SQ heel veel succes vanmiddag. En als je nou zegt dat je de kleine weinig voelt doen ze sneller iets dan dat je zegt dat ie druk is
@sq ik zou dan maar niet zeggen dat je kleine nog een feestje bouwde denk dat het niet helpt in het feit dat ze je willen gaan inleiden heel veel suces vanmidag @vangas ahh je arme meisje. hier ook een zware nacht gehad. Sky heeft onwijs last van krampjes dus veel mee gelopen gisteren avond en vanacht heeft ze erg veel bij me gelegen ben dus ook kapot. en stuur Silver zo naar bed en Sky en dan ga ik ook even plat.
Oh meiden ik durf bijna niet te vertellen wat voor nacht ik heb gehad als ik alle verhalen hier lees.... Maar Jarin had om 22.00 uur voeding gehad en meldde zich weer om 6.45! Dus ik heb geslapen als een roosje! Vagans: Meid wat balen dat jullie weer in het ziekenhuis zijn. Heel veel succes daar! Meiden met een rotnacht: Balen, hopelijk kunnen jullie vandaag nog even wat beslapen! SQ: Ik hoop dat de Gyn je wil strippen, ik ben met 40+6 gestript en toen had het goed succes!
Lilo: Wanhopig kun je daar van worden! Het is waarschijnlijk maar een fase, maar ik heb ook wel eens gedacht: "waarom wou ik eigenlijk ookal weer kinderen.." Haha! Hopelijk is het snel weer voorbij, voor nu; succes!! Monika: Bij jouw dus ook een onrustig mannetje, succes! Vervelend is dat he da je dan soms nergens aan toe komt! Esmee: Lekker die hulp! En even lekker de deur uit is wel zo fijn, veel plezier! Binna: lekker koese! Hopelijk kun je even bijslapen! Stefanie: Wat een ontzettend mooi meisje!!
Hey meiden! Hier wipt trotse mama even langs. Ik ga mijn bevallingsverhaal echt nog posten hier. Maar wilde even wat vragen en even iets zeggen hihi. SQ meissie zet hem op!! Het kan nu echt niet lang meer duren en ik zat al snel te spieken of er misschien al babynieuws van jou was! Je bent er echt bijna meid. Hier kregen we gisteren ondanks het feit dat mijn HB zeeeeer laag is en ik niet mag/kan lopen en steeds wakker werd op een stoel of in iemands armen hangend tussen bed en wc/douche.. het GEWELDIGE nieuws dat we die zelfde dag nog naar huis mochten. We zijn dus sinds gistermiddag thuis. Jaylin maakt het geweldig en ze heeft niks overgehouden aan langdurig gebroken vliezen.. Het voeden gaat minder, vannacht was echt een hel. In het ZH ging het goed tot de voeding van maandagnacht rond 3-en ik sliep nog half en heb dus niet aan de bel getrokken maar het leek wel alsof ze mijn tepel eraf snokte zegmaar.. Bij die voeding daarop ging het prima (duh andere borst, minder gevoelig). Ochtendvoeding kwam de lactatiekundige erbij en hebben ze haar goed aangelegd en ging het al beter. Thuis met de KV ging het dus helemaal 10 x mis. Ik heb het gister uitgekrijst van de pijn en dus ons meisje ook overstuur en savonds laat is er nog HA voeding gehaald en hebben we een nacht fingerfeeding moeten doen om mijn tieties rust te gunnen. Dat is goed bevallen (grappige woordspeling hihi) en vanmorgen heb ik de voeding van 7 uur (werd uiteindelijk 8 uur met aanleggen etc. en voor de voeding van 5 uur kregen we haar niet wakker) weer aan de borst gedaan. dat ging redelijk maar links is nog te gevoelig. Nu is besloten door VK en KV dat ik een huurkolf krijg (medela symphony geloof ik) en dat we 24 uur gaan kolven. Ik wil zo graag en ons meisje kijkt me zo tevreden aan. Voelde me gister zo verschrikkelijk dat ik zo graag wilde maar het niet ging. Het voelt gewoon zo geweldig (oh jee daar gaan de tranen weer) om die band, die connectie te hebben. Maar in ieder geval krijgen mijn borsten nu 24 u rust en dan kijken we verder.. Linkertepel voelt alsof er 60 konijnen aan zitten te knagen. Ons meisje schijnt ook een heeeeule harde zuigkracht te hebben, en ze is zo ontzettend driftig met drinken en al. Maar wat ik dus wil vragen voor al-mama's of kolvende mama's. Mij wordt hier de medela kolf zowat in mijn neus geduwd. Ze wilde(KV) ook liever dat we hem een stad verderop gingen halen (bij hun bureau zegmaar) terwijl hier ook een thuiszorgwinkel zit.. Maargoed mannetje was toch in die stad vandaag. als het kolven goed gaat wil ik zsm een eigen kopen want huren is ook nie goedkoop. Maar welke dan.. KV had het over medela swing maar als ik veel ga kolven kon ik beter de pump in style of freestyle kopen.. (heb inmiddels een hartverzakking gehad van die prijzen!!).. Wat raden de kolvende mama's of mama's met ervaring met kolven mij aan?? Iedereen nog even een dikke knuffel en ik ga gauw effe mijn fruit op eten en rusten. Zometeen weer voeding en VK komt langs en kolven straks.. En oma komt haar kleinkind weer bewonderen en biefstuk bakken hihi Liefs
Ik had mijn kolf: Medela electric mini plus, op marktplaats 2de hands gekocht voor 40 euro. En die is mij prima bevallen.
