Dunchan, heel veel plezier meid!!! Lisanne, gelukkig.. Je schrikt je natuurlijk een ongeluk. Denk dat die pijntjes er gewoon bij horen, er gebeurd zoveel met en in je lichaam!
Bops , huisje gevonden las ik ? Leuk wanneer gaan jullie kijken ? Haha mijne is ook nog echt een moedertut soms krijg je er wel hoofdpijn van hoor , " me moeder heeft soep snel erheen " sta jij een uur in de keuken of "neee dat moet niet zo dat moet zo zo doet me moeder dat ook altijd " pff . Jullie zijn niet de enige moeƫ hier Pff , wordt er gek van . Ben wel benieuwd hoe jullie er uit zien haha , iemand die zich verveeld zin om zichzelf te beschrijven
Leuk om te zien hoe jullie er uit ziet. Waar is jouw foto lisanne? Mijn hooikoorts is mij echt gek aan het maken, wat een verschrikking. Morgenvroeg nog werken en dan lekker zondag vrij samen met mijn vent. Ga dinsdag een testje doen, eigenlijk is dan mijn nod nog niet. Maar ik ben dan jarig, en als ik positest is het natuurlijk feest. En als ik negatief test, en die kans is behoorlijk groot, dan weet ik waar ik aan toe ben. Dan ga ik volgende maand echt met ovutesten aan de gang.
Of je hebt een late eisprong. Of die test reageert op een zwangerschap, dat willen ze volgens mij ook nog wel eens doen.
Bedankt voor jullie felicitaties! Samantha, het is echt leuk en spannend eigenlijk ook om het te weten te komen, het wordt nog echter als je weet wat voor kindje je eigenlijk verwacht. Wij zaten elkaar af en toe aan te kijken van: Het gaat echt gebeuren we krijgen een zoontje. Gewoonan, gelijk heb je met niet strijken hoor, met dit weer doe ik wassen en ophangen in de tuin, afhalen vouwen en weg leggen maar strijken hoeft niemand van me te verwachten hoor. (gelukkig vinden ze het hier niet erg) Cursus was trouwens heel erg leuk, we gingen voor de eerste keer iedereen bestg zenuwachtig leek het zo, wij waren de jongsten. De andere jongste was geloof ik 28 met haar man 33. Maar toch waren wij degenen die het meest het voor touw namen, als de cursusleidster iets vroeg en niemand antwoorde begonnen wij gewoon. En het leek alsof tot nu toe alle mannen eigenlijk zoiets hadden van: nou ja m'n vrouw is zwanger en ik sta er eigenlijk wel bij maar we doen het niet echt samen.... Terwijl wij echt alles samen doen vanaf het begin en zo veel mogelijk proberen vol te houden. Het leukste vond ik nog het praktijk gedeelte, want je kon nu ook echt wat gaan doen. hebben ook al wat dingen geleerd, hoe je het beste kunt staan als je in een rij moet wachten ofzo, of dat je je buikspieren niet meer moet proberen te gebruiken. Ik wist wel dat je ze moest onzien maar nietg wat er gebeurt eigenlijk met ze als je dat niet doet. En we hadden het erover dat mijn man 's avonds vaak verhaaltjes voorleest aan de kleine en dat die daar echt heel erg op reageert. En je zag al die mannen kijken van houdt je mond straks gaat mijn vrouw dat ook nog vragen...! hahahaha Dat was grappig! Bops, borstvoeding vind ik geweldig (niet dat ik tegen fles ben hoor), maar als het mogelijk is wil ik dat ook graag doen. Lijkt met toch zoiets speciaals. Lisanne, ja hij vind het toch wel zo leuk, hij heeft het nu al over z'n 2de jeugd waarbij hij weer met lego en treintjes enzo kan gaan spelen...hahaha Over je echo's kan ik niets zeggen, in het ziekenhuis was het op dat moment zo duidelijk omdat het duidelijker beeld was voor de orgaantjes te controleren. Dus bij ons was het super duidelijk, normaal zie ik ook echt niet het geslacht op echo's hoor. Maar wat ik wel zeg is: mooie echo van jullie kleintje. Ik lag in een deuk van je vrijverhaal, wij doen ook rustiger aan maar dat is vooral omdat ik het niet fijn vind om te voelen alsof m'n buik (net als m'n borsten normaal) heen en weer schiet. Maar het gaat nog lastiger worden meid, als je buik een stuk meer gegroeit is en het voelt dat er meer volume in is gekomen. Dan gaat het ''normale'' standje toch ook niet altijd meer zo makkelijk.. Gewoonan, ik vind het echt zo rot voor je dat hij dat nu ineens zegt, ik kan het gewoon nooit laten gaan. Ik laat zien dat ik boos ben om wat hij heeft gezegt en dan praten we er uiteindelijk over, zijn we echt uren verder en begrijpen we allebei wat er aan de hand is (hij onzeker en begint bijv. ineens te twijfelen, ik boos om hoe hij het kenbaar heeft gemaakt) Ik hoop dat hij er snel met je over heeft, en dat jullie uiteindelijk toch geweldige ouders kunnen worden. Samantha, wat leuk! Jullie hadden ook echt een soort avondkleding aan he, mijn oma vond het nodig om te zeggen dat ze het leuk had gevonden als we in nette kleding waren getrouwd en dat het had afgemaakt. Waarop ik antwoorde: nou oma het was dit (wat we hebben gedaan) of naar het gemeente huis met de getuigen en iedereen hoorde daarna wel dat we getrouwd waren. Dus het was het een of het ander en wij hebben dit gekozen. (oma is een vrouw die heel snel zegt wat ze denkt en moeilijk tevreden is) Toen keek ze me aan en was het stil. Zal eens kijken of ik hier ook een foto kan plaatsen van de bruiloft, hebben nu wel de meeste binnen gehad.
