Lilo: Fijn zeg dat de ctg goed was en je geen vruchtwater verloor! en fijn dat je nu zo goed in de gaten gehouden word. Voor je zelf ook wat rustiger dan! Denise: Goed dat je even probeert te slapen! Even je gedachten op 0 proberen te zetten, al snap ik goed dat het moeilijk is! Hoop dat de gyn je wat serieuzer neem!
Denise: Goed van je dat je de visite hebt afgezegd, even om jezelf denken. Heb je je vriend al iets laten weten, of moet ie nog even in zijn eigen soep gaar koken? Lilo: Jammer genoeg had je nu nog niet genoeg vruchtwater, wel een fijn idee dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Is er niet een mogelijkheid dat je als na de bevalling alles goed is alsnog een paar daagjes naar het kraamhotel gaat?
Goede middag allemaal! Er is in de afgelopen 12 uur enorm veel gebeurd. Ik leef met jullie allen mee (ook met hen die nog lekker kunnen shoppen). Vagans wat fijn dat alles nog goed is bij jou! Ik hoop voor je dat ze je overnemen in het ziekenhuis. En wat fijn dat je vriend er zo voor je is/was! Denise Ik hoop voor je dat de gyn ook vindt dat de navelstreng nog goed werkt. Jammer dat je de gyn pas morgen spreekt. Een hele dikke knuffel vanaf hier! Gravid Zou die datum van je zwager soms in mei plaatsvinden???? Je maakt het wel spannend hoor! Ik hoop niet dat ik iemand ben vergeten, maar was alweer zo lekker aan het lezen dat ik vergat Word erbij te pakken. Hier vanmorgen weer helemaal goedgekeurd! Kleine had een goede hartslag. Mijn bloeddruk was 120/90, HB van 8,8 (is was hoog, maar is niet erg), eiwitgehalte in mijn urine was 0,1 (= verwaarloosbaar). De verpleegster was vergeten te vragen of ik kon stoppen met urine sparen, dus dat moet ik morgen nog even doen. Donderdag weer vruchtwater en navelstrengmeting (zelfde als Denise vandaag had). En toen had de verpleegster nog een mededeling..... Eigenlijk zou ik volgende week donderdag de groeiecho hebben (2,5 week na de vorige), maar dat vonden ze te lang duren en te dicht op het weekend zitten. Nu heb ik hem volgende week dinsdag en dan hoor ik of ik ingeleid ga worden Ik had al bedacht dat als donderdag de groeiecho is, ik pas in mei word ingeleid.... Ik had express niet gezegd dat er dan 2,5 week tussen zat. Helaas had de gyn dit ook door en hebben ze hem vervroegd. Ik kan dus nog gewoon een april mama worden! Mijn man was net thuis en we hebben allebei zoiets van; nu is het echt menens! Als ze dinsdag n.a.v. de groeiecho besluiten in te leiden, dan zullen ze hier woensdag of donderdag mee starten. Eerst moet de baarmoedermond rijpen d.m.v. een hormoonveter en als dit gelukt is ga ik aan het infuus. Ik kan er niet echt naar uitkijken... Maar het idee dat ik over 1,5 week mama ben vind ik heel leuk! En geloof me, tot nu toe kon ik niet echt uitkijken naar de kleine. Vond het nog altijd een 'ver van mijn bed show', maar nu wordt het werkelijkheid! Ik ga even kijken of ik nog een kort rokje o.i.d. kan vinden en dan ga ik op de ligstoel in de tuin liggen en bedenken hoe mijn leven er over 3 weken uitziet...
@ aukje: ik gebruik toch gewoon die otrivin 9althans dan van etos merk maar dat is het zelfde, xylometazoline) anders kan ik niet functioneren namelijk. Volgens de VK heeft dit geen effect voor de baby, tot nu toe is ze dan ook super gezond! @ guusjeB: fijn dat je bent goedgekeurd! hier nog steeds buikpijn er heel erg moe, lig als een slappe vaatdoek op de bank... woensdag (volgende week) heb ik de vervolgafspraak staan.