Ik wou even zeggen dat ik buikpijn heb. Ik weet niet of het weeen zijn, maar het lijkt op menstruatiepijn wat steeds een tikkeltje pijnlijker/vervelender wordt. Het is nog erg onregelmatig. De ene houd een minuut aan de ander weer bijna 2 minuten... En ze komen ook nog erg onregematig. De ene keer om de 3 minuten dan weer om de 5 of 10 minuten. Tussendoor beweegt de baby erg druk dus ik weet nog niet wat ik denken moet... Duimen jullie voor me dat dit het begin is en dat het doorzet!!??? Liefs
Meimamma; wegens problemen met mijn bv ben ik vanaf dag 3 gaan kolven. Wil je wel het advies geven nu wel een te huren. Ze gebruiken dan de medela Symphony en dat is gewoon een hele heftige kolf. Is strek, electrisch en je kan beide kanten doen. dat is wel wat je nu nodig hebt hoor. Omdat je moet voorkomen dat je borsten "stilvallen". Je kan het vaak huren via de thuiszorgwinkel of via je KV organisatie, vaak kan je dan "lid" worden voor 20 euro per jaar en krijg je kroting maar je moet effe uitrekenen of het scheelt. ik betaal zonder korting 12,50 per week huur en moest 100 euro borg betalen (en daar wordt later weer de huur mee verrekend) bij de thuiszorgwinkel. Je moet er wel nog een kolfsetje bijkopen (hygiene), die van medela is ongeveer 30 euro maar hier hadden ze ook setjes voor een week van 10 euro. Tip: begin zo snel mogenlijk voordat je in mijn situatie zit!! Voor daarna heb veel goeds gehoord over de ameda dubbelzijdige electrische kolf, is nieuw 150 euro en heel goed als je vaak gaat kolven.
Troetel, ik heb hier nog een medela swing liggen,voor 1 kind gebruikt.... als je wilt mag je hem van me overnemen....moet alleen wel even zoeken, heb geen idee waar ik hem heb gelaten... maar laat even weten of je belangstelling hebt... ik woon in veldhoven, zag dat jij ook in noord-brbant woonde, misschien wel toevallig hier in de buurt?
Troetel: Ik heb een Avent kolf. Een enkele electrische kolf. Maar de keus van je kolf is ook afhankelijk van hoeveel je in de toekomst wil gaan kolven. Als je bijna nooit gaat kolven kun je een handkolf nemen. Maar als je toch van plan bent om wat vaker te gaan kolven dan zou ik toch echt voor een electrische kiezen. Ik heb dus een enkele en dat gaat prima. Maar als je echt heel veel wilt kolven is een dubbele misschien ook wel iets voor je. Ik kolfde bij L. na de 8 weken 1x en toen ik met 14 weken weer aan het werk ging, kolfde ik op werkdagen 3 keer. Voor mij was dat goed te doen met een enkele. Ik heb een Avent en het voordeel hiervan vind ik dat je zelf eerst het tempo aan kunt geven en dat neemt hij dan vanzelf over. Dit werkt dus traploos, en bij de Medela kun je verschillende snelheden instellen. Ik heb toevallig beide geprobeerd en voor mij was er geen verschil. Avent was toen een aanbieding dus daar heb ik voor gekozen. Plus dat ik vond dat er voor Avent betere bewaarsystemen waren voor de melk (kolfbekers die je onder de de kolf kunt doen en dan zo de vriezer in, met Medela zat ik met flesjes overgieten in ijsblokzakjes te klooien) Maar ik heb dit dus twee jaar geleden allemaal uitgezocht, dus ik weet niet of het allemaal nog hetzelfde is. Volgens mij de kolven wel!
