@ Denise: De hartslag van onze beeb was tijdens de ctg scans gemiddeld 150 slagen p/m. Gelukkig zijn de ctg's al beter!! Ik heb wel ervaring met haptonomie. Je moet dan inderdaad via de navelstreng contact maken met je baby. Vereist veel concentratie maar is wel erg grappig. @ Gravid: Ja heb er nu kennis mee gemaakt gelukkig is het daarbij gebleven . Oooh lekker kroketjes @ Sanny: hahaha ik was het van die snicker die k nog steeds niet op heb .. vanmiddag toch maar halen @ Meimamma: Ik ben al 18 kilo aangekomen dus dan valt 7 nog wel mee Zoooo hondje is weer getrimd, dus dat zit er ook weer op direct nog effe wat naar de stort brengen en dan de kratten bij de ah ophalen en het bed omhoog zetten Vanavond hebben we een feestje, ben benieuwd hoelang ik het volhoud! Fijn weekend meiden! xxx
Hoi meiden ff kort hoi zeggen...krijg zo mn vriendin uit Noordwijk met dr gezinnetje op visite een dagje Hier wonder boven wonder maar 5 kilo aangekomen ondanks de saucijzenbroodjes en de kitkats haha
Lilo: Oh wel fijn dat het weer is afgezakt dan! Ik loop er al dagen mee! Wish: Gezellig even visite!! En bij jou vallen de saucijzenbroodjes en kitkats dus goed Net een mailtje gekregen van die meneer van de auto, hij komt wat later.. zat nu in het zkh met zn dochtertje, had gat in hoofd. maar goed, kan tot 20.00 uur auto overschrijven, dus no problem.. komtie gewoon wat later Zit me nu te vervelen en me af te vragen wat ik kan eten / drinken om mn ontlasting wat zachter te krijgen. Sorry klinkt nie echt lekker maar heb zo'n giga harde ontlasting, dat ik nog liever beval dan steeds moeite te moeten doen om beetje te poepe.. wil bijna nie. Vk raadde me aan peer/kiwi combi te eten, maar zelfs dat helpt niet echt meer. Eet al hartstikke veel bruine boterhammen, en drink 1,5 - 2 liter op een dag.. maar wil allemaal nie helpe. Dus wie oh wie heeft nog tipje voor me.. want harde ontlasting is echt drama :x
@ Gravid: hier ook een met harde ontlasting! Wat eventueel zou kunnen helpen: Roosvise laxo, peperkoek
Lilo: Oke, ga ik dat eens proberen.. want het is hier steeds drama En probeer jij anders eens peer/kiwi te eten, hielp bij mij erg goed.. gewoon beide in stukjes snijden en tegelijk eten. Snap ook niet echt waarom het nu bij mij ineens niet meer helpt. Misschien doordat baarmoeder tegen darmen drukt ofzo??? geen idee Straks bij de Plus maar eens wat vezelrijke dingen zoeken.
@ Gravid: Ja denk dat ik dat maar eens ga proberen want het is hier ook een drama. Lust geen bruin brood dus eet alleen maar wit. Maar mijn fysio zei ook al als ik zulke harde ontlasting heb na de bevalling, dat de toiletbezoekjes nogal pijnlijk kunnen zijn dus ga zelf ook maar eens opzoek naar de roosvice laxo
@ Denise: Haptonomie... nog nooit van gehoord! @ Gravid: suc6 met de auto's , en met het gerommel Hier ook harde ontlasting, tot bloedens toe gelukkig geen aambeien! En ik mag al dat fruit niet dus ik heb geen tips voor je. Oja trouwens wel: bij mij gaat het beter na het eten van vette zooi zoals patat enzo Rosevice laxo vond ik punt 1 heel vies en punt 2 hielp voor geen meter bij mij @ Meimamma: de box staat hier al lang! enne ik ben ook in 2 weken 1 kilo aangekomen! nu totaal 8,5 @ Sanny: zo zo , jij hebt een lekker dagje gehad! @ GuusjeB: suc6! @ Lilo: veel plezier op t feestje! @ wish: veel plezier met de visite! Net de schoonzus van mn zus over de vloer gehad, die kwam o.a. de maxi cosey brengen. Heel mooi degelijk ding! een CabrioFix stond er op het boekje... iig een hele degelijke! erg blij mee! en dat voor een doosje Merci Vriendlief wilde het plankje boven de comode ophangen maar nu blijkt dat de muur zoooo zacht is dat het gewoon totaal niet blijft hangen nu zitten er natuurlijk wel gaten in de muur maar geen plankje wat betekend dat ook mijn leuke kikker vakken zak niet kan hangen en ik dus geen idee heb waar ik de luiers en verzorgingsartikelen in godsnaam kwijt moet
@ Vagans: Jammer dat het plankje niet blijft hangen. Zijn er geen speciale pluggen? Misschien dat ze wat tips hebben bij een bouwmarkt met dat soort muren? Hier niet vooruit te branden vandaag. Gisteren was wel een heftig dagje met een onverwachts ziekenhuis bezoekje door een hoge bloeddruk. Aan de CTG geweest, en gelukkig was alles goed. Urine en bloed gaven ook geen rare dingen aan, dus weer lekker thuis. Maar onbewust heeft dat dagje me toch behoorlijk uitgeput denk ik. Vandaag maar eens lekker NIETS doen verder.. Ik heb nog alle seizoenen van Gooische vrouwen liggen.
