Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @lilo zal voor je duimen dat het vruchtwater is toegenomen.
    @aukje normaal liggen ze in de kast maar ja als ze niet vullen dan zijn ze snel op.
    @wish probeer me niet druk te maken om kleinigheden maar is soms zo moeilijk.
    @sunnie gezellige dag vandaag.

Heb inmiddels gedoucht en een hele stapelhanddoeken liggen dit gaat me niet nog eens gebeuren.
    Ben ook al aan de ctg geweest, die was helaas weer wat minder ze zijn hem nu aan het bespreken en waarschijnlijk moet ik er zo weer aan.
    Drukkende gevoel is door het douchen helaas niet minder geworden.

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @binna vervelend die belastingdienst bleh.

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Snap ik wel hoor Denise,daarom zei ik ook makkelijker gezegd dan gedaan.Balen dat de CTG weer wat minder was...het zit jou echt niet mee he:(

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen meiden,

Vagans; gelukkig was alles goed en wat fijn dat ze je daar zo serieus nemen (in tegenstelling tot je VK). Hoop dat het "alleen" maar een beknelling is en dat ze snel anders gaat liggen. Nu je een inwendig onderzoek hebt gehad is de stress daarom ook wat minder??

Denise; wat k*t dat je slecht slaapt en wat belachelijk dat je niet genoeg handdoeken op vooraad hebt en niemand effe wat wil pakken :x Zou gewoon onder de oduche gaanstaan en aan de rode draad trekken als je klaar bent en zeggen dat je handdoeken nodig hebt (weet niet of ik het ook echt zou doen ;))

Lilo; heel veel succes!!

Aukje; lekker rustig aan doen, was ook een heel druk weekend en je bent er bijna

Wish; zou toch heel snel naar de tandarts, anders gewoon wat pijnklachten overdrijven en kan je niet zeggen dat je een verwijzing wil naar de kaakchirurg vanwege de kosten (ziekenhuis wordt grotendeels vanuit het basispakket vergoed) maak er een blabla verhaal van. Ik heb afgelopen december een tand laten trekken en daar is een implantaat voor in de plaats gekomen (heb nu een gebitje tot na de bavalling). Mijn tandarts vond dit prima, is zelfs meegegegaan naar de kaakchirurg zodat hij zelf ook wat bij kon leren, had ik twee van die pipo's boven me hangen. Ze hebben in het ziekenhuis toch betere kwaliteit verdovingen (wel zelfde soort maar beter merk dan tandarts, zo is me verteld) waardoor er minder nodig, je adrenaline niet zo stijgt, je zelf rustiger blijft wat weer beter is voor de kleine. Was toen ongeveer 20 weken. Beter nu dan als de kleine 10 dagen oud is ofzo.

Sunnie; veel plezier en succes met winkelen, gewoon veel terrasjes tussendoor pakken, dan wil het vaak wel en dat is met dit weer nog niet zo gek ;)

Hier wordt het slapen ook steeds minder maar dat is met name omdat ik mijn draai niet meer kan vinden en vaak wakker wordt. Vanmiddag nog effe naar mijn werk. Functioneringsgesprek van een van mijn team uitwerken en hopenlijk mijn schommelstoel ophalen die ze daar wit zouden spuiten (mag nu ook wel klaar zijn).

Iemand nog wat van Gravid gehoord??

5. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Sunnie ja wie weet komt het slechte slapen door de volle maan? Dat hoor je weleens he.

Wish ik zou dan idd ook maar even naar de tandarts bellen als het alleen maar erger wordt. Maar wel klote dat je vorig jaar flink over je eigen risico bent gegaan en het nu nog niet beter is!!!

Binna stoppen met werken klinkt goed;) Maar ja dat gedoe om uit te zoeken bij de belasting..!

Denies kun je savonds niet vast om schone handdoeken vragen? Dan kun je sochtends douchen wanneer het je uitkomt????

Lilo succes hopelijk is er verbetering in je vruchtwater!

Hebben jullie ook last van de warmte meiden? Het zweet gutst me van mn hoofd! En ik doe nog helemaal niks!

