pien, domme vraag misschien, maar hoe gaat zelf inseminatie? Maar als het de druk er af haalt is het misschien inderdaad een goede optie! Veel plezier vanavond!!!
Nou helemaal precies weet ik het ook niet Jo, maar het principe is dat de man z'n zaad in een potje 'werkt' en dat de vrouw dit met een spuitje naar binnen spuit. Dit doen lesbische stellen of b.v. alleenstaande vrouwen ook veel op deze manier. Gut ik weet ook niet of het beter werkt, maar als het zo is dat hij makkelijker klaarkomt met de hand, kan het natuurlijk een optie zijn...
en Pien hebben jullie het uitgeprobeerd? klinkt eigenlijk ook best vulgair maar ja ik leef gewoon met je mee. Jo hoe gaat het nu met je? nog erg veel last van je reuma en bekken? One alles al een beetje kunnen bevatten
Wherona: nee we hebben het niet geprobeerd, we hebben het 'normaal' gedaan en gelukkig nog gelukt. Dus nu weer op het wachtbankje. Maar iedere keer die spanning of het wel lukt, is niet echt fijn moet ik zeggen...
Gelukkig maar op de normale manier weer gelukt. Maar kan me goed voorstellen dat die spanning niet fijn is voor jullie beide niet lijkt me ook niet echt fijn om zo een gedachte de liefde met elkaar te bedrijven. Nu weer op het wachtbankje we gan weer heeeeeeel hard duimen. Maar echt wat een geduld hebben jullie zeg super veel respect voor hoor.
Tsja voor iemand die zo weinig geduld heeft als ik, is dit wel een hele prestatie ja . Maar als je kijkt naar de nieuwe regelingen die ze door willen voeren in 2013, dan is afwachtend beleid bij 'onverklaarbare gevallen' geen uitzondering, maar regel. Onze kansen waren rond de 30%, ietsje minder geloof ik, vanaf 2013 willen ze hier harder op sturen, omdat aangetoond is dat de kansen met behandeling voor deze 'onbegrepen' doelgroep niet groter is dan de eigen kans. Daar staat tegenover dat er wel 3 IVF vergoedingen blijven staan i.p.v. 1 wat het plan was.... Dus daar ben ik wel erg blij mee. Wij wachten nog een paar maandjes af en dan duiken we statistisch gezien voldoende onder de 30% en zal IUI ons eerst volgende behandelplan worden. Ik hoop natuurlijk dat mijn wachten beloond wordt en dat dus niet nodig is.... Kijk als we IUI krijgen, is de druk rond het vrijen in elk geval een stuk minder, want het kan dan niet meer aan de timing liggen . Hoeven we alleen nog maar voor de lol te vrijen en is de prestatie niet belangrijk . Eigenlijk zie ik dat misschien nog wel als grootste voordeel van IUI voor ons geval. Jo: je kraambed dus in huis? Oei spannend zeg, dan komt het wel erg dichtbij he. Dus jij gaat thuis bevallen? Dapper hoor. Nog ff volhouden he met de laatste loodjes!
Pien you go girl! Ik hoop ook dat het niet meer tot IUI hoeft te komen. Duimen blijven draaien hier hoor!!! Hier is het kraambed in huis, wát een gevaarte joh Ga inderdaad proberen thuis te bevallen. Maar heb uiteraard altijd de mogelijkheid om naar het ziekenhuis te gaan. Het klinkt zelfs wat gek, maar ik heb zin in de bevalling. Ben nieuwsgierig naar de pijn en de oerkracht die je als vrouw schijnt te hebben Net weer goedgekeurd bij de vlos, beeb doet het goed, maar is nog niet ingedaald. Vanaf zaterdag a.s. mag ik thuis bevallen, dus dat schiet op! Hoe is het met de rest? Liefs
@Pien wordt je ook niet echt vrolijk van he al die nieuwe regels die der aan komen. Maar we gaan er gewoon vanuit dat jullie dan allang lekker zwanger zijn. Als IUI al een oplossing zou zijn om de druk eraf te halen dan zal dat toch ook al met zelf inseminatie kunnen zijn? gewoon eens proberen waarom niet @Jo leuk hoor wou ook graag thuis bevallen je zult echt versteld staan wat voor een oerkracht je hebt tijdens de weeen en de geboorte een tip van mij als je mag persen probeer dan naar onderen te denken bij iedere pers heeft bij mij echt super geholpen @One en al een beetje gewend aan de pil slikken geen bijverschijnselen? Vandaag wou Davey maar niet slapen pfffff en dan een partij sjaggie worden he ben helemaal gesloopt hihih vannacht ook al 2x wakker geweest komt door die tandjes pffffff wat een ellende zeg hihi ach ja voor hem meer dan voor mij
hihihhi heb ik uit een boek duik in je weeen daar staat een stukje in dat als je mag persen je moet proberen om het geboortekanaal in je gedachte te nemen en dus de juiste richting te persen snap ie? En nog een tip klinkt misschien ranzig misschien deed je het al maar begin nu met je perineum te masseren met zwangerschapsolie of olie die daar voor bestemd is (weleda) dan is de kans op uitscheuren ook een stuk minder wilt niet zeggen dat het bij jou ook gaat gebeuren hoor maar de kans is wel aanwezig meestal wel bij de 1e effe denken volgens mij zijn dat wel zo een beetje mijn tips oeeeeeooeoeee zo spannend en leuk!!!! Zijn jullie al uit de naam? en alles in huis? Vast wel he echt zo super spannend wil zo zelf weer hihihi
Wherona jaa morgen alweer 1 week aan de pil, mwah beetje moe enz verder geniet ik ff van de rust..en geen ziekenhuisbezoekjes. Jo spannend hoor!!!
