Mei mamma's 2011 deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sunnyqueen21, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Lilo: Leg haar lekker naast je in je bed!!
    En dan zo dicht mogelijk naast haar gaan liggen, dan voelt ze jou warmte, en ruikt ze jou geur.
    Misschien dat dat vertroostend werkt!
    (heb ik vanmiddag met Luca ook gedaan, die huilde dan niet zo heel erg als dat jij omschrijft met Maelynn, maar het hielp ook.
    Ben dicht naast hem gaan liggen, mijn arm om zijn lijfje, mijn hoofd naast zijn hoofd, en zachtjes tegen hem gaan fluisteren, tot hij in slaap viel.. zo heeft hij heerlijk geslapen!)

Stefanie: Kwa voeding kijk je naar gewicht van je kleine..
    Luca is nu 3 weken en zit op 170cc.. Heeft hij blijkbaar gewoon nodig ;)

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Sunnyqueen ik lees nu pas dat je over 4 uur in het ziekenhuis moet zijn! Echt super dat het vandaag gaat gebeuren! Wel apart hè om ineens een verhoogde onderdruk te hebben. Begrijp ik het goed dat dit ook de reden is om de baby te gaan halen?
    Echt super dat jij morgen ook je kleintje in real life mag zien en vasthouden!
    Ik wil je heel veel succes wens. Echt je kan het! En inleiden is echt niet altijd een horror hoor! Slaap nog maar even lekker samen en geniet ervan als je over een paar uur heel bewust met z'n tweeën het huis verlaat. Terug kom je met z'n drieën!!!!

Vagans wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn! Wel een heftig medicijn zeg!:$

Ego Zoals jullie aan het tijdstip zien wil meneertje weer niet slapen na de voeding... Ben alweer 2,5 uur bezig. Ik ga hem zo maar weer proberen te voeden. Hij zit toch nog op de 3 uur, dus wie weet helpt het! We hebben zelfs weer een kruikje in zijn bedje gelegd, maar ook daar is hij niet van onder de indruk...;)

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Dankjulliewel meiden. Ik voel me ontzettend gesterkt door jullie steun. Vannacht van 12 tot 4 geslapen en daarna klaar wakker hahaha... Dus ik zal de adrenaline van de bevalling straks wel nodig hebben. Zo eerst even bellen of we meteen om 8 uur terecht kunnen. Het wordt mooi weer vandaag dus een prachtige dag om geboren te worden inderdaad. Ik heb al even lekker gedoucht en ook al voel ik gezonde spanning, ik heb er ook wel weer zin in, want ik ben zo benieuwd naar onze kleine!!! Nou meiden als ik de gelegenheid heb laat ik straks in het ziekenhuis nog wat van me horen en anders sms ik wel naar aukje83!!!

Liefs

4. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Gravid: heb haar uiteindelijk bij me gelegd en toen ze rustig werd in bed gelegd met nachtlampje aan. Ze sliep uiteindelijk om 00:00. Ben 2 uur met haar bezig geweest om haar in slaap te laten vallen ..
    Ze heeft geslapen tot 05:00, toen werd ze wakker en heb ik haar nog even bij me gelegd en toen werden we samen wakker om 06:30. Toen heb ik haar meteen de fles gegeven. Ze heeft dus van 21:30 tot 06:30 zonder voeding gedaan. Super netjes dus, als ze die uurtjes nou ook eens doorsliep dan zou het helemaal fijn zijn :p

Moet niet teveel en te snel willen natuurlijk, maar de oververmoeidheid valt me toch erg zwaar. Mijn vriend gaat het vanavond van me overnemen zodat ik even kan slapen want ben echt zo moe. Heb maelynn net weer op bed gelegd en hopelijk valt ze zo vanzelf in slaap zodat ik ook nog wat uurtjes bij kan tanken.

@ SQ: heel veel succes vandaag meis!! Het duurt nu niet lang meer voor je!

