meiden die 5 december zijn uit gerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door troetjuh, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hier iets beter geslapen maar nog niet erg goed, ik moet gemiddeld 4 tot 6 keer plassen per nacht grrr ben ook echt aan het eind van me latijn...
    ik moet zaterdag en zondag nog werken en dan heb ik verlof
    ik heb 2 weken vakantie na me zwangerschaps verlof ik heb maar 3 weken opgenomen dit jaar :D

wij hebben ook niet rust tijden op kaartje maar dat ze eerst even moeten bellen voor ze willen komen

2. Bri

Bri Niet meer actief

Dag meiden,

Ik heb hier eigenlijk niet veel te zoeken, want ik ben helemaal niet zwanger (laat staan dat ik uitgerekend ben op 5 december).
    Toch wil ik even wat van me laten horen. Ik ben namelijk jarig op 5 december.

En het is een superleuke dag om jarig te zijn, echt waar. Het is geen verjaardag zoals alle anderen hebben, maar daarom niet minder leuk.
    Groot voordeel: mensen vergeten je verjaardag niet gauw. En je krijgt op je verjaardag echt de hele dag door cadeautjes: 's morgens van mijn ouders, 's middags van visite en 's avonds van de Sint!
    Grootste nadeel: ik moest op school altijd voor de hele aula bij sinterklaas op het podium komen, omdat ik jarig was die dag. Dat vond ik vreselijk, ik wilde helemaal niet zo te kijk staan tegenover de héle school.

Maak je niet te druk over wanneer je kindje geboren gaat worden. 5 december kan een prima verjaardag zijn.

Veel plezier met jullie voorbereidingen op wat komen gaat, en veel geluk gewenst met jullie gezinnen!

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.816
    9.320
    113
    Gelderland
    Manoontje, kijk jullie gaan het ook zo doen. Ik heb maar besloten om me er niet druk om te gaan maken ;)

Verlof, ik moet alleen vrijdag ochtend nog 3 uurtjes werken en dan heb ik verlof. Heb heel veel vakantieuren dus neem na het verlof nog wat dagen vrij. Had nu ook nog moeten werken maar voel me erg beroerd dus heb besloten om thuis te blijven.. Jammer maar moet nu aan mezelf denken.

Troetjuh, 4tot 6 keer, jeetje wat vaak.. Dat zou ik niet trekken. Probeer ff lekker wat slaap te pakken.

Bri, dank je voor je ervaring. Moest stiekem een beetje lachen over je Sint ervaring op school vroeger.. Kan me voorstellen dat dat echt niet leuk was maar het klinkt heel lief..

Ik ga nog even mijn ogen dicht doen zodat ik vanmiddag even wat kan doen in huis. Straks mijjn zoontje halen van het kdv.

Is het jullie eerste kindje trouwens?

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    voor mij is dit wel het eerste kindje ja
    ja dat lukt dus ook vaak niet he overdag slapen pff

5. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Bri: Thanks voor het delen van jouw ervaringen! Je hebt helemaal gelijk. Ik wacht het ook wel lekker af, je hebt het toch niet in de hand! :D

@ Luna: Ja, zo kan het ook... Als ze bellen kunnen we het ook nog altijd aangeven wat we willen. Maar ik ben er zo mee bezig omdat het mij zo sneu lijkt als mensen iets kopen voor de beeb waar wij echt niets mee kunnen of wat we hem/haar echt niet aan durven trekken. ;) Dan vindt ik het altijd wel een mooi gebaar, maar eigenlijk zonde van hun geld. Dan kunnen ze beter iets kopen wat een beetje richting onze wensen is... Bij de eerste had ik dit helemaal niet en hebben we gewoon afgewacht, maar nu hebben we al zo ontzettend veel speelgoed dat ik liever niet nog een keer zoveel wil krijgen! :D Dan graag cadeaubonnen of speciale dingetjes voor de beeb die wij nog niet hebben.

