mijn meisje is echt zo verkouden ze is wel een paar keer eerder verkouden geweest maar nog niet zo erg als nu het snot druipt constant uit haar neusje en ze hoest heel veel ze heeft heel erg veel last van het hoesten ik heb haar een uurtje geleden naar bed gebracht en ze is al 5 x wakker geweest omdat zo elke keer zo erg moet hoesten wie weet of ze hier wat voor hebben bij de apotheek of drogist?
Er zijn genoeg hoestmiddeltjes voor deze leeftijd hoor. Van Bisolvon en VSM in ieder geval. Ui naast het bed. Luuf smeren op de borst. Hoofdeinde bed wat omhoog zetten (bij ons ligt Harry Potter onder de ledikantpoten!). Beterschap!
Hier dikke handdoeken onder de matrasjes zodat ze niet plat liggen maar met het hoofd iets omhoog. Luuf op de borst en rug, gesneden uitje naast het bed. Neusspray voor het slapen en soms in de nacht nog een keer. Flesje water voor een nachtelijke kriebel. Overdag ook regelmatig neussptay zeker vier keer daags doen, de kans op een oorontsteking wordt dan kleiner is mij verteld. Zolang er veel gehoest wordt, weinig naar buiten, geen open raam bij het slapen. Bij koorts of alleen snottebellen juist wel naar buiten. Vitamientjes geven ( voor mijn gevoel wellicht) geen tot weinig zuivel, dit prikkelt extra bij hoesten.
Al veel tips gegeven. Een aanvulling zou kunnen zijn: adem vrij van Zwitsal en stomen in de badkamer. Bisolvon werkt bij mijn dochter erg goed.
Hier hebben we ook het bedje omhoog (fleecedeken onder matras), en smeren hem elke avond in met Luuf. En we douchen hem met Zwitsal Adem vrij
Hey druppeltjes van VSM tegen hoesten (Tussikind ofzo) die voor het slapen gaan geven. Luuf smeren op de borst en rug, bij koorts ook op de onderkant van de voetjes Doorgesneden ui onder het bedje (werkt echt maar stinkt) douchen met zwitsal ademvrij of in bad. zoutoplossing in de neus. verder als er veel slijm is niet al te veel melkproducten geven.
voor dr neusje kan ik je zeker Physiomer baby aanraden. Dit is een neusspoelling dus in tegenstelling tot een neusspray spoelt dit het neusje echt schoon en zie je het snot er zo uit spoelen! Bij de apotheek, DA en Etos te koop! Super spul!