Meiden begin 20 die zwanger willen worden..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DJR, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ik heb foliumzuur en vitamine D, ik slik ze trouw iedere ochtend. (al bijna een jaar)

En met een te hoge of een te lage suikerwaarde kun je het kindje beschadingen, omdat voor celdeling een ideale omgeving moet hebben. Als je vaak te hoog of te laag zit dan kan het gebeuren dat het goed gaat, maar in het begin > vooral de eerste weken, is het belangrijk dat de celdeling natuurlijk goed gaat, zit je vaak niet goed (of zelfs een keertje ernstig slecht) dan is er grote kans dat je kleintje niet goed kan groeien of ontwikkelen.

Het is lastig en bijna een dagtaak om het in de gaten te houden, maar ik let er goed op. En doe m'n best natuurlijk om het zo goed mogelijk te doen zodat ik een goede omgeving creer voor de kleine.
    Ik weet nog niet hoe het in m'n zwangerschap verder gaat worden, maar ze zeggen vaak wel wat je een beetje kunt verwachten, en dan moet ik er zelf weer op reageren.

2. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Dankje! nu snap ik m!

Jeetje meis, wat een gedoe allemaal.
    Vind het echt super dat je dit allemaal ervoor over hebt hoor!
    respect :)

3. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    @cheetara, phoe respect hoor!

Het probleem bij mij is dat ik onregelmatig werk. 7-3 of 3-11. Dus lig of vroeg of laat in bed, en ben of vroeg of wat later uit bed. Moet ergens een moment gaan inbouwen...is wel veel beter voor de hopelijk snel aanwezige baby!

Mijn vriend is verkouden en ligt hier naast me te slapen. Normaal ademt hij door zijn neus, maar dat lukt dus nu niet. Nu hapt hij elke 10 seconden naar lucht. Echt eng om te horen, net zat er wel een hele lange periode tussen. Heb hem maar een por gegeven:p

4. Hilse

Hilse Niet meer actief

@daantje,
    ik ben nog even op internet aan het neuzen en vriendlief ligt hier ook naast mij te slapen.. Klinkt soms wel eng haha, por por :p

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

+ik ben op zoek naar werk:p
    Nog ideetjes? Heb alleen havo diploma nog!:(

6. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Wat voor werk zoek je een beetje? Je kan namelijk zonder diploma ook prima baantjes hebben en geld verdienen.
    Bij de supermarkt verdien je ook goed geloof ik. Lekker achter de kassa, gezellig, vaste uren.
    In de horeca zul je ook vrij veel kunnen doen. Van bediening tot ontbijtmedewerker bij een hotel.

7. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

hoe is het met jullie?
    Ik vind het stiekem weer een beetje spannend, nu we zo weer tegen "klussen" aan zitten. Ik lig me naderhand altijd af te vragen of er iets gaat gebeuren dit keer, en wat er op dat moment in mijn lichaam gebeurt.

Gister even mijn ogen laten testen, elke keer hoofdpijn nadat ik heb gewerkt(achter de computer). En ja hoor, ik mag er aan geloven, het is tijd voor een bril/lenzen. Hebben jullie ervaring met bril/lenzen en wat hebben jullie voor problemen?

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Daantje, vind ik ook spannend! Duurt bij mij nog eventjes, en dat wachten kan ik nu al niet meer tegen:p
    Maar het moet maar:D

Heb geen ervaring met bril/lenzen.
    Maar heb je m dan alleen nodig bij je werk voor dichtbij?

Ik ga straks even schaatsen! Leuk maar koud :p

9. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Hoi hoi, ik snap dat het voor jullie weer een spannende tijd is en zal zijn, dus ik duim heel erg voor jullie mee.

Ik heb trouwens een bril voor, vooral lezen en als ik lang achter de pc of tv zit, of als ik hoofdpijn heb kan die ook helpen.
    Het is niet zo vervelend hoor zijn leuke modellen (en ik hoe hem niet constant op te hebben), ik vergeet hem alleen soms op te zetten en soms hehb ik gewoon geen zin om op te staan om hem te gaan halen.
    Voor wat heb jij hem precies nodig?

Ik heb trouwens op youtube een programma gezien die zondag op tv was: life before birth (curiosity) van discovery channel
    Was echt interessant, gaat over wat de man z'n zaad moet doorstaan om je ei te kunnen bevruchten. En over hoe een baby groeit en hoe die reageert op geluid van buitenaf.
    Heb het zelf zitten kijken en 's avonds nog een keertje met m'n man.

Morgen naar m'n psychologe bij diabeter en maandag m'n afspraak bij internist.
    Ben wel wat nerveuzer want de vorige keer was het precies een week nadat we hadden getest, dat het fout ging.
    Hoop dat het snel voelt dat we de eerste 3 maanden voorbij zijn, en dat jullie meiden je ondertussen ook bij de zwangeren hebben gevoegt.

10. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    @cheetara, ik ga voor je duimen dat alles goed is maandag. Kan me voorstellen dat je nerveus bent. En hoop inderdaad dat we over 3 maanden allemaal zwanger zijn:).

Ik zag het zondag toen het net te laat was. De laatste paar minuten. Maar had dat graag gezien, het is dus op youtube terug te kijken?