Wheroon owww dat boek heb ik ook. Misschien moet ik me toch maar wat meer gaan voorbereiden op de bevalling Gevoelsmatig is die nog heel ver weg op de een of andere manier... Tsjah en die per. olie heb ik in huis. Maar omdat ik steeds infecties heb 'daar beneden' lijkt het me niet verstandig die te gebruiken. Dus van jou hebben we misschien ook binnenkort weer leuk nieuws? (omdat je wel weer wilt snappie) We hebben nu echt alles klaar. Naam, kamer, wagen, etc etc. Dus vanaf zaterdag mag hij komen! One zal wel gek zijn om nu aan de pil te zitten. Maar wel fijn dat het je rust brengt! Maar lekker uitgerust aan de nieuwe fase beginnen! Pien nog een week tot test dag. Voel je al wat? Blijft spannend alle keren. Leef ontzettend met je mee! Kus
Je perineum Jo.... weet je waar die zit? Ik dacht: dat google ik ff. Kom ik een youtube filmpje tegen en dan zie je ook altijd andere youtube filmpjes.... nou hihi die massages hadden volgens mij een ander doel . Weer wat geleerd Wherona . Hopelijk komen die tandjes snel door, dan ist weer ff rustig! One: geniet dan maar ff van je rust he. Tis wel dubbel natuurlijk, maar maak van de nood een deugd zou ik zeggen... Ik vind het ook wel lekker moet ik zeggen nu alle onderzoeken klaar zijn en dat behandeling begint wanneer wij willen. Ff een paar maanden geen ziekenhuis is zo gek nog niet. Deze maand ging het nog weer beter met tussentijdse bloedingen dan de maand ervoor. Heb echt helemaal niets gebloed tussen door . Dus wat dat betreft ben ik helemaal blij . Krijg er alleen wel pukkels voor in de plaats... tis 't een of het ander he. Het zal dus toch wel iets hormonaals zijn uiteindelijk....
Haha ja ik weet waar het perineum zit Fijn dat het met de tussentijdse bloedingen beter ging. Dat stemt direct ook hoopvol. En ach, dan maar pukkels! (toch?)
Jo ja this wel gek ik moet er ook echt aandenken om hem te nemen want ik vergeet t zo alleen ik word beetje misselijk als ik hem net doorslik, altijd al gehad, bleghh...blijft zo in me keel hangen! dat kleine pilletje... Pien fijn dat je nu geen tussentijdse bloeding hebt gehad, idd dan maar pukkeltjes hihi Idd wel ff lekker zonder t ziekenhuis enz.
Grappig dat had ik ook altijd met de pil. Werd er ook misselijk van. Doe me dan maar een dikke pil, die heb ik zo weg... "Gelukkig" hoef/mag ik nooit meer aan de pil i.v.m. een vroegere longembolie. Vandaar dat IVF bij ons in eerste instantie ook zonder pil zou gaan
@Pien whahahaha moest wel effe heel hard lachen van die filmpjes hihihii dat zullen inderdaad wel andere bedoelingen zijn geweest @Jo ik heb erg veel gehad aan het boek, dan maar zonder olie dat kan niet zoveel kwaad . Hihih het kriebelt wel hoor maar Davey is nog effe iets te klein voor een zusje hihi (ja wil graag een meid als 2e) @One nog 5 te gaan dan ik slik hem nu ook niet meer en ben ook niet meer van plan om dat rotding nog ooit een keer te gaan gebruiken (hoop ik) Wel fijn die rust.
Goeie deal inderdaad: geen tussentijdse bloedingen in ruil voor wat pukkeltjes , en als er dan nog een zwangerschap bij komt, is de deal helemaal top natuurlijk ! Ja haha Wherona vond het ook wel grappig . Dus een zusje . Ben benieuwd wanneer jullie weer proberen gaan. De tijd gaat wat dat betreft ook verschrikkelijk snel zeg! Ook voor mij, ook al heb ik zelf in de tussentijd dus geen kindje gekregen, de tijd gaat ontzettend snel...
@Pien ja echt he de tijd vliegt inderdaad gewoon zo voorbij vindt het ook een hele vreemde gedachte dat Davey over 2½ maand alweer 1 jaar is. We willen er eind dit jaar weer voor gaan ook rekening houdende dat het misschien dit keer ook wel weer effe op zich laat wachten hoeft natuurlijk niet mogelijkheid bestaat ook dat we zo zwanger zijn je weet het gewoon niet. Zou wel leuk zijn he dat je nu eens beloond wordt met een mooie zwangerschapstest . We gaan der gewoon weer voor. Hebben jullie nog vakantie plannen??? Jo denk ik niet want die heeft net een kleintje hihi Wij gaan begin augustus naar Zuid Frankrijk met de auto vindt het wel spannend hoor zo een rit met die kleine jongen.