@ lennyt baluh dat je je zo voelt hopelijk voel je snel beter.. Knuf @ lisanne ik ga mijn zwangerschap niet aan jullie vertellen hoor..... ik wil niet van je roze wolk halen ik had idd geval bloed armoede en mij heeft het wel geholpen. Geeft je net iets meer en helpt tegen de duizelingen.... Succes meid. Ben heel blij voor jullie. Oh en ja je kan ook bij kruidvat halen hoor. @ Daantje ik weet heel goed wat je voelt. Ik/wij hebben dit zelf mee gemaakt na een jaar de mmm in. Conclusie niks aan de hand. Jaar later nog niks. Weer naar het ziekenhuis eerst aan de hormonen en dat werkte niet na half jaar IUI behandelingen begonnen. Ook dat lukte niet. Na 4 pogingen gestopt. En afwachtend voor een IVF gesprek. Alleen inmiddels zwaar depressief en ik kon het na 3 jaar niet meer aan. En moest stoppen met alles. Alleen heb ik me hormonen door geslikt en gespoten. We hadden besloten het wat rust te geven. Ik had me aangemeld voor een opleiding. En was zo goed als aangenomen. En toen in juni 2010 was ik zwanger. Ik kan het niet geloven. Maar was echt zo . En nu heb ik een prachtig mannetje van 1 jaar. Ik wil jouw alleen maar meegeven dat als je in mmm komt. Denk er niet te makkelijk over en praat er met iemand over die vertrouwd. En probeer wat af leiding te zoeken. Laat je niet gek maken. Wij weten op de dag vandaag niet waarom het bijkans 4 jaar duurde maar nu zijn we zo dankbaar. Mocht je meer willen weten over iets vraag het me maar hoor ik vind het niet erg over te praten. Ik weet hoe je voelt. Zo heb ik me jaren gevoelt. Dikke kun meis houw vol jullie tijd komt echt @ cvg welkom hier klets maar gezellig mee hoor! Ik hoop dat jullie snel een kind je mogen krijgen. Ik duim voor jullie. @ all voel me vandaag beetje vreemd. Af en toe wat zeurende buik pijntjes. En steekjes in me tepels. Dat had ik ook toen ik borstvoeding gaf. Ik heb ook van die misselijk scheuten. Meschien komt het omdat ik als goed is vandaag mijn innesteling heb. Heb iemand anders dat ook is gehad? Ik kan het van me vorige zwangerschap niet herinneren meer ook omdat ik er toen helemaal niet meebezig was en nu weer wel. ik ga nu evende kleine eten geven die zit aan mijn been te hangen.
Jaja Hilse tijd gaat snel hoor alweer bijna 14 weken ver Ik rade inderdaad die van kruidvat aan omdat die een stuk goedkoper zijn dan die andere. Daantje, jouw tijd komt nog wel meid daar ben ik van overtuigt, ik hoop echt voor je dat je de mmm niet inhoeft, maar dan zou het alsnog kunnen zijn dat je dan wel in een keer zwanger bent. Ik begrijp dat je af en toe flink kunt balen van je lijf, had ik ook vooral met de mken, en m'n ouders hebben er 7jaar over gedaan om mij te krijgen en het was een serieuze vraag of m'n partner wel vruchtbaar zou zijn door operatie in het verleden... Dus ik ben best bang geweest toen we ervoor wilden gaan. Maar hoe dan ook jouw tijd komt vast en zeker wel meid, liever eerder dan later dat snap ik, en ik ga de komende tijd extra hard voor je duimen! CVG, welkom hier! Vertel is wat meer over jullie, ik vind het toch zo leuk dat ''de jonge'' ouders weer in opmars lijken te komen.