Nou ga toch maar de puckababy aanschaffen en uitproberen. Hopelijk kan ik iemand in de buurt vinden zodat ik dat ding vandaag nog in huis heb :p

Liefs

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    nou ik lig er klaar voor. Ik lig nu aan de ctg en de vk komt zo mijn vliezen breken en dan kom ik direct aan het infuus met opwekkers.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @sq sucessss

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

SQ: Spannend meid!! zet hem op, je kunt het!

Guusje: Hoop dat je toch nog even paar uurtjes heb kunnen slapen!!

Lilo: Van 21.30u tot 06.30u is inderdaad wel goed!! Maar ja, als je dan ook kunt slapen, zou nog beter zijn ja ;)
    Vandaag maar lekker proberen te slapen, en lief dat je vriend het vanavond over neemt!
    Geloof best dat de oververmoeidheid je zwaar valt! Hier ben ik ook blij dat vriendlief nog veel thuis is om te helpen.

Ego:
    Hier ook moe zijn!
    Luca heeft vanacht wel weer heerlijk geslapen van 23.30u tot 05.00u.
    Toen moest vriendlief er ook uit, die moest weer werken vandaag, dus hij heeft Luca zn fles gegeven en daarna weer in zn bedje gelegd en hijzelf naar zn werk gegaan.
    Maar Luca had weinig zin om te slapen.. (die was naar mijn idee ook zo in zn bedje gekwakt.. lag er niet in zoals normaal, dus denk dat vriendlief haast had ofzo) dus ik Luca maar naast mij in bed gelegd, om 05.30u, maar uiteraard wilde hij niet slapen, dus ik heb ook weinig tot niet geslapen.
    Voelde me echt hondsmoe.
    Om 08.00u hem maar de fles gegeven, en nu ligt hij beetje te jengelen.
    Zal zo is kijken of dr een boer dwars zit en hopelijk gaat hij dan slapen zodat ik ook nog even plat kan!
    Valt even vies tegen, paar dagen met vriendlief thuis zijn, en het vandaag weer alleen moeten doen.
    Maar goed, de rest van de week is hij weer vrij, dus kan ik weer energie opbouwen voor volgende week.
    Dan moet hij wel 5 dagen werken, gelukkig wel ochtenddienst, dus vanaf 15.00u is hij dan ook weer thuis.

Verder rustig dagje.. niks op de planning, ja vanmiddag boodschappen doen, hadden we gister niet gedaan.
    Maar verder niks vandaag!

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    @ Lilo88
    (je kent me niet maar ik spiek hier vandaag even mee op zoek naar berichtjes over SQ) En nu las ik je verhaal. Ik herken zo wat je schrijft dat ik je toch even een tip wil geven.

Mijn zoontje huilde ook veel en was heel onrustig. Ach die kleintjes hebben zo lang lekker dicht bij mama gezeten en nu is de wereld ineens zo groot!
    Mijn tip: Pak een hydrofiele luier, vouw deze een keer dubbel naar een driehoek, leg je kindje met de schoudertjes op de langste zijde zodat de punt richting de voetjes wijst. Leg een armpje tegen het lijfje en pak die punt van de luier om deze vervolgens over het buikje onder de andere zijde richting het ruggetje te vouwen, pak nu de andere punt en doe hetzelfde. Je hebt nu een een soort jezusbaby'tje (zo noemde wij dat hier altijd). Dit geeft je kindje geborgenheid en kan net dat extra zetje zijn wat het nodig heeft. Een puckababy is inderdaad ook een optie maar voordat je die hebt aangeschaft kan je dit alvast proberen.
    Nog een tip: Leg je een slaapshirt van jou (of een knuffel die je een paar keer onder je borsten door veegt - voor de geur) en vouw dit shirt om het matrasje, zo kan er niet gebeuren en is je geur een beetje meer dichtbij.
    Nog een tip voor de nachten: als het echt niet gaat pak je het aankleedkussen en dat leg je tussen jullie hoofden in het grote bed. Daar kan je kindje dan op liggen met haar/zijn eigen dekentje en jullie kunnen haar troosten/een pink geven en zelf toch ook nog een beetje uitrusten zonder dat je bang bent om op haar te rollen.