Over aankomen gesproken, ik zit 3 kilo onder start gewicht....vraag me af of dat dan wel goed is? Kleintje groeit wel gewoon goed en ligt mooi op schema.
Aankomen Hier nu ruim 9 kilo (en dan te bedenken dat de kleine maar 2 kilo weegt) Ontlasting ontbijtkoek schijnt ook goed te werken en (gedroogde) pruimen! Lilo wat voor kratten haal je bij de ah dan? Bierkratjes? En hoe krijg je die leeg mee? Wij hebben dat probleem namelijk ook nog om op te lossen... Vagans gefeliciteerd met je maxi-cosi! Echt leuk dat je dat voor een doosje merci mag overnemen! Wel balen van het plankje... weet ook even niet wat je kan doen; misschien toch even advies bij de bouwmarkt inwinnen? Sunnie wat fijn dat er gisteren niks gevonden is in het ziekenhuis! Dat soort dingen kun je nu toch wat slechter hebben hè?! Lekker naar Gooische vrouwen kijken hoor!
Lilo: Ja bij mij hebben peren en kiwi's echt heel lang super goed geholpen. Moet er wel bij zeggen dat je die op de nuchtere maag moet eten. Als ik dat deed, kon ik uur later echt rennen Maar heel vaag werkt het nu niet echt meer. Oh trouwens, wat (af en toe) wel helpt bij mij, en wat je ook zou kunnen proberen is salami of cervelaatworst op brood te eten. Is wat vettig, en misschien dat dat helpt. En wit brood zeggen ze dat er totaal geen vezels in zitten, ik at dat namelijk ook altijd (luste volgens me zelf ook geen bruin ) maar raakte daar ook verstopt van, en sinds ik bruin brood eet, gaat het al ietsje beter. Vagans: Ja die vette zooi helpt misschien wel, maar is niet goed voor mn kilo's haha Ik let graag op mn gewicht Roosvicee laxo kan ik wel proberen, zo vies vind ik dat opzich nie. En straks bij de winkel maar kijken naar iets van All-bran producten, schijnt ook vezel rijk te zijn. * Wat leuk dat je voor doosje merci de maxi-cosi kon over nemen! Super joh Maar balen van het plankje, maar net als wat de andere meiden zeggen, even bij bouwmarkt na vragen, die zullen vast wel oplossing weten! Sunnie: He bah, was gistere dus even schrikken voor je. Maar fijn zeg dat alles goed gaat! Nu maar lkkr rustig an doen! Monika: Zo lang het kleintje goed op schema ligt, lijkt het mij niet zo erg. En zo lang je vk er niks over zegt is het goed denk ik. Maar heb er ook geen verstand van Guusje: Ontbijtkoek vind ik heerlijk, maar raak daar juist weer verstopt van op 1 of andere manier (of komt dat doordat ik er teveel van eet )
@Guusje vervelend als de verpleging dan ook nog eens te laat komt, je zit er waarschijnlijk echt op te wachten. Gemiddeld lig ik er eenhalf uur tot anderhalf uur aan. Ik voel de kleine helemaal niet meer dus miischien dmv haptonomie dat de kleine wat actiever wordt.Ben benieuwd hoe jouw ctg gegaan is of er veel verschil is tussen de ctg in zhuis of thuis ? @lillo ik ben erg nieuwsgierig naar of ik idd contact krijg met mijn kindje via haptonomie. @Sunnie fijn dat alles goed was in het zhuis en je weer snel naar huis mocht. @monika zegt volgens mij niets, mijn buik ziet eruit alsof ik een tweeling draag maar er zit toch echt klein frummeltje in. Mijn ctg net was voor zo ver ik dat kan beoordelen wel beter dan de dagen hiervoor maar de gyn gaat hem beoordelen dus moet nog even wachten op wat ze gaan zeggen. Strakjes bezoekuur kijk er nu al naaruit.