Sja, wat zal ik nog meer over ons vertellen (wat willen jullie weten ) Ik ben sinds 2008 samen met m'n vriend en we wonen sinds juli 2012 samen in een koopwoning ergens op de veluwe. Werken allebei fulltime. Mocht ik zwanger raken en een kindje krijgen dan ben ik zeker wel van plan minder te gaan werken 2,5 a 3 dagen misschien, maar dat zien we tegen die tijd wel. Heb pas m'n beste vriendin en het nichtje van m'n vriend verteld dat we bezig zijn voor een kindje. Ze reageerden allebei echt super positief (moest het toch echt even bij iemand kwijt). Ik ben deze ronde begonnen met ovulatietesten, ik ben benieuwd of ze werken. Als alles volgens berekening gaat zou ik morgen m'n eisprong moeten hebben en dus vandaag een positieve ovulatietest. Ga vanavond weer testen. Vind het ook zo superleuk dat hier gewoon een forum is met alleen maar jonge meiden. Het is de laatste tijd nogal vaak zo dat mensen pas met kinderen beginnen rond hun 30e. liefs mij
Wat leuk, en op de veluwe, dat zal lekker rustig wonen zijn en veel wandel gebied voor straks als je achter de kinderwagen loopt En erg fijn voor je dat ze toch wel zo positief reageerden, beter dan dat ze je gaan bestoken met vragen en niet zulke fijne dingetjes. Wij hebben hier niet echt aan mensen verteld dat we voor een kleintje wilden gaan (weten zeker dat we van veel mensen, vooral familie geen leuke reactie hadden gekregen), maar nu we zwanger zijn en over de kritieke periode hebben we het gewoon aan iedereen verteld, de oma's waren over super blij, de rest van de fam. feliciteerde ons wel gewoon maar werd eigenlijk verder niet echt aandacht aan besteedt. (thans, aan mijn kant van de fam) Bij zijn fam hadden veel het nog niet verwacht maar lijkt iedereen er wel veel blijer mee, het zal wel het eerste kindje aan zijn kant van de fam zijn, misschien dat dat het ook wel anders maakt... Eigenlijk dacht ik (toen wij begonnen) ook dat er veel meer mensen waren die in hun 30ste pas aan kindjes begonnen maar in de tussentijd ben ik erachter gekomen dat ''onze'' generatie daar toch wat anders over aan het nadenken is... Dat je heel vroeger had dat je rond onze leeftijd getrouwd moest zijn met kinderen, daarna dat je de generatie had waarbij je eerst een cariere moest hebben en daarna pas kon gaan denken aan kinderen, en dan nu onze generatie die dingen afweegt en dat er meer balans tussen aan het komen is. Je hoort vaak dat het niet vaak voorkomt dat mensen van onze leeftijd bewust vroeg ouders willen worden, maar omdat je er niet veel van hoort betekent het niet dat het niet vaak voorkomt want er is zeker een opmars aan het komen hoor! Zitten jullie ook te denken aan trouwen of geregistreerd partnerschap? Of denk jullie meer van hebben wij geen zin in?
Haha inderdaad. Erg veel bos in de buurt dus in de toekomst kunnen we met de kinderwagen het bos in. Houdt niet echt van wandelen, maar achter de kinderwagen lijkt het me geweldig. De familie vertel ik het pas als het zover is. Normaal zeg ik altijd alles tegen m'n moeder, dus nu is het best moeilijk om voor me te houden, maar dat gaat me wel lukken. Ik denk dat de vader van m'n vriend het bij ons wel verwacht, maar de rest nog niet echt. Ik denk vooral dat zijn broer en zijn moeder heel erg aan het idee moeten wennen. Z'n moeder heeft al wel eens laten weten dat ze er nog niet echt op zit te wachten om oma te worden. Zelf heb ik 2 broers en daar ben ik nog altijd ''het kleine zusje'' van dus die zullen ook wel even raar staan te kijken. Maar goed als er eenmaal een kleintje is zal iedereen er wel erg trots op zijn denk ik. Op de veluwe wonen natuurlijk heel veel mensen die naar de kerk gaan. Hier is het normaal om eerst getrouwd te zijn voordat je aan kinderen begint. Het gebeurd hier erg vaak dat er toch nog per ongeluk iemand jong zwanger raakt en dus moet trouwen. Bij ons is dat gelukkig niet zo. In deze omgeving maken vrouwen niet zoveel carriere, hier werken vaak alleen de mannen. M'n vriend en ik hebben een samenlevingscontract, weet niet of dat hetzelfde is als gerigistreerd partnerschap? Heb me nooit zo verdiept in die dingen. Hoe oud ben jij Cheetara als ik vragen mag?
