Hi, Ik wil heel graag aan de slag gaan met het verven van de muren in de baby kamer. Maar mag ik dat wel. Op internet zijn veel verschillende verhalen te vinden. Hebben jullie zelf geverfd? Thnx!
Ik heb gewoon geverfd, zowel wat latex muurverf als terpentine- basis-lak op hout. Gewoon goed ventileren dan is er niets aan de hand. Je kunt evt handschoentjes aandoen als je je handen niet schoon wil maken met terpentine.
Ik wilde het doen maar de man van de verfspeciaalzaak raadde het me af. Als ik het echt echt wilde doen moest ik verf op waterbasis kopen en goed ventileren en niet uren achter elkaar schilderen. Nu bleken wij door de soort muren alleen terpentinebasis te kunnen gebruiken dus ik heb manlief en schoonmoeder aan het werk gezet (en zelf voor de broodjes & drankjes gezorgd
Ik werd niet lekker tijdens het schilderen ondanks goed ventileren dus uiteindelijk heeft mijn man alles gedaan.
Ik heb ook alles zelf geverf alleen wel op waterbasis. Als je het niet vertrouwd kan je een mondkapje voor doen.
Rhnx allemaal voor jullie reactie. We hebben verf op waterbasis gehaald. T is maar een klein muurtje. Met voldoende luchten probeer ik het!!
Absoluut niet, maar had ook niks op waterbasis 😉 Op waterbasis met veel ventileren had ik gedaan, anders absoluut niet!
hier ook zelf geverfd, gewoon zorgen voor ventilatie en dan valt het mijn inziens wel mee, tenzij je natuurlijk 40weken elke dag gaat varen op terpetinebasis
Terpentinebasis mag niet, zitten giftige stoffen in die een jaar in je lichaam blijven (ook met goed ventileren). Wij waren afgelopen jaren in verbouwing en heb tot mijn zwangerschap ongelooflijk veel geschilderd met verf op terpentine basis... De informatie op internet vond ik zeer verontrustend, vooral omdat het al schadelijk is een jaar voorafgaand aan de bevruchting. We gaan er maar niet van uit dat dat het geval is maar als je het van tevoren weet, zou ik er absoluut rekening mee houden.
ik heb het wel gedaan.. je zit tenslotte ook in de airco lucht, loopt tussen de uitlaatgassen, deospray, haarlak enz enz.. gewoon ventileren en gaan met die banaan.
Hier ook af en toe gewoon geverfd met latex verf. Gewoon goed ventileren. Maar wellicht denk ik er wat makkelijker over dan anderen. Ik zou zeggen: doen waar je je zelf goed bij voelt.
hier ook gedaan en binnenkort weer. Ik heb sowieso op waterbasis, dat vind ik zelf fijner (met handen schoonmaken en kwasten, vlekken enz) Raam open een verven maar. Die oude lakken waar mega veel terpentine in zit, zijn er niet meer. Het is allemaal wat meer milieubewuster enz, maar goed t zit er nog steeds in! Als jij je er niet goed bij voelt, niet doen.