Zo meiden, zit bijna te slapen. Dus reageer nog effe gauw op jullie en dan ga ik maar even aan de slag. Net mijn geboorteplan opgesteld op de PC en ben er redelijk tevreden over. Het is maar 1 A4 knap he! | @Vagans; Pff ik heb vanmorgen ook besloten de etensbakjes van de poezen te laten staan & die van de hond ook. Normaal berg ik ze op na het eten maar dat lukt gewoon niet meer! @ Ziekenhuistas; Hier al gedeeltelijk ingepakt maar moet echt effe zorgen dat hij binnenkort complete klaar staat haha. @ Denise; Gister kreeg ik ook zon reactie van de gyn. Maar goed bij mij is er niet zoveel aan de hand dus ik nam het maar aan. Maar die zei ook iets van: ik kan niet zo goed zien of de doorbloeding v.d. placenta goed is, maar ik denk het wel! Schandalig dat ze zo met je omgaan! @ lilo; Fijn dat je bent overgenomen, weet je tenminste waar je aan toe bent! @ Guusje; Wat fijn dat je goedgekeurd bent meid. En ik snap dat het wel heel dichtbij komt nu allemaal, ben benieuwd hoe het gaat verlopen! @ Ego; Hier maar eindelijk is van de kont af. Heb een lijstje gemaakt voor wat boodschapjes voor het kraamfeest alvast. En zoals ik al zei het geboorteplan. Wordt slaperig van die pc. Effe pakketje klaarmaken voor MP en dan effe wasje buitenhangen. Nog even gebruik maken v.h. weer
Zooo Guusje dat komt wel heel dichtbij dan he Wel leuk dan kun jij gewoon al over anderhalve week je beebje in je armen houden!!
Guusje: Wat spannend meid! Nu komt het voor jou ook erg dichtbij!! Fijn dat je voor zover weer goedgekeurd bent! Vagans: Als het niet gaat moet je gewoon weer bellen hoor!! Troetel: Ja handig he, dat ik even naar benede was, kun jij mooi wat doen Enne.. maar 1 a4, wat voor eisen heb jij zeg Hier is vriendlief ondertussen alweer thuis, anderhalf uur eerder dan normaal, dus wel lekker! Heeft ook al boodschappen gedaan, die schat Ga zo eens op gemakkie de afwas doen, want zit nu wel lekker op me achterste, maar dan komt die afwas nooit klaar as ik nu weer blijf zitte En daarna maar even uurtje liggen, nog steeds krampjes en lichte rugpijn.. en daarbij heb ik nog steeds ontzettend last van me nek, al vanaf zondag
Zo pffff ben weer wat info rijker. we zijn vorige jaar nog een soort van bedondert door onze belastin adviseur (geen ofichele ) maar daar hebben we dus nu nog last van. hij heeft namelijk van alles fout of verkeerd gedaan. zo sta ik als hoofdverdiender terwijl steve dat is. en daar door krijgen we nu maar 32% terwijl we recht hebben op 44 % en meer van die dingen. we krijgen dus ook al 2 jaar te kort aan kinderopvang toeslag. echt een rotsooi dus. dus net een tijd met de belasting telefoon gebeld goed geholpen en vanavond gaat me man weer naar de man van me vriendin om daar weer alles recht te gaan zetten wat een gedoe zeg. baal er wel van.
@Guusje, zo dat wordt spannend dan! Wel fijn dat alles weer goedgekeurd is! @Vagans, een vriendin van me is ook verslaafd aan neusspray, misschien wel daarom dat ik het nooit gebruik. Moet zeggen dat ik vermoed dat het wel werkt, een stuk minder hoofdpijn. Mijn hoofd is een zeef, weet al niet meer wat jullie allemaal hebben geforumd het afgelopen uur! Net een bak druiven opgegeten, waren in de aanbieding bij de C1000. Heerlijk! Ga zo vragen of vriendlief nog een bak meeneemt voor morgen! Geen zin om terug te fietsen.
