Zo te lezen zijn jullie weer flink op zoek naar de eitjes, hoop dat jullie ze gauw vinden en dat ze bevrucht mogen raken. @Jo lekker hoor naar Barcelona leuke stad ook geniet ervan @ll hier gaat alles wel goed hoor Davey groeit lekker alleen lukt ons nog niet echt om naar de 6 voedingen te gaan maar komt vanzelf wel. Hoop gauw weer positieve berichten hier te mogen lezen en verhalen over zwangerschapskwaaltjes. Ik blijf voor jullie duimen en hopen.
Hai meiden... @Jo ei gehad meis???? @Pien mannetje al beter? @one ow meis wat K*T van de cyste!! @ALL Nou gister hadden we HET gesprek . MET ONZE EIGEN GYN!!!! J Het gesprek was heeeeeel lang en veel info. Maar op fijn en duidelijk. De gyn kan er niet over uit dat ik moest bij-spuiten hij bleef turen naar me schema en de gegevens in de pc veel gesproken over de vele metingen en de bij behorende info enz. . hij heeft echt het gevoel dat er iets is wat we over het hoofd zien. Iets dat de boel verstoord zou hebben en mogelijk nog zou kunnen verstoren. Dit mede omdat het schijnbaar erg raar is dat behalve het gef*ck met me ei-tjes ook het bms dan weer dun en dan weer dik enz. enz. was hij zei dat dit heel maf is zeker met spuiten.. en helemaal met hogere doseringen mag het niet slinken. Wel evt. het zelfde blijven maar goed. Hij wilt dit alles nog eens goed bestuderen en gaat hier vrijdag over terug bellen. Niet dat hij zijn collegas niet vertrouwd ofzo maar hij baalde dat de ophoging plaats had gevonden. Nou verder heeft hij ook direct een echo gedaan.. daarop was alles in orde. We hebben besproken hoe iui nu voelt bij ons enz. Hij gaf aan ons heeeeel goed te begrijpen en zei ook van ja maar inderdaad met deze gegevens heel zwart wit is het ook geen doen we hebben alle formulieren en info boekjes (totaal pakket) van IVF/ICSI gehad. Woensdag 2/11 hebben we een afspraak en moeten we de formulieren inleveren en word er waarschijnlijk een intake datum geprikt. We moesten wel gister starten met Menopur hij wilt toch kijken hoe en wat en ook gewoon de normale eenheden. De 1e fm is 02/11 bij onze eigen gyn dus omdat hij zelf wilt zien hoe en wat, dus op voor de 5e iui (tenzij het weer lastig gaat met groei en dergelijke dan staken we het spuiten en stappen we al eerder over). Mocht het wel tot een iui komen en deze niet lukken dan dus over op een andere behandeling. We gaan voor IVF op maar als het zaad dus van mindere kwaliteit is dan word het al la minute omgezet in ICSI. Verder hebben we open en eerlijk gesproken over dat vage van de receptioniste over dat hij er niet was en mogelijk niet terug zou komen enz. Hij heeft enorm de tijd genomen om dit uit te leggen en waardeerde onze directheid en eerlijk/openheid. Zijn vriendin werkt in het Danièl den H.. en hij zei dat ze een moedervlek ontdekte onder zijn voet en aangezien zij overal kanker in ziet (zei hij zelf zo hihi) wilde ze het laten onderzoeken. Zo gezegd zo gedaan.. en het was geen K maar wel kwaadaardige cellen dus zou operatief verwijderd moeten worden. Maar het was na de onderzoeken gaan ontsteken en er zat een mega abces zoeken zoeken zoeken en nu kunnen ze dat hele moedervlekje niet meer vinden.. schijnt dat die helemaal opge.. eh ja hoe