Hoi meiden, Ik weet niet of hij hier goed staat, maar veel mensen met een peuter/kleuter zijn met hetzelfde bezig denk ik, wel of geen 2e kindje Nou hangt dat natuurlijk niet alleen van de kosten af!!! Maar ik vraag me toch af, hoeveel scheelt dat nou? Is het echt 2 keer zoveel? De grote dingen heb je natuurlijk allemaal al, commode, box, kinderstoel, wiegje, ledikantje, enzovoorts. En als het kindje 6 maanden is gaat er een pak nutrilon doorheen per week, en dan nog de luiers, maar als het goed is is mijn dochter dan zo'n beetje uit de luiers, en ze heeft die pakken nutrilon ook al een tijdje niet meer. Het enige wat ik me voor grote kosten kan bedenken is de kinderopvang. Wij betalen nu 140 euro voor 2 dagen, en dat zou dan 280 worden. Hebben jullie hier ervaringen, tips en ideeen over? Groetjes foxter
Hoi, waarschijnlijk is een 2e (en meerdere) kinderen naar de kinderopvang voordeliger hoor. En wij dachten ook alles al te hebben.. en nu krijgen we er 2 haha. We krijgen veel 2e hands van vrienden en fam. En ik wil bv gaan geven net als bij Justin.
Oh echt ja? Dat wist ik niet van die opvang! Gefeliciteerd met de 2-ling, spannend zeg!!! Ik denk dat voor ons 2 erbij wel even slikken zou zijn, maar wel te doen (qua financien bedoel ik dus he, een tweeling zou ik echt gaaf vinden )
Denk zelf niet dat een tweede extra kost. Je moet het natuurlijk ook wel treffen. Levi eet bv vanaf 6 maanden al met de pot mee. Als de volgende dat ook doet scheelt je dat een hoop geld aan potjes ect. Mocht het een jongetje worden hoef ik geen kleding te kopen ect.
Je krijg ook 2x kinderbijslag. Niet dat dat een vetpot is, maar het helpt natuurlijk wel. Ik ga ook wederom borstvoeding geven, in elk geval 3 maanden. Daarna ga ik zo snel mogelijk zelf voedingen maken. ik heb daar een klein kookboekje voor gekocht (en een goede staafmixer) al toen mijn oudste geboren was. Niet alleen omdat het voordeliger is, maar dan weet ik zeker dat wat ze krijgen gewoon vers en goed is. Potjes zijn natuurlijk ook prima, maar ik voel me er gewoon prettiger bij. De kosten voor de kinderopvang krijg je bij de 2e voor een groter deel vergoed dan bij de 1e. (afhankelijk van je inkomen natuurlijk), maak eens een proefberekening op toeslagen.nl! En qua kleding kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Wij treffen het met een 2e meid, maar dan nog kun je misschien ook wel dingen lenen of via marktplaats kopen? En je mag ook best je werkgever (of van je partner) om salarisverhoging vragen hoor, dat is helemaal niet gek en wordt meer gedaan. succes en laat het er idd. niet van afhangen, het geluk is veel groter!
Alleen denken aan de kosten voor een baby is natuurlijk wel erg korte termijn denken... Denk ook aan vakanties, school (schoolreisjes, boeken etc etc), kleding als ze groter zijn, kadootjes voor verjaardagen, kadootjes voor verjaardagen die zij bezoeken etc etc. Voor een baby hoeft het zeker niet 2 x zo duur te zijn maar als ze wat groter zijn, tikt de teller wel gewoon 2 x!
idd wat Cygnet zegt. Als baby vallen de kosten erg mee maar later. Twee keer schoenen kopen bijv. a 75 euries.... Maare.. twee is zoooo leuk samen