Meiden die al langer dan 1jaar "bezig" zijn.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nenaten, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Zo lief van je Mamsie!
    Dank je wel! Altijd leuk om even een opkikker te krijgen. :D

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @MamasieM
    Wat een lief bericht!
    @Lizzy
    Wat fijn dat je je zo op je gemak voelde en dat je toch een stap verder bent. Hoe denken jullie over een evt. behandeling(ivf,iui,icsi)?
    @ Steffy
    Welkom meid!
    @Janneke7
    Ten eerste wil ik je nog welkom heette! Zoals je in mijn ‘’handtekening’’ kan zien heb ik 4 miskramen gehad. Volgens mijn gyno heb je meer kans op een volgende zwangerschap omdat je lichaam dan weet van hoe of wat. Mag ik vragen of je gecuretteerd bent, met behulp van cytotec of dat het spontaan is losgekomen?
    @Leenelise
    Balen van je ongesteldheid!
    @Ukkie27
    Ik heb een paar jaar geleden een kijkoperatie gehad. Ik heb er hele lelijke littekens aan over gehouden. Heb er 2 op mijn buik, 1 bij mijn schaamstreek en me navel is helemaal verziekt! De operatie zelf vond ik meevallen. Ik had nergens last van en het voelde alsof ik 15 redbull op had(misschien omdat ik al een week van te voren niet kon slapen omdat ik zo zenuwachtig was en met de narcose in diepe slaap ben geweest.)
    @Beschuitje
    Heb je al je uitslag?

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Zomerrr:
    Poeh daar vraag je me wat. Ik heb het er met lief de afgelopen tijd veel over gehad. We zien het nu als volgt. Als bij ons beiden de basis onderzoeken ok zijn, geven we het nog tot het eind van het jaar. Daarna zullen we misschien kijken naar de volgende stap zoals een hsg. Verder dan dat kijken we op dit moment niet.
    Mochten de uitslagen heel slecht zijn, dan weet ik niet of we direct gaan beginnen met behandelingen. Eerlijk gezegd denk ik van niet. Dat heeft onder andere te maken met mijn studie. Ik ben bang dat ik dan echt onder veel te veel druk kom te staan. We hebben in ieder geval afgesproken dat we alles stap voor stap doen en in goed overleg. Het belangrijkste is dat we ons er allebei goed bij blijven voelen.

@Beschuitje: ik ben idd ook wel benieuwd!

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Lizzy

Ik hoop natuurlijk gewoon dat je geen behandelingen ooit nodig zal hebben.
    Wat ik nog meer hoop is dat je binnekort een knaltest hebt meid:D
    Het is inderdaad belangrijk dat je voor 100% achter elke keuze moet staan of het nou afwachten is of een medisch traject!

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hey dames,

Vanmorgen een heftige ochtend geweest. Moest naar de gyn. voor follikelonderzoek en die was prima in orde; er lagen meerdere eicellen klaar om bevrucht te worden. Daarna een samenlevingstest gehad en daar was geen enkele zaadcel te vinden... Dat kwam wel even hard aan als je daar alleen in een kamertje zit!! Gelukkig waren ze vandaag ook erg lief en meelevend (kreeg namelijk voor ieder onderzoek een andere vrouw!). Volgende cyclus nog een samenlevingstest afnemen om tekijken of dit eenmalig was of niet. De gyn. zei dat mijn baarmoederslijmvlies wel heel erg dik was. Miss wel te dik om voor de zaadcellen doorheen te komen.

Volgende week eerst bloed prikken op progesteron om te kijken of ik een goede eisprong gehad heb! Naar aanleiding daarvan kunnen we verschillende trajecten gaan volgen. Ze hebben IUI al laten vallen, dat dat een goede manier zou kunnen zijn om zwanger te raken!!