@ Guusje: het idee is bierkratten halen bij de ah. Je kunt aan de balie lege kratten krijgen waar je dan alleen het statiegeld voor betaald. Die kratten zet je op z'n kop met een plank erop zodat het steviger blijft staan. We gaan ze zo halen. Hoop dat het lukt ben zo bang dat m'n bed ervan kapot gaan. En de poten van onze boxspring zijn vrij groot en breed dus de 2 delen zullen een stuk uit mekaar staan kan ik niet meer tegen m'n vriend aanliggen boehoehoehoe. @ gravid: ja toch maar bruin brood eten dan. Helpt alleen kiwis ook? Peren vind ik namelijk echt niet lekker. Oooh ben z'n Miep hahaha
Lilo, wat een goede tip! Wij moeten door de brede poten van de boxspring ook ons bed op kratten zetten. Ik zal van de week mijn man eens op pad sturen. Hebben jullie een voetenbord aan het eind van jullie bed of alleen matrasstoppers? Wij halen het voetenbord weg i.v.m. de ruimte en willen daar die matrasstoppers voor in de plaats zetten, zodat de matrassen niet verschuiven. Die stoppers hebben we, maar we hebben geen idee hoe we ze moeten bevestigen. Kan het ook niet op internet vinden. Weet jij het? Denise, ik heb echt zo ontzettend met je te doen! Ik vond een half uur aan de ctg soms al lang... heb vandaag al vaak aan je gedacht. Ik vind je heel sterk! Ctg was hier hetzelfde als in het ziekenhuis. Hartslagje van rond de 150. Geen baarmoederactiviteit dus helemaal ok. Wel was mijn bloeddruk gestegen... Nu 150/95. Morgen weer 24 uur urine sparen. Wat jammer dat je je baby niet meer voelt! Hier is de kleine regelmatig aanwezig. Ik had straks voor het eerst zelfs een voetje vast! Krijg je die haptonomie vanuit het ziekenhuis? Ik vind dat wel heel goed! Hoop dat het resultaat geeft! Monika, vraag het even aan de vk wat betreft je gewicht. Ik heb het wel vaker gehoord hoor. Waren gezonde kindertjes! Kan me wel indenken dat je begint te twijfelen als de kilo's je hier om de oren vliegen!
Lilo: Ja ze zeggen dat alleen kiwi's ook helpt.. gewoon 1 a 2 stuks op nuchtere maag. Ik vind het wat lekkerder met peer erbij En inderdaad, toch maar bruin brood leren eten Heb ondertussen vandaag al 9 boterhammen op.. heb elke keer lekkere trek, maar ja dan kan ik beter boterham nemen dan dat ik loop te snaaien Denise: Fijn dat ctg al wat beter was! En fijn, straks bezoekuur!
Denise, ik zat even te denken, maar op welke afdeling lig je? Bij ons mag de partner op de kraamafdeling (waar ik de afgelopen week ook lag) de hele dag door komen. Bezoek is dan vanaf 15.00 uur. Niet dat je man de hele dag bij je moet en kan zijn (al is dat wel heel fijn).
