Volgende week gaan we naar Turkije met onze kleine man, een weekje met vakantie. We hebben nog nooit gevlogen met hem, dus was ik me wat aan het inlezen op internet. Hebben jullie nog goede tips? Ik ga zoizo een paar kleine cadeautjes geven gedurende de reis en filmpjes op de iPad. Hoor het graag
Ons meisje heeft twee weken geleden op de heenreis anderhalf uur geslapen. Daarna hebben we lekker gespeeld, voor zover dat kon op schoot. Boekjes lezen, knuffeltje, filmpjes en foto's kijken op de tablet en tussendoor lekker wat te eten/snoepen en het laatste half uurtje was er uit het raampje ook veel te zien. De terugreis hadden we geluk en had zij haar eigen stoel, aangezien er veel rijen leeg waren. Ze heeft toen de hele reis geslapen, we vlogen om 22.00 uur Ik zag er best tegenop, al was het niet de eerste keer, maar je weet nooit hoe ze reageren. Vanaf het moment dat we Schiphol op liepen, liet ik het los. Met zijn drietjes zijn we heel relaxed het vliegtuig in gegaan en het gjng super. Het ligt natuurlijk ook aan de vliegtijden. Maar zie het zo: die reis gaat écht wel voorbij, houd het relaxed en gezellig, dan komt het vast goed. alvast fijne vakantie!
Gewoon niet te veel bij nadenken. Idd aflriding mee. De tablet is hier ook een hit. Maar verder vind hij het reuze interessant. Vooral de mensen achter ons dus hij staat veel over de leuning te kijken . Hier helaas niet slapen meestal, maar ach dat haalt hij wel weer in. Zolang je met hem bezig blijft is het prima te doen
Bedankt meiden! Ja ik zit nu nog n bje in de stress, uiteindelijk als hij toch huilt en ik heb alles geprobeerd kan ik er ook weinig aan doen. Hoop dat ik het idd in het vliegtuig wat meer los kan laten
Wij zijn met onze tweeling van toen 7,5 maand naar Bali gevlogen in december. Tijdens het opstijgen van Schiphol zette mijn zoon een keel op daar zeg je u tegen ;-( Het was voedingstijd en hij had last van zijn oren. Zorg voor een flesje melk of diksap of wat je je kind dan ook geeft. Zorg dat je het tijdens het opstijgen en landen paraat hebt. Onze verdere reis ging prima. Op de terugweg heeft hij de hele vlucht van Bali naar Singapore zitten schreeuwen, dat was niet zo tof. Maar daar haal je snel genoeg je schouders over op richting de medepassagiers. Ik dacht ook dat zij het heel erg vonden en het mij kwalijk namen, maar dat was juist helemaal niet het geval. Met een kind heb je ook best veel credits. Niet te druk maken, gewoon gaan en genieten!
Wij gaan volgende week ook naar Turkije met onze zoon van 11 maanden. Ik zorg voor genoeg eten, drinken en ipad met filmpjes. Ik vind het best spannend maar wil wel zo relaxed mogelijk blijven!
Wij hebben 1,5 week geleden gevlogen met onze dochter van 19 maanden. Ik moet wel zeggen dat vliegen met een baby een stuk makkelijker was 😂 (ze heeft gevlogen met ruim 6 en met 8 maanden). Wat ik vooral een gedoe vond is alle tussen stappen, met een nieuwsgierige dreumes die overal heen wil rennen. Op de heenweg heeft ze bijna alleen geslapen in het vliegtuig. We vlogen om 7.00. Op de terugweg vlogen we om 12.00 en was ze wakker tot de landing. Toen viel ze in slaap. We vlogen met Corendon en tot twee keer aan toe kregen we onze buggy niet terug bij de gate. Nou is dat op een kleine luchthaven geen probleem. Maar op Schiphol sjouwen met een slapende dreumes van ruim 13 kg is geen pretje 😰. Ik zou dus bij het cabinepersoneel erop aandringen (als je met Corendon vliegt) dat ze de bagage afhandelaar nadrukkelijk vragen om de buggy bij de gate. Verder veel lekkere dingen meenemen, tablet en interessante speeltjes. Trek je kind makkelijke kleren aan (als je moet verschonen in het vliegtuig). Hoewel ik het minder makkelijk vond dan met een baby weerhoudt het me trouwens niet om eind juli nog eens te vliegen met haar. Goede reis en fijne vakantie!