Hier trouwens niet zo goed geslapen. Moet de laatste weken wel zeker 2x of meer naar het toilet omdat mijn blaas dan echt te vol is. Daarnaast is dochterlief vaak lekker aan het spoken. Ook kreeg ik vannacht een sms van manlief die in het buitenland zit voor een paar dagen. Hij dacht al dat ik niet meer wakker zou zijn en wou mij dan maar niet bellen, maar ja... van een sms wordt ik ook wakker hoor! ;):p

@ Manoontje: Ik ben al twee jaar met ''verlof''! Hahaha, ben sinds de geboorte van mijn dochter lekker thuis en werk in de vrije uurtjes en avonden vanuit huis aan opdrachten als ontwerpster. Kan dus lekker zelf mijn tijd indelen, dus dat is wel ideaal!

Maar ik ben wel toe aan meer rust! Vanaf volgende week ga ik proberen om zo af en toe een middagdutje in te lassen, want dat is tot nu toe nog niet gelukt!

6. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    @Luna: Dit is mijn 2e kindje. Ik heb al een zoontje en wordt nu mama van nog een jongetje. Een echt mannengezin dus!
    Merk wel dat deze zwangerschap ook zwaarder is doordat er al een kleintje rond loopt. Je kan toch minder rust pakken. Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden en heeft nog de nodige aandacht nodig (haha). Maar daarbuiten heb ik deze keer ook veel meer lichamelijke klachten wat het zwaarder maakt (bekkenbodem klachten).

@Troetjuh: 4 tot 6 keer per nacht plassen?!?!?!? Jeetje, dan zul je overdag wel gebroken zijn! Vind mijn 2 keer al vervelend.

@TTM: Wat fijn dat je je eigen tijd in kan delen. Maar toch ook pittig met zo'n kleintje in huis (als ik goed zie dat jij ook een kleintje van 2 jaar rond hebt lopen). Ik vind dat soms nog zwaarder dan een dag werken....haha

7. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Manoontje: Ja, ik heb een dochter van 2 jaar en ruim 3 maanden rondlopen hier... Best pittig inderdaad! Ook ik vind het deze keer zwaarder, mede daardoor, maar ook doordat ik ook meer last heb van klachten. Heb het vermoeden dat ik de komende weken ook meer last ga krijgen van mijn bekken, pfff! Net 2 uur zittend doorgebracht op een eetkamerstoel, maar AU! :x

8. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hoe gaat het trouwens met jullie buikbabies? Groeit alles goed?

Ik had afgelopen maandag weer een controle bij de verloskundige gehad en de kleine ligt al ontzettend laag. Meende ik vorige week ook te voelen zakken. Was best pijnlijk af en toe... Nu kan ik dus ook wat vaker langs het toilet, hihi! Verder had de beeb het nog lekker naar zijn/haar zin. Mag over 2 weken weer komen. Met 37 weken krijg ik een liggingsecho. Hopelijk ligt het dan nog steeds lekker met het hoofdje naar beneden, haha! Merk dat het nu wel om de as heen draait en sinds maandagmiddag weer eens met het ruggetje tegen mijn rechterzij ligt.

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    moest jullie ook weer even zoeken hoor! Was het topic kwijt! Lastig dat je dat dan bijna nergens kunt vinden!

Zijn jullie ook zo moe? Ik ben al met verlof (vanwege mijn ziekenhuisopname vorige week) maar ik slaap iedere dag tot half 10 uit en ben 's avonds echt gewoon weer moe. Misschien is het ook wel de vermoeidheid van mijn werk die er nu uitkomt, ik werkte nog ruim 50 uur per week....

Zometeen weer naar de zwangerfit cursus. Mijn man mag vandaag weer mee, we hebben eerst een uurtje theorie over de bevalling en dan een uurtje trainen. Heb nu alweer zin om naar bed te gaan hahaha.

Het is ons eerste kindje dus wel fijn dat ik overdag ook gewoon kan rusten, al ga ik eigenlijk nooit liggen of zo..

Plassen moet ik meestal 1 of 2 keer per nacht. Kreeg ook laatst de tip om dan 's avonds wat minder te drinken en overdag wat meer. Maar een collega van me zegt ook wel eens dat het een soort voorbereiding is voor als de kleine er straks is, dan moet je er ook meerdere keren per nacht uit!