zeg je dat opgegaan is door de ontsteking. Dus operatie niet meer nodig maar goed, al die tijd kon hij niet echt lopen en was dus aan het wachten op een operatie vandaar dat hij voor nog onbekende tijd met verlof was en hij dus ineens heel onverwacht weer poli kon draaien. MAAAAARRRR Hij gaf wel aan dat ons gevoel wel goed zit want hij gaat namelijk wel dit ziekenhuis verlaten. Hij heeft namelijk grote interesse die verder gaat dan alleen gyn-poli draaien. Hij wilt zich gaan verdiepen in fertiliteit en zeg maar vrouwen met een bepaald ziektebeeld (ff vergeten hoe het heette) maar eh die hebben dus voor ze überhaupt zwanger zijn al 50% kans op een dood geboren baby. Daarnaast wilt hij ook dieper gaan in de onverklaarbare uitblijven van zwangerschap zeg maar. Dit is allemaal niet helemaal mogelijk in dit ziekenhuis maar wel in een Academisch ziekenhuis. Per dec moet er meer duidelijk zijn. Wij hebben aangegeven dat als hij weg gaat wij ook weg gaan. Dat we dan over gaan stappen naar het EMC. Dit vond hij een goede keuze. Verder hebben we wel aangegeven dat het niet ligt aan het Maasstad want als hij blijft blijven we ook gewoon. Al met al word er nu dus goed gekeken en vrijdag mogelijk telefonisch meer info, gister gestart met Menopur voor mogelijk iui nr. 5 en woensdag 02/11 de 1e fm bij eigen gyn.. IVF/ICSI op de planning/formulieren/info e.d. en wat betreft welke gyn welk zh voorlopig nog Maasstad mogelijk switch in december. Nou lang verhaal maar we zijn er soort van gerust mee! Liefs Sjors
Hey Sjors, Wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad met jullie gyn en dat jullie nu alles duidelijk(er) hebben! Succes ennuh wie weet.. tegelijkertijd IVF xxx
owja ik had nieuwe ovutesten besteld bij sensitest en daar kreeg ik een extra folder bij. Het blijkt dat ik lichte testen heb en daar stonden voorbeelden bij (foto's) Daaraan kon ik zien dat mijn ovutest tóch al posi was dinsdag, dus ei zal wel geweest zijn hihi
We hebben maandag en woensdag geklust Op de dag van de posi ovu test had ik een slaapdienst... ik hoop maar dat het voldoende is geweest... Manlief heeft er wel een goed gevoel bij, die denkt dat het raak is! Ik kreeg gisteren al weer vragen of ik zwanger ben, dus wie weet Zou wel fijn zijn! En anders samen IVF! xxx
Nou ladies daar ben ik weer: heb geen tijd gehad om gisteren of vanochtend eerder te reageren. Sjors: dat klinkt als een hele fijne gyn zeg! En fijn ook dat hij eerlijk is geweest over zijn mogelijke vertrek. Kan me voorstellen dat je dan mee zou willen gaan. Zou ik ook gedaan hebben. En het vooruitzicht klinkt ook goed: toch nog een iui poging, maar dan wel onder zijn begeleiding en mocht dat niet lukken over op ivf. Is mooi dat hij op die manier met jullie meedenkt. Dat geeft denk ik wel weer goede hoop voor de toekomst! Jo: hopen dat die client en collega voorspellende gedachtes hebben . En ik denk dat je ei inderdaad dan wel geweest is. Wat een vage testen zijn dat dan. Wist niet zulke varianten ook bestonden. Ik werk trouwens op een ict-afdeling als een soort kwaliteitsmedewerker. Daar ben ik langzamerhand in gerold, vanuit een administratief uitzendbaantje, want in mijn eigen vakgebied (kunst) kan ik hier