Pfffffffffffff, toch wel heftig om dit alles op 1 ochtend te horen. Mijn directeur is van alles op de hoogte, maar tegen mijn collega's heb ik gezegd dat ik een spoedafspraak bij de tandarts heb. Gewoon omdat ik nog niet wil dat iedereen het weet. Bovendien is een collega zwanger en ik wil niet dat zij het gevoel krijgt dat ze, omwille van mij, niet over haar baby mag praten! Ik heb ook geen behoefte aan medelijden van mijn collega's. Ik schiet al zo snel vol, het is net of ik in een emotionele achtbaan zit. Het is de afgelopen 2 weken allemaal zo snel gegaan! Aan de ene kant is dat natuurlijk goed. Maar aan de andere kant komt er wel heel veel op mij af. Net nu ik midden in mijn afstudeerfase zit!

Natuurlijk geef ik de hoop niet op!! Gelukkig kunnen ze tegenwoordig de natuur een handje helpen....

Grtx jufaman

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Oh Jufaman.. wat heb ik met je te doen. Wat zul je je even heel erg alleen gevoeld hebben bij dat bericht. Hoe reageerde je je vriend er op? Ik snap het niet, zijn semen-analyse had een hele hoge score toch? Ik wist niet dat baarmoederslijmvlies ook te dik kon zijn. Is daar eventueel iets aan toe.
    Misschien stel ik nu allemaal vragen waar je zelf ook nog geen antwoord op hebt. Ik vind het enorm rot voor je meid! Hopelijk kunnen jullie het er vanavond even rustig over hebben samen.

Dikke knuffel!!

7. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Thanxxx Lizzy! Het is zeker heftig, maar ik weet nu wel waar ik aan toe ben. Helaas een hele druke week voor de boeg. Vanavond komt mijn schoonmoeder en vriend eten (stond al weken geleden gepland!! Heb de lasagna al klaar, dan hoeft straks alleen nog maar in de oven...) en morgenmiddag en -avond heb ik eindgesprekken van mn leerlingen van groep 8. Dus dan ben ik ook laat thuis! De gyn. vond de score van mijn vriend ook erg hoog en ze heeft extra goed gekeken, maar geen een zaadcel gevonden!!! Dussssssss, wij wachten maar gwn af!

8. Steffy

Steffy Lid

27 apr 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    #348 Steffy, 14 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
    @ Suusjelove ik moet voor een rontgenonderzoek waarbij ze een vloeistof in me baarmoeder en eileiders gaan spuiten om te kijken of er nergens een verstopping zit. Mijn man heeft al 2 keer ze sperma moeten brengen beide keren waren er dus te weinig zaadjes nu moest hij het ter plekke produceren en gaan ze het preciezer onderzoeken.

@Lizzy thanks ik hoop ook dat ik het hier een beetje van me af kan schrijven. Ik merk toch dat veel mensen er moeite mee hebben om me te begrijpen en de goed bedoelde adviezen komen me echt me neus uit!

@zomerrr dank je wel

@Jufaman, pffff wat een verhaal heel veel sterkte.

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Steffy oh ok na een hsg ben je 5/6 maanden vruchtbaarder...!!!
    hopelijk is het zaad nu beter...

@Jufaman pff dat is iddd klote als je zoiets hoort...
    Wel raar dat het zaad bij de test wel goed was... of was dat niet zo...
    Bij ons in ziekenhuis doen ze die test niet eens meer...

10. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Panter, ik weet dat het een lichte ingreep is. En volgens mij doen ze het in het MMC zelfs zonder sneetjes. Maar ik ben al doodsbang voor een naald waardoor het bloedprikken nu al iedere keer een ramp is. Dus ik ben er toch echt bang voor:)

Welkom Janneke, het wachten duurt inderdaad lang. Wij moeten het waarschijnlijk ook weer een half jaar zelf proberen:(

Steffy, welkom. Hopelijk is het voor jullie ook snel raak.

Suusje, ben je nu begonnen met de pil, of is het alweer de volgende stap? Lijkt me erg raar om de pil te moeten slikken terwijl je juist zwanger wil worden.

Lizzy, mijn baarmoeder ligt ook achterovergekanteld. De gyn zei inderdaad ook dat het niets uitmaakt. Wel is het hierdoor iets lastiger om zwanger te worden, maar het kan gewoon:)

Jufaman, wat een vervelende uitslag. Ik heb geen samenlevingstest gehad, blijkbaar hechten de academische ziekenhuizen er geen waarde aan. Ga het toch eens navragen.