Heel veel succes en bedenk je; het wordt beter ;)

9. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hier idem,

Zoontje heeft tot 3 maand gehuild en ook een paar keer opgenomen geweest. Z'n ontlasting ging ook heel moeizaam.
    Een draagzak van babybjorn of mini min key hielp hier goed. Zo hebben ze toch de geborgenheid en heb je je handen vrij.
    Wij bakerden in door z'n bedje heel strak op te maken ..
    M'n zoontje heeft nu nog steeds een vrij strak schema, gemaakt op basis van de 3 r-en. En nu gaat het goed. Soms zijn er nog dagen dat het huilen extreem is. Ik ga eigenlijk nooit met hem weg, de stad in oid. Als die thuis is, is die op z'n best. Hij is nu 4 maand en slaapt nog wel 18 uren op een dag. De ka vond dat goed, hij heeft het nodig. Pas je aan op je kind en ga vooral op je gevoel af.
    Kersenpitten opwarmen en deze op de buikelggen met een hydrofiele doek erom, hielp hier goed tegen krampen.

Genoeg advies nu van die bemoeierige moeders ;)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ SUC6 MEID!!!!!!!!!! Zet m op en verras ons vandaag met weer een mooi beebje!

hier aan het voeden dus maar 1 hand vrij, reageer later meer.

11. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Spiek ook even mee voor sq;)

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    SQ, ik hoop zo dat je een vlotte bevalling mag hebben! 1 Juni is een prachtige dag om een kindje op de wereld te zetten. Zeker met dit weer! Zet 'm op; straks wordt je rijkelijk beloond!

Ego Vannacht dus weer uren met ons ventje bezig geweest. Nadat hij er rond 5.15 in lag kon ik ook even slapen. Meld hij zich om 06.00 uur weer. Manlief helemaal vrolijk; 'Hij heeft 4 uur geleden eten gehad; dat gaat goed!' Hem hem maar even verteld dat mannetje er pas net weer inlag:cool:

Nou ja, het is schitterend weer vandaag, we wachten op babynieuws van Sunnyqueen, dus we zijn de nacht alweer vergeten!:)

13. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi meiden

Wat een prachtig weer he!! Mooie dag om te bevallen SQ;)

Hier vanmiddag en vanavond naar verjaardag van mn vader...lekker in de tuin zitten!

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wish: Veel plezier vandaag!

Guusje: Ja zo 1 is me vriend ook. Ik gisterochtend om 05.00u er uit voor de fles (had vriendlief al wel paar keer geroepen maar die was niet wakker te krijgen) om 09.00u kwam Luca weer, dus ik nogmaals proberen vriendlief er uit te krijgen, denk jij mag ook wel een keer ;) wat vraagt die 'lulhannis' : waarom huilt hij, heeft hij vieze luier??
    Vieze luier??? wat denk je van etenstijd voor hem??
    Vraagt vriendlief doodleuk: waarom heeft hij nog geen eten gehad dan?
    Eh, nog geen eten gehad?? dat jij om 05.00u lekker op je luie krent blijft liggen wil niet zeggen dat ik dat ook gedaan heb, hij heeft om 05.00u toevallig ook gewoon gegeten..
    Pfff.. soms ;);)

Ego: Luca vanmorgen weer lekker gaan slapen na de fles van 08.00u.
    Ik toen even gegeten, en daarna ook lekker geslapen tot 10.45u.
    Toen van 11.00 tot 12.00u met Luca beneden op de arm gezeten, die heeft heerlijk liggen slapen, en toen ze flesje maar weer.
    Hij ligt er nu weer lekker in (nog beetje aan het jengelen) dus ik kan zo ook mooi nog even plat als ik mn boterhammetje achter mn kiezen heb ;)

15. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Buddybericht van Sunnyqueen:

Sunnyqueen heeft heftige weeen waar nog maar 1 minuut tussen zit! Dus het is erg vermoeiend voor haar. Ze heeft nu 4-5 cm ontsluiting en krijgt nu een morfinepompje.

Sunnyqueen heel veel succes!!

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

SQ: Succes meid!! Je kunt het! Denk aan je, *dikke knuffel*

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Lilo: vervelend van dat huilen, hier werkt het ook als ik dr dicht bij me op of me leg en dan rustig tegen dr ga praten of zingen.