in het noorden gewoon niet aan de bak komen en inmiddels heb ik die studie al zo lang achter de rug dat dat waarschijnlijk ook niet meer iets wordt. Vind het nu ook wel prima zo. Ik verdien nu lekker, heb gezellige collega's en ben er in 5 minuten op de fiets . Ik heb net nog ff testje gedaan, gisteren was ie nog erg vaag, maar vandaag zit er al meer kleur in, nog niet overtuigend positief, maar het komt er aan . Denk dat ie eind van vandaag of morgen wel positief zal zijn. Alleen morgen zit ik de hele dag in de efteling, dus dan wordt testen niets. Gisteravond in elk geval toch maar geklust, en dat ging wonderbaarlijk goed voor ons doen. Eerst allebei moe en geen zin. Maar ff knop om en toen ging het gelukkig weer. Mijn mannetje kan niet zo makkelijk klaarkomen met zijn anti-depressiva, da's een nare bijwerking van de spul. En klaarkomen door alleen penetratie lukt hem lang niet altijd, maar nu gelukkig wel en dan ook nog in het juiste standje . Tsja waarom ik dit allemaal vertel . Wel jammer dat de test niet gisteren al positief was, want ga er niet van uit dat dat vanavond of morgenavond weer gaat lukken... dus dan moeten we weer creatief zijn . Wat zouden jullie doen: test is nog niet helemaal positief: vanavond weer of wachten tot morgen? Uit de statistieken blijkt dat ik mijn ei het vaakst heb gehad op dag 16, dat is morgen. Maar ook een keer nog op dag 17. Ik had net 2 Jehova's getuigen aan de deur. En in mijn ruimdenkendheid geef ik ze altijd wel wat zendtijd. Dan krijg je ook altijd even een boekje mee. Maar er was nog een boekje en de man vroeg mij: heeft u kinderen. Ik zeg: nee. Zegt hij: dat is jammer. Ik zeg: ja. Daar ging hij verder niet op in natuurlijk, maar daardoor zou ik niet kans maken op dat boekje speciaal voor ouders. Of ik niet het onderwijs zat toevallig. Nou ook niet. Niet dat ik echt serieus geinteresseerd was in dat boekje, maar ik wilde dat toch hebben, want ik wil niet achtergesteld worden, omdat ik toevallig geen kinderen heb. Zo ben ik dan weer wel . Dus ik zeg: ik ken wel genoeg mensen met kinderen. Dus kreeg ik het boekje wel mee en inmiddels ligt het al bij het oud papier . Nou ik heb de schade van 1 dag niet posten nu wel ingehaald toch
O ja, ik maak me zorgen om BB: waar ben je meis? Gaat het wel goed met je? Al lange tijd niets gehoord en toen ik gisteren ff je gespreksstatistieken bekeek zag ik dat je al een paar dagen niet gepost hebt. Da's niet echt des BB's... en dan ook nog in een topic over extreme zwangerschapsmisselijkheid... Bij deze sterkte BB en ik hoop en duim voor je dat je je nog beter mag gaan voelen en wel zo snel mogelijk!
Pien, gewoon alle dagen klussen hihi! Haha en je jehova verhaal, hilarisch! Mijn man is een hele poos 'gestalkt' door een Jehova, ook omdat hij het sneu vond om de deur dicht te klappen! Dus bereid je maar voor xxx
Heb je advies opgevolgd Jo , test was gisteravond positief. En nu hebben we in elk geval nu voldoende voorraad klaar liggen, want of het vanavond na een dagje efteling er nog in zit.... Ga met vriendinnen er naar toe, wordt echt een enorme reis, da's wel jammer . Maar goed, wordt vast gezellig! Fijn weekend allemaal! P.s. iemand nog iets van BB vernomen??