De enveloppen van de geboortekaartjes zijn vandaag binnengekomen, dus die ga ik morgen lekker schrijven!

Gek idee trouwens, dat we over een week of 4-7 gewoon mama zijn.....vind het wel spannend! Soms denk ik dat ik die bevalling wel aankan, maar soms krijg ik het er ook spaansbenauwd van!
    Mijn moeder belde gisteren dat de dochter van haar beste vriendin bevallen was van een zoontje, die woog (niet schrikken) 5360 gram!!!! Dat is bijna 11 pond. Mijn hemel....ik moet er niet aan denken! Maar....ze was niet ingescheurd, niet geknipt, geen hechting of niets...dat is toch knap!

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    ik ben ook ontzettend moe pff houd ook maar niet op, da slechte slapen en da plassen haha

vannacht was me kleintje super actief was echt hard aan trappelen...

ik doe verder niet aan curcussen, heb het wel gedaan maar werd er helemaal niet lekker van dus ben gestopt
    vannavond heb ik wel borstvoedingscurcus avond

en wow kind van bijna 11 pond knap hoor zonder dan ook maar een knip of inscheuring haha kan dus wel:p

11. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Druk bewegen: Die van mij gaat nu ook even flink tekeer! Vannacht ook al... en dochterlief werd ook steeds huilend wakker, pfff. Maar al met al wel rustig aan kunnen doen vandaag, dus dat scheelt enorm!

@ Zwangerschapscursus: Heb ik niet gevolgd bij de eerste en nu ook niet... Het is gewoon niet echt mijn ding. ;) Maar de verhalen die ik over deze cursussen hoor zijn wel altijd leuk en de meeste mensen hebben er ook veel aan gehad. Ik ben toen wel naar een borstvoedingsavond geweest. Dat was ook wel nuttig vanwege de vele tips! Maar goed... je hebt natuurlijk altijd nog de kraamhulp die je heel goed op weg kan helpen de eerste tijd.

@ Bijna mama: Ja, het gaat echt snel nu! Krijg een beetje vlinders in mijn buik als je inderdaad ziet dat het over een paar weken al geboren mag worden! Wáááh, maar ik moet nog zoveel doen!!! :D

12. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    wat moet je allemaal nog doen dan?

gaan jullie kindjes naar de opvang? de mijne wel ik heb geen oppas helaas:(

ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten..

13. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja wij zijn ook afhankelijk straks van 3 dagen kinderopvang. en dan krijgen we pas 2 maanden van tevoren te horen of er uberhaupt plek is!
    Geen idee wat het ons gaat kosten met al die bezuinigingen en andere grapjes van ons kabinet!
    We hebben het in mei uit laten rekenen en toen was het nog te overzien voor ons, maar nu heb ik er een hard hoofd in.

Je kunt ook niet echt ergens goed opzoeken wat het nou precies allemaal gaat kosten vind ik, althans ik kom er niet uit!

vandaag heel veel harde buiken gehad, ik vind dat eng, gezien mijn ziekenhuisopname van vorige week, ben dan meteen weer bang voor bloedverlies!

14. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Troetjuh: Ik moest nog redelijk veel doen, maar het is allemaal wel binnen een 2 weken te realiseren hoor! ;) Eens even kijken:

> Geboortekaartje ontwerpen
    > Offerte aanvragen bij drukker
    > Adressen verzamelen
    > Enveloppen kopen
    > Adressen schrijven op enveloppen
    > Babywas doen (gedeeltelijk al gedaan gisteren en vandaag)
    > Babywas strijken (klein deel al gedaan gisteren)
    > Maxi Cosi opdiepen uit de schuur, deze schoonmaken en bekleding uitwassen.
    > Wandelwagenbak en bekleding opzoeken en schoonmaken
    > Box uit de schuur opdiepen, schoonmaken en klaarzetten
    > Aantal kleine bestellingen aan uitzet voor de baby nog ophalen volgende week
    > Ziekenhuistas klaarzetten
    > En vast nog iets dat ik nu keihard aan het vergeten ben... :D

15. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Heppiedepeppie: Vandaag nog steeds harde buiken? Probeer echt wat rustiger aan te doen, waar dat ook maar even zou kunnen... En probeer je, hoe lastig ook, niet al te veel zorgen te maken nu hoor. Je hebt het voor het grootste gedeelte toch niet in de hand, en wat je dan juist wel kunt doen voor jouw baby is proberen niet te stressen.