@ binna; Balen dat jullie bedondert zijn door een financieel adviseur. Maar wel fijn dat jullie er nu achter zijn en het wordt opgelost @ hier; kwam in de garage om pakketje voor mp in orde te maken, is de konijnenkooi leeg! Wat doe ik met mn blonde hoofd; bel manlief en zeg; er is ingebroken en ons konijn is gestolen! Dus hij mij kalmeren en zeggen: Loopt ze niet los. Nah ikke zoeken, eerst nergens kunnen vinden. Maar na een tijdje gevonden en met moeite gevangen (auw auw mijn rug & rest van mn lichaam!). Daarna maar effe gekeken voor pakketje mp; past niet in dozen die ik heb dus even een doosje aanschaffen. Nu maar even een wasje opvouwen en dan even kijken wat ik nog ga/kan doen. Liefs
@ troetel: haha idd die etensbakjes van de grond pakken is hier ook de grootste moeite! @ Binna: suc6 met recht zetten! Hier een beetje bezig in de slaap/baby kamer. nu de plank van de commode hangt kan ik gaan kijken waar ik mn muurstickers wil hebben en wat ik allemaal in de kikkerzak wil (luiers enzo) Vriendlief zit er een beetje doorheen, hij belde net en maakt zich zorgen om mij, zn moeder, en dan was er ook nog een leugen verteld door collega's over hem dus dat moet hij ook recht gaan zetten met zn baas (die er vandaag niet is) dus hij zit er een beetje doorheen enne ik ben heus niet gek op kikkers hoor, heus niet
@ Binna, lekker inderdaad zo'n iemand die even de belasting voor je verkloot. Kunnen jullie nog een deel terugdraaien?
nou dan heb jij geluk gehad, bij mij niet en dus geloofden ze niet dat ik weeen had, werd mijn man naar huis gestuurd en lag ik op een kamer waar ook anderen moesten slapen mijn weeen weg te puffen.....het was mijn eerste en dan weet je nog van niks..... en dan laat je je wel eens afbluffen, is me later niet meer overkomen.....heeft volgens mij te maken dat je spieren dan bij je rug zich samen trekken en dan pakken die sensors van het ctg die op je buik liggen dat niet op....
Ja eigenlijk schaam ik me diep als ik al jullie mooie baby kamertjes zie Hier moet ik het op zien te lossen met muurstickers e.d om het een beetje gezellig te maken enzo. Het is ook nog een rommeltje en niet af vandaar nog geen overzichtsfoto, al zal dat maar een klein fototje worden...
@ Vagans; Wat leuk ingericht zo dat hoekje voor jullie beeb! De kleine meid wordt vast een kikkergek Enne je hoeft je nergens voor te schamen hoor meid, ieder zijn eigen manier. En iedereen doet zijn/haar opperbest om het babytje zo goed mogelijk te ontvangen in deze nieuwe wereld. Niet iedereen woont even groot he, maar ik weet haast wel zeker dat het jullie dochtertje niet aan liefde zal ontbreken! Wat balen dat vriendlief er zo doorheen zit, kan het wel even goed begrijpen. Zoveel gaande privé en dan nog werken erbij, soms trek je dat niet! Hoop dat hij zich rustig houdt en wellicht van de week savonds nog even lekker thuis kan bijkomen. @ Weeën en ctg; Had toch ook wel het idee dat ik gister lichte activiteit had maar dat de CTG die niet oppikte hoor! En ik hoor het van meer meiden. Vertrouw gewoon op je gevoel, dan komt het goed.
@ Vagans, meid maak je niet druk, ziet er hardstikke leuk uit met die kikkers!!! iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik heb ook nog geen foto's geplaatst, maar is meer dat je het dan ws kan zien wat het wordt en dat houd ik nog even als verassing!!!
@ weeen en CTG, hier had ik vorige keer al persweeen en de verpleegkundige zegt doodleuk dat er niets aan de hand was. Bleek al aan de 10 cm te zitten, wat een muts was dat! Zij zag dus ook niets/weinig op de CTG! Mijn lichaam was al aan het persen en zij maar zeggen dat ik het weg moest puffen. Geen wonder dat na 3 keer persen mijn zoon er al was. Het was een oudere verloskundige die het doorhad dat het te snel ging en dat het al kwam. Lekker op je eigen gevoel afgaan, je voelt het zelf het beste!
@ Troetel & Bloem: Ja jullie hebben ook wel gelijk, we moeten roeien met de riemen die we hebben en ik doe het p mijn mannier zo goed mogelijk! pff net ff afgewassen, de harde buiken vlogen me om de oren nu maar ffies bijkomen voor ik het ga afdrogen en dan maar niks meer doen denk ik, wil mn vriend niet echt een reden geven om zich zorgen te maken!