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hoe is het man je man Jufaman? Kan hij het een beetje handelen allemaal?

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi meiden! eindelijk tijd om inhoudelijk te reageren. jullie schrijven zoveel dat ik daar echt even voor moet gaan zitten :D

Eki, alcohol maakt niet heel veel uit hoor, als ovutest positief is dan is ie positief. Wat wel kan gebeuren, is als je veel alcohol drinkt je urine te dun word en je daardoor je piek mist.

Janneke, welkom!! wat naar dat het zo lang duurt om opnieuw zwanger te worden. je weet dat het kan en toch lukt het niet. Frustrerend he? Ik was ook in mei 2011 zwanger, helaas ging dat mis. Eind augustus weer zwanger, maar ook dat ging mis. En tot op heden niks meer. Kan me dus goed voorstellen hoe frustrerend het is voor je.

Steffy, jij ook welkom!! het medische traject is dus ook voor jullie begonnen. Hopelijk snel weer opnieuw zwanger meid. Dat wachten is zo onzeker, en soms gewoon pijnlijk. Krijg je een hsg?

Lizzy, wat fijn dat het gesprek met de huisarts zo goed ging! En nu je lief het potje vullen, hopelijk lukt dat. Je weet dat het zaad op lichaamstemperatuur moet blijven en het niet ouder mag zijn dan 1 uur voordat je het inlevert? Oh ja, hij moet eerst ook even zn plasser wassen & handen wassen voordat ie het gaat vullen. ( even wat praktische tips) Hopelijk een goede uitslag meid! Maar jullie hebben de eerste stap wel gezet en daar is moed voor nodig!!

Jufaman, heftig hoor..dat krijg je allemaal even op je bord. Was eerder zaadonderzoek wel goed? of is dat nooit gedaan? Waren er helemaal geen zaadjes, of alleen dode zaadjes?

suusje aan de pil? of heb ik dat verkeerd gelezen? Lijkt me apart om de pil weer te moeten slikken hoor!

Ik zal vast mensen vergeten zijn...maar kan het moeilijk allemaal bijhouden. ( word ik dement? :D)

Hier alles goed trouwens...

liefs

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Eindelijk heb ik ook weer even tijd om op iedereen te reageren. Wat zijn we al met veel meiden zeg, gezellig, maar het wordt wel steeds moeilijker om alles te onthouden. Ik ben continu terug aan het lezen om me niet te verwarren tussen de verhalen.

Hallo steffie van harte welkom hier !
    Heftig hoor dat je al even zwanger geweest bent en dat fijne gevoel al hebt mogen beleven. Dan lijkt het me nog moeilijker :(
    Hier kunnen we elkaar steunen en lekker van ons afschrijven in ieder geval.

Lizzy wat fijn dat de ha lief voor je was.
    Morgen potje inleveren dus. Mijn mannetje gaat ook morgen. Ik hoorde dat er na een dag of twee drie al uitslagen op te vragen zijn bij de huisarts. Ik wilde vandaag bellen voor mijn bloeduitslag maar de praktijk was dicht. Morgen nog maar eens proberen.
    Zomerr ik heb dus nog geen uitslag :(

Mamsie M wat lief dat je ons even een hart onder de riem steekt !!!

Jufaman wat heftig nieuws allemaal vandaag. Goed dat je je directeur op de hoogte hebt gesteld. Dat heb ik inmiddels ook gedaan ( ik ben ook juf ;) sttt niet verder vertellen). Je moet toch straks regelmatig naar het ziekenhuis en je kunt niet elke keer met een smoesje je klas verlaten. voor je vriend / man ook wel heftig denk ik. Bij mannen ligt dat toch wel heel gevoelig.

Ukkie ik zou ook doodsbang zijn voor een kijkoperatie. Ik heb nooit eerder iets van een operatie gehad en zelfs voor bloedprikken ben ik al bang brr...maar dat heb ik vast overleefd. Ik denk er wel eens aan ALS ik zwanger ben ohhh dan zit ik 9 maanden lang in de zenuwen hoe dat kind eruit gaat komen hahaha...