Hij lady's Ik kom ook graag mee kletsen Wij ook nog een jong stel van 20& mijn vriend is 25 En worden beide deze zomer een jaartje ouder Wij moeten nog beginnen volgende week gaat mijn strip op Spannend allemaal!! In onze omgeving weet eigenlijk alleen mijn beste vriendin&vriend dat we het gaan proberen Verdere omgeving laten we er gewoon zelf achter vanwege dat er bij mijn kant alleen maat negatieve reakties zullen zijn inverband met slechte familie relatie Maar daar maken wij ons niet druk om Het is ons leven wij willen gelukkig worden! Dus meis doen waar jullie aan toe zijn en lekker genieten Carpe diem
Hey lieverds! Hier vanmorgen nog steeds geen duidelijkheid Zelfde verhaal als eerder, licht plusje maar verdween vrij gauw.. Nu maar weer afwachten.. En nieuwe testjes kopen voor zaterdag....
Cvg en Nikky, welkom! Hilse, jezus dat is ook zenuwslopend zeg. Hoe lang duurt het voordat dat plusje weg is?
He dames! Sorry dat ik een tijdje niet geweest ben..ik ben nog steeds niet ongesteld en ik begin erg te balen van mijn eigen lichaam.. Daarbij heeft mijn vriend wel weer een nieuwe baan maar dan werkt hij in singapore en is dan steeds 5 weken weg van huis...en met mijn cyclus zie ik het niet gebueren dat ik veel kans heb zwanger te worden (zeker samen met de tijd dat mijn vriend weg is).... Dus even wat leuke dingen gedaan, lekker geshopt...even wat minder met zwanger zijn bezig zijn.. Gewoon lekker vrijen en als het komt is het dan ook echt een verassing.. (neemt niet weg dat ik vrij *** vind dat ik nu al op dag 60 zit en nog steeds niet ongi ben)... Nieuwe dames, WELKOM! Cheetara, hoop dat je hier buikfoto's blijft posten want ik wil je natuurlijk wel zien groeien! Lisanne - ik las heel erg snel dat je bloed ging laten prikken ? (ik heb niet alles doorgelezen), maar hoop dat alles goed is ! Nou dames, hoop dat alles goed is hier met iedereen, zwanger of niet!
weet nie of het goed is of ik heb gister en een eergister fout gemeten of ik heb een mega temp dip ik hoop natuurlijk het eerste maar da zie ik zaterdag of zondag wel
Hallo meiden! Ik wil me ook even bij jullie clubje aanmelden. Ik ben zelf 24 jaar en mijn vriend 32. We wonen sinds 2 jaar samen en sinds een half jaar hebben we een eengezinswoning. Sinds die tijd is het heel erg gaan kriebelen. Ik heb altijd al jong moeder willen worden. Nou ben ik in december met de pil gestopt en zijn sinds januarie bezig. Dit is dus ronde 3. Nou heb ik 13 april mijn nod maar heb nu al veel symptomen (of zal mijn lichaam me voor de gek houden?) Erge rugpijn, veel hoofdpijn, steken in borsten en buik. Eigenlijk alles was ik heb voordat ik ongi moet worden alleen dan een week eerder. We hopen zo dat het deze keer raak is! Voor de meiden die in verwachting zijn , gefeliciteerd! Hier weet nog niemand in mijn omgeving dat we bezig zijn. Ik vind het wel spannend hoe iedereen zal reageren als het zover is. Hebben jullie dat ook?