@Kiwii ik zal je zeggen mijn ovu testen bleven ook altijd positief en toen had ik ineens een posi zwangerschaps test dus het reageert wel op zwangerschap @Cheetera leuke foto, en onze trouwdag was ook niet zo uitgebreid hoor, vond t wel prima hoe het gegaan was
Kiwii, ik heb ook vaak gelezen dat vrouwen met ovutesten zwanger bleken te zijn toen hun testen nog steeds aan bleven geven. Dunchan, we hebben trouwens de pretecho verzet omdat we dan betere beelden kunnen krijgen en dat op 27 weken bij ons nog zal gaan. (blijkbaar een achter liggende placenta) Dames die wat foto's van de trouwerij willen zien, ik heb er al een aantal in een fotoalbum gezet.
Daantje3 , ik kan ze niet plaatsen via me tel . Zal dinsdag bij me ma op de computer even een foto plaatsen . En jou foto ? Hele mooie foto's Samantha !! Gwoonann, heb jou foto's gemist . Dunchan , je leest dit vast nu niet . Maar je heb het echt getroffen met het weer ! Hoop dat jullie het naar je zin hebben . Cheetara , snap wat je bedoeld het maakt het "echter" inderdaad . Hele leuke foto's ! Echt leuk dat je man boekjes voor leest . Zo te horen heb je veel aan de zw gym , is het 1x in de week ? En dan Savonds of sochtends? Mijn man zie ik dat nuet echt doen , vast wel kusje of een paar woordjes , maar geen hele boekjes . Zouden jullie mannen dat doen ? Het klinkt wel heel lief Kan inderdaad op zwangerschap reageren ovu testen , Bij mij was die een week voor me nod nog negatief maar na me nod heeeeel positief ze knalde er echt uit .
Cheetara . Wou even goed naar je jurk kijken kan ik de foto's allemaal ineens niet aanklinken op me tel , ben zo benieuwd . Ga het zo nog even proberen.
Lisanne, hij leest een verhaaltje voor uit boeken van lecturama waar sprookjes en vertellingen in staan, die zijn niet heel lang. Maar de kleine heeft het echt al door hoor, want rond de tijd dat hij normaal een verhaaltje verteld begint de kleine al te schoppen. En dat begon hij te doen als m'n man begon met een verhaaltje voorlezen, dat doen we trouwens om de hem ook echt bekend te maken met het geluid van z'n vader, jou hoort hij de hele dag wel maar vaak z'n vader niet. Dus om het stemgeluid van vader ook bekend te laten worden (waardoor hij ook sneller de kleine rustig zou kunnen krijgen na de geboorte omdat hij de stem herkend) leest hij zo vaak mogelijk 's avonds een verhaaltje voor, en de kleine herkend zijn stem ook al hoor. Als hij de stem van m'n man hoort overdag dan begint hij vaak te schoppen terwijl hij dat bij iemand anders niet doet. We hebben bij de eerste avond er al echt wat aan gehad, het was leuk en heel informatief, het is anders dan het alleen lezen dit onthoud je ook nog beter omdat je het doet in het praktijk gedeelte. Het is een bevallingscursus voor beide, met zwangerschapsgym of dat soort dingen hoef je bij mij niet aan te komen, dat vroeg m'n man aan het begin ook. Dus die heb ik duidelijk gemaakt dat dat soort gym, zwemmen en yoga enzo niet voor mij is en als we iets doen dat we het samen gaan doen. Het is 1 keer in de week op een donderdag avond (kon ook op maandag maar dag zat al vol), en het is 2 uurtjes, het eerste uur is theorie en het 2de gedeelte (na een pauzetje) is praktijk. Laat trouwens even weten of het gelukt is anders kijk ik nog even naar 1 die ik dan op het forum even plaats
Meiden!! Ik heb gelogen, het spijt me: ik ben niet meteen terug gekomen op het forum!! (A) Maar het is ook steeds zulks mooi weer en heb niet vaak de laptop meer aan gehad, af en toe wel meegelezen op m'n mobiel weer. Maar ook druk met van alles en nog wat! Hoe gaat het hier met iedereen? Cheetara een jongen: leuuuuuuuuk!!! Wou nog even zeggen dunchan dat ik het echt heel erg vind voor je hoe deze zwangerschap is afgelopen Heb veel aan je gedacht!! xxx
Cheetara het is gelukt , je ziet er heel mooi uit . De jurk is mooi en heel erg vrolijk !! Ziet er ook super gezellig uit . Zie je buik wel goed haha (dat heb je als je een jongen krijgt he) Dat is wel zo dat de baby dan de stem herkent . Leuk dat hij er dan zo op reageert zeg ! Het schijnt ook zo te zijn dat als je een liedje zingt en hetzelfde liedje herhaald als de baby geboren is de baby het liedje herkent . Klinkt erg leerzaam , ook wat je zei dat als je in een rij staat te wachten enzo , ik wordt dat dus heel erg duizelig . Dus zou zeker leerzaam zijn . Hilse , haha geeft niet meid . Hoe is het met je ?