haha ja idd.. ohh wat spannend pien! duim voor je meid, je temp is wel wat omhoog gegaan vandaag als je morgen niet ongi bent, of je temp is nog hoog , wanneer ga je dan een testje wagen? xx
@bb, ja volg al je berichten op FB! @one, fijn dat het goed is gegaan. nu afwachten @pien, zuipschuitje
One fijn dat de IUI zo soepel is verlopen! Nu komt de 'echte' ellende... die twee weken uitzitten Succes alvast! BB, ik zit steeds aan die lu crackers met smeerkaas (hoef je normaal gesproken écht niet voor te zetten, maar voor nu red ik het er aardig mee). Ook heeft manlief bij de gyn doorgezeurd over medicatie. Hij (en ik ook) vindt dat het zo niet gaat. Haal het morgen op, ze hadden het vandaag nog niet op voorraad. Ben benieuwd Pien, geen bloed geeft moed. Spannend weer hoor! En gelijk heb je hoor, lekker wijntjes drinken! (en filet american, brie, biefstuk, zalmfilet etc eten hmpf dat mis ik wel soms hoor) Heb een t shirt besteld waar een zwangere vrouw op staat en moodswings eronder. Zo'n pas-op idee... Deze doe ik zondag aan als we onze zwager en schoonzus zien. Eens kijken of ze de ietwat subtiele hint oppakken. Daarna moet nog een vriend van manlief en zijn vader het weten en dan kunnen we het de wijde wereld in slingeren!!! Liefs
die kon ik juist niet hebben... brrr! Nu eet ik die juist 2 voor het slapen gaan zodat ik de nacht doorkom Raar lijf hebben we met zon zwangerschap ineens he hihihi.... goed dat je doorgevraagd hebt meid! Ben benieuwd welke je krijgt! succes lieverd.
pff al die misselijkheid, gelukkig heb ik daar geen last van gehad! wel erg veel last van maagzuur, ook geen pretje!! oh filet, tartaar en biefstuk heb ik zo van genoten na mn bevalling! maar nu moet ik nog steeds letten op wat ik eet, dacht dat dat na de zwangerschap klaar was. vind t zo zielig als ik ons meisje krampjes bezorg. dus voorlopig geen uien,(dag broodje filet speciaal..) kool soorten (ben gek op boerenkool) niet te veel koffie, spinazie, citrusvruchten en druiven (ben ik ook gek op...) pff wat een nadenkerij allemaal dat zwanger zijn en ontzwangeren en borstvoeding geven... ik hoop dat je medicatie krijgt dat helpt jo! en een leuk idee dat shirt hopelijk zien ze het!! hier aan het brainen voor kerstcadeau's heb net voor mn moeder een agenda besteld met foto's er in van Juna. dat zal ze vast geweldig vinden. pronken met foto's van haar trots!! was dinsdag met mn moeder op pad, ff afleiding voor de operatie. denken mensen dat Juna mn zusje is. ehh het is mijn kind! kan een meid van 24 geen kind krijgen ofzo?? toen ik zwanger was zag je ze al denken oh wat zielig dat dat meisje zwanger is. en nu denken ze allemaal dat het mn zusje of nichtje is. moet ik het op mn hoofd plakken, ik ben moeder en dit is mijn kind. ze lijkt zo veel op mij dat ik denk dat het wel duidelijk moet zijn :s (sorry hoor ff frustratie uiten...) verder voel ik me de afgelopen dagen een beetje down gezien alle omstandigheden. er hoeft maar iets te gebeuren of ik barst in tranen uit. en manlief heeft t zwaar te verduren met mij. vandaag nog "ruzie" hij had een zware dag gehad en hij komt thuis. t is hier wel een zooitje he kan je dat niet een beetje opruimen overdag? hallo ik zit echt niet op mn kont hoor. moet t meisje verschonen, eten geven, troosten als ze huilt. en soms heel soms wil ik tussendoor ook ff wat voor me zelf doen.....en hij heeft t zo druk en ik een luizenbaantje wil best een dagje met hem ruilen kijken waar hij allemaal aan toe komt!
