@lisanne Ik ben nu nog bij me oma, zodra ik thuis ben zal ik ze ff erop zetten ! Ja echt jammer van die 9 maanden beurs, tegen die tijd heb ik me baby al in de armen ! Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, liefst zonder maar als ik het nodig heb, heb ik het nodig.. ! Ja ik lees ook wel eens dat het met 20 weken fout gaat en ik denk dan, hoop dat het goed blijft zitten! Ik raak daar ook een beetje gestrest van maar probeer het wel te relativeren Proberen hè Ik mis mijn vriend wel heel erg maar vanaf morgen nog 4 weken, het is nu ook erger want nu ik klaar ben met school heb ik wat meer vrije tijd, toen ik wist dat ik zwanger was, hoorde ik ook gelijk dat mijn contract op mijn werk niet verlenngd werd, ik werk er al bijna 4 jaar en ze moesten me een vast contract geven en dat doen ze nu niet dus ben al de 4de die weg moet Dus ben nu werk aan het zoeken alleen dat gaat wat minder goed met een dikke buik als dat ik gedacht had... Maar zodra ik de 20 weken echo heb dan is hij een week of anderhalf week later weer thuis dus ik kijk uit naar de 20 weken echo
@samantha Super leuk, wij hebben hier al de meubels staan omdat we ze toevallig tegenkwamen, dus maar gelijk gekocht Ik kom 1 keer per dag in het kamertje zodat ik even kan kijken Weet je al hoe je het gaat verven enzo ?
Hallo meiden , Ik ben Mandy, 23 jaar en we hebben deze maand besloten te beginnen aan ons eerste kindje. Heel spannend allemaal, omdat het nu eindelijk gaat gebeuren (na heel lang wachten op mijn vriend ). Ik zou het leuk vinden om met jullie te babbelen. Groetjes Mandy
@Mennie Welkom hier en klets gerust mee we hebben hier een lijstje met NOD (niet ongesteldheids dag) , zwangeren, afspraken etc. Zal ik je daar ook op zetten? Sinds wanneer is je vriend overstag ? @ all Heb net vreselijke verhalen gelezen over sterretjes en over 20 weken echo's met een slechte uitslag en nu ben ik in paniek en niet goed in staat om het te relativeren, ik wist het niet, ik heb wijntjes gedronken, rauw vlees gegeten, rauw vis. medicijnen (voor mijn huid) die slecht zijn en weet ik veel wat :'( straks heb ik mijn kindje pijn gedaan...
Bekijk bijlage 260317 Bekijk bijlage 260318 Dit is de babykamer,, Let niet op de rotzooi want dat moet natuurlijk nog opgeruimd worden maar omdat we nog nie klaar zijn staat het er nog he En we hebben dan witte meubeltjes, en verder komen er winnie the pooh foam stickers op de muren
Reageer zo even op de rest . Denise , ik snap het hoor ! Ik was ook zo in paniek en had alle senarios al bedacht en bedacht hoe ik met de slechte uitslagen om zou moeten gaan enzo . Weetje de eerste weken is er nog geen verbinding met de navelstreng dus dat kan weinig kwaad . En de meeste mensen komen er later achter hoor en vroeger wist niemand wat niet mocht ! Het komt allemaal goed ik weet hoe dat nu klinkt maar echt geloof me ! En die verhalen , ik wordt er zo panische van zo erg dat ik soms echt zit te huilen . Maar het is maar 1 op de 1000 he besef dat .en vrouwen van 40 enzo . Het komt echt goed . Kijk dan naar alle gezonden mensen . Het is dat wij op zo een forum zitten en dat geweldige internet pfff ... Want ik heb het nog nooit gehoord ! En dit is gewoon een verzamelpunt voor mensen met die problemen . Even grof gezegt , als ik nu ...... Je weet wel die erge ziekte intik bij google , lees je alleen maar " mijn zus is er aan overleden" "ik ben niet meer te genezen " . Maar je zal nooit lezen "hallo ik kom even zeggen dat ik die ziekte niet heb en helemaal gezond ben " terwijl dat veel vaker voor komt . Maar alleen mensen die dat meemaken schrijven er over . Echt het is zo zeldzaam dat het op internet gezet wordt , want gewone berichten over "een gezond kindje geboren" vinden mensen vaak te gewoon en niet interessant want dan gebeurd al zo vaak . Probeer je 20 weken echo met 18 weken te krijgen scheelt veel stress .en echt waar het komt goed . Zelfs al zien ze wat bij een 20 weken echo blijkt er bij 80% daarvan niet eens wat aan de hand te zijn !!!
