@wherona, is inderdaad goed en slecht nieuws. alleen jammer dat er geen aanwijzing is waarom hij verminderd vruchtbaar is. hopelijk kunnen jullie snel terecht in een ander ziekenhuis waar wel die vruchtbaarheids afdeling is. ga voor jullie duimen! x
dank jullie wel, ik heb net via het net afspraken gemaakt bij het Spaarne en bij het VU en zie wel waar we als eerste terecht kunnen. Weet dat het niet echt netjes is maar neem aan dat jullie het kunnen voorstellen dat ik het proces gewoon wil laten starten. Duurt toch allemaal zo lang. MBTC kan je het al bevatten meid dat je een mini you hebt BB vriend en ik kunnen der heel goed over praten hoor we zitten helemaal op een lijn. En we gaan dervoor
@Wherona He bah meis dat is idd niet het leukste nieuws. Hoop net als bb dat het traject snel van start kan gaan meid! En ook ik vind het juist slim van je dat je het zo doet. Lekker boeie.. gewoon de eerste pakken die het snelste is toch. Fijn dat je er goed met vriendlief over kunt praten. (hoe oud is hij als ik vragen mag... sorry als je dat al eens verteld hebt hoor) @bb hahaha smep girl! Hoop voor je dat je stikkie slijm goed z'n werk doet sweety! @mbtc jeetje meid lees net pas dat van je ha.. wat een DOOS zeg! goed dat je weg gaat! hoe voel je je verder? @Pien.. Ja er waren al een aantal mensen in de omgeving die het wisten. Ik had qua kwaaltjes niet veel waaraan men het kon merken. Was wel gestopt met roken (nog hoor trouwens) en geen alcohol (was al niet veel) maarrrr ik werd al echt ''dik'' had een goed buikje zitten. Dus kon het niet meer echt verstoppen. Daarnaast was is echt veeeeellll moe dus alles bij elkaar genomen hebben we gekozen voor het te vertellen. Daar hebben we absoluut geen spijt van of gehad hoor. Nu veel begrip. ben niet zielig ofzo en wil ook niet zielig gevonden worden maar gewoon begrip en de lieve woorden en gedachte zijn wel super om me aan op te trekken! Had al een buikfoto klaar om te plaatsen.. wilde wachten op de echo en dan in 1 x.. maar helaas. Zat vanmorgen nog naar de foto te kijken.. echt raar dat het voorbij is.
Lijkt me indd ook erg moeilijk om die dan nog te bekijken, heel raar! Dankje wel lieverd voor je woorden richting mij!~ Mijn hoop is helemaal weg, maar dromen blijf ik zeker doen
Sjors mijn vriend wordt in april 36 (oud he) hahahaah vind het wel allemaal wel onwijs spannend hoor hoop dat we toch nog opeens zwanger raken voor al dat gedoe hihihi. Mijn vriend was zich ook al druk aan het maken voor een 2e kindje hahaha de lieve schat ik zei laten we maar eerst voor de 1e gaan Sjors moedig van je om naar de foto te kunnen kijken, zal wel erg vreemd zijn dat het in je buik zat en nu niet meer. Hoe voel je je voor de rest? BB lieverd we lopen weer eens een keer gelijk jij denk ik iets eerder nod dan ik ik verwacht mijn nod de 16e dus wordt weer lekker spannend voor ons strakjes. Jij volgende week weer naar de gyn. best wel eng he om dan de uitslagen te krijgen, ga heel hard duimen dat er niets aan de hand is. (wat ook vervelend kan zijn want dan weet je nog niks) dikke smakkerd
Ja, ik ga er maar vanuit dat afgelopen ronde een rare ronde was (15dpo) en tel dus gewoon zoals alle andere rondes 13dpo, dat is 14februari... maar hou 15dpo wel in me achterhoofd hoor! dan zouden we zelfs gelijk zijn hahahaha! Leuk leuk leuk! *gaat weer aan het dromen* wauw dan moeten we nu gewoon zwanger zijn!!! dan lopen we compleet samen!!! **gaat weer uit haar droom** ja dubbel indd, ene kant wil je niks hebben andere kant weln anders moet je het zelf maar uitzoeken om zo lullig te zeggen.