Hilse, wat irriant zeg!! maar dat er eerst een plusje komt zou toch opzich een mooi teken moeten zijn? Denise, ach meid, ik vind het zo erg voor je! Ik heb nu een gelijkmatige cyclus van 32 dagen (ik had hem voor mijn spiraal van ong 28 a 30 ) Ik ben gestopt met de spiraal en ook nog eens onder narcose geweest, dat zou heel veel invloed moeten hebben, maar gewoon netjes optijd weer ongi geworden. Helaas wil mn vent nog wachten.. @ Buikje Welkom welkom, hoop dat het snel raak is voor jullie!
CVG, nee een samenlevingscontract is niet precies hetzelfde als een geregistreert partnerschap, ik weet niet wat de verschillen zijn ervan maar ik weet dat er een paar zijn. Wij hebben er niet naar gekeken omdat we allebei graag met elkaar getrouwd wilden zijn, dus dat andere kwam niet eens te sprake. De veluwe is ook zo mooi, ik ben er een aantal keer geweest (gister nog bij apenheul) en vind het gewoon zo mooi om te lopen. Ik ben 21 wordt met een paar maandjes 22 en m'n man is ook 21 maar wordt pas zo'n maandje nadat de kleine is geboren 22. Nikky1991, welkom meid! Leuk dat jullie er ook voor kiezen om jong ouders te zijn, vergeet trouwens niet dat je na je strip nog (waarschijnlijk) een ontpillings periode hebt. Daarbij kan je lichaam zo vreemd doen dat je denkt zwanger te zijn (niet dat dat niet mogelijk is natuurlijk), hopelijk zijn jullie snel zwanger. Buikje88, welkom! Wij waren ook best benieuwd/nerveus hoe iedereen zou reageren op ons nieuws (we hebben gewacht totdat we 12 weken waren), maar de reacties vielen erg mee. Veel mensen waren blij verrast en vonden het geweldig. Van mijn kant van de familie (tante en gezin) zeiden wel gefeliciteert maar hebben verder eigenlijk niets gezegt of gevraagt, ik denk dat ze het er niet echt mee eens zijn, maar ze hebben gelukkig wel de fatsoen om er geen gedoe over te maken, daar ben ik achteraf erg blij om. Dus wij kunnen dolgelukkig zijn zonder familie toestanden. We zijn gisteren naar de apenheul geweest wat leuk was, maar vooral omdat we echt tijd voor elkaar hadden (wat we niet veel hebben thuis). We hebben leuke foto's gemaakt, en 2 leuke baby dingetjes gehaald als souveniers, en we wilden gewoon niet terug naar huis! Ik had hem bijna overgehaald om even naar de bank te gaan en daarna op het vliegtuig te springen naar australie! Maar goed, we zijn (natuurlijk) toch netjes thuisgekomen.
Ooh nog jonge dames hier! Vinden jullie het erg als ik meevolg? Ik ben zelf 23 jaar en mijn vriend 25 en we hebben 2 kids van (bijna) 4 jaar en 9 maanden. Ik denk dat ik in de toekomst nog wel eentje wil, maar dat wijst de toekomst wel uit! Heel veel succes alvast voor damen die zwanger proberen worden!
Hallo allemaal, Ikzelf ben 21 in augustus 22, en mijn vriend is 24 in oktober 25. Wij zijn ookal een tijd bezig voor ons 1e kindje. Helaas is het bij ons nog niet gelukt maart 2011 gestopt met de pil. Dus ik heb in mei 1e afspraak bij de gyn. hopelijk komt er dan wat schot in de zaak.. We wonen nu 2 jaar samen en we zijn 4 jaar samen. Hopelijk vinden jullie het leuk dat ik hier een beetje mee kom kletsen....