Ik zoek sinds 2 weken niks meer op het gaat nu veel beter . De paniek is veel minder . Alleen gister even want ik las weer wat over lily alen. Maarja dat doet er nu niet toe en ga dat niet ook lezen meid . Dat heeft niks met ons te maken. "Ik heb een gezond groeiend kindje in me buik die gezond blijft en tussen de 37 en 42 weken gezond word geboren ". Zeg dat ook maar is van jezelf , daar door krijg je weer vertrouwen .
Sdenise , gelukkig is je grote man dan zo weer thuis . Zeg tegenwoordig grote man , we hebben er natuurlijk 2 . Voor dat je het weet heb je je 20 weken echo en daarna is je man weer lekker thuis . Baal je dat je contract niet is verlengt of zit het met inkomen wel gewoon goed ? Ik heb momenteel ook geen werk trouwens . Menie , welkom klets gezellig mee . Leuk dat je na lang wachten op je vriend ( haha mannen) eindelijk kan beginnen. Samantha , ziet er mooi uit . Mooie kleuren !
@lisanne ik weet het, alleen soms heb je ineens zo'n gevoel en daarnet kwam ik er even niet meer vanaf...maar goed dat meerdere mensen tegen mij zeggen dat ik niet zo gek moet doen... Maar fijn dat je tegen me zegt dat het 1 op 1000 is...soms heb je gewoon even zo'n overweldigend en bezorgt gevoel. wel zijn we nu uit over de naam, eerst hadden we er 1 en toen weer niet, nu hebben we er zeker 1 dat brengt toch weer veel blijdschap...ik zal morgen trouwens even wat foto's van de babymeubels maken daar word ik ook blij van Ik zet na deze post de foto van mij en mijn vriend erop <3 daarnet met hem aan de telefoon en hij heeft me ook al wat gerust gesteld.. Mijn contract vind ik wel jammer, maar het is kwa inkomen niet nodig dus ik maak me daar niet druk om...wel probeer ik werk te vinden, al is het 2 dagen in de week, want al die vrije tijd is ook niet elke dag dat zeker niet als vriendlief weg is, met vriendlief thuis is er genoeg te doen en zonder is toch anders zeker nu... @samantha Mooi kleuren ! Ben benieuwd naar de meubels
Denise , ik heb het soms ook lijkt dan net ineens een paniek aanval . En een paar uur later is alles weer goed . Echt raar soms kan je even niet meer logische nadenken . Leuke foto ! Knappe meid ben je ! En leuke vriend heb je . Leuk de naam ben echt benieuwd haha .wij zijn er ook over uit . Toch wel een fijn gevoel ! Wat voor meubels zijn het , ben benieuwd . Ja dat is zo als je vriend dan weg is is het wel lekker . Ookal wordt het lastig werk vinden met een dikke buik . Lief dat hij je gerust heeft gesteld meid . Kan je nu weer rustig slapen ?
@Samantha, mooi buikje meid!! Jealous! Hihi maar super mooi! En leuke kleuren ook voor het kamertje! Wij willen denk ik grijs met wit (hahah jaja hebben we het al over gehad ) En dan met rode (of blauw of roze maar rood vind ik wel heel mooi) accenten Of een mooi behangetje... ahah @Mennie, welkom meid! Kan je wat meer over jezelf vertellen? Wanneer is je vriend overstag gegaan? haha Waar komen jullie vandaan? Ik ga naar bed dames, morgenvroeg weer op tijd wakker door de kleine denk ik. Dan even bij oma op verjaardag en smiddags shoppen met m'n moeder voor het prematuur babytje to be van mn nicht!
@Hilse Leuk toch dat jullie het erover hebben gehad ? Grijs is mooi, zeker met roze vind ik @lisanne Thnx meid , dit was met kerst, denk er nu maar een aantal kilo bij en een hoop puisten, want daar heb ik wel echt last van! maar ik heb wel rustig kunnen slapen jij ook lekker geslapen ? Ik zal vanmiddag even foto's maken van het kamertje, het is nu nog helemaal wit, maar de meubels staan er iig, zodra we gaan verven en behangen gaan de meubels even uit de kamer Vandaag ga ik heel slecht eten want ga met een vriendin naar de macdonalds, slecht maar toch even lekker fijne dag dames!