Troetel: Wat fijn dat jullie al thuis zijn!! Hoop dat je bv ook gauw wil lukken!! Geniet van jullie meiske! SQ: Klinkt als een beginnetje!! Hoop voor je dat het gauw doorzet!! *Knuffel* Binna: Balen van je nacht, hopelijk slaap je vanmiddag even! Aukje: Hier ook zo'n manneke hoor, slaapt 'snachts heerlijk door! Esmee: Fijn zeg dat de pijn over is!! Voel je je stuk beter he! Lilo: Word je zelf niet vrolijk van he, als je je kleintje zo hoort/ziet huilen. Maar groeisprong? nog nooit van gehoord Veel plezier in de stad! Monika: Gabriel ook al zo onrustig, balen zeg! Maar fijn dat hij 's nachts wel lekker slaapt! Meimamma: Lief meiske zeg!! Luca heeft dat shirtje van Nijntje ook, maar dan in het grijs Stefanie: Jij hebt ook een schatje zeg!! En wat een leuk jurkje! Vagans: Hoop dat het mee valt met Yara, maar snap dat je er niet aan wendt om steeds in het zkh te zijn, dat wendt ook echt niet. *dkke knuffel* voor jullie! Guusje: Ja Luca reageert op het muziekje. Hij draait zijn hoofdje dan naar waar het geluid vandaan komt. Al is het wel vaak dat hij daarna zn koppie nog de andere kant weer op draait, blijft niet altijd netjes liggen Kleding: Luca is nu uit maatje 50, en past nu 56. maar verschilt per kleding hoor, het ene broekje 56 past wel goed, en het andere broekje is iets te groot, evenals de shirtjes en rompertjes, verschilt echt per kleding/winkel. Ego: Pfff, vanmorgen om 05.00u weer beetje saggo geweest.. vriendlief kwam uiteraard weer zn bed niet uit. Dus kon ik weer lopen, baalde er echt beetje van. Daarna tot 07.00u wakker gelegen, en 2x op en neer naar Luca kunnen lopen, En om 09.00u mocht ik alsnog zelf gaan voor Luca zn fles, vriendlief was nog steeds nie wakker te krijgen, en toen Luca na die fles niet slapen wilde heb ik hem rond 09.30u maar lekker tussen ons in gelegd, en toen hebben we met zn 3e in coma gelegen tot 12.30u Hadden allemaal de slaap nodig volgens mij. Gelukkig slaapt Luca wel lekker door van 23.30u tot 05.00 a 05.30u! Echt heerlijk is dat! Hij is al wel 2 dagen beetje huilerig/jengelig overdag. Slapen doet hij wel, maar onrustig. Zou niet weten wat het kan zijn. Hij zit overigens al op 170cc Pff, klein vreetzakje!! Vandaag boodschappies doen, en verder rustig dagje!
Oeh, Sunnyqueen, zou het nu dan toch gaan beginnen??? Ik hoop het voor je! Kleding ik heb maar maatje 62/68 gekocht. Ze hadden hier bij de hema geen enkele 56. En dan vind ik het ook weer zonde als ze er maar een paar dagen in kunnen. Het moet eerst ook nog gewassen worden! En een rompertje een maatje groter is ook weer niet zo'n ramp. Kolf Hier de Ameda dubbele electrische kolf. Gekregen van mijn schoonzusje. Werkt super! Zij had het erover dat het een semi professionele kolf is. Ze had heb aangeschaft op aanraden van de lactatiedeskundige. Ik heb me in de kraamweek met de kraamverzorgster georiënteerd op kolf apparaten. Ik kan absoluut een tweedehandsje aanraden. Op Marktplaat staan er heel veel! Voor een paar tientjes kun je dan geholpen zijn. Kan je later altijd nog een nieuwe kopen. Even de harde plastic delen uitkoken en je kunt het zo gebruiken! Succes!!!! Ik heb trouwens de eerste dagen ook een kolf gehuurd. Dan ben je in ieder geval gelijk geholpen. Was hier 2,50 per dag. Moet je nog wel zo'n startersetje bij kopen geloof zo'n 30,- Ik had het geluk dat ik die mee mocht nemen uit het ziekenhuis (heb daar 1 keer gekolfd).