@Wherona nee joh meis bijna 36 is toch nie oud joh! (mijn liefje word 1 sept ook 36) hihi Ja ach hoe leif al druk maken over een 2e... mijn lieffie zei dat nog niet zo lang gelee ook. Toen waren we nog net niet zwanger. Zei ik ook joh schat 1 zou al zo'n wonder zijn en zooooo welkom! wat betreft die foto's tja.. tis moeilijk, maar toch zijn ze super mooi (vind ik ). mis me buikje best wel. Zei in een topic dat ik heb geopend voor de ''mk's bij de aug 2011 mama's'' dat ik als ik me buik insmeerde wel is sprak tegen me buik/kleine.. en onder de douch.... nu is dat zo raar. Baby weg, buik weg . Zucht. Ik voel me vandaag wel wat beter. Had gister veel zeurend en beetje krampend gevoel door de pillen heen. Voel nu nog wel wat rommele maar stuk minder. Verder gaat het plassen steeds beter en vloei ik al veeeeellll minder! xxx
heeej wheroon, dat wist ik helemaal niet! Ik wist wel dat hij wat ouder was maar niet zoooo ouder Maar bij mannen maakt dat zoiezo toch al niedt zo heel veel uit? daar zit toch niet echt een lichamelijke grens aan? Meer een geestelijke dan denk ik ik mag dan niet klagen met mijn "jonge" grote liefde hihi, die word dit jaar 268) oooohh we gaan vanaaf bij mij voor een nieuwe auto kijken vind t zooo spannend, en word flink haasten allemaal maarjha komt vast goed! en vrijdag gaan we saampjes lekker happen en stappen! Zo'n zin in
hahahaha ach ja tis maar een getal zeggen ze dan he maar ik dacht dus ook altijd dat er geen leeftijdsgrens bij een man was maar hij vertelde ons omdat het al wat slechter was het zaad ook slechter wordt naarmate je ouder wordt dus dat geloof ik maar hij heeft er tenslotte voor gestudeerd (deed hij nog steeds) was een vrij oudere man en was nog steeds studies aan het volgen om bij te blijven (knap hoor) Leuk nieuwe auto weet je al welke? of eerst effe neuzen gezellie vrijdag happen en stappen welke film gaan jullie?
net al door het Spaarne gebeld (wat snel) bij hun kunnen we 1 maart terecht dus dat is al 15 dagen winst hahahah nu nog effe het vu afwachten maar verwacht niet dat het daar sneller zou kunnen. dus tot nu toe 1 maart 14.50 uur echo en om 15.30 uur gesprek met gyn. 1 maart klinkt veel beter
Goh lekker op de praatstoel gezeten meiden! @Sjors: heeft nu toch wel z'n voordelen dat veel mensen het al wisten. Steun en begrip kun je nu best gebruiken en mag je ook aannemen hoor! @Wherona: lastig zeg als er geen duidelijke oorzaak voor de verminderde vruchtbaarheid is. Maar je bent niet de enige met een 'oude' kerel, hier nog eentje: 37, oei... Ook altijd gedacht: da's niet zo erg, ik ben nog mooi jong (29) . Maar ja. Z'n zaad laten we binnenkort testen. Fijn dat je in elk geval op z'n laatst 1 maar terecht kunt. Da's te overzien toch? Wel heel spannend natuurlijk wat je allemaal te wachten staat... @ALL: En dan ga ik morgenochtend zelf ook nog maar eens naar de dokter voor dat eeuwige bloedverlies. Ben benieuwd of ik doorverwezen wordt. Gisteravond manlief toch nog weten over te halen . En als m'n ei vandaag was, is mijn NOD de 15e, dus nog eentje erbij , gezellig .
Jaaa! meer luxe op de auto hihi Ik heb er net een gekocht, krijg hem zaterdag! spannend!!!!!!! Nu komt als het goed is iemand donderdag voor mijn auto kijken, maar heb ook nog 2 ander die hem willen bekijken eventueeel ga zo slapen want heb hoofdpijn, en mega koud!!