Haha ik dacht dat ik de enige was met zoveel puisten . Echt het zijn gewoon rode vlekjes wat soms zelfs korstjes worden . Op me gezicht op me schouders en rug . En zelfs op me bovenbenen en me kont . Ik had er eigenlijk sinds de pubertijd niet meer zoveel last van haha . Maar het is voor een goed doel . Gelukkig heb je rustig kunnen slapen . Ik ook wel hoor . Heb alleen van die levendige dromen . Soms niks boeiends hoor dan loop ik gewoon ergens en ga naar de winkel enzo . Mannetje in me buik is heerlijk druk me buik gaat gewoon op en neer terwijl ik zit te typen . Me kleine schat vermaakt zich prima . Trouwens als jij even niks voelt niet schrikken ik voelde hem met 17.2 en de volgende dag weer heel goed . Maar heb daarna weer even moeten wachten . Ben erg benieuwd naar het kamertje . Weet je al een beetje wat je op de muur wilt ? Je ging zelf wat maken he . Ben je daar al een beetje mee begonnen ? Lekker macdonalds wil ik ook . Vind het trouwens wel lastig met groente enzo omdat je nooit weet of het gewassen is maarja dat laat ik er maar af dan . Het eten wordt zowizo wel lastig . Ben gek op mozzarella en als ik ergens een broodje nam nam ik dat er altijd op . Nu niet meer ik weet nooit of het gepasteureerd is . Maarja ik kan lekker overdrijven haha . Ga denk vanavond ook naar de Mac . Hilse , rood is inderdaad mooi en kan voor beide . Wil jij weten wat het is als je zwanger bent ?
Lisanne, Ja ik wil het wel weten Omdat ik te nieuwsgierig ben en omdat ik het handig vind met dingetjes kopen enzo Mannetje vindt het prima
Dames, ik kan niet overal meer op reageren hoor. Hilse, wat super fijn dat je dokter je zo goed heeft geholpen en gelijk heeft doorverwezen. Ik kan alleen maar hopen dat die van mij dat ook doet straks. Zag dat je iets had geschreven over vaginale droogte, ik ben altijd erg droog. Of ik nou niet opgewonden ben of gewoon droog ben, geen idee. Maar ben het wel. Ik zou ook nooit een half uur kunnen seksen, want tegen het einde is het zo droog en doet het zo veel pijn dat ik gewoon niet meer wil. Dunchan, dit is echt belachelijk laat, maar toch nog gefeliciteerd. Hoop dat je ondanks alles toch een fijne dag hebt gehad. Wel fijn dat de uitslagen van de dokter goed zijn. Laat alles lekker op zijn beloop en dan hoop ik ontzettend dat jullie snel een plak beebje hebben. Lisanne en Denise, ik geniet echt van jullie verhalen over de baby. Bedankt voor jullie lieve woorden trouwens. Ik ben sinds vanmiddag weer een beetje rustig. Maar op het moment is alles een beetje teveel. We zijn hier aan het verbouwen, zoals jullie al wel wisten, en het schiet voor geen meter op. Mijn vriend moet alles zelf doen, en daardoor duurt het onwijs lang. Hierdoor is hij super snel geirriteerd, hij heeft veel stress door zijn werk en behandelt mij echt bar slecht. Ik zal jullie een lang verhaal besparen, maar ik voel me een beetje zijn sloofje in plaats van vriendinnetje. Na gister weer de zoveelste belachelijke opmerking naar mijn hoofd te hebben gekregen had ik het gehad. Heb hem verteld dat ik hem een eikel vind en heb tot vanmiddag niets meer tegen hem gezegd. Ik heb eerst onwijs veel zitten janken, tot hyperventileren aan toe, want ik wist in mijn hoofd dat ik dit niet meer moest toelaten. Wat dus zou betekenen dat als hij niet verandert of normaal gaat doen ik voor mezelf ga kiezen en bij hem weg ga. Maar die gedachte doet mij zoveel pijn dat ik het gisteravond echt zwaar had. Maar vanmiddag ging de zon weer een beetje schijnen, ik was lekker naar een vriendinnetje gegaan en heb totaal geen contact met hem gezocht. Toen aan het eind van de dag kreeg ik een super lang berichtje met alle excuses erin, en waarom hij zich zo gedragen had en hoeveel hij wel niet van me hield. Hierdoor zie ik de dingen weer een beetje positief. Ik hoop dat deze maand onze kans op een beebje nog niet is verkeken. Maar had vandaag al slijmverlies, dus ga zo even een testje doen om te zien of ik tegen mijn ovulatie aan zit. Volgens mij is dat een beetje vroeg. Aangezien ik zag dat jullie het er over hadden; Voor nu weten wij de namen ook al, voor zowel een jongen als meisje. Meisje is 100% zeker, zelfs de tweede en derde naam. En wij willen ook weten wat het wordt, toen we donderdag samen in een woonboulevard waren hebben we samen ook stiekem gekeken voor een babykamertje. Gewoon een beetje orienteren wat we leuk vinden. Was super fijn dat vl me serieus nam en ook echt aan het kijken was met mij.
