Heey meiden! Ben, zoals je kunt zien in mijn handtekening, al een lamge tijd in de MMM. Omdat ik tweede ronde met puregon raar reageerde qua eitjes, heeft gynaecoloog vandaag besloten om te starten met Fostimon. Nu ben ik niet bekend met Fostimon en kan weinig op forum over terug vinden! Zijn er meiden die nu ook Fostimon spuiten of dit in verleden gedaan hebben??
Hi Anne, ik zit nu in de wachtweken van mijn eerste IVF poging en die was met Fostimon. Dat heeft me na 8 dagen stimuleren 8 follikels opgeleverd, waarvan ze tijdens de punctie 5 hebben kunnen aanprikken. Gisteren zijn er 2 emmies teruggeplaatst... Succes!
@nibu! Bedankt voor je reactie!! Had je al eerder andere midelen gehad of gelijk fostimon? Ik had van i ter et begrepen dat het vooral voor iui en ivf gebruikt wordt. Bij mij is bdoeling dat er maar 1 of 2 groeien omdat ik zo der ivf if iui bezig ben... Ben benieuwd of ik dan geen overstimulatie krijg!! Nouja eerst maar weer hopen dat er uberhaupt iets groeit ! Spannend voor jou met je eerste ivf en nu in wachtweken, hoelang moet je nog wachten? jij ook succes!
Ik heb bij IVF1 Fostimon gebruikt 150 eh 11 eicellen waarvan 9 bevrucht 1 is nu een mooi meisje van 15 maanden 3 waren goed genoeg om in te vriezen maar is helaas geen zwangerschap uit ontstaan Ik heb geen last gehad van bijwerkingen
Nhey staffue! Bedankt voor je reactie! Had je daarvoor ook traject met hormoonspuiten gehad zo der iui of ivf? Ik heb dat nu natuurlijk al gehad en daar reageerde mijn eitjes niet zoveel op.. Hoop dat ik hier wel op ga reageren!!
Ik heb voor 3 iui pogingen fostimon gebruikt. Hierbij had ik elke keer 1 goede follikel en 1 die wat kleiner was. Ik heb hier totaal geen las gehad van overstimulatie. Overstimulatie komt ook nie vel voor bij fostimon (in tegenstelling tot sommige andere medicijnen). De kwaliteit van de eitjes zijn beter dan bij bijvoorbeeld gonal f. Bij de 2de iui was ik zanger van en tweeling. Uiteindelijk heeft 1 kindje het gered. We zijn nu bezig voor een 2de kindje en daarbij was de eerste iui ook weer fostimon. Daarna ben ik over gestapt in de hoop dat de 2de follikel ook groter zou worden.