behalen. Kortom; ik ga echt voor rust, maar het is gewoon ook afwachten hoe het uitpakt.
@Guusje ik bedoelde het ook niet vervelend hoor. Ik weet inderdaad dat het niks hoeft te zeggen dat rust er voor zorgt dat jullie baby nog even wat meer gaat groeien en langer blijft zitten. En zwangerschapsvergiftiging daar kan je helemaal niks aan doen dat komt of dat komt niet... Dat kun je niet voorkomen of tegen houden. Maar ik bedoelde meer dat jullie kleine wel het meeste baat heeft bij het feit dat jij je rust pakt... Of het helpt zie je dan wel weer. Nogmaals ik bedoel het niet lullig, maar kan me voorstellen dat als je van iedereen zulke opmerkingen krijgt dat je je dan bijna schuldig gaat voelen... net of je zelf niet goed voor de kleine wil zorgen!!! Maar zo bedoel ik het gelukkig niet! Liefs
Vagans, weet je hoe je dat tegen gaat die preken van een onredelijke vent? Staken! Zodra hij zich misdraagt tegen jou wat betreft het huisvrouwenschap (je bent geen huisvrouw, je bent zijn vrouw en jullie wonen in een huis waarin iedereen zijn verantwoordelijkheden draagt) Ik zou dus uit protest meteen gaan zitten net zo lang tot hij de boodschap heeft begrepen, kom nou zeg, laat je niet op de kop zitten hoor, laat je niet intimideren tot het huishouden oid! Guusje, wat fijn dat dat kan, thuis patient zijn! Ik zou willen dat dagt hier kan zeg! Je bent nu al 36 weken dus dat is super! Komt helemaal goed met die beeb en jou Denise, in een ziekenhuis vertellen ze je altijd erg weinig, gewoon onderwerpen aan het vragenvuur als je iets wil weten, ze doen toch geen "misschien" uitspraken en willen niet gaan suggereren of op zaken vooruit lopen, dat is denk ik wat je voelt. Voel je je kleine wel goed bewegen? Toen ze mijn tweede zoon haalde met een zeer constante hartslag was er ook nauwelijks beweging, ook niet op de ctg, die combinatie deed hun besluiten hem per direct (op een zaterdagavond) per keizersnede te halen. En lekker he dat eten... jakkes! Laat je lekker eten bezorgen door je man ofzo hahaha Guusje en Denise, ik had ook geen zwangerschapsvergiftiging (wel hogere bloeddruk) toen mijn kids een groeiachterstand hadden, ze hebben naderhand ook nog onderzoek gedaan naar bloedstolling maar daar was ook niks mis. Bij de volgende zwangerschappen bloedverdunners geslikt en dat maakt mooie 7 pondertjes met 38 weken! Wellicht bij een eventuele volgende keer eerst een gesprek bij een gyn voordat je besluit zwanger te willen worden, had ik in ieder geval gedaan na nr 2 en dat zorgde voor een mooie gezonde nr 3
Guusje, over rust en groei inhalen, dat werkt volgens mij ook niet zo. Bij mijn oudste heb ik vier weken in het zkh gelegen (echt bedrust) en bij de tweede wilde ik dat niet en het resultaat was hetzelfde ongeveer... Rust is denk ik wel goed voor jou
Oh, meis! Zo bedoelde ik het ook helemaal niet! Als ik het terug lees, zie ik inderdaad dat het een beetje bot overkomt. Sorry! Want dat was niet zo bedoelt. Ik twijfel dus vooral aan het rust advies. En als ik dan Rianne zo lees... denk ik dat mijn twijfels wel een reden hebben... Mijn moeder heeft de avond voor ik opgenomen werd gezegd dat het mijn eigen schuld zou zijn als ik werd opgenomen, omdat ik die dag dus behoorlijk in de tuin had gewerkt. Nou een baby krijgt echt geen extra groeiachterstand van 1,5 week na 1 dagje werken... vandaag begon ze weer en toen heb ik haar even gezegd hoe ik erin sta... kan echt super goed met mijn moeder, maar dit vond ik niet leuk om te horen. Daarbij lees je ook tussen de regels door in alle literatuur dat de artsen het ook niet weten... Ik denk dat dit mij nog een beetje hoog zat. Nogmaals; sorry! Vind het juist heel lief dat je zo meedenkt!