@Daantje Ik snap het meid, verbouwing is ook niet niks...! Maar wel fijn dat je vriend zijn excusses heeft gemaakt Klinkt iig alsof deze middag met je vriendin je goed heeft gedaan. Als je wil spuien of gewoon wil praten, hier kan dat hoor! Dus ga dan ook gerust je gang! Ook leuk dat je vriend serieus met jou naar een babykamertje keek, je kan daar toch van genieten, ik en mijn vriend deden dat ook gewoon toen ik nog niet zwanger was.. @Lisanne Morgen ga ik de foto's maken! Vriendin van mij is net pas weg en dus nog geen foto's kunnen maken en nu is het al donker... ZO vervelend die puisten, ook al is het voor een goed doel, elke foto die nu gemaakt word dan zie ik eruit alsof ik ziek ben, overal vlekken en ik voel me nu een walvis, zo na die patatjes Nou voor een meisje zou ik illustraties opde muur maken en voor een jongen maak ik een zeekamer, maar ik maak dan wel een groot schilderij is zeethema Maar nog niet aan begonnen Mozzerella is als het goed is gewoon gepasteuriseerd , in nederland mag bijna niets van ongepasteuriseerde melk gemaakt worden en het is verplicht dat het erop staat.. Leuk dat je mannetje zo aan het bewegen is vandaag heb ik hem ook even gevoeld, maar niet zo sterk omdat ik zelf bezig was...misschien morgenochtend weer @ All Verder nog een leuke dag gehad dames?
Denise, ja heeft me zeker goed gedaan. Even kunnen nadenken, en het is mijn beste vriendinnetje die mij super goed kent. Dus dat is altijd verhelderend. Leuk dat je je kleintje voelt bewegen. Is dat zo bijzonder als ze zeggen?
Ik zal vanmiddag even reageren op iedereen hoor maar wil dat ff kwijt . Met 19.3 20 weken echo gehad maar dat was zo slordig die vrouw was aan het bellen en vroeg zelfs aan ons " heb ik alles al gehad" en het duurde heel kort . Me moeder en vriend waren mee . Hun vonden het ook belachelijk . Me moede maakt schoon op afdeling gynacologie dus heeft in dat ziekenhuis een afspraak gemaakt voor een 20 weke echo . Vanochtend 8 uur. , hele aardige vrouw en ze nam echt de tijd. Ons mannetje is helemaal gezond, ben zo trots ! Alleen was hij wat kleiner dan gemiddeld . Daar voor moet ik over 3 weken terug komen voor een echo . Het is niet erg dat hij wat kleiner is hij kan straks zijn groeispeurt krijgen of gewoon bij de geboorte ook wat kleiner zijn . Geeft niks vind ik ben al zo trots dat hij gezond is ! Maarja een ding kwam wel uit op 19.4 (zoiets) en de rest tussen de 20 en 20.6 . Aach ja hij is gezond dat is enige wat belangrijk is . Alleen ben ik nu zo boos op dat andere ziekenhuis waar ze dus alles verkeerd hebben gedaan . Ze buikje was nog groter uit gekomen als nu . Terwijl het 2 weken geleden is. Ik ben erg kwaad !! Ookal is de baby gezond het is belangrijk om te weten om er rekening mee te kjnnen houden .