En heb krampjes auw auw! Gezellig dat ik onder deze zeur omstandigheden op visite ga zo;) Hopelijk merkt mn vriendin dr weinig van en ben ik nog een beetje gezellig;)

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Heh Denise balen van die ctg!!

7. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Meimamma:hier gelukkig nog niet zoveel last vd warmte en krampjes ook nog niet.
    Moet wel heeel veel naar de wc de laatste dagen voor grote boodschap..dat vind ik wel vreemd maar voor de rest is het rustig in mn buikje.
    Veel plezier bij je vriendin zo!

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Trouwens Troetel, we hebben de adressen in het bestand gekregen hoor haha uiteindelijk!! Hopen dat het uitprinten makkelijk gaat

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ warmte;Hier ook best last van de warmte gehad. Vooral vannacht ook! Het mag voor mij echt onder de 25 graden blijven voor de bevalling haha

Gravid; Ben haar buddy en heb nog niets gehoord. Meestal is ze zo rond 10 a 11 uur voor t eerst online ('s ochtends) geloof ik.
    Als ik evt iets hoor houd ik jullie op de hoogte;)

@ wish; fijn dat het gelukt is met de adressen:D

@ Binna; Voorlopig is het zo dat je als huisvrouw of niet werkende vrouw +- €1723,00 per jaar terug krijgt. Dit is wel afhankelijk van je man zijn inkomen! Moet zeggen mijn mannetje heeft een redelijk hoog inkomen en wij krijgen die heffingskorting wél uitbetaald. Heb wel begrepen dat de belastingdienst die heffingskorting voor huisvrouwen wil gaan terugdraaien (tuurlijk we moeten allemaal gaan werken volgens de overheid.. Dikke poepzooi!). Maar ik ga er niet vanuit dat ze dat zomaar lukt, immers is het zo dat iedere persoon recht heeft op de algemene heffingskorting, dus die kunnen ze er niet zomaar uit gooien!

Daarnaast komen nog je toeslagen, deze kun je ook berekenen op je man zijn inkomen, dan weet je ongeveer hoeveel je krijgt.
    Ik zou zeggen bekijk gewoon je jaarinkomen +toeslagen en leg dat naast de algemene heffingskorting+toeslagen.
    Houd daarbij ook rekening met de kosten van het KDV/ of andere opvang voor Silver. Kan begrijpen dat die kosten straks lager zouden zijn bij 2 kindjes als jij besluit te stoppen met werken.

Als ik je ergens bij kan helpen moet je maar een gil geven, we hebben het hier namelijk ook uit moeten zoeken;)

Liefs

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: Ja vriendlief en mn ouders zijn ook echt niet blij met hoe de VK gehandeld heeft. Miss dacht zei wel : die stelt zich aan, maar na 2 uur constante buikpijn dat je niet weet hoe je zitten moet vind ik me geen aansteller hoor! En als het wel zo zou zijn hoort zijn daar toch begrip voor te hebben!

@ Lilo: Jij met je heftige dromen! kan me voorstellen dat je er slecht door slaapt.

@ Denise: wat lullig dat je geen handdoek krijgt!!!! :$
    volgende x een eigen handdoek meenemen, heb je er altijd een als hun zo lukllig doen! ;) en helemaal lullig dat die mensen gewoon niet langs zijn geweest!

@ wish: gewoon zelf een kaakchirurg inschakelen!!! als JIJ dat wil!
    Na gisteren vraag ik voortaan ook meteen naar de persoon waarvan ik wil dat die er naar kijkt als een ander te belazerd is om me door te sturen!

@ sanny: suc6 met shoppen! hier lukt dat neit zo goed meer helaas.

@ Binna: belastingdienst... brrr... snap er nooit wat van!

@ stefanie: het is me idd wel meegevallen het inwendige inderzoek, alleen heb ik wel een nachtmerrie gehad van ie stoel hoor! jeetje wat lig je dan te kijk... zelfs vriendlief voelde zich een beetje ongemakkelijk. Gelukkig merkte ze mn spanning dus begon met enkel voorzichtig aanraken en uitleggen enzo en ze had kleine handjes ;) Toch deed het wel wat pijn.

