Ik dacht al 8 weken te zijn maar blijk maar 5 weken.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door liedjepiedje, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Meiden,

Ik heb dinsdag een echo gehad. Ik dacht 8 weken te zijn maar ik bleek maar een kleine 5 weken te zijn. De echoscopiste was wel echt positief. De verhoudingen kloppen gewoon goed voor 5 weken. Als het al een miskraam zou zijn dan zou de baarmoeder wel de grootte hebben van 8 weken. Dat kon ik nu goed vergelijken met mn vorige echo. (toen heb ik een curretage gehad) Daar zag je een groot zwart rond gedeelte (baarmoeder) met klein vruchtje erin. Dan groeit het vruchtje niet meer maar je baarmoeder blijft dan groeien. Nu zag je een groot vruchtje in de baarmoeder. Omdat ik ook pas 3 december echt goed duidelijk testte denkt ze dat de eisprong later was. Daarna heeft de innesteling waarschijnlijk lang geduurd. Pas als het vruchtje ingenesteld is gaat het pas groeien. Terwijl je dan al wel positief kan testen. Dus de echoscopiste was heel positief.
    Ik ben gewoon nog steeds erg bang dat het misgaat. Ik had gewoon gehoopt 8 weken te zijn. Dan hoefde ik nog maar 4 weken tot de magische 12 weken. Nu moet ik nog wel 7 weken. Ik heb het nu niet officieel verteld. Ik voel me er gewoon niet goed bij. Ik baal er zo gigantisch van. Ik heb al zo hekel aan echo's. En nu zeker!

Mijn vraag voor jullie nu is:
    Heeft 1 van jullie dit ook gehad? En heeft iemand misschien een echo van 5 weken? Ik wil die heeeel graag zien om te vergelijken! Hoe zag het er bij jullie uit?

2. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hallo Liedjepiedje

Ik heb een echo van 4 weken en 3 dagen??
    Kijk maar bij silly29 daar staan ze wel tussen.
    Ik heb ook vandaag net was geplaatst
    Groetjes silly29

3. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Bedankt Silly. Ik heb hem gezien. Bij mij is hij helderder. Ik denk dat hij van jouw uitwendig was. Die van mij was inwendig. Dus je ziet het vruchtzakje heel goed.

Zijn er nog meer vroege echo's van anderen?

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Wat de echochopiste zegt over positief testen VOOR de innesteling klopt niet!
    Er word pas hcg aangemaakt NA de innesteling, dus pas vanaf dan kan je positief gaan testen.

Overigens vind ik 3 weken wachten met innestelen wel heel lang!
    Ik heb ooit eens een verhaal gelezen van iemand die 1 week korter zwanger was (wel duidelijk wist wanneer de eisprong had plaatsgevonden) en toen werd er gezegd dat het bevruchte eitje een week had gewacht met innestelen, maar dat schijnt toch iets wondelijks te zijn.

Ik zou er vanuit gaan dat dit niet goed gaat aflopen! Het spijt me heel erg dit te moeten zeggen en ik hoop ook heel erg dat ik met mijn mening nu fout zit !!!!!

Was er trouwens wel hartactie te zien?? En moet je nu volgende week terugkomen voor een echo ?

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als je zoekt op internet kun je veel foto's vinden en zie je volgens mij vanaf week 4 al echo's staan ;)

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wanneer mag je weer liedjepiedje ? Kan me voorstellen dat je bang bent dat het weer misgaat ....Heb je wel al een kloppend hartje gezien ?

7. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi,

Nee ik wilde zo graag een kloppend hartje zien. Omdat het vruchtje en de baarmoeder nog maar de grootte van 5 weken hebben kan het hartje ook nog niet kloppen.

Het kan wel wat de echoscopiste zegt hoor. Het is vandaag exact 3 weken geleden dat ik positief testte. Dus als je daar 2 weken bij optelt van de eisprong. Dan ben ik 5 weken zwanger. Ik had gerekend vanaf mijn laatste menstruatie. En dat is niet betrouwbaar omdat mijn eisprong waarschijnlijk later is.

Astrid. Ik neem toch aan dat wat de echoscopiste zegt waar is. Als ik haar niet kan vertrouwen dan kan ik er beter niet heen gaan. Zij was echt oprecht positief! En misschien leg ik het hier verkeerd uit. Zij had het trouwens niet over dat het innestelen zo lang duurde maar de bevruchting... Sorry als ik een beetje onduidelijk ben:(

8. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Nogmaals, ik hoop gewoon dat ik het bij het onrechte eind heb! En dat je snel een kloppend hartje zal zien!

Als je normaal een lange cyclus hebt, dan kan het idd kloppen dat je eisprong later is dan normaal.

Als jij op 3 dec. positief testte, was je op dat moment al 4 weken zwanger!!!
    We zitten nu op 24 december, dus dat is weer 3 weken verder.
    4 + 3 is 7 weken zwanger.

Voor de zoveelste keer (ik kan het niet vaak genoeg zeggen), ik hoop echt met heel mijn hart dat ik het fout heb, maar naar mijn eigen tellen hoor je dus al zeker 7 weken te zijn.

9. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank je wel. Ik hoop het ook zoooo!
    Maar ben zo onzeker!!

10. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Kan ik me zeker voorstellen!

Kijk .. ik heb 7 dec. positief getest en ik ben 6+1 weken! (en dan heb ik 4 dagen voor nod getest, want mocht op 11-12 testen).

Jij hebt dus ruim een week voor mijn officiele testdag al positief getest, dus hoor jij ruim 7 weken te zijn nu ....