Lisanne wat gek dat ze het daar niet goed hebben gedaan. Heel vreemd! Maar ben blij dat alles toch goed is met de kleine man. En inderdaad, dat groeien komt wel. En dat moet trouwens maar kloppen. Ik heb bij 2 meiden meegemaakt dat ze dachten dat de baby veeeel groter was. En het bleken beide keren gewoon normale baby's te zijn.
Hey meiden, sorry dat ik de laatste tijd hier niet echt te vinden ben. Ik probeer soms even te spieken, maar ik zit net eventjes erop en dan komt er weer wat tussen. Ik snap vaak niet eens waar ik allemaal mee bezig ben... Maar ik ben bijna altijd bezig. Laat staan hoe het zal zijn zodra ik er nog een kleintje bij heb, jeetje had ik niet verwacht. Ik probeer even globaal te antwoorden en weer even nieuws over mij neer te plaatsen. Hilse, we doen de cursus samen bevallen. Zag ook iets voorbij komen over kinderwagens dat je met 500 euro geen goede zou hebben... Daar ben ik het niet helemaal mee eens, wij hebben een mooie a klasse combi kinderwagen voor minder. Ik vind ook wel dat je de wagen moet kunnen uitproberen voordat je hem koopt, om zeker te weten dat je er goed mee overweg kunt. Precies zoals wij willen, ik snap het dat veel vrouwen een specifieke wagen willen en als dat voor diegenen goed voelt (en je het geld uit wilt geven ervoor natuurlijk) moet je dat zeker doen, maar zeggen dat een kinderwagen voor minder niet goed zou zijn is wat te ver gezocht naar mijn idee. Wel heb ik heel erg gehad met m'n man dat als ik iets niets vond of als hij iets niets vond dat we gewoon verder gingen kijken, we vinden allebei dat we het over dingen eens moeten zijn op dit gebied zijn we dat niet dan kijken we verder naar iets wat ons allebei goed lijkt. En hij vind het heerlijk dat hij er zo bij betrokken is en dat zijn mening er ook echt toe doet. (even ter info: wij hebben onze wagen voor 390,90. kinderwagen, buggy, maxicosi (van het merk) een luiertas en twee regenhoezen) Wonderwensje, gefeliciteerd meid!! Wat een goed nieuws. Denise, over het dromen: het hoort er echt bij. Ik heb vanaf het begin ook echt zulke dromen gehad. En over die angstige gevoelens: ik heb zelfs iets van 2 of 3 keer een paniek aanval gehad over wat ons nu allemaal staat te wachten enzo, en of we het wel aan zouden kunnen helemaal in tranen was ik, m'n man heeft me weer tot bedaren gebracht en overal antwoordt op gegeven omdat we het er natuurlijk al vaak genoeg over gehad hadden en dan was het wel weer goed, moest het gewoon even weer horen van hem denk ik. Maar dat was aan het begin en heb er al even geen last meer van gehad. Wel van dromen maar dat schijnt er gewoon bij te blijven horen. Gefeliciteerd, een jongen! Ik hoor trouwens overal dat vrouwen zwanger zijn van jongens, alleen m'n neef en z'n vrouw verwachten binnen een maand hun meid. Het scheren doet m'n man al een tijdje, ik kan het echt al heel lang niet meer zien. Aan het begin was het even zoeken want eerst lag ik in de douche op de grond en die ruimte is nogal heel erg klein, maar nu wordt ik gewoon lekker op bed geschoren ligt toch een heel stuk fijner zo met m'n buik. En hij kan er beter bij zo, het is toch een schat dat hij het doet. Lisanne, geweldig hoe trots je bent op je kleintje hoor. Kan het helemaal begrijpen. Vreselijk hoe erover wordt gedaan zeg, ik vind sommige echo's of baby'tjes eigenlijk ook niet zo schattig eruit zien, maar de ouders zijn natuurlijk super trots erop (en dat hoort zo) dus ik doe dan altijd heel erg enthousiast erover en zeg altijd dat het een prachtig kindje is, want ik denk zo dat het toch een prachtig wondertje is op zichzelf (hoe die er dan op dat moment ook voor mijn ogen uitziet). Dus ik vind dat van ze heel erg onbeleeft en zelfs gemeen te noemen. Dunchan, vreselijk voor je meid, ik leef met je mee. En weer begravenissen, jeetje, dit