Meiden begin 20 die zwanger willen worden..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DJR, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon al een half uur zwaar heftig de hik. Krijg er gewoon hoofdpijn van....

2. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Hahahaha erg is dat he!
    Ik heb soms een periode dat ik het echt 5x per dag krijg ofzo..

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meiden!
    Druk gekletst zeg!

@cheetera, lekker druk zeg! Heb je dr zin in? hihi :) Geniet er van meid!

En ik wens hetzelfde mooie nieuws natuurlijk voor ons allemaal!:)

Ik weet ondertussen niet eens meer hoeveel dagen ik nu overtijd ben.. Het kan ook verschillend zijn, want weet niet meer precies wanneer m'n laatste ongesteldheid was, lekker slim :p
    Ongeveer een week overtijd nu.
    Net nog gesekst, leuke informatie he:p, maar kwam een beetje bloed.. heeeel weinig maar. Daarna ook niks meer.. Heel vaag:(

4. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Hey meiden, ja het wordt echt weer een druk jaar, maar naar veel dingen kijken we wel uit gelukkig.:)

En nee we gaan het nog niet aan anderen vertellen, vorige keer deden we dat :)(omdat we zulk geweldig nieuws niet voor ons konden houden) tegen iedereen die we tegen kwamen (gelukkig niet tegen familie), maar toen ging het fout :(en hebben m'n vader en man wat mensen gebelt zodat we niet alsnog felicitaties zouden krijgen ofzo:(.
    Ik was er echt kapot van...

Nu houden we het gewoon nog eventjes voor onszelf:) tot in ieder geval de 12 weken en misschien wel langer:p (als m'n buik niet te snel groot wordt;))

Over kijken voor dingen voordat je zwanger bent, daar had ik ook last van:$ maar ik heb me altijd voorgehouden dat ik er nog meer plezier in zal hebben als het ook werkelijk een doel heeft ;)op dat moment (wanneer ik zwanger ben). Maar ook ik had het: oh wat een leuke kinderwagen... Kijk schat dat zou toch wel handig zijn als we die nu halen het is nu een koopje!;):D
    Maar gelukkig heb ik het nooit gedaan want over een paar maandjes zal ik het nog veel leuker vinden om voor de kleine dingen te kopen.:):p

Tot nu toe de in en out van het zwanger zijn (bij mij);): MOE MOE MOE, en moeite met slapen, en... wat m'n mannetje zo echt leuk vind... Ik ben ENORM aanhankelijk!! En huilerig.
    Dat was het voor nu wel zo'n beetje:):D

5. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Een MK... het lijkt me echt zo ontzettend zwaar, vooral als je het ook al tegen mensen hebt gezegd en dat je dan opeens een paar weken later nog felicitaties krijgt.

Je bent nu 4 weken toch?
    Toch wel "grappig" dat je al zo ver in het begin zoveel symptomen vertoont :)

Over het kopen van de spulltjes, heb ook nog helemaal niks gekocht hoor! (denk dat ik dan ook echt ruzie krijg thuis.. ) maar ben wel steeds aan het kijken, al probeer ik dat nu ook veel minder te doen.

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meiden!

Hier vanmorgen ongesteld geworden.. Balen, maar wel blij met de duidelijkheid.
    Eerst maar eens mn banner aanpassen...:)

7. Samantha89

Samantha89 Actief lid

2 okt 2011
    376
    0
    0
    Verkoopmedewerkster bij Kruidvat
    Rilland
    Heey Allemaal,
    Ik ben Samantha ben 22 jaar en mijn man is 30.
    Wij zijn nu 7 jaar samen en wonen nu 3 jaar onder een dak en zijn sinds kort getrouwd.
    Ik ben 11 maart 2011 gestopt met de pil maar helaas nog steeds niks :(

Tot spreeks xxx :)

8. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Hoi Samantha, welkom hier, wat rot voor je dat je al bijna een jaar bezig bent met je man voor een kleintje.
    Weten jullie waardoor het komt of zijn jullie al naar de huisarts geweest ervoor?

Hilse, vervelend voor je dat je uiteindelijk toch niet zwanger blijkt, maar nu kun je in ieder geval weer een nieuwe ronde in meis.
    Succes deze maand weer, en hopelijk gaat het een goede maand worden voor jou en iedereen die op een klein wondertje hoopt.

Morgen gaan wij nog eventjes een test doen voordat ik de huisarts bel. Nog steeds een beetje onwerkelijk hierzo, zeggen iedere dag tegen elkaar hopelijk blijft de kleine zitten. Ik ben nu wel andere bh's gaan dragen, ik ben een maatje groter geworden (ik denk niet alleen door nu maar ook wat door vorige keer) de ahh brahh ofzo van tv, zitten een stuk beter en laten m'n borsten niet zo'n pijn doen de hele dag. Ik denk dat ik er binnenkort misschien maar nog een aantal koop.

9. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    He meiden,

Hilse, jammer dat er toch niet stiekem een kleintje op komst is. Maar het zal fijn zijn weer opnieuw te kunnen beginnen en te weten waar je aan toe bent.

Cheetara, zal wel moeilijk zijn om te geloven in je lichaam en dat kleintje na vorige keer. Ik duim voor je dat de test goed is en dat de echo ook goed is!

Samantha, welkom! Ik vraag me ook af of je al iets hebt laten onderzoeken?

Voor nu welterusten!