Wat betreft kinderopvang... Wij hebben het overwogen maar het niet gedaan vanwege de hoge kosten. Dat kleine beetje dat ik verdien zou dan alleen maar daar naar toe gaan, dus dan kan ze net zo goed thuis blijven bij mij. Kan me voorstellen dat het in jullie situatie als meiden die buitenshuis werken lastiger is. Balen hoor... :(

16. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    @TTM: al die dingen die jij noemt moet ik ook nog doen... Maar zijn op zich dingen die zo gedaan zijn dus maak me er niet druk om. Merk dat ik me er bij de 2e nu zowiezo minder druk om maak. De spullen zijn er, dus komt vast wel goed mocht het toch eerder zover zijn.
    Zoonlief slaapt nu vandaag voor het eerst op zijn nieuwe kamer!!!!!! (mama is trots!)Dus ik kan nu ook pas beginnen met spullen neerzetten en ophangen in de oude kamer. En denk dat ik vanmiddag maar eens een 1e babywasje ga doen.

@kinderopvang: onze kinderen gaan 2 dagen in de week. En 2 dagen bij de opa's en oma's. Ik moet helaas wel 4 dagen blivjen werken omdat we het anders financieel niet redden...

Hier ook af en toe behoorlijk last van de baby die aan het schoppen is. Soms is het echt pijnlijk zeg! Maar ook wel weer een fijn gevoel hoor.
    Maar van mij mag die buik wel weg, ben er echt klaar mee al. Heb ook behoorlijk last van mn bekken wat nu ook uitstraalt naar mn liezen. Dus zitten/lopen/liggen is allemaal niet fijn meer. Zal blij zijn als dat na de bevalling weer weg is. Eindelijk weer lopen zonder rugpijn na 20 weken......

En een baby van 11 pond? Oei, hoop toch niet dat mij dat gaat gebeuren..... Vind 8 pond wel meer dan genoeg...

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Goedemorgen dames
    Mijn verlof is vanaf vandaag in gegaan,
    Moet zeggen dat ik vannacht veel beter sliep ben ma 3 wezen plassen haha
    Geboorte kaartje is binnen en hij is super leuk haha
    Nu de enveloppen bestellen en schrijven maar..
    En voor de rest wassen en poetsen en nog wat kleine dingentjes natuurlijk

Wat voor luiertas hebben jullie? Kan niet echt slagen voor 1tje....

18. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Dames, lijkt het jullie leuk om zo af en toe jullie zwangere buiken te showen?

Dit is de mijne met 34 weken!

19. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Troetjuh: Wel fijn dat je al wat beter hebt kunnen slapen zeg! En ook super dat het kaartje goed is!

Ik heb trouwens deze luiertas, en ik moet zeggen dat hij na een aantal jaar gebruikt te zijn er nog steeds goed uit ziet! (van Little Company)

20. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hoi Meiden.
    Hier vanmorgen weer behoorlijk brak opgestaan. Veel last van mn rug, liezen en onderbuik. En harde buiken. En ik ben zooooo duf.
    Moest ook naar de verloskundige en die kon aan mn buik voelen dat mn lichaam om rust vroeg, buik was pijnlijk en ze voelde de spanning (met beebje gelukkig alles goed). Zij adviseerde om rustiger aan te doen.
    Dus net op het werk besloten dat dit mn laatste werkweek wordt ipv volgende week. Wel dubbel hoor, het voelt als een opluchting, maar ook als een soort falen omdat ik het niet volgehouden heb..... Maar ik kijk er zo naar uit om volgende week lekker thuis te zitten!!!

Leuk idee om foto's van de buik erop te zetten. Ik zal het binnenkort ff doen.

Ik heb 2 jaar geleden een luiertas gekocht bij Kitsch Kitchen en die doet het nog steeds prima. Is een beetje een plastic achtige. blauw met wit geblokt.

Deel Deze Pagina