Mijn ogen hebben een plus afwijking. Veraf zie ik prima, het is dichtbij zien dat problemen oplevert. Ik bedenk me ook nu pas dat ik de laatste tijd regelmatig heb gedacht, "worden die lettertjes nou steeds kleiner". Maar dat ligt dus niet aan die lettertjes(haha, wat een verrassing). Heb de laatste tijd zoveel migraine en hoofd en nekpijn dat ik ergens wel opgelucht ben. Dit is in principe op te lossen met lenzen of een bril. Als dan die hoofdpijn weggaat, wil ik best tijdens het lezen een bril opzetten.
    Ik ga nu eerst lenzen testen, maar omdat ik een lichte cilinder afwijking heb is het maar de vraag of lenzen tot de mogelijkheden behoren. Bij de opticien kon ik voor 47 euro aan een programma beginnen dat de perfecte lenzen voor mij zoekt. Als die binnen zijn dan ga ik ze 2 weken testen, is het niks, dan kan ik andere proberen! Best fijn:)

11. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    @hilse, al een leuk baantje op het oog?

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

@cheetera,
    Succes maandag. Komt wel goed schatje:D hihi..

@daantje,
    Nou zag ik een vacature voor parttime medewerkster bij babyplanet! Lijkt me best leuk! Nu alleen nog een cv en sollicitatiebrief in elkaar knutselen.. Iemand tips?:p

13. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Hmm...ik wil je die van mij best sturen. Maar daar staat natuurlijk wel alle werkervaring in. Wat misschien slim is, dat heb ik ook gedaan, is om het gewoon van internet af te halen. Een standaard brief even persoonlijk maken. En even laten checken door iemand op foutjes, zijn namelijk fataal in die brieven.

Maar klinkt als een leuk baantje, kun je misschien je babyhonger een beetje stillen:p

14. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    daantje, het is inderdaad op youtube terug te zien:), life before birth, intypen en dan het filmpje van zo'n 42 min.
    En het lijkt me wel vreemd om de lettertjes kleiner te zien worden.:D;) Dat zal fijn zijn dat je het gewoon kunt testen (wel voor vergoeding natuurlijk;)), weet je dan wel dat je uiteindelijk lenzen hebt die goed bij jou passen:). (denk er wel aan dat tijdens zwangerschap de lenzen heel anders kunnen gaan zitten)

Hilse, dat zou een leuk baantje zijn, meestal zijn cv's en solicitatiebrieven geloof ik wel op internet te vinden :p(voorbeelden ervan). En wat Daantje al zei, laat iemand het even controleren op foutjes:p. Ik denk vooral dat het om enthousiasme gaat, ze willen veel liever iemand die het echt leuk lijkt om er te werken, dan iemand die gewoon maar een baan wil voor het geld ofzo. Dus ik denk dat het belangrijk is om te laten merken dat je het echt zou willen, maar dat zou je natuurlijk ook kunnen laten merken als ze je op gesprek laten komen.:D

15. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Haha ben ik wel benieuwd wat voor mij voorspellingen zijn.. waar kan ik dat vinden?

16. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Hey meiden,

Vandaag een beetje klap in het gezicht gehad op een verjaardag...
    De kleine meid van m'n neef werd 3 jaar, en we komen daar en ik zie dat ze een 2de verwachten dus gefeliciteert met alles (kleine meid en baby), dus ik vroeg hoe ver ze was en blijkt dat ze 15 weken is.
    Als ik geen miskraam had gehad dan was ik ook zover geweest (2 weekjes verder ongeveer, maar toch).
    De tijd dat we er waren had ik er niet zo veel moeite mee, maar toen we weer thuis waren begon ik me er steeds minder goed bij te voelen. Is dit raar? Ik bedoel, het is natuurlijk niet zo dat ik het ze nietg gun dat doe ik wel maar het steekt ook wel een beetje meer dan dat ik had gewilt....

Hen30sep, ik heb geen idee waar je het zou kunnen vinden, ik weet wel dat je anderen die het doen kunt vragen om te pendelen voor je.

17. Hilse

Hilse Niet meer actief

@cheetera, ik denk dat dat hele normale gevoelens zijn hoor! Je had immers al een kindje in je buik en dat is er niet meer. Dat maakt gevoelens los en die zijn niet 1,2,3 verdwenen. Dat moet je gewoon nog verwerken denk ik! Knuffel!

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

@hen30sep, anders typ je bij zoeken 'pendel' in, dan vind je vast wat:)

19. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    @cheetara, volgens mij zijn dat hele normale gevoelens. Wat hilse al zegt, er heeft wel kindje in je buik gezeten. En natuurlijk vraag je je op zo'n moment af waarom je niet nog gewoon zwanger bent van die eerste frummel. Misschien dat je daar normaal niet zo bij nadenkt, maar op sommige momenten besef je je dat ineens. Waarschijnlijk zal je dat straks ook wel hebben rondom de uitgerekende datum.
    Zo zie je hoeveel een zwangerschap met je doet, kan er me nog niets bij voorstellen, maar de impact is volgens mij enorm.
    Ik zou zeggen, hoe rot het op dat moment ook voelt, gooi je gevoelens er gewooon uit. Even lekker schreeuwen, huilen of erover praten. Het is niet niks om zoiets mee te maken!

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

@cheetera:
    Ben het helemaal met Daantje eens hoor!
    Probeer erover te praten: gooi het eruit, hoe dan ook:)
    Werkt vaak het beste!
    Hoe gaat het nu met je? Xx

Deel Deze Pagina