Waar moet je op letten bij het kopen van een kinderwagen? Met foambandjes of luchtbanden? 3 of 4 wielen? Vaste wielen of van die zwenkwielen? Wat is beter? Waar moet ik nog meer aan denken als ik een kinderwagen koop? Ik zit nu te denken aan de Mutsy omdat die niet megaduur is, alleen duur Zoveel vragen maar het is ook een belangrijke keuze. Het is ons eerste kindje en we hopen dat er hierna nog eentje komt waarbij we dus dezelfde wagen willen gebruiken. En zou je dan tweedehands kiezen of een nieuwe?
Ik vond drie wielen nogal onhandig, vooral bij stoeprandjes enzo. Dan is vier wielen natuurlijk stabieler. Wij hebben een bugaboo, lekker wendbare zwenkwielen aan de voorkant. Kan hem heel makkelijk met een hand bochtjes om krijgen, vooral in winkels erg handig. Natuurlijk is verder belangrijk wat jij zelf mooi en handig vind. Wij wilden een ruime bak onder de wagen en makkelijk uit elkaar te halen vandaar onze keuze.
Moeilijk zoveel keus. Bij de eerste hebben wij quinny speedi aangeschaft, die zag je toen ook heel veel!! Hele fijne wagen. Nu zwanger van de 2e en deze wagen blijft het! 3 grote wielen, wel op lucht, maar wordt pomp meegeleverd. Voordeel altijd de wielen zo hard als je wilt. Wij zijn echte buitenmensen en hebben gekozen voor grote wielen. Onderstel is ook goed stevig, alleen beetje groot. Wielen zijn er makkelijk op en af te klikken. Nadeel vond ik wel dat de bagagemand niet echt groot is.
Met foambandjes of luchtbanden? Luchtbanden rijden wel beter, maar foambanden kunnen niet lek gaan. 3 of 4 wielen? Drie wielen is wendbaarder, maar vier wielen is stabieler (vooral met stoepjes en dergelijke) Vaste wielen of van die zwenkwielen? Ik zou sowieso voor zwenkwielen gaan, want zeker in winkels ben je dan veel wendbaarder. Daarnaast kan je zwenkwielen vaak vastzetten als je over onverhard terrein moet rijden (zand, sneeuw etc.) Wat is beter? Persoonlijk zou ik gaan voor vier wielen en zwenkwielen. Foambanden / luchtbanden maakt mij niet zoveel uit. Waar moet ik nog meer aan denken als ik een kinderwagen koop? Ruime reiswieg (zodat ze met 6 maanden nog in de wieg passen),goede slaapstand (dus ook helemaal plat kunnen), zitje kan naar je toe en van je af (voor jonge kindjes erg fijn), ruime boodschappenmand onder - Waar je wil de wagen vooral gaan gebruiken? Stad, bos, strand, ov? - Hoe groot is je auto/kofferbak?
Verder hoor ik goede verhalen over de Mutsy Evo en deze is ook redelijk betaalbaar. Rond de prijs van een nieuwe Evo kan je ook op marktplaats een nette Joolz Day of een Bugaboo Cameleon.
Heb de mutsy evo, superding. Vind het licht en makkelijk. Zitten foambanden onder, ideaal bij ons in t dorp. Als we bij bos hadden gewoond, had ik voor een wagen met luchtbanden gekozen. De voorwielen van de evo kun je vast zetten. Gister met een 'leen'wagen met luchtbanden gelopen, moest er even aan wennen,de wagen was 'zwaar', maar wel makkelijk met stoepjes op en af. Ik heb bij de babydump de drie favoriete wagens naast elkaar gezet en ze allemaal uitgeprobeerd, inklappen,uitklaplen,lopen, maxi cosi erop zetten enzo.
wat voor auto heb je? misschien handig dat de wagen iig achterin past! als jullie groot zijn dat je wel op de goede hoogte kan duwen. makkelijk in en uit klappen ik had de quinny buzz, daar zat een tasje onderaan, was erg makkelijk voor als je ff wegging kon ik daar sleutels en evt fles en luier in doen. hoef je geen grote luiertas mee te sjouwen
Bedankt voor de tips. Wij hebben beide een auto met een ruime kofferbak dus dat moet geen probleem zijn.
Tegenwoordig zijn de kinderwagens zo compact als je ze in klapt. Dat t zelfs in de kleinere auto's past! Wij hebben de mutsy urban igo. Zonder baby rijdt hij al fijn. Verder makkelijk in te klappen, lees, lukt mij in een keer haha. Handigste is om een lijstje te maken met wat jij handig en belangrijk vindt. Dit dan voorleggen aan de verkoper.
Wat ik heel belangrijk vond was dat de kinderwagen: - 4 wielen had, dit is veel stabieler dan 3. En zwenkwielen - Een omkeerbaar zitje had, zodat de baby naar je toe en van je af kan kijken. - er moest een maxicosi op kunnen Dat waren onze grootste eisen. Uiteindelijk hebben we voor de bugaboo gekozen.
Wij hebben ook een mooie mutsy gekocht bij onze dochter. Vier wielen, lekker wendbaar en rijdt heerlijk. Grote kinderwagenbak zat er bij, ze heeft wel 7 maanden erin gelegen. Ideaal. Nadeel vond ik wel dat hij geen omkeerbare buggyinzet heeft. Het kindje zit van je af en soms hebben ze van die fases dat ze dat NIET leuk vinden. Nu hebben we een tweelingwagen aangeschaft met luchtbanden (heeft onze mutsy niet) en ik moet zeggen dat dit wel veel lekkerder rijdt...over die paar meters die ik hem heb uitgetest Maar Mutsy was prima hoor, gebruik hem nog altijd graag.