Meiden die al langer dan 1jaar "bezig" zijn.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nenaten, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Goede morgen :)

@Ukkie: Is het goed gegaan met bloedprikken of zijn er nog gewonden gevallen hihi Ik heb er gelukkig geen angst voor, ben al zo vaak geprikt en bloed afgenomen. Miss n tip voor alle meiden die angst hebben voor prikken, kijk andere kant op en tel in je hoofd van 10 naar 1 heel langzaam of tel de aantal lampen die je bijv ziet. Is wat afleiding en mij hielp het in het begin wel, nu is het voor mij piece of cake. Alleen wanneer ze een infuus aan moeten brengen is het altijd een crime! Ik heb rollende aders dus ik heb vaak genoeg 4 verschillende artsen gehad of als ik wakker werd na een narcose zat mijn infuus ergens anders dan waar ze hem hadden gezet vlakvoor dat ik in me slaap werd gebracht ;)
    Wat is een prikanstpoli dan? Praten ze daar met je terwijl ze je de prik geven ofzo of krijg je een kalmerend pilletje??

@beschuitje en missC : Ik ken iemand die ook zware overgewicht heeft en zij is 2x heel snel zwanger geraakt, beide keren binnen 2 maanden ofzo Dus weet niet of dat er heel erg mee te maken heeft, is denk eerder een samenhang van meerdere factoren en niet alleen je gewicht.

@Lizzy: Veel plezier met je mannetje saampjes deze dagen!

2. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Nenaten, ik zit nu op mijn vriend te wachten. Die is pas rond kwart over 12 thuis en dan gaan we:( De andere kant op kijken heeft voor mij totaal geen zin, dat doe ik al. Het probleem is dat naaldje in mijn arm, kan niet tegen dat idee. De laatste keer in het ziekenhuis hielden ze me met 3 mensen vast en nog rukte ik me los:) Op pr.ikangst.nl (zonder dat puntje) kun je info vinden over die poli.

3. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Succes uk, hopelijk gaat het meevallen!

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Uk succes met bloedprikken...

Hier gelukkig geen bang voor prikken... Want zal ze over een tijdje zelf in mijn buik moeten gaan zetten...

Hebben net de uitslag gehad van het bloedonderzoek op aids en hepatitis.. Alles was ok...!!! Dus zijn nu officieel gestart met IVF..!!!

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Suus

Kan me voorstellen dat je ''blij'' bent dat je voor een stapje dichterbij bent!

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!

het zal misschien idd niet alleen het over gewicht zijn want ik ken ook genoeg mensen die (veel) zwaarder zijn dan mij, die ook gewoon zwanger raken maar het is denk ik ook gewoon een kwestie van geluk hebben, en wat dat betreft hebben sommige mensen gewoon pech.
    en het is ook niet zo dat de gyn heeft gezegd dat ik niet zwanger wordt door mijn overgewicht maar dat het ermee te maken kan hebben.
    en dat ik niet eerder in aanmerking kom voor verdere stappen ivm mijn gewicht dat is hier pas met een BMI onder de 29 en ja das pech voor mij want daar zit ik (helaas) boven:(

7. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ik ben weer terug en het is gelukt. Heb wel het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd, maar ben er nu gelukkig weer even vanaf:)

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ben trOts op je!:D

9. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @Suusje: Mooi voor jullie dat alle uitslagen in orde waren!! Wanneer mag je beginnen met het inspuiten van de hormonen?
    Ik moest ook zelf tromose prikken thuis prikken voor 3 weken, maar dat heb ik mooi elke avond mijn vriend laten doen in me benen. Vind ik toch wat fijner dan dat ik het zelf moet doen haha

@Ukkie: Gelukkig heb je t weer gehad en zijn er verder geen gewonden gevallen haha ;) Nu afwachten op je uitslag, wanneer hoor je die, met een week?

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Zo ik moest echt even zoeken, we stonden op pagina drie of zo ! Kan natuurlijk niet he ;)
    Ik ben weer full time aan het werk, vorige week had ik vakantie, dus ik kan niet meer zoveel schrijven. Alleen na het werk pas.

Ukkie wat fijn dat het er op zit haha en ik zie je helemaal voor me schreeuwend en wel.

Miss C het verhaal van jou heeft wel mijn ogen geopend. Ik denk wel dat ik ook echt moet afvallen. Het lukt me alleen nu niet. Ik merk dat ik meer ga snoepen als ik me rottig voel of ergens druk over maak. Ik zie nu heel erg tegen die afspraak met de gyn op, bang voor wat hij gaat zeggen, wat er mis is en wat er allemaal gaat gebeuren, kortom ik maak mezelf lekker gek !! Het is geen goede smoes, maar ik merk dat ik daardoor gewoon niet kan lijnen , het lukt voor geen meter terwijl ik weet dat ik het wel kan. Tja en of dat bij ons nu de oorzaak is, we zullen er hoop ik snel achter komen. Misschien dat ik dan een goede stok achter de deur is, als het echt door mijn gewicht komt. Ik heb ook een vrij zware vriendin en zij is gewoon zwanger geworden, alleen wel uit haarzelf. Dus dan zegt niemand dat je moet afvallen..Ben zo'n muts ik maak me nu al zo zenuwachtig pfff....

suusjelove wat fijn dat de uitslagen goed waren zeg !!