Ja echt raar hoe je lijf en je (leef/eet)patronen zo veranderen tijdens een zwangerschap. Ik heb net de emafesane opgehaald en direct maar een ingenomen. Lig nu op bed te wachten of het gaat werken Hoe heb jij dat gehad met je werk? Ik heb me dus ziekgemeld, mijn baas weet dat ik zwanger ben. Ik moet volgende week naar de bedrijfsarts... Ben er nog nooit geweest en vind het toch stiekem een beetje spannend. Weet niet wat ik kan verwachten. Heb wel gehoord van collega's dat het een hork van een vent is... Liefs
Haay meiden! En pien? ben je al ongi of niet ?! zoo spannend... Sjors hoe gaat t met jou meisie? @all Temp is hier moooi gestegen dus eisprong geweest hihi x
Hihi hier was het 'vroeger' andersom. Toen ik 14 was, is mijn moeder bevallen van mijn broertje (een wonder want ze was na een mk officieel onvruchtbaar, maar dat is een ander verhaal) Ik was altijd met hem onderweg en ze dachten dan ook vaak dat het mijn kind was! Haha geweldig vond ik dan, mijn moeder iets minder idd Balen dat je je niet zo fijn voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat! En anders misschien even naar de huisarts? Er is zo veel gebeurd de afgelopen tijd, dat je dat misschien niet alleen kunt verwerken en dat je daar wat hulp bij nodig hebt? Die verhipte hormonen doen een mens ook niet goed Doe maar rustig aan. Liefs
Ik ben sinds de 5e -8ste week 1/2 ziektewet in gegaan de ochtend uurtjes ziek dus en de middag wel gewerkt. Vanaf 31okt zit ik volledig in ziektewet. Ik ben gebeld door UWV en die vond me verhaal erg duidelijk en bel pas 6januari weer terug. Verder hoor ik niks van me werk enz. dus wel " fijn " opzich. Maar nou werk ik ook wel in een branch waar zwanger zijn en begrip verwacht mag worden denk ik (kinderopvang) ik hoop voor je dat emesafene gaat werken, bij vele niet namelijk. Mocht het na het weekend nog niks verschil zien sta er dan op dat je primperan krijgt... xxx
hoi ladies, daar ben ik weer, Maar helaas geen goed nieuws.... vandaag is bruinverlies begonnen, temp gezakt, dus het is weer over met de 'pret' . Niet zwanger voor m'n 30e, geen mooi kerstkado voor m'n (schoon)ouders en geen mooie afsluiter van het toch al beroerde jaar... Jeetje, dat klinkt depressief he . Maar goed, heb wel metzelf afgesproken dat ik niet te lang mag treuren en ik heb me dit keer beter op de teleurstelling voorbereid dan vorige ronde. Dat het aan m'n schildklier zou liggen is volgens mij echt niet het ei van columbus. Er is niets veranderd met mij sinds de thyrax (behalve dan m'n waardes) dus ik denk dat er meer aan de hand is, dat nog niet ontdekt is. Dus moet ik geduld hebben en volgend jaar maar hopen dat er een oorzaak van mijn onvruchtbaarheid wordt gevonden, en misschien toch over een paar maandjes aan de IUI of IVF of wat dan ook. Om mezelf wat op te vrolijken heb ik ook een kerstboom aangeschaft, nieuwe kerstversiering gekocht (gehaakte bij de Hema, echt leuk ), ga vanavond met vriendinnen uiteten dat is gezellig en 1 voordeel dan mag ik me klem zuipen (doe ik niet hoor, maar toch, het kan wel ). M'n 30e verjaardag ga ik later dit jaar nog uitgebreid vieren met een vriendin die vorige maand 30 is geworden. Niet dat ik daar nu zin in heb, maar dat komt straks wel weer. Ik zit er over te denken eens naar een ostheopaat te gaan. Een vriendin van me heeft er goede ervaringen mee. Iemand toevallig ook? Je kan daar terecht voor allerlei bewegingsproblemen, maar ook voor menstruatieproblemen en vruchtbaarheidsproblemen. Nou wie weet kan ie wat voor me betekenen. Sorry hoor, ff ego.... volgende keer reageer ik weer op iedereen