Goedemorgen meiden, bijna geen oog dicht gedaan hier. Zolang ik me ontspande was het wel ''dragelijk'' maar pff wat een pijn. Nu vanochtend is het wel minder maar niet weg, vriendlief grapte al dat ik er aan gewend was geraakt omdat ik al mn hele leven met buikpijn klachten loop, nou dit voelt echt anders! voelt nog steeds of alles extreem in de beknelling zit, daarom is bewegen ook pijnlijk.

Ik ben toch maar thuis gebleven en vriendlief is gaan werken, hij is wel geschrokken, kreeg allemaal knuffels en kusjes vanmorgen, zo lief! hij baalde ook echt heel erg dat hij moest werken. En indien mogelijk mag hij elke avond naar huis maja dat kan per dag zelfs per minuut veranderen in de binnenvaart...

miss dat ik toch stilletjesaan is wat rustiger aan moet doen ipv eigewijs altijd alles maar zelf blijven doen. Heb ook een stofzuig en dweil verbod van vriendlief hihi. Enkel de beestjes mag ik doen.

ik ga maar is een ontbijtje maken, dat mag dan ook nog en ff bellen voor een afspraak voor volgende week.

fijne (zonnige) dag meiden!

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Vagans:Ja maar om de kaakchirurg vergoed te krijgen heb ik toch een verwijsbrief van de tandarts nodig!

Ik heb gebeld en ik kan donderdagochtend terecht...heel veel kunnen ze nu niet doen omdat er geen foto's gemaakt mogen worden maar ze gaan het schoonspoelen en dat zou dan ff tijdelijk moeten helpen.Dus dat gaan we maar doen dan

12. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Vagans: Gelukkig is het al wat minder, ik hoop dat het in de loop van de dag helemaal afzakt. Zou fijn zijn als je gewoon bij de gyn kunt blijven onder controle, dan heb je ook meteen je ziekenhuis bevalling!

6yh76

13. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ wish; hopen dat dat schoonspoelen helpt. Fijn dat je vrij vlug terecht kunt en dan maar hopen dat de beeb zich vroeg meldt;)

14. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Wish: Ook op tandartsgebied zijn er dus allemaal verschillende denkwijzen/ beleidt. Want toen ik zwanger was van L. heb ik een abces gehad bij de wortel van een voortand, en daar zijn toen wel foto's van genomen.... omdat ze moesten weten hoe groot het was en waar het precies zat. Ik was toen nog geen 3 maanden zwanger er werd toen wel gezegd dat ze het liever niet deden, maar wat moet dat moet. Hopelijk helpt het spoelen eerst voldoende!

15. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans; fijn dat het al wat minder is. Hoop dat je bij de gyn kan blijven qua controle, zou voor jou een hele geruststelling zijn denk ik;)

16. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hier is de co assistent geweest, gyn had geen tijd,ctg wodr nog over gedaan maar eerst de flowmeting afwachten nog 60 min dan ben ik aan de beurt, zenuwen vallen nu wel mee, raar he gister was ik zo zenuwachtig.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ wish: oja das ook weer waar ja. Iig fijn dat je zo snel terecht kan en ik hoop dat je snel van je pijn af komt!

@ Denise: sterkte hoor meid! en een dikke *knuf*

en ja ik zou graag onder controle van hun blijven, al is het maar omdat ik totaal geen vertrouwen meer heb in mn eigen vk...

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @denise ik ga heel hard duimen voor jou en je baby

@wish gelukkig kan je donderdag al terecht

@vangas fijn dat je mannetje het nu toch ook wel inziet. alleen jammer dat het zo moet. en hoop dat ja vandaag minder last hebt

@troetel als je me wilt helpen graag ik snaper er de ballen niet van ;)

stoppen met werken tis meer omdat ik me af vraag of het wel nut heeft we redden het nu per maand niet eens altijd even goed. en dan straks met twee naar de opvang en zo ik vraag me dan af krijg ik niet net zo veel of iets minder als ik stop en de vergoedingen van uit de belasting dienst om hoog gaan.

en moet eerlijk zeggen zou graag hele dagen bij me moppies zijn. (en wat ik dan heel stiekum denk mischien zwart bij twee mensen schoonmaken op de dag dat me moeder op past maar ja moet je ook maar zien te vinden )

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: He wat naar zeg die pijn! Gelukkig is er niks met jullie kleine aan de hand, maar hoop voor je dat ze gauw weten wat het wel is.
    Doe maar lekker rustig aan vandaag!!