Ik ga vanavond lekker op de bank hangen, kom nog wel even spieken via de telefoon vanavond.
    Fijne avond allemaal en tot morgen of later.

11. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    Haj meiden,

Hoe is het hier? Word over 5 min opgehaald ;) lekker theeleuten met de meiden haha..
    Ff gauw de eerste blz gelezen, wat fijn Suus dat jullie babyproject nu echt van start gaat!! Zal morgen verder terug lezen..
    Hier is mijn temp alweer gedaald, dus ongi helaas weer in aantocht :)

Fijne avond!

12. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Lange dag gewerkt en opleiding gehad vanavond!! Ben hartstikke moe, maar kan nooit slapen na zo'n lange en intensieve dag!

Maarrrrrrr wel goed nieuws, want de zaadjes van vriendlief zijn prima in orde!! Ben dus erg benieuwd wat ze maandag gaan doen bij de gyn!!!

Liefs jufaman

13. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh dat is super nieuws..!!!

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Thanxxx Suus! Ik las dat jullie ook weer een stapje dichterbij zijn... wat een opluchting moet dat weer zijn! Fijn hoor.

@ Uk: wat goed dat het bloedprikken weer achter de rug is. Nu afwachten op de uitslag...

15. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Hallo meiden,

Ook ik wil me graag aansluiten bij jullie clubje.
    Ik vind 't leuk hier lotgenoten te vinden die begrijpen hoe ik me voel en met wie ik kan babbelen.

Ik ben 27 en mijn man en ik zijn sinds september 2010 bezig voor ons eerste kindje.
    Wij zijn sinds begin dit jaar in de mmm gestapt.
    Alle bekende onderzoeken gehad, maar tot op heden lijkt alles goed te zijn bij ons beiden.
    Het enige waarover ze twijfelen is of mijn LF te kort is om bevruchting te laten plaatsvinden.
    Vandaar dat er nu een tweede cyclus wordt gevolgd.
    Eisprong heb ik gehad (afgelopen zaterdag was het eitje gesprongen, terwijl die er donderdag nog zat).
    Nu moet ik om de 3 dagen bloed laten prikken (oestradiol en progesteron). Vandaag dus bloed wezen prikken en vrijdag en maandag nog een keer.
    Volgende week word ik gebeld voor de uitslagen hiervan.
    Als ook dan alles goed is, dan krijg ik nog een baarmoederfoto als afsluiting van alle onderzoeken.
    Daarna moeten we 6 maanden 'klussen' en hopen dat 't dan toch gebeurd.
    De gynaecoloog was in ieder geval hoopvol.

Ik wens jullie allemaal veel succes!

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gefeliciteerd!:p

@Mysteriousgirl

Welkom

17. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Welkom mysterious girl!!

Weinig gekletst hier vandaag... Heb zelf ook weing te melden. Ongi zit er weer op, dus we kunnen weer lekker aan de klus! ;)

Ik heb vanmorgen gewerkt, alles nagekeken en voorbereid. Boodschappen gedaan, hond uitgelaten in de stromende regen (bah, ik haat regen!!), wasje in de machine en net heerlijk gedoucht. Zo koken en dan vanavond MR-vergadering op school van 20 tot 22 uur. Heb er echt geen zin in. Morgen op excursie met mijn groep 7/8 naar Amsterdam; rondvaart en bezoek Anne Frankhuis! Daar heb ik dan weer wel zin in!!!

Liefs jufaman

18. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Wat een goed nieuws Jufaman:D

Welkom Mysteriousgirl. Mag ik vragen hoelang jou LF is:) Ik krijg dinsdag de uitslag van de onderzoeken, maar heb zelf zo'n vermoeden dat de korte LF bij mij ook het probleem is.

19. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik denk zelf dat dat bij mij ook het probleem is Ukkie!! Een te korte LF, tenminste als ik het goed heb berekend. Ik heb natuurlijk ook een hele korte cyclus van gemiddeld 26 dagen!

20. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    De mijne is maximaal 10 dagen Jufaman. Wat ik overal op fora lees vinden ze dat in Nederland voldoende. In het buitenland denken ze daar echter anders over want voor de een is 8 dagen voldoende en voor de ander is 12 dagen nog te kort. Ik ben dus benieuwd of ze daar iets aan willen doen want het is in principe heel makkelijk te verhelpen.

Deel Deze Pagina