tsja weet je klinkt heel raar maar op de een of andere manier heb ik der wel vrede mee, we hebben gewoon wat hulp nodig van de gyn enzo dus komt echt wel goed, het duurt alleen wat langer bij ons. Het is inderdaad 1 maart geworden VU was pas 23 maart, vind het best wel snel heb toch 2 weken winst nu nog maar 27 dagen hihi leef der echt naar hele vreemde gedachte is dat hoor. Jij succes morgen bij de HA en inderdaad dan zitten we allemaal rond dezelfde dagen inderdaad wel gezellig kunnen we elkaar bezig houden in de wachtdagen
vertel vertel ikke is nieuwsgierig wat voor een auto en wat voor luxe heb je erop zitten. Ik heb een peugeot 206 (blauw) ben echt dol op peugeot vind het zulke lekkere auto's ze hebben een beetje pit en daar houd ik wel van
hallo allemaal, veel gekletst gister, was zo moe toen ik uit mn werk kwam. ben om half 9 naar bedje gegaan en eindelijk goed geslapen (toen ik eenmaal wist hoe ik moest liggen, borsten doen echt pijn met liggen...) neej ik ben nog niet helemaal gewend dat er een mini mensje in mn buik zit. en vind het ook wel vreemd dat wij de enige zijn die het weten, wil het zo graag zeggen maar wil ook nog even wachten. ja die leeftijden waar jullie het over hebben het is maar een getal idd. ik ben 23 en mn man word 30 maar je bent zo oud als je je voelt en je bent klaar voor kinderen wanneer je er klaar voor bent (sommige vinden 23 echt te jong, maar trek me er nix van aan) mannetje wilde graag kinderen voor zn 30ste, dat gaat niet meer lukken maar weet wel voor zn 30ste dat hij waarschijnlijk pappa word! hij is helemaal door het dolle heen en zegt elke keer mams tegen me haha. @wherona, spaarne ziekenhuis, dan woon je denk ik niet al te ver weg (weet niet waar het spaarne ziekenhuis allemaal zit maar volgens mij zit er 1 in hoofddorp) x
Tsja leeftijd is inderdaad niet zo belangrijk, alleen moeten ze niet te jong zijn hoor maar tegen ons zeggen ze ook steeds goh wanneer gaan jullie nou eens beginnen want jullie worden wel steeds ouder hoor, dus vraag me af wat is een "juiste" leeftijd om aan kinderen te beginnen volgens mij is die er niet. Spaarne in Hoofddorp inderdaad ik woon er wel vlakbij Zandvoort Ben je ermee bekend? is het een goede ziekenhuis?
@wherona, wat ik er van gehoord heb wel ja. alleen dan niet voor vruchtbaarheidsonderzoeken, maar wel voor psychische zaken weet ik dat mensen uit mijn omgeving het een goed ziekenhuis vinden. zelf is hoofddorp te ver voor ons ik ben gebonden aan beverwijk. dat is voor ons het dichtst bij. dicht bij zandvoort lekker! in de zomer lekker naar het strand daar, doen wij ook wel regelmatig. maar als we lekker rustig willen gaan we naar ijmuiderstrand. dat is voor ons 10min fietsen! nee volgens mij is er geen juiste leeftijd! ze zeggen wel dat het voor vrouwen is aan te raden tussen de 23 en 29 geloof ik zwanger te worden dan is je lichaam optimaal. (gyn had toen tegen mij gezegd dat het beste is rond je 25ste) maar ja ken ook genoeg vrouwen van halverwege 30 die zwanger worden. het is wanneer jij er klaar voor bent!! nee je moet ook zeker niet te jong zijn, vriendinnetje van mn zusje is nu zwanger en zij is 17 of 18 dat vind ik echt te jong. was ook een foutje en dan denk ik hoe kan dat nou? door de pil heen dat geloof ik niet. er zijn zoveel vrouwen die een kindje willen en dan krijgen zij een "foutje" kan ik zo boos om worden!! x
@BB: en je autotje al verkocht? @Wherona: ik hoorde laatst een uitspraak die ik wel leuk vond: "kinderen bepalen zelf wanneer ze komen". Zo is het eigenlijk wel. Hoe oud je ook bent en wanneer je ook denkt er aan toe te zijn, het komt zoals het komt. Daar hebben we niet zo heel veel invloed op. @mbtc: dan hebben we ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil. Ik was 20 toen ik m'n man leerde kennen, maar was er zelf met 23 nog lang niet aan toe (nog studeren enzo). En mijn man is gewoon wel een beetje laat dat hij er nu pas aan toe is . @all: ben vandaag naar de huisarts geweest voor mijn bloedingen. Ze heeft me niet inwendig onderzocht, omdat ik vorig jaar ook al met soorgelijke klachten langskwam en ze me toch doorverwijst naar de gyn. Die kan me dus uitgebreid gaan onderzoeken . Ze denkt toch aan iets hormonaals, omdat het zich wel op geregelde tijden voordoet, alleen het duurt te lang en te veel voor een normale ovulatiebloeding. Heb haar uiteraard wel vertelt over de kinderwens. Ze vroeg hoe lang we bezig waren en ik heb er niet om gelogen, want we zijn gewoon nog niet een jaar effectief bezig. Als ik geen klachten gehad had ze me nog niet doorverwezen voor de kinderwens. Ze zei dat ze daar in het ziekenhuis tegenwoordig wat terughoudend in zijn en toch echt een jaar proberen aanhouden. Maar ik kan het natuurlijk daar wel even benoemen dat ik me zorgen maak dat de klachten mijn vruchtbaarheid in de weg staat. De wachtlijst leek volgens de huisarts niet lang, iets van 6 dagen had ze in de computer staan, dus dat is wel heel vlot! Ik moet zelf nog een afspraak maken hoor. Ik ben al wel weer wat gerustgesteld, maar zal vrijdag maar eens naar het ziekenhuis bellen. Zien wanneer ik terecht kan. Fijne avond allemaal!