Troetel: Zo jij was ook vroeg wakker dan! Hier is het ook standaard hoor, keer wakker rond tusse 02.00 en 02.30 uur en dan weer tusse 05.00 - 06.00 uur een keer.
    Ach ja, khou het maar op biologische klok haha.. handig voor straks de flesjes ;)

Lilo: Snap goed dat je het spannend vind!! Hoop voor je dat het niet nog minder is geworden! *Knuffel*

Denise: Balen dat je zo slecht geslapen hebt! En wat een personeel zeg :( Gelukkig heb je ondertussen mogen douchen, en inderdaad, groot gelijk dat je gelijk stapel handdoeken hebt!
    Wat naar dat de ctg weer minder was!

Meimamma: Ook al zo slecht geslapen dus, welkom bij de club ;) Niet fijn die krampjes he, hopelijk heeft je vriendin het niet zo door.. en anders, ach ze weet dat je zwanger bent ;)

Wish: Wat balen van je tand! Gelukkig kun je donderdag terecht, maar leuk is het niet inderdaad.
    Hier ook steeds last van kies.. doet mega zeer.. overdag valt mee, maar savonds is het ergste..
    Probeer het nu nog beetje te doen met paracetamol, en als het niet over gaat dan na bevalling maar eens bellen.
    Maar goed, heb ook last van zeer gevoelige kiezen, dus dat kan het ook zijn.

Sunnie: Veel plezier met winkelen en bij je s-ouders vanavond!

Stefanie: Succes nog even op het werk, en wat leuk zo'n schommelstoel!

Goeiemorge meiden!

Hier van mij dan ook eindelijk teken van leven :)
    Gister avond dus uur lang pijnlijke harde buiken gehad die om de 5 min. kwamen.
    Zat heel erg te twijfelen of het voorweeen waren of echte weeen.
    Want op den duur had ik ook steeds last van stuitje en lage rugpijn.
    Vriendlief zei al, gewoon bellen als je twijfel.. maar ja dan ben ik weer te, ja zeg het is.. onzeker ofzo.. te twijfelachtig, van jaaaa maaaar.. ik weet niet of dit echte weeen zijn, ik kijk het nog heel even aan en Dan bel ik..
    Dus na een uur op bed gaan liggen, zeg tegen vriendlief, als het dan nog om de 5 min blijf komen, dan ga ik echt even bellen.
    Maar toen ik op bed lag, kreeg ik ze nog 2x en toen zakte het af :(
    Hele nacht wel ietsje krampjes gehad, maar niet dat ik zeg van sjonge jonge, en nu op af en toe harde buik na, en lichte krampjes na verder ook niet echt 'last'
    Dus waarschijnlijk echt valse start geweest.
    Hou het vandaag wel even in de gaten, en vanavond ook weer, mocht ik vanavond weer om de 5 min krijgen, dan bel ik wel gelijk.
    Zo niet, dan geef ik het morgen sowieso even aan bij de vk.

Verder redelijk geslapen, en vandaag op de afwas en 1 wasje na, doe ik vrijwel niks.. me bekken wil echt niks meer.. bleh, word hier echt letterlijk moe van hoor..:(
    Weken gaan vrij snel, maar toch duren de dagen dan ook weer lang.
    Zit gewoon echt te wachten nu.
    Maar goed,.. ;)
    Het is gelukkig lekker weer, scheelt hele hoop ;)

Fijne dag meiden!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ binna: idd moet je uitkijken dat niet alles wat jij verdient je meteen weer weg kan brengen... zwart bijverdienen zou dan idd leuk zijn!

nou ik heb een broodje op, had de laatste tijd ontzettende honger maar nu ineens niet meer en had al moeite met het broodje. Nu snel ff douche en dan heel voor zichtig de trappen hier trotseren want de hondjes moeten een plasje en een poepje kunnen doen.

Deel Deze Pagina