10. Samantha89

Samantha89 Actief lid

2 okt 2011
    376
    0
    0
    Verkoopmedewerkster bij Kruidvat
    Rilland
    Heey,

Nee we hebben nog niks gedaan, ben al wel bij de huisarts geweest maar we moesten het nog maar ff proberen want na 1 jaar mag je pas beginnen met onderzoeken enzo zei ze.:$
    Ik had laatst ook een cyclus van 33 dagen en normaal zit ik op 26 en ik heb Astma en gebruik dus een puffer en die mocht ik helemaal niet gebruiken als ik zwanger wou worden (mss een VMK geweest?) dus heb sinds kort ook een andere.

Ik heb ook een pendel laten doen en die zei dat ik in Februari zwanger zou worden dus we hopen het. :)
    21 Feb is mijn NOD dus we zijn benieuwd.;)
    En deze maand dus 2 kansen, :)

11. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Samantha, wat vervelend dat je huisarts er niet meteen opspringt, het wordt inderdaad vaak pas na een jaar proberen pas gedaan (onderzoek) maar bij sommige worden ze heel serieus genomen bij de ha en gebeurt het eerder.
    Het is denk ik best mogelijk dat je een vmk hebt gehad, met gedachte van je cyclus, dat hebben wij ook vorige maand gehad ik heb altijd cyclus van 28/29 en toen was het 24 dus gaan uit van vmk.
    Hoop voor je dat het snel raak is en anders dat je ha jullie snel zal helpen.

Vanochtend hebben we nog een test gedaan en tuurlijk weer posi, en dus de ha gebelt. Ik kreeg te horen dat het niet nodig was dat hun nog een test deden en dat ik het gewoon weer kon doen via m'n internist (ik heb diabetes dus loop bij een instelling voor jongeren met diabetes), en dat ik geen afspraak nodig had bij de ha, en ze feliciteerde me.
    Nou dat vond ik toch wel fijn ben niet gek van artsen enzo heb al genoeg afspraken. Dus ik heb ook maar een mail gestuurt naar Diabeter met m'n verhaal en m'n waardes zodat ze het weten, heb het zo maar gedaan omdat ik volgende week maandag toch een afspraak heb staan daar.

12. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    sterkte meis, volgende ronde beter!!

13. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Welkom!!

Hebben jullie een idee waarom je nog niet zwanger bent geworden?

14. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Die ahh brahh heb ik ook!! ideaal zijn die dingen :D

15. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    jeetje, ik heb er geen verstand van, maar een heel jaar? :(
    Dat zal echt slopend voor jullie zijn zeg.

Nu begin ik een beetje te wennen aan de afkortingen, maar waar staat de V voor bij VMK?

16. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Super dat je gewoon gelijk door kan!
    Probeer er van te genieten meis :)

Moet je veel aanpassen voor je zwangerschap wat betreft je diabetes?

17. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Hey Bops, de v bij vmk staat voor vroege / voortijdige (miskraam)

Nou met diabetes moet je veel veranderen in je leven, en met zwangerschap moet je er veel meer opletten dat je goed zit, anders kan je kindje beschadigt worden. wat nog lastiger d'r bij wordt is dat je suiker steeds gaat veranderen in loop van je zwangerschap dus nu moet ik meer spuiten dan toen ik niet zwanger was.

En als diabeet ben je een hoog risico zwangerschap, en je hebt meer kans op miskramen.

En ik zal veel meer controles krijgen, echo's, afspraken, maar dat heb ik ervoor over.

Plus de meeste mensen met diabetes hebben het er eerst over met hun internist en wanneer die zegt dat het goed is (meestal na een jaar) dan pas mogen ze beginnen. Wij hebben ervoor gekozen om dat niet te doen, ik ben zo zelfstandig mogelijk met m'n suiker.

Ik ben wel blij dat ik verwijzingen via m'n internist kan doen, maar ik heb sinds, bijna een jaartje nu, een nieuwe omdat ik eerst een jeugdarts had en nu natuurlijk niet meer. Nadeel ervan is dat ze mij nog niet zo goed kent en hoe ik ermee omga (heel anders dan anderen), terwijl de andere wist hoe ik ermee omga en wist dat als ik hulp nodig had er zelf wel mee kwam, zij moet het allemaal nog maar zien. Maar ik doe m'n best om indruk op d'r te maken, en dat lukte geloof ik wel de vorige keer.

18. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ik had niet verwacht dat er zoveel kwam kijken bij diabetes hebben en zwanger zijn. Knap dat je er zo mee om gaat? Alleen dat anders zitten begrijp ik niet, wanneer beschadig je het kindje? En is dat normaal niet dan...

Slikken jullie trouwens foliumzuur? Ik deed dat in het begin netjes elke ochtend, maar ben er een beetje laks in geworden...nu neem ik er af en toe een in. Maar dat zal weinig zin hebben.

19. Hilse

Hilse Niet meer actief

@cheetera, wel een gedoe hoor, maar voor je kindje heb je alles over toch?:D

@daantje, ik slik keurig elke avond mama compleet:)
    Je moet het inderdaad wel stipt slikken anders neemt je lichaam het niet voldoende op:p
    Misschien kan je het ergens opschrijven of een alarm op je telefoon zodat je het niet vergeet :p

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik neem ze trouwens s avonds. Krijg ze er s morgens niet door, zijn enorme dingen...:p

Deel Deze Pagina