Panter thanks voor de tips voor manlief ;)
    Zal het 'm zeggen voor morgenochtend.

14. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Beschuitje moeten jullie morgen ook het potje brengen..?!

ik ben idd begonnen met de pil... is wel raar idd... ben zo bang dat ik hem vergeet...
    het is namelijk helemaal uit mijn systeem...

15. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Jullie zijn lief allemaal!! :D

@Panter: yep, heb duidelijke instructies gegeven voor wat betreft het potje. Wij wonen op een kwartiertje rijden van het ziekenhuis dus dat moet goed komen. Gewoon maar in zijn broekzak bij zich houden denk ik? We hebben een keertje geoefend met een thuistest dus we weten dat hij het kan haha ;)

@Beschuitje: hè meis wat vervelend, nog geen nieuws!
    Voor jou lief dus ook spannend. Hopelijk krijgen we beiden goed nieuws volgende week. Moet het bij jullie ook echt op afspraak? Wij moesten echt een tijdstip van inleveren afspreken, dus ik verwacht dat ze er ook direct mee aan de slag gaan ;)

@Suusjelove: misschien een reminder op je telefoon instellen?
    Ik kan op mijn app van die reminders instellen zoals the flowers are blooming (eisprong) of aunt flow is coming (ong).
    Hilarisch vind ik dat :D

Criminal Minds is dus ik ben de rest van avond bankaardappel aan het nadoen :D
    Fijn avond meiden!

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    suusje, gewoon naast je tandenborstel zetten die strip. daar kom je meerdere keren per dag, dus dan vergeet je hem vast niet.

lizzy, broekzak kan volgens mij wel. ik had het potje in mn bh gestopt toen ik het wegbracht. Mooie bak was dat...sta ik bij die balie in mn BH te graaien :D Ze zullen wel gedacht hebben hahaha.

17. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Hoi, hoi,

Jufaman; wat erg van de uitslag van de test, veel sterkte!

Lizzy; fijn dat de HA zo aardig was.

Zomerr; Wat erg dat je al 4 miskramen heb gehad.
    Ik heb een curettage gehad. We gingen voor de 2de echo naar de verloskundige, toen we er achter kwamen. Een paar dagen daarna kreeg ik bloed verlies, maar niet veel. Omdat het niet spontaan kwam heb ik met 13 weken een curettage gehad. Ik heb het inderdaad vaker gelezen dat je dan meer kans hebt. Maar jammer genoeg is dat bij ons toch niet zo, de 1ste x was ik naar een paar maanden zwanger en nu zijn we al veel langer bezig.
    De miskraam vond ik verschikkelijk, maar nu ben ik de afgelopen maand veel verdrietig omdat ik niet meer zwanger word. Het lijkt nu allemaal meer pijn te doen, dat ik niet meer zwanger ben, dan de maanden na de miskraam.

Panter; Fijn dat jullie het zo goed begrijpen, dan voel je, je toch iets minder alleen. In mijn omgeving is bijna iedereen heel snel zwanger.

Dec 2010 gestopt met pil
    Juli 2011 mk 11 weken
    25-28-26-25-25-25-26-24-26-27

18. Steffy

Steffy Lid

27 apr 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Panter en Suusjelove het is inderdaad een hsg nog even de folder doorgelezen dan maar hopen dat het ook een beetje helpt m.b.t. de vruchtbaarheid!

19. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Lizzy haha wat een leuke app..!!!

@Ponter ik stond ook zo aan de bali... Het was toen -13 dus daar leek het wel wel flink warm...

@Janneke pff dat is ook niet niks he... Dikke knuffel...
    In mijn omgeving ook hoor...

@Zomer loop jij ook in ziekenhuis voor die miskramen..?!

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ja suussjelove mijn lief gaat morgen ook een potje inleveren.Wij moeten het tussen 7 en 9 brengen vers van de pers haha maarre dat mag hij zelf doen hoor. Ik ga werken en dan hoor ik wel hoe het ging, hij brengt het zelf. Even vragen hoe dat zit net de uitslag ben heel benieuwd... Ook wel gespannen eigenlijk

Deel Deze Pagina