Meiden die al langer dan 1jaar "bezig" zijn.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nenaten, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Oh dat is zo irritant he juf!! Ik had nou precies hetzelfde!! Nooit eerder gehad, en dan laatste ronde voor de iui ineens overtijd :( Misschien toch stiekem de hoop dat de behandelingen niet nodig zijn?? Hopelijk gaat het bij jou anders en krijg je alsnog een positieve test :)

Hier vandaag gyn gebeld om afspraken te maken voor de eerste ronde iui... We zouden een belafspraak maken, maar ze had pas woensdag weer telefonisch spreekuur :$! Gelukkig was de assistente heel behulpzaam en heeft ze gezorgd dat de gyn alsnog vandaag terugbelde zodat we niet een ronde zouden verliezen. Meteen een recept gehad voor chlomid, morgen starten en dan een kuur van 5 dagen... Ben heel benieuwd! Volgende week vrijdag echo om te kijken hoe het ervoor staat en dan krijg ik ovulatietesten mee. Had ook nog gevraagd of ik nog moest spuiten, maar dat hoefde gelukkig niet :) scheelt weer ;) Bij een positieve ovu test moet ik dezefde dag nog bellen en krijg ik een dag later de iui! Vind het nu wel heel spannend!!!! !

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Jufaman wat vreemd he geen ongi te bekennen. Ik had ook wel eens dat ik er heel er op zat te wachten, toen was ik een week overtijd en geen zwangerschap. Het lijkt soms of je het ongemerkt toch tegen kunt houden, geen idee hoe dat gekke lijf van ons werkt. Irritant is het wel.

Eki wat fijn dat je ook snel aan de Clomid kunt beginnen. Hier al een beetje in spanning voor morgen, dan krijg ik mijn iui.
    Ik moet er om kwart over 12 zijn.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    spannend hoor meiden! hopen dat voor jullie allebei de IUI een mooie positieve test op gaat leveren!

beschuitje, succes morgen!

4. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    spannend hoor dat er nu meerdere meiden "met hulp" deze maand zwanger proberen te worden. Zou geweldig zijn als er straks weeer een heleboel nieuwe zwangere bijkomen!

@ beschuitje en juf: suc6 morgen

5. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    succes morgen beschuitje en juf!!!

6. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Net wat Girafje zegt.. Spannend dat er zoveel meiden deze ronde "hulp" krijgen... Hopelijk hebben we weer snel zwangere erbij !!!

Beschuit.. Zoals ik wilde zeggen het erin spuiten is een beetje gevoelig. De eerste keer brande het zelfs een beetje !! Bijwerkingen had ik als enige dat het een super grote gevoelige blauwe plek leek! De tweede keer langzaam ingespoten en toen veel minder last! Fijn zo'n behulpzame vriendin !!!

Juf wat raar ik las je berichtje en dacht.. Jaaa het zal toch niet? Lees ik net dat je test negatief was.. Balen !!! Is het niet de spanning ??? Hoop snel zekerheid voor je Xxxxx

7. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Beschuit heel veel succes met de Iui...

Jufaman succes morgen met alle info die je gaat krijgen...

x

8. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dankjewel lieve meiden!!

Wij gaan lekker op tijd slapen nu. Ben niet echt zenuwachtig, maar vind het wel erg spannend allemaal!

Succes morgen beschuitje!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Juf jij ook succes vandaag !
    Ik moet er tussen de middag zijn dus kom daarna zsm laten weten hoe het was. Ik ben op zich niet heel zenuwachtig maar merk wel dat ik wat gespannen ben. Heb wel lekker geslapen haha...manlief heeft zijn potje al ingeleverd. Hier is vanmorgen een schaaltje yoghurt gesneuveld dus laten we zeggen dat scherven geluk brengen? Wie weet...duimen jullie mee? Ben eigenlijk een soort zenuwachtig of het zaad allemaal wel ok is. Straks kan het niet doorgaan. Vorige keer was het goed dus laten we er maar van uit gaan dat het nu weer goed is.

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hallo lieve meiden. Ik ben inmiddels net terug van de iui.
    Ze liepen mooi op tijd. De ingreep of hoe je het noemt is goed gegaan. Je voelt er helemaal niets van, alleen die eendebek is niet heel fijn ,maar ook weer niet zo erg.Tenminste dat vind ik dan.
    Ik moest een kwartiertje blijven liggen, had mijn moeder bij me want vriendlief kon met geen mogelijkheid mee vanwege werk.
    Kon een kwartier gezellig kletsen met mams haha wel gek hoor dan lig je daar maar.
    Toen ik op stond zag ik wel dat ik wat bloedverlies had, maar dat is nu alweer zowat weg. Heb nu lichte buikkramp ( voelt een beetje als na de HSG toen had ik dat ook) maar dat zal wel weer weg trekken.
    Lekker lui de rest van de dag doorbrengen thuis heerlijk !!
    Nu maar afwachten tot over 17 dagen...

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Jufman nu jij nog....al terug ?

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hihi met je mams kletsen terwijl je bevrucht wordt..

Ik ga voor je duimen!

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    JA dat zeiden wij ook al tegen elkaar..is toch lollig. Is je moeder gewoon bij de bevruchting van je kind..( als het mag lukken dan)
    Voel me helemaal opgetogen, maar moet mezelf nu echt tot de orde roepen. Het is helemaal niet gezegd dat het nu in een keer lukt.

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Hier ook weer terug van Tilburg! Pfffffffff wat een hoop informatie krijg je allemaal zeg.

Als eerste is er meteen bij mij bloed geprikt, omdat ik 4 dagen over tijd ben. Ze heeft net gebeld en ik ben (nog) niet zwanger! Dus geen HCG-hormoon te vinden. Ook is weer bloedgeprikt op SOA's... Uitslag heb ik nog niet.