is echt zo'n rottig jaar voor je. Hou vol meid op ten duur moet het wel weer beter gaan. Een dikke knuffel van mij hoor. Heb je stukje gelezen, en me helemaal suf gehuild. Het is echt super mooi meid. En ik weet het een beetje laat, maar alsnog gefeliciteert met je verjaardag. Wat fijn dat de uitslag goed is! Toch de volgende keer maar weer vragen waar onze uitslag blijft, jullie hebben hem later gedaan dan wij en hebben hem toch eerder terug. Volgende keer moeten ze maar met duidelijke antwoorden komen. CVG, die uitslagen duren nu eenmaal zolang, wij hebben het ook al maanden geleden laten doen en hebben ook nog steeds geen uitslag. Maar het is natuurlijk niet iets wat zoals normale testen, hiermee gaan ze zelfs in je dna kijken of er iets mis zou kunnen zijn. Hen30sep, wat leuk dat je al kids hebt! Jullie gaan voor een groot gezin? Willen wij ook graag maar voor een 2de willen we pas over zo'n 4jaartjes gaan hoor. En daarna zien we wel weer wanneer er anderen zich aandienen. Voor nu zijn we gewoon heel erg gelukkig met het wondertje dat eraan komt en hebben het straks al zo druk dat we nog niet echt aan het ''wachten'' zijn op een 2de over 4jaar. Ik lees (nu) dat mensen naar me gevraagt hebben. Sorry meiden dat ik jullie zo in spanning heb laten zitten, en jullie wat verwaarloost heb. Zal wat vaker proberen langs te komen. Nou even wat info over mij dan: Niet zo veel rugpijn behalve als ik nogal druk ben geweest (bijna altijd na een drukke dag dus, nu ik zo erover nadenk). Wel meer last van m'n benen en heupen, maar dat komt ook weer doordat ik de neiging heb nog vanalles ''even'' te willen doen en dat dat toch niet zo geweldig meer gaat. Ondertussen zijn we dus achter de woningstichting aan geweest voor een woning, en kregen te horen dat we wel urgentie hebben maar minder snel aan de beurt zullen komen omdat iedereen in feite hier langer woont dan wij. Dus we hebben ons erbij neer gelegt en zijn deze woning (voor weinig geld) aan het opknappen geweest, de trap is geverft (daar hebben we een lang weekend voor bij m'n schoonouders gezeten) en overal hangen nu extra planken. En ik voel me al een stuk meer thuis hier dus, en beter nog al wat meer klaar om de baby in dit huis te verwelkomen. De kleine is ook veel aan het schoppen en wel tegen m'n ribben aan, en dat doet soms toch wel meer zeer dan dat ik gedacht had. We hebben trouwens de controle gehad en dat was ook weer helemaal goed (voor de lijst: onze volgende afspraak is op 30juli dat is dan de 30 weken controle) en we hebben de pretecho gehad, hij lag de hele tijd te slapen en lag erg vaak met z'n armpje of handje voor z'n gezichtje, het was erg schattig maar geweldig was het niet voor de echoscopiste dus. We hebben vanalles geprobeert om hem van houding te laten veranderen maar hij was er te koppig voor, maar goed er zijn toch leuke foto's gemaakt en een leuk filmpje. Verder gaan de dagen zo snel, ik ben iedere week weer zo verbaasd als er weer een week om is en we een weekje verder zijn. De tijd gaat zo snel!! Het wordt bijna eng! Eind deze week ook weer m'n overgrootmoeder ophalen uit bergen op zoom, en dan gaan we zaterdag lekker met z'n allen naar blijdorp. Dan is ze vrijdag en zaterdag hier en krijgt ze toch wat meer mee ook van de zwangerschap, want ze woont zo'n eind weg natuurlijk en mvet haar leeftijd (86) is het ook niet zo makkelijk om meer ergens naartoe te reizen natuurlijk. Zag iets over puisten in de zwangerschap langs komen geloof ik. Nou ik dacht dus dat zal mij vast niet overkomen want je hoort dat veel vrouwen juist een prahctige huid krijgen en sommige een en al puisten, nou mooi niet dus. Ik heb ze overal ineens zitten hoor! En geen kleintjes ook, maar ik weet dat het van de zwangerschap komt en daar doe ik het ook voor, maar leuk is anders te noemen.