Douchen? DRAMA!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gravid, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hey hallo mede mama's (en papa's ;))

Wie heeft er net als mij ervaring met douche drama's?
    Mijn dochter van 2,5 jaar gilt het hele dorp bij elkaar als ze moet douchen.
    Zo gauw ik zeg dat we gaan douchen, begint ze te krijssen, en dat houd niet meer op tot dat ik haar afdroog.
    Zeg ik dat ze in bad mag (ik heb geen bad, maar doe ze af en toe in een grote plastic teil :)) dan is er helemaal niets aan de hand.
    Wie heeft hier ook ervaringen mee, of kan mij tips geven zodat ook het douchen geen drama meer word?
    Alvast bedankt!

Groetjes

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    dat is hier ook heel lang geweest dat krijsen,
    ik heb in bad laten spelen met de sproeier een paar keer toen heb ik hem mee in de douche genomen en ging het al wat beter nu gaat hij zelf in de douche.

miss proberen om haar met de spoeier te laten spelen.

succes !!

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hier precies zo!! In bad gaan vinden ze geen probleem. Dan mag ik zelfs even de douchestraal gebruiken om ze af te spoelen. Maar ze zo onder de douche zetten is een ramp! Huilen, krijsen, zich aan je vastklampen... Zelfs als een van ons meegaat onder de douche is het een ramp. Daarom zetten we iedere keer gewoon het babybadje in de douchecabine. Water erin en dan even heel snel afspoelen met de douche. Zijn ze ook weer schoon... ;)

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Pfff ben ik gelukkig nie de enige bij wie het gebeurd haha ;)

@ Bulldog, Thanx voor de tip om ze met de sproeier te laten spelen, misschien dat het gaat werken.

@ Jipper, zelfs afspoelen is drama, zo ook haren wassen, dat is echt drama.. mevrouw kan het niet hebben als dr water over dr gezichtje komt.
    Wat ik dan wel doe is ze een washandje geven, en zeggen dat ze die dan voor dr oogjes moet doen en tegelijkertijd naar het plafond moet kijken.. zo kan ik dr haartjes doen zonder al te veel gegil.. maar goed.. dat heeft het douche probleem nog nie weggenomen helaas. maar ik ga de tips eens uitproberen!

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook drama... altijd geweest.
    Bij onze zoon hangt het zeer waarschijnlijk samen met sensorische integratieproblemen... Het voelt voor hem dus niet fijn aan al die druppels (prikkels).
    We blijven wel oefenen/spelen/grapjes maken met de sproeier in bad, maar de voortuitgang is maar erg klein en traag...
    Dus lees ook ff mee...

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje is nog wat jonger, maar ook hier is het een drama. Het enige wat ie wel oke vindt is als ik samen met hem onder de douche ga zitten. Maar dan raakt de straal dus niet zijn hoofd. Ik kan hem weliswaar wel wassen, alleen zijn haartje dus niet.

7. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    de ene keer een drama, en dan is er weer een periode niks aan de hand.
    wij hebben het babybadje ook standdaard onder de douche, verder neemt hij altijd een auto mee. zodat hij zijn auto kan wassen. als ik de haren ga wassen zeg ik dit nooit. ik wrijf zonder wat te zeggen shampoo er op en spoel het uit dan is het ff huilen, maar wel snel klaar. Als ik het wel vertel is het krijsen en veel meer strijd

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zo een. Als we beloven dat we zijn hoofd niet natmaken met de douchekop ik het ook goed. Anders is het brullen bij het douchen.

We ga binnenkort een badkamerverf kopen om te kijken of dat helpt ;)

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier is het nooit een groot drama, maar mijn zoon vond het eerst niet leuk. hij heeft lange tijd in een grote kuip gezeten in de badkamer en liet hem spelen met de douchekop. Toen zijn we gaan douchen samen, ik moest hem wel op de arm tillen en zodoende kon mijn zoon wennen aan de douche. Nu vind hij douchen geweldig zelfs zijn haar wassen is geen probleem meer hij staat gewoon onder de straal. Wel staan er veel auto's bij hem onder de douche en speelt er mee tijdens het doucehn, dus wat speelgoed onder de douche neerleggen helpt ook. lege bakjes en plastic bekertjes e.d. is ook heel leuk.

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Was hier ook zo... we laten hem zichzelf nu douchen en nu is het over. Haren wassen blijft hij vervelend vinden.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook drama maar ben er een beetje klaar mee.
    Gaat in eerste instantie nog wel onder de douche,maar zodra zijn haar is ingesopt wordt het gillen. Sop hem nu dus in één keer in en zet hem dan ( en zo ongeveer mezelf ) onder de douche om het zo snel mogelijk af te spoelen. Daarna is het gehuil ook weer klaar.
    Hou mezelf in gedachten dat het een fase is ( waarvan ik hoop dat hij snel voorbij is )

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga met M onder de douche, we zitten en M mag de douchekop vasthouden en mij flink natmaken. Dit overigens pas na veel verhaaltjes en pogingen mbt douchen ... ik heb haar nooit gedwongen om te douchen. Ook haren wassen ging met zachte hand (samen met man, in bad, heel rustig en stap voor stap). Soms alsnog drama, maar goed dan wel gecontroleerd.