aaaaah shit Pien! Wat balen!!! Ik heb geen ervaring met een osteopaat, wel met acupunctuur. Heeft mij destijds wel geholpen om van die heftige menstruaties af te komen! Ook reikie schijnt te kunnen helpen... Lekker eten straks! Geniet er maar lekker van, heb je wel verdiend! Liefs
Tsja halve dagen zit er voor mij niet in. Ik sta alleen op een groep waar regelmatig de pleuris uit breekt. (verslaving/psychiatrie) Dit ga ik niet trekken icm de misselijkheid Slaapdiensten hoef je niet meer te doen als je zwanger bent, dus als ik beter ben moet er toch even goed naar het rooster gekeken worden
@One Heel herkenbaar dat de metingen enz ineens anders gaan. Wij hadden ook altijd meteen oke en hup pregnyll . Ineens 4-5 soms 6 metingen eitjes weg.. eitjes kleiner eitjes stil pfffffff heeeeeeeeeel frusty!!!! Fijn dat je wel tot een iui bent gekomen meid!!! Ik duimmmmmmmm! @Jo wat goed dat jullie een mooie echo hebben gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer mag je weer? Whaha ik heb hier ook een boom die ehhhh (veel te groot is) @BB hoe ist de woonkamer verbouwing??? En hoe gaat het nu met je? owjee had jij dus dan ook op nod zon donkere test?! Ik ook, .. vriendlief zei wel zouden het er 2 zijn ik dacht das onzin Dt het streepje dan donkerder is. @mbtc Ow meis want fijn van je te horen.. maar jee zeg wat heb jij een nare zware periode idd achter de rug. Dikkeknufffffffffffff @Pien ow meid wat K*T dat je bruinverlies hebt zet het door????? Ik zat de paginas vol spanning te lezen en zie op je banner 2 dagen overtijd dus dacht het is raak Dikke dikke knufffffffff foto van je boom?? @ALL meiden ik was ff stilletjes voel me namelijk niet op en top. Ik had eerst vermoeidheid en wat gevoelige boobs nu; Echt erg moe, pijnlijke boobs, erg dizzy heb het constant koud en erg onrustige maag. Heb ook Emesafene voorgeschreven gekregen! Ik trek het werk nog maar net (wankel er wel vaak) en lig thuis gelijk plat. Kan op dit moment niet heel erg genieten maar ben nog altijd blij hoor. Pfffff en de 23e duurt nog zo lang!!! xxx
Thanks Sjors, het is echt over hoor. Denk toch dat het voor jou wel een goed teken is dat je zo beroerd bent. Volgens mij was je eerder minder misselijk, of niet? Maar ja, maakt het er natuurlijk nog niet prettig op dat je je zo voelt . En idd wie weet zijn het er weer 2, zou wel heel bijzonder zijn he. Hopelijk helpt dat middeltje een beetje tegen je beroerdheid. Helpt het al bij jou wat Jo? En voel me toch echt heel , ook al had ik me voorgenomen dat niet te doen... In mijn hoofd is het een komen en gaan van negatieve gedachtes. Mijn probleem is dat ik altijd 10 stappen verder vooruit denk. Een van m'n gedachtekronkels: Ik wil niet eerder met behandelingen beginnen als dat ik het gevoel heb dat mijn lichaam uberhaupt in staat is om zwanger te raken. Ik denk dat het bij mij een hormonaal/ immunologisch probleem is (schildklier) en dat ze dat met de standaard onderzoeken niet gaan vinden en dat we dan toch in behandeling gaan met IUI/IVF. En als dat niet lukt dat we dan verder moeten zoeken naar complexere oorzaken (als we daar dan nog de puf voor hebben) en misschien daarvoor wel naar het buitenland moeten... Tsja, ik kan het niet helpen, het gebeurd gewoon in mijn hoofd en ik zoek veel te veel op op internet, ook zo'n kwaal .... Maar ja, misschien dat jullie me nog een beetje kunnen volgen. Hier hoef ik niet mee aan te komen bij vriendinnen of familie, die zullen toch alleen maar zeggen dat ik veel te negatief denk. Nou ja, dat weet ik ook wel . Ben wel van plan een afspraak te maken met een osteopaat. Misschien dat deze wel iets kan betekenen voor dat lange bloedverlies. Ik zal een plaatje van onze kerstboom in m'n fotoalbum plaatsen.