Hallloooooookes dames van het goede leven Ik mocht gisteren weer naar huis gelukkig! MN baarmoederhals is al wel wat verkort, maar nog geen enkele opening te vinden CTG was goed (vrijdag), er was welgeteld 1 "wee" zichtbaar. Ik was dinsdag al voor aanvullende controle naar het ziekenhuis geweest. Ik had een groot deel van de dag hoge buikpijn, maar geen krampen oid. Men was bang voor zwangerschapsvergiftiging, maar gelukkig was bloedbeeld en alles goed. Wel veeeeeel te weinig gedronken en zat er eiwit in mn urine. Naar huis gestuurd met de boodschap veel te gaan drinken en woensdagochtend bij de FA een potje in te leveren. Woensdagochtend bleken er nog steeds veel bacteriëen in mn bloed te zitten, dus heb een eenmalig AB gekregen. Woensdagmiddag rond vier uur kreeg ik wat vage menstruatiepijn, maar niet verontrustend.... tot kwart voor 5 Heftige krampen, draaierig, overgeven etc. En dat werd alleen maar erger. OM half zes ben ik door de Hebamme naar het ziekenhuis gestuurd. Zij gaf aan drie cm.... maar achteraf is het mogelijk alleen de baarmoederhals geweest die verkort was Wel ongelooflijk krampen etc het leek er echt op dat ik was begonnen met bevallen. Maar dus totaal geen ontsluiting aanwezig. Weer alles onderzocht omdat ik zo vreselijk koud was en continu lag te rillen, wel heftige krampen aangaf terwijl CTG relatief rustig was op weëen activiteit. Buscopan gehad, wat erg lang duurde voordat die inwerkte. Verder een drukinfuus met 500 ml vocht gekregen en later in de nacht nog een normaal infuus met 500 cc. Al met al moest ik dus in ieder geval die nacht blijven....maar hoegenaamd geen activiteit meer. Donderdag 2 maal CTG gehad en vrijdagochtend nog een CTG en onderzoek naar de cervixlengte. Urine was nog altijd niet schoon qua bacteriën. Ietwat verkorte baarmoederhals, maar dat mocht ook wel met deze termijn. CTG was goed.... dus ik mocht gisteren weer naar huis. Op de strenge voorwaarde dat ik vooral heeeeeeeel veeeeeeel moest drinken. Zondagochtend weer melden voor CTG en urine-onderzoek. Ik vermoed dat ze ook een inwendig onderzoek willen doen. Mede omdat E maandag naar Zuid Limburg "moet" ivm het huwelijk van zn oudste dochter. Arts gaf vrijdag aan dat als het er zondag hetzelfde uitzag als die vrijdag... dan kon E met een gerust hart wegrijden. Dus ja... morgenavond komen mn moeder en zusje hier om mij bij te staan maandag. Mocht er dan iets gebeuren, is er opvang voor M en kan iemand mij naar het ziekenhuis brengen. Probeer nog wel een beetje bij te lezen, maar dat valt denk ik tegen
Ja hoor dat is geen enkel probleem, zeker wanneer je van jezelf al wat steviger bent. Kindje neemt echt wel wat het nodig heeft. Ik zit nu op 9,3 geloof ik.
@ Guusje, fijn dat je weer thuis bent! Ik heb de vorige keer de Gyn omgeluld dat ik ook naar huis kon. Is mijn grootste angst om weer naar het ziekenhuis te moeten. Voelde me er ook doodongelukkig. @ ontlasting, laxo werkt idd en ook pruimen, je kunt ook pruimensap krijgen, staat bij de reformartikelen in de super. Zelf niet zo fit vandaag, hoofdpijn en extreem moe. Had ook een zwaar snurkende vriend naast me vannacht die als klap op de vuurpijl ook nog zwaar ging tandenknarsen. Bed staat nu wel op klossen, verademing met die BI! Zal snel even het eten maken, mannen zijn er om 18.00 uur weer.
Marjan, jij maakt het ook spannend! Wel heerlijk dat je weer thuis bent! Ook wel spannend of niet? Ik ben benieuwd hoe het morgen is... houd ons op de hoogte hoor! Bloem, ik houd er rekening mee dat ik iedere dag weer opgenomen kan worden. En ook dat ze kunnen besluiten de baby iedere dag te halen. Heel, heel langzaam merk ik dat ik me erbij neer begin te leggen. Ik mag ook echt niet klagen. Ik heb 33 fantastische zwangerschapsweken gehad. Een volgende keer stel ik alleen niet alle leuke dingen uit tot mijn verlof! Mijn moeder was hier net en ze heeft me zo ontzettend geholpen! Er was een plant omgevallen en ik mocht het niet opruimen, maar dat heeft zij gedaan. Ze heeft me geholpen met het aankleden van de wieg. Echt geweldig! Ik moet nu alleen nog even zien dat we het laatste babywasje kunnen draaien en dan is alles klaar voor ons (letterlijke) kleintje!