Inmiddels kan ik haar probleemloos natsproeien tot aan haar nek. Haren natmaken = droge washand over dr ogen en hoofd naar achteren (vaak uitgelegd en bij mezelf voorgedaan hoe dat werkt). Dan shampoo erin en weer een nieuwe washand.

Verder geef ik haar altijd het gevoel dat zij de controle heeft. Dat is voor M in ieder geval erg belangrijk.

Als haar haren zijn gewassen, ga ik uit de douche en mag ze zelf nog even spelen (ik zet de douche dan zacht aan). Verder heb ik doucheverf gekocht en dat is een groot succes, daar mag ze na het douchen mee spelen.

Sinds kort vindt ze het zelfs leuk om samen met mij te douchen.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier ook dus meestal gewoon in zijn badje, die zet ik op de grond, vul hem en hij gaat er lachend in. Komt vanzelf wel.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat hopen we maar ;) Badje is hier al een half jaar een drama dus die staat op zolder.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar misschien kun je met je dochter op peuterzwemmen gaan?
    Bij peuterzwemmen bij ons gaan ze ook 'haren wassen'
    de badmeester heeft een emmer met allemaal gaatjes, en daar mogen ze dan onder gaan staan.

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier ook een drama Het woord douchen is al reden tot krijssen!

Ik was altijd zeiknat omdat ze bijna in me kroop. Als ik het babybadje op de grond zet dan gaat ze er gewoon uit. Tis gewoon 1 groot drama.
    Ik heb nu een krukje in de douche waar ik samen met haar opzit, want 18kilo heel de tijd tillen en ook nog haren wassen is geen doen.
    Dus zij zit op mn schoot gezicht naar me toe. Dan maak ik haar haren nat (ik heb eigenlijk oordoppen nodig voor t gekrijs) Danis haar gezicht nog met geen druppel nat!
    Dan inzepen en weer afspoelen.
    Hoe ik het ook doe, met washand, zonder, op schoot, voor me, omgedraaid of naar me toe. Dat afspoelen is een mega drama.
    Als dat klaar is dan moet ze eerst 5 min rustig worden en dan gaan we met de kraan spelen. Water proberen te vangen enz. Dat is altijd dikke pret, maar wel op schoot!

Ook al draai ik het om, dus eerst spelen en dan wassen is het ook krijssen.
    Na het douchen krijgt ze een klein bakje chips maar ook dat helpt niet.
    Hoop echt dat deze fase snel voorbij is want heel de buurt weet onderhand dat ze onder de douche moet als ze zo krijst. Echt alsof ik haar weet ik t wat aandoe!

17. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    MOEDERS.. ER IS HOOP !!!

Mijn dochter van 3 jaar en 7 maanden is altijd vreselijk bang
    geweest voor de douche (en water in het algemeen).
    We hadden altijd een groot bad en dat ging zonder problemen, haren wassen en uitspoelen deed ik met een bekertje water.
    Nu zijn we 3 weken terug verhuisd en hebben we alleen een douche.
    De 1e keer wilde ze in het babybadje (veel te klein)
    dus badje gevuld en dat ging goed.

Vorige week was ik aan het douchen, en begon ze met haar voetjes erbuiten in de plas te stampen, ik heb toen haar kleding "uitgepraat" en ze is erbij gekomen, geloof me ze wilde er niet meer onder uit. En sinds vorige week gaat het dus goed en zegt ze ook dat het babybadje te klein is en voor haar broertje is.

PUSHEN heeft geen enkele zin, geloof me dat heb ik weleens gedaan als ik het echt zat was. Uiteindelijk moeten ze er zelf klaar voor zijn, en jullie zien het komt vanzelf. Wat was ik trots op mijn meisje ook al is ze al bijna 4 jaar.

(nu moeten wij nog wachten tot het zindelijk worden eens gaat lukken)... maar das een ander verhaal..;)

18. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Gelukkig heb ik hier op zich geen drama met douchen, als ik zeg kom je douchen dan rent ze al naar de douche :D Ik laat haar altijd eerst even spelen en dan was ik haar. Echter het haartjes afspoelen is dan wel weer een drama :( Ik mag mijn hand niet voor haar voorhoofd houden (om het water tegen te houden in haar oogjes) en als ik zeg doe je oogjes maar dicht doet ze het ook niet, ze heeft het maar 1 keer gedaan. Hoe doen jullie dat?

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Washandjes aan haar geven, die ze zelf voor haar ogen kan doen?

20. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hmm jah dat is wel een tip, bedankt :D Ik zal het proberen :p

Deel Deze Pagina