Hier bij het cb geweest, ze is gewoon mega gegroeid in een maand, 1300 gram Ze is nu 3840 en 53 cm Super spul die bv!!! Vagans, ik was al bang dat ze met je blauwe lipjes verhaal haar weer op zouden nemen en het is dus ook zo. Heel naar voor jou maar wel goed om haar in de gaten te houden natuurlijk! Guusje, een maat kopen voor een reusje van 57 cm is lastig want het verschilt per merk wel welke maat goed is maar ik zou persoonlijk wel 62 kopen hoor! Lilo, inbakeren die meid, slaap ze binnen no time! Troetel, pijnlijke bv start dus. Hier is 1 kant ook nog altijd gevoelig/pijnlijk en dat kan heel gemeen voelen! Ik heb een Medela kolf, een dubbele van een vriendin, ik krijg er maar weinig mee uit maar dat is ook een kwestie van meer oefenen. De prijzen zijn bizar soms maar ik ben niet vies van eentje tweedehands kopen (het apparaat) de "schelpen" die over je borst moeten kan je dan nieuw kopen. Scheelt een hoop hoor!
@ Troetel: oe wat verschrikkelijk die pijn! Heb je ook kloven? en blaren enzo? Hier was dat wel het geval en toen heeft een tepel hoedje super geholpen! Kon ze toch nog lekker bij mama drinken! @ SQ: hier draaien de duimen voor je! @ Gravid: o wat hebben jullie heerlijk uitgeslapen! goed zo! * krampjes: Hier ook een huilerig kindje, ook veel last van krampjes! Hangt het in de lucht ofzo? hier: We zijn weer thuis!!! althans bij mijn ouders nog ff. Wss door het opgeven van eten (kind is net een koe haha herkauwen) krijgt ze maagzuur binnen wat haar prikkelt waardoor ze zo hoest. Ze had toevallig een hoestbui waar de zuster bij stond en die zag wel duidelijk dat dr hartslag ook wat daalde. Nu een medicijn gekregen om het allemaal wat minder zuur te maken. net ff boodschappen gedaan en dan eet ik hier en daarna lekker naar huis. miss dat vriendlief ook vanaaf naar huis komt maar dat wist die niet zeker.
Sunnyqueen, zet hem op meid gewoon lekker eigenwijs de enige juni baby op de wereld zetten in dit cluppie
****breekt even in**** vagans romy heeft in het begin ook heel veel moeite gehad heel veel in het ziekenhuis gelegen en als ik er weer uit was moest ze er na de volgende controle weer in heb een tip voor je wat echt heel goed helpt..!! zoals ik in je laatste verhaal hoor komt er steeds zuur naar boven.. probeer de bovenkant van haar matras wat hoger te leggen zodat ze niet plat ligt dus rol een paar handdoeken op en leg die aan de bovenkant van het matras eronder dan ligt ze niet plat.. bij romy heeft het super geholpen zo kan het zuur namelijk niet zo snel meer naar boven komen..!!! *********** breekt weer uit**********
@ Flower: Thanx! hier: Mn Milkband is binnen! Das echt een super cool, super handig bandje! Ik heb de rode maar je hebt ze in heel veel verschillende kleurtjes! echt een tip voor de BV mama's, nu kun je vaak nog wel voellen welke borst voller is maar dat gaat allemaal minder worden. Ik vind het iig super! YouTube - ‪MilkBands werking‬‏
Hoi hoi @SQ:Ik hoop voor je dat je je kleintje snel in je armen hebt!! Knufff Meiden ff vraagje...wij gaan vrijdag voor een weekje lekker een weekje naar Center parcs in Limburg maar nu zat ik te denken...ik vloei nog steeds een klein beetje(Meer bruinverlies dan bloed) maar nu durf ik dus niet zo goed te gaan zwemmen.Tampons mogen toch nog niet he? Zijn er al meiden die gezwommen hebben?
@Kolf: ik heb een dubbele electrische kolf van Medela, de Swing. Heb m twee jaar geleden voor 100 euro kunnen kopen bij mn VK-praktijk. Ben er zeer tevreden over. Heb m bij Mariëlla niet heel veel gebruikt, omdat ik bij 10 weken al over was op volledig KV (voeding liep heeeeeeel snel terug ) Maar gebruik m nu "regelmatig", in eerste instantie begonnen omdat Dominique wat te weinig was gegroeid, cq zelfs een beetje was afgevallen. En wanneer ik weg moet kolf ik van te voren zodat Eelke kan voeden, of ik neem het mee in een flesje (zoals vanochtend ivm bezoek aan kinderarts) Dootje is vanmorgen weer helemaal goedgekeurd: 4220 gram zwaar, 57,5 cm lang... dus een centimeter per week gegroeid, koppie was 38,5 cm. hartecho gehad, was ook prima (is standaard in Duitsland bij deze "termijn")