Ik zou kijken of je niet al volgende week voor een nieuwe echo mag !! volgende week kunnen ze al goed zien of het gegroeid is namelijk !!!

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    De echoscopiste raadde me dat juist af. Ze zegt je kan beter over twee weken een duidelijke echo hebben dan over 1 week nog meer onzekerheid.
    Het enige wat ik nu kan doen is afwachten.

12. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik wens je heel veel serkte toe in de komende 2 weken! Zullen hele lastige weken voor je worden !!!!

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dit is een echo van 5 weken die ik van google heb afgehaald ..

14. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ik heb dit ook gehad. Met 8 weken kreeg ik hevige krampen en bloedingen. Na de echo bleek ik 5 weken zwanger te zijn. Toen met de echte 8 weken heel hevig gebloed(maandverbandjes vol) en wij dachten dat het einde oefening was. Weer een echo gehad en een kloppend hartje gezien en idd 8 weekjes oud. En zie hieronder, onze frummel is lekker blijven plakken.

Dus het kan altijd, vond dit zelf ook vreemd aangezien ik nou niet zo een enorme lange cyclus had (33 dgn) maar ik was ook net pas van de pil af.

Succes!!!

15. msu973

msu973 Lid

2 apr 2009
    53
    0
    0
    Ik zou me nou niet gek laten maken als ik jou was! Er gebeuren wel meer dingen in een zwangerschap die niet met 100% zekerheid zijn te verklaren. Er is momenteel 1 ding zeker en dat is dat jij een vruchtzakje hebt met vruchtje er in en dat alles correspondeert met 5 weken zwangerschap. Ik neem aan dat de echoscopist weet wat ze zegt anders was ze geen echoscopist geweest! ;) Zoals het er nu uitziet is het toch goed voor 5 weken, nou dan ! Ik snap dat je liever op 8 weken had gezeten, maar van de andere kant: je bent zwanger en krijgt een kindje ....heerlijk toch? :p

Even voor Astrid: ik vind het een beetje kort door de bocht om tegen iemand te zeggen dat ze ervan uit mag gaan dat het misgaat! Alle uitslagen van haar zijn goed. Een hart onder de riem is ook niet verkeerd..Miskramen moet je baseren op feiten en niet op "gegoochel" met cijfertjes...Tot nu toe heeft zij geen feiten die op een miskraam duiden..Ik zou dus niet weten waarom ze twee moeilijke weken zou moeten hebben, behalve het feit dat ze dat waarschijnlijk nu wel heeft omdat iemand haar grootste angst heeft gevoed...En bedankt he!:x

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Vind ook een behoorlijk negatieve reactie!! Ik word er zelfs kwaad van! Ben jij deskundige ofzo? ben je erbij geweest? of ben je zelf echoscopist??Misschien weet je er wel alles van en spreek je uit deskundigheid maar dan NOG: wonderen zijn de wereld niet uit en er is ALLES voor te zeggen om een positieve instelling te houden!! beter voor het kindje en beter voor jezelf...Ik hou niet van dat negatieve en zeker niet op een forum...Bovendien is het ook voor jezelf van belang positief te blijven want een ding weet ik zeker: je geeft alles aan je kindje door, van eten tot positieve gedachten, stress en liefde!! concentreer je daar maar op de komende twee weken dan komt alles goed!

17. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ben het helemaal met de laatste 2 reacties eens!
    Astrid, die echoscopiste weet het ECHT wel beter dan jou en moet jij je eens voorstellen dat iemand tegen jou zegt dat het wel mis zal gaan! Ik vind dit heel erg, helemaal omdat er helemaal geen reden voor is.
    Ze kunnen zo vroeg best moeilijk meten hoe ver zij is omdat het kindje nog zo klein is. Kan heel goed zijn dat ze over 2 weken paar dagen verder wordt gezet.
    En Liedje, er is geen reden om je zorgen te maken hoor!
    Geniet van je zwangerschap! Ik weet dat het een onzekere tijd is, maar dat hebben we allemaal tot de 12 weken het ergst.
    Maar ga je geen zorgen maken voor niks!
    Je moet niet bang zijn dat je bang wordt!

18. spruitjuh

spruitjuh Lid

10 nov 2009
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames.
    Wij hebben gisteren een 8 weken echo gehad, en de gyn was niet erg positief. Er was wel een vruchtje maar die was rond 6 weken en er was geen hartactie. Nou is het zo dat ik maar 1 keer ongesteld ben geweest na de pil en dat was met cyclus van 29 dagen.
    Gyn gaf aan dat er 2 opties zijn, of mk de komende week of vruchtje is nog rond 6 weken.
    Volgende week moeten we terugkomen, als er dan geen hartactie is weten wij genoeg.
    Ik wil niet te veel hopen, maar goed om te lezen dat gyn vaker mis hebben...

19. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank voor al jullie reacties.

Ik had zo gehoopt deze zwangerschap net zo positief te zijn als de vorige keer. Ik was toen heel uitbundig. Het kwam toen als donderslag bij heldere hemel binnen toen ik erachter kwam dat het kindje was gestopt met leven.
    En nu had ik gehoopt op wel een teken van leven en dan maak je dit mee. Het geeft zoveel onzekerheid. Ik weet dat het met een kloppend hartje nog mis kan gaan. Maar voor je gevoel heb je dan meer zekerheid.

Ik ga heel hard mijn best doen om positief te zijn!

20. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Zijn er geen meiden die een echo hebben van 5 weken?

Bij mij zie je heel duidelijk een rondje. Niet helemaal dicht. Meer een soort ring. En daar zit een verdikt stukje in.

Deel Deze Pagina