@ Guusje: Jeetje wat rot van die pijn die je gehad hebt!!! @ Rianne: Ik zal het in mn achterhoofd halen voor de volgende x, staken! hihi Zo, hier de afwas gedaan en de tafels afgeruimd/schoongemaakt. Kan het maar beter een beetje bij proberen te houden. Mn rug is alleen echt gebroken en mn bovenbenen en heupen doen ook ontzettend zeer! Straks nog ff de hondjes uitlaten en dan hou ik het voor gezien! Met mn allergie gaat het trouwens wel redelijk, vandaag maar 1 niesbui gehad! en geen zere ogen meer! Alleen wil 1 neusgat niet echt open... vaag... maja das enkel vervelend als ik naar bed ga (en op die kant wil slapen) Hoop dat die straks toch eve open wil gaan Morgen komt een vriend van me (en ex baas) ff helpen met nog wat dingetjes ophangen en dan hoef ik enkel nog een paar dingen te wassen en dan is alles voor de baby klaar Oja en ik moet de muurstickers nog opplakken, ff kijken hoe ik het leuk vind. En dan komt ook het schoonzusje van mijn zus morgen de maxi cosey, auto stoeltje en tummytub brengen dan heb ik echt alles compleet! (naja op het onderstel van de kinderwagen na dan, ben benieuwd hoe dat gaat lopen)
@Vagans idd dat weet ik waar ik het allemaal voor gedaan heb, dat verzacht een hoop. @gussje afgezien van de normale zwangerschpaskwaaltjes heb ik verder nergens last van. Pff dat klinkt als een behoorlijke heftige nacht, fijn datje wel in slaap gevallen bent en daarna geen pijn meer gehad hebt. Dat is ook wat ze tegen mij zeiden thuis en ik deed echt bijna niets maar in andere hun ogen doe je dan nog te veel.Trek je er niet te veel van aan, jij weet als beste hoe ver je kan gaan en je gaat er voor de 1000 % voor. @Rianne ik voel sinds eergisteravond de baby, helemaal niet meer bewegen, zie op de ctg dat er hartslag is maar dat is ook alles. Ik ben gelukkgi iets minder misselijk, heb toch maar boterhammetje gegeten en een yoghurt. Net met tranen in mijn ogen genratie 2010 zitten kijken ( konhet gister neit echt volgen dus nog maals gekeken ) kan me dat moment dat ik mijn dochter voor het eerst moest achterlaten ook nog zo goed herinneren.
Vagans, goed bezig! Bijhouden werkt inderdaad prima en is ook beter voor je lijf dan alles in 1 keer. Succes zeg met je allergie. Heb nu toch wel erg lang last van... Denise, als ik heel eerlijk ben... Als ik zou weten dat ik nog 4 weken plat zou moeten in het ziekenhuis, dan zouden ze van mij de baby mogen halen. Echt, ik word daar doodongelukkig van. Heb zelfs al bedacht dat wanneer dat zou moeten ik psychologische hulp wil. Ik ben erg bang om straks als de baby er is in te storten... Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Als ik verdrietig ben, dan neemt de baby dit gevoel over. En dat wil ik echt niet! Dus voor de baby heb ik steeds mijn verdrietige momentjes weg proberen te lachen. Gelukkig ben ik nu thuis en dat doet me erg goed, ondanks dat ik niks mag. Ik heb daarom ook diep respect voor jou!
@ Guusje: Gelukkig ben je weer thuis meid!!! En vreselijk dat je zn pijn hebt gehad!! @ Denise: Gelukkig ben je wat minder misselijk meid! En ik heb ook weer een traantje weggepinkt bij generatie 2010 Zal het straks ook moeilijk hebben om mn kleine weg te brengen en te gaan werken. Zo hier lekker mn pyjama aangedaan en op de bank. Ben best wel moe en heb last van mn benen/liezen. Direct sst kijken en proberen xfactor af te kijken meestal lig ik al te slapen voordat het afgelopen is. Mn vriend is fitnesse en heb gevraagd of hij een snicker mee wilt nemen als hij terug komt. Heb alleen zn donkerbruin vermoeden dat hij het vergeet ..
Lilo, kun jij dan zo lang wachten op je snicker? Tegen die tijd heb ik er vaak al geen zin meer in. Lekker dat je even tijd voor jezelf neemt. Je lichaam kan nu echt wat minder hebben hè?!
@Lilo:ik zou nog ff smsen dat ie de snicker niet vergeet @Guusje:wat heerlijk dat je thuis bent!!! Oke je mag nog niks doen maar toch je slaapt lekker in je eigen bed!!! Ik kan me zo goed voorstellen wat je bedoeld met het vooruitzicht van Denise.Ik zou het dus ook echt een DRAMA vinden als ik 4 weken in een ZH moest liggen! Maar ja vooral in het geval van Denise heeft ze weinig keus...beebje moet nog ff groeien
Morgen is het een item in het NOS journaal Vagans! Je hebt hem wel een knuffel gegeven hè?! Iemand al iets van een voedingsnachthemd gekocht? Schijnt wel handig te zijn met de borstvoeding, maar heb niet echt een idee waar ik het kan halen... net als een leuke voedingsbh... Weet alleen dat ik dan bij Prenatal terecht kan, maar die hebben op de site niet zoveel in mijn maat en aangezien ik 'huisarrest' heb...
Klopt helemaal Wish! Je hebt in zo'n situatie gewoon geen keus... uiteraard alles voor de baby, maar ik vind het echt heel knap voor wie zich er aan over kan geven. En dat meen ik met elke vezel in mijn lichaam!
@ Guusje: haha nee kan eigenlijk niet zo lang wachten, maar heb er al een week zin in en ben zelf te lui om er een te gaan halen En mn lichaam kan inderdaad veel minder hebben op het moment. Iedere dag wordt het minder. Zelf mn broek aantrekken wordt nu moeilijk haha @ Wish: De slimmerd heeft zn telefoon weer eens niet meegenomen. Heb al zo vaak gezegd "vergeet je telefoon niet meer, want ik wil je kunnen bereiken als er wat is" Maar nee volgens mij wilt meneer dit niet in zn kupke prenten