@pien, snap je gedachten dwalingen wel. ik heb ook de neiging om zo te gaan "doemdenken" en het is moeilijk om positief te blijven als het steeds tegen zit! @sjors, wanneer heb je je echo? dan weet je zeker of het er 1 of 2 zijn ik had trouwens ook een knaltest op NOD en had er gewoon 1. toen zei ook iedereen met zo'n knaltest zouden het er wel eens 2 kunnen zijn...maar had al veel hormonen aangemaakt. @bb, jeej jij hebt vlinders in je buik. wat een mooi gevoel he!! jij krijgt straks helemaal aan alle kanten schoppen. ik voelde me af en toe al beurs. hopelijk zijn het niet al te erge drukte makertjes.... Juna heeft vrijdag der 1e prikjes gehad (weet niet of ik t al had gezegd...) en ze heeft t goed doorstaan. ff een gil toen de naald er in ging en daarna lag ze alweer te lachen en rond te kijken. ze is nu 54cm en 4438 dus ruim een kilo aangekomen na de geboorte en 10cm gegroeid! gister was ze alweer 2 maanden wat gaat de tijd snel! x
sjors; spannend dat wachten tot die eerste echo he!? En wat rot dat ook jij zo misselijk bent. Blegh! Niet eerlijk! In dit topic zouden we allemaal zwanger moeten kunnen genieten... niet ziek, moe, zwak en misselijk zijn!! Knap dat werken nog lukt. jo; werkt de emesafene? Hoe gaat t? @all: in fotoalbum staan foto's van het kamertje tot nu toe. Behang van lief! zit erop (1 wand achter bedjes, ervoor komt de groene boom nog) gordijnen hangen en de kast is zo goed als af..... hier wisselt het sterk, ene keer gaat t goed, andere keer sterk misselijk en moet ik echt plat... IK WIL ER VAN AFFFFFFFFFF!!!
Hey lieffies, Volgens mij doet de emefasene eindelijk zijn werk. Ben vanochtend voor het eerst zonder braken opgestaan. Heb zelfs 'uitgeslapen' tot 7.30 uur. Het afgelopen weekend was erg k*t, veel braken ondanks de em, maar ik hoop dat we nu de goede kant op gaan. Bb, leuk dat lief behang! en voelde jij je beebkes nu al schoppen, wauw wat bijzonder! Sjors, balen dat je je zo beroerd ook voelt, grrr. Ennuh ik had ook een redelijke knaltest bij nod, achteraf was ik toen al 4 dagen over tijd Ik ben benieuwd! 2 is ook erg leuk, toch? Manlief was er bij mij ook bang voor, maar op de echo was er toch echt maar 1 te vinden Pien, lieve schat, hoe is het met jou? Ik vind het zo erg voor je. Ik zou in januari ook flink doordrammen op meer onderzoek. Benoem je vermoedens en ideeen, gyn's weten ook niet altijd alles One, zit het bankje lekker? of maak je er een schommelstoel van Het weekend bij mijn schoonouders geweest, was gisteren helemaal kapot hihi. Zo raar dat je gewoon niks kan hebben als je zwanger bent Mijn zwager en schoonzusje waren er ook, die hebben we het verteld. Zwager errug blij, schoonzusje iets minder. Deed wel een beetje zeer omdat ze weten dat we al erg lang op een kindje wachten en dat de weg er naar toe niet gemakkelijk is geweest. Ik denk dat ze wat jaloers is, ze wil zelf ook een kindje maar zit nog op school en zit nog aan de pil (ze is nog jong->net 20) Nog anderhalve week en dan weer echo! zo spannend weer! Liefs
Sjors leuke van 2ling zwnagerscahp is elke maand een echo hihi. Nee hoor grapje, het is ff omschakelen mocht je dat te horen krijgen, maar zo leuk! Ik kan niet wachten! Maar laten we niet te hard roepen Eerst je echo afwachten. Vraag wel of ze goed kijken. Het was dat ik zei "geen 2?" dat ze verder gingen kijken hihi.... jo; fijn dat klinkt beter! Ik heb eergister na 5 dagen ineens de ochtend moeten spugen. Nu eet ik al 2 ochtenden meteen na optaan beneden vanille vla. Het lijkt te helpen! Typische reactie voor een 20jarige denk ik toch? oh en klopt, ik voelde beweging en net voor t eerst echt een schop!
Jo Fijn dat t lijkt te helpen....Wat een rare reactie van je schoonzusje :S:S ....haha nee ik zit nog goed hoor, nog 10 dagen hihi... BB wauw wat bijzonder dat je je kleintjes voelt! maar lijkt me niet echt een typisch 20 reactie, toch? ik ben ook 22 hihi en zou zo nooit tegen iemand reageren... mja dat ben ik he hihi
ik ben ook pas 24 hoor hahhaa.... maar meiden die er niet zo mee bezig zijn gooien op die leeftijd denk ik wel dat eruit...