@ Guusje: Lekker bijslapen vandaag meid ;)

@ SQ: Meissie zet hem op! ik weet het het is echt HELL maar je wordt zoooooo rijkelijk beloond!!!! Heel veel kracht en sterkte toegewenst!

*moe zijn enzo: Hier ook moe hoor heus wel, maar ik vraag me af, aangezien ik het eigenlijk helemaal alleen doe (of vriendlief er nou is of niet) en het eigenlijk allemaal prima gaat, verwachten jullie dat ik daalijk in 1x in stort ofzo? Ik lees jullie verhalen dat jullie het zo zwaar hebben enzo en er nog geregeld gedut wordt overdag en dit heb ik dus allemaal niet en ben zo bang dat ik daalijk ineens in stort ofzo... ookal is dat nu nog totaal niet aan de orde!

Hier: Net de hondjes uitgelaten, wasje gedraaid en voor het eerst met Yara boodschapjes gedaan alleen hier bij de supermarkt waar ik eigenlijk nooit kom ;) Eerst het onderstel 3 trappen af getild en toen de bak met Yara er in en mn luiertas. Toen het onderstel buiten uitgeklapt, mn luierts eraan gehangen, de bak er op gezet en hoppa daar ging ik. Voelde me wel echt uber mama maar dat gesjouw is best zwaar! (en mag geloof ik nog niet eens maja ik ben ook maar alleen en moet toch wat) Vriendlief komt niet naar huis vanaaf morgen wss wel dus ga ik dan lekker sambal badjak noodles voor m maken en vanaaf maar ik boontjes. Tis weer ff wennen hoor helemaal alleen zijn en niet meer lekker te kunnen schuilen bij mn ouders. Maar zeker door die ruzie durf ik er niet meer zo vaak heen, wil vriendlief niet afvallen zeg maar. Maar heb wel gezegd dat als vriendlief t weekend moet werken (en dat is aankomend weekend wss het geval) ik dan echt niet alleen thuis wil zitten, gelukkig laat hij mij wel vrij in of ik ga of niet maja voor mij voelt het toch niet lekker.

Nu weer ff verder met het huishouden, heb nog heeeeeel veel te doen en om half 4 wil mevrouw ongeveer weer eten.

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Meis, als het goed gaat, gaat het goed!! Niet bang zijn om in te storten hoor, als het zo goed gaat, wil het niet zeggen dat je ineens een keer instort!
    Wees blij dat het zo goed gaat!
    En wat betreft je ouders, snap best dat je na die ruzie je vriend niet wil afvallen, maar als jij lekker naar je ouders wil, gewoon gaan dan hoor!
    Niemand kan je tegenhouden om naar je ouders te gaan!

* Wat betreft kinderwagen en trappen, hier hetzelfde probleem, ik moet ook een trap af.
    Wat me dus in me eentje bijna niet gaat lukken.
    Heb nu adapters voor op de kinderwagen, zodat het onderstel van de kinderwagen in de schuur kan, en ik alleen de maxicosi de trap af hoef te tillen, dat gaat beter dan de kinderwagenbak.
    Nu krijg ik van me vriendin een tricot slen draagdoek cadeau, dus in me eentje weggaan is nu nog makkelijker..
    Ben ik wel blij mee!

- Vriendlief ondertussen weer lekker thuis, en heeft nu weekend!
    Zo Luca fles geven en dan boodschappies doen!
    Even lekker naar buiten!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

ja ik kan het onderstel wel in de schuur zetten maar daar hebben we nog steeds super veel last van muizen en wil dat dus liever niet. En voor de kleine honden wandelrondjes blijft ze of thuis of gaat mee in de draagzak.

20. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    SUNNY WAAR BEN JUHHHH. Gaat het nog goed Chicago? We denken aan je. Die weeenopwekkers zijn echt {}^*%^%#^%}# :$:x:$ :x

Hier ook 1 hand vrij ivm voeden en moet weer weg want mevrouw moet eten en mama zo eten maken voor die andere gup thuiskomt:)
    Tot laters !! Xxx

Deel Deze Pagina