Zelf verven? Mag dat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door karinkarin, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Hi,

Ik wil heel graag aan de slag gaan met het verven van de muren in de baby kamer. Maar mag ik dat wel. Op internet zijn veel verschillende verhalen te vinden.

Hebben jullie zelf geverfd?

Thnx!

2. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    Ik heb gewoon geverfd, zowel wat latex muurverf als terpentine- basis-lak op hout. Gewoon goed ventileren dan is er niets aan de hand. Je kunt evt handschoentjes aandoen als je je handen niet schoon wil maken met terpentine.

3. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor. Ik heb ook zelf de baby kamer geverfd. Gewoon verf op waterbasis kopen ;)

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik wilde het doen maar de man van de verfspeciaalzaak raadde het me af. Als ik het echt echt wilde doen moest ik verf op waterbasis kopen en goed ventileren en niet uren achter elkaar schilderen. Nu bleken wij door de soort muren alleen terpentinebasis te kunnen gebruiken dus ik heb manlief en schoonmoeder aan het werk gezet (en zelf voor de broodjes & drankjes gezorgd ;)

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Muurverf kan wel dat is op waterbasis. Lakverf echt niet doen hoor.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik werd niet lekker tijdens het schilderen ondanks goed ventileren dus uiteindelijk heeft mijn man alles gedaan.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb ook alles zelf geverf alleen wel op waterbasis.
    Als je het niet vertrouwd kan je een mondkapje voor doen.

8. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Rhnx allemaal voor jullie reactie. We hebben verf op waterbasis gehaald. T is maar een klein muurtje. Met voldoende luchten probeer ik het!!

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Absoluut niet, maar had ook niks op waterbasis 😉
    Op waterbasis met veel ventileren had ik gedaan, anders absoluut niet!

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.454
    17.402
    113
    hier ook zelf geverfd, gewoon zorgen voor ventilatie en dan valt het mijn inziens wel mee, tenzij je natuurlijk 40weken elke dag gaat varen op terpetinebasis ;)

11. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terpentinebasis mag niet, zitten giftige stoffen in die een jaar in je lichaam blijven (ook met goed ventileren). Wij waren afgelopen jaren in verbouwing en heb tot mijn zwangerschap ongelooflijk veel geschilderd met verf op terpentine basis...
    De informatie op internet vond ik zeer verontrustend, vooral omdat het al schadelijk is een jaar voorafgaand aan de bevruchting. We gaan er maar niet van uit dat dat het geval is maar als je het van tevoren weet, zou ik er absoluut rekening mee houden.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik heb het wel gedaan..
    je zit tenslotte ook in de airco lucht, loopt tussen de uitlaatgassen, deospray, haarlak enz enz.. gewoon ventileren en gaan met die banaan.

13. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik heb ook gewoon geverfd, latex en lak.

Liefs,

14. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    ik geloof dat ik dan al dood had moeten zijn

15. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook af en toe gewoon geverfd met latex verf. Gewoon goed ventileren. Maar wellicht denk ik er wat makkelijker over dan anderen. Ik zou zeggen: doen waar je je zelf goed bij voelt.

16. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik ook met allerlei soorten verf geverfd. Wel wat geventileerd.
    Mijns inziens niks aan de hand.

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook gedaan en binnenkort weer. Ik heb sowieso op waterbasis, dat vind ik zelf fijner (met handen schoonmaken en kwasten, vlekken enz)
    Raam open een verven maar.

Die oude lakken waar mega veel terpentine in zit, zijn er niet meer. Het is allemaal wat meer milieubewuster enz, maar goed t zit er nog steeds in! Als jij je er niet goed bij voelt, niet doen.

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik mocht het niet van mijn man:p

Deel Deze Pagina