Iemand ervaring met spuiten tegen voorkoming vroeggeboorte

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mamma chan, Jan 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hoii

Heeft iemand ervaring met een te korte baarmoedermond, en daardoor spuiten krijgen tegen vroeggeboorte??

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit kun je denk ik beter vragen bij het Prematurentopic. Volgens mij is daar al eerder een onderwerp hierover geweest.
    Je vindt hem hier: Prematuur - Zwangerschapspagina

Groet,
    Margit

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat je een spuit kan krijgen. Ik had ook een verkorte baarmoedermond waardoor mijn tweeling 3 maanden te vroeg is geboren. Met 23 weken heb ik een cerclage gekregen ( bandje om de baarmoedermond). Mocht ik ooit weer zwanger willen worden dan word dit bandje rond de 14 weken zwangerschap geplaatst.

Heb je eerder een vroeggeboorte meegemaakt? Anders zou je even moeten overleggen met de gyn.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ik begrijp dat sommig vrouwen die een vroeggeboorte hebben doorgemaakt vanaf 16 weken proluton injecties krijgen om weer een vroeggeboorte tegen te gaan, maar ik weet niet of dit te maken heeft met een al dan niet korte baarmoedermond. Ik ben zelf met 31 weken en 5 dagen bevallen van mijn zoon en nu weer zwanger, dus ga het zeker navragen bij mijn gyn als we voor de eerste echo gaan!

5. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    Ik ben ook bij me eerste bevallen met 33 weken, en met 30 weken opgenomen omdat ik weeen had.

Dus mijn verlos heeft dit gezegd.

Ik wacht dus op antw van de gyn, ik mocht namelijk zelf weten of ik bij de gyn of vk wou

Share This Page