Ze heeft (alweer) een inwendige echo gemaakt om te kijken of mijn eierstokken in orde waren. Dat was allemaal goed!

Omdat het zaad nogal wisselvallig is, willen ze het daar in het lab nog een keer onderzoeken! (vind ik trouwens echt zielig voor mn vriend, het wordt dan de 5e keer. Maar goed, hij klaagt nog niet...) En als we die uitslag hebben gaan ze pas in verder gesprek met ons over de juiste behandeling. Het kan ook zomaar zijn dat ik toch nog IUI krijg. Of dan wel IVF of ICSI... We mogen zelf bepalen wanneer we dan gaan starten met de behandeling. Dat mag meteen, want er is geen wachttijd. Maar we mogen ook een paar weken of maanden wachten. We hopen eigenlijk op IUI. Want als je aan IVF/ICSI begint, kan je nooit meer een behandeling IUI krijgen en andersom natuurlijk wel! En dat betekent dat het zaad toch wel voldoende is (ook wel belangrijk voor mijn vriend!!).

We werden gemeten en gewogen en we komen beide uit op een BMI van 25. Dat is niet echt overgewicht, want dat is pas bij een BMI van 30! Maar het is wel goed om samen wat af te vallen! En dat terwijl ik 2 jaar geleden 20 kilo ben afgevallen en er ondertussen ongeveer 6 a 7 kilo weer aan zit! Dus gaan we proberen ieders 5 kilo af te vallen.

Verder is er ruim de tijd genomen om ons alles uit te leggen. We voelden ons enorm op ons gemak en ook zeker serieus genomen.

Het is vreselijk om daar in de wachtkamer te zitten (het liep al 25 minuten uit!!), want een hoop radeloze stelletjes zitten daar elkaar maar aan te staren. Dat vond ik echt heel erg om te zien. Maar ja, daarvoor is het een voortplantingskliniek natuurlijk!

Verder laat ik alles maar even zakken...

@ Beschuitje: fijn om te lezen dat alles goed is gegaan! Ik duim voor je meis!

Liefs jufaman

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Beschuitje.. Fijn dat je moeder meeging, bij mij heeft mijn vriend het zaad zelf mogen inspuiten. (Gyn bracht het in en vriendlief mocht het spuitje indrukken haha) Hopelijk brengen scherven geluk.. ik ga zeker voor je duimen !! Volgens mij ben jij niet zo van het testen maar ik heb beide keren na 12 dagen al getest... Ze zeggen 16 dagen ivm je pregnyl maar dat is na 12 dagen zeker je lichaam uit... Succes ;)

Juf.. Ja dat vond ik ook altijd zielig voor mijn vriend, vooral als ze het moeten inleveren en dat potje op de balie neerzetten.. maargoed als ze niet klagen, hoor je ons ook niet klagen ;) Ben benieuwd welk traject ze voor jullie gaan kiezen... Maakt niet zoveel uit, als er maar snel resultaat is !!! Dat jullie liever voor IUI kiezen snap ik, IVF krijg je 3 behandelingen en dan... Helaas, de jackpot winnen... Heel veel succes meid!

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Jufaman, wat een boel informatie zal je gekregen hebben. Je hoofd tolt vast. Laat het even bezinken en dan komen jullie er vast wel uit.
    Wil je wel meteen beginnen of liever niet?

Ukkie ik ben wel van het testen maar mijn vriend wil dat ik precies die dagen wacht. Ik laat me meestal een beetje leiden door zijn verhaal en test dan ergens in het midden. Ik ben wel van plan om nu die 17 dagen af te wachten maar ik heb geen idee of ik het wel ga redden. Misschien stik ik wel van de zenuwen rond dag 12. En bovendien ligt het ook een beetje aan hoeveel verschijnselen er zijn. Ben ook wel bang voor teleurstelling.

17. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Beschuitje.. Ik snap het wel, ik riep altijd ik wacht die 16 dagen wel af en na 12 dagen stikte ik ook van de zenuwen!!
    Een teleurstelling.. aan de ene kant wel, aan de andere kant als je 2 dagen later ongesteld wordt ben je ook teleurgesteld :p

Succes ;)

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ beschuitje: fijn dat de ingreep is meegevallen en bijzonder dat je moeder mee was! hoop dat de scherven geluk brengen!

@ jufaman: wat fijn dat jullie met een goed gevoel zijn weggegaan en dat het zaad nogmaals onderzocht wordt. Goed nieuws dat er geen wachtlijst is voor de verdere behandeling.

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Net even met mijn collega gebeld....baal als een stekker. Er was een andere collega die vond het nodig om even te laten blijken dat ze het wel heel vreemd en raar vond dat ik juist vandaag niet op school was ( we hadden iets belangrijks..) Gelukkig heeft mijn andere collega gezegd dat er misschien dus wel iets veel belangrijkers was....
    Ik baal er echt zo van!! Hoe kunnen mensen nou oordelen zonder dat ze weten wat er speelt. Het is trouwens ook een collega waar ik niets mee heb en ook niet heel aardig vind...beetje jammer allemaal. Wel heel fijn te merken dat er fijne collega's zijn die me geholpen hebben en het voor me op namen.

20. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Hoi,
    Ik hoop zo dat de IUI's deze maand allemaal gaan werken.

Jufaman veel succes, zo te lezen zijn jullie een goede handen. Ik zou ook hopen dat ze eerst nog wat iui willen doen.

Hier gaat alles goed, net een echo gehad met 10 weken en alles was goed.

liefs

Deel Deze Pagina