@Jo hopen dat ze het bij 't juiste eind hebben meid! @Pien Lekker elke dag proberen te klussen meid! Het klinkt allemaal in ieder geval heel positief!!!! Ik duim voor ons allen! Ow en eh ook ik heb niets van BB vernomen... ff in de gaten houden of ze iets post... kan ook een pb-tje sturen.. daar krijg je een email van, misschien dat als ze die ziet heel effies wat laat horen. Heb ook aan haar gedacht... hoop voor haar dat het allemaal een beetje te behappen is! @ALL de gyn heeft gister nog gebelt en gaf aan dat hij ondanks bestuderen er niet uit komt. En toch wilt hij het er niet bij laten zitten en dus gaat hij overleggen met het EMC... zodra er nieuws is laat hij het weten. Woensdag dus de 1e fm dus nog effies door met spuiten. Och en ik heb de info gelezen die we mee hadden gekregen betreft de ivf/icsi... pffffffff wat is dat veeeeeeel en heftig zeg!!! xxx
HIER BEN IK!!! god ik heb weer een KUT week achter me.... lijkt nu weer wat beter te gaan, dus laat ff snel iets van me horen had geen puf te staan/lopen enz. dus ik heb heel weinig achter de pc gezeten... lees wel af en toe via tel bij maar reageren gaat daar niet fijn mee. xxx
och bb, wat vervelend meid! Je moet er wat voor over hebben zeg! Maar je bent wel in 1 keer klaar dus dit nooit meer
sjors, IVF is idd pittig he! Komt nogal iets meer bij kijken dan IUI. Kun je geen IVF mnc (in eigen cyclus) doen? Is net iets minder belastend...
Pien leuke dag gehad? Hier vandaag naar Groningen geweest, lekker geshopt! Vanavond nog ff stappen! Yeah!!! xxx
@BB Ow meid fijn ff van je te horen!!!! Ja logisch dat je effies niet vaak kan reageren meis, denk aan je hoor! Wanneer mag je weer voor een echo? @Jo Ik heb zonder hormonen vaak/bijna altijd geen eigen cyclus meer meis... dus zal wel met stimulatie moeten. Ja het is idd heeeeel wat anders dan iui... pfff vind allemaal wel mega veel info enzo.
Hoihoi, daar ben ik weer! Lekker dagje Efteling gedaan. Was gezellig met vriendinnen van de middelbare school, toch beetje reunietje, want heb paar van die meiden al een jaar niet gezien. 7 meiden van 29, bijna 30, waarvan er nog maar 1-tje sinds kort een kindje heeft. Mijn directe, beste vriendinnen (die dus niet in dat groepje zitten) hebben allemaal al 1 of 2 kinderen. Dus wat dat betreft wel ff een verademing, dat er dus nog genoeg meiden van mijn leeftijd zijn die geen kinderen hebben . Of nog gewoon vrijgezel zijn. Ik denk wel eens: als ik meer met die vriendinnen om zou gaan, zou mijn kinderwens dan al zo groot zijn? Maar in elk geval: ei is hoogst waarschijnlijk geweest. Temp was vanochtend hoger, maar ook wat later dan anders getempt en dan ook nog uur tijdsverschil . Donderdag en vrijdagavond geklust. Dat moet voldoende zijn hoor. Dus eindelijk weer op het wachtbankje ! @Sjors: tsja ivf zal inderdaad wel een hoop info zijn, tis toch een stuk heftiger dan IUI naar het schijnt. Maar aangezien jij voor de IUI ook al flink aan de hormonen zat, is het voor jou misschien niet zoveel extra belastend op die punctie na dan? Niet dat ik er licht over denk hoor, want ik weet er niets van, maar volgens mij heb jij ook al heel wat te stellen gehad met die hormonenspuiterij. Ik hoop alsnog dat de laatste IUI gewoon raak is en dat het niet nodig zal zijn!! Jo: en leuke dingen geshopt? Groningen is ook leuk he! BB: Arm schaap! Maar fijn dat je ff iets hebt laten horen. Sterkte meid, hopelijk gaat het vanaf nu dan eindelijk wat beter!
@Sjors IVF inderdaad wat zwaarder wel fijn dat je zo een gyn hebt zeg en erg jammer dat hij vertrekt. Hoop echt voor je dat de laatste IUI zijn vruchten werpt. @Pien leuk de efteling, nu maar hopen dat de zaadjes een extra duwtje hebben gehad richting eitje en dat deze mooi bevrucht wordt. @BBtje had je al in ander topic gezien meid wat heb jij te verduren zeg! ik mis je wel ontzettend hoor maar neem je rust en tijd je bent een bikkel en je weet je hier wel doorheen te bijten. Dikke knuf