Meestal tussen 1 en 2 weken in... Vind ik erg raar omdat het allemaal zo snel gecontroleerd moet worden etc... Het is ook spannend allemaal.. Maar als hij de instructie goed op volgt komt het wel goed... Hoop ik voor jullie...
@Panter & Suusjelove: whahaha ik zie jullie staan! @Janneke; dat is inderdaad niet niks zeg. Ik herken wel over wat je zegt dat iedereen om je heen zomaar zwanger raakt. Zelfs de mensen die eens zeker weten of ze (nog) wel een kindje willen. En dan bijvoorbeeld die muts van een Barbie!! Kan haar naam nog niet schrijven en weet niet het verschil tussen lengte en gewicht maar hup, wel in 1x zwanger...zucht. @Steffy: ik heb echt meerdere verhalen gehoord van mensen bij wie dat heel erg heeft geholpen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is meis! Ik kreeg van de huisarts de indruk dat het een paar dagen duurt tot de uitslag. Ik ga voor het gemak maar uit van een week. Lijkt me doodeng om te bellen maar goed..
Oghhhh haha ik snapte niet waar het over ging. Oh dat duurt nog lang!! Jeetje ik dacht twee dagen. Nou morgen maar even vragen dan..
Lizzy bij ons duurde het 3 dagen voordat de uitslag er was. Maar je man moet wel zelf bellen, ze vertellen het dus jou niet. Mij wilden ze het niet vertellen, hij moest zelf aan de telefoon komen. toen hoorden we alleen dat het niet goed was, en moesten bij de HA komen voor de man met de hamer die toen kwam.
jeetje zeg weer 3 blz volgekletst wat is het toch gezellig hier @mamsiem: wat lief! geeft wel goede hoop, na 23 rondes alsnog zwanger soms ga je toch twijfelen of het uberhaubt ooit nog eens gaat gebeuren steffy: welkom! we kennen denk ik allemaal wel die goedbedoelde adviezen en opmerkingen waar je dan de hele dag mee in je maag kan zitten, gelukkig weten we hier wel beter! Wat spannend die hsg, heb even opgezocht wat het precies is, had er nog niet eerder van gehoord. hopelijk klopt het idd dat je daarna een aantal maanden vruchtbaarder bent en is het dan snel raak!! @lizzy: goeie vent heb je, zonder klagen doen wat er moet gebeuren gelukkig heb ik er ook zo'n 1, maar het is idd wel goed om daar zo nu en dan even extra bij stil te staan! hopelijk vliegt de week (of hoelang je ook moet wachten) voorbij en heb je snel een positieve uitslag van t onderzoek! @juf: jeetje meis, wat een tegenvaller, tis ook wel een hoop bij elkaar als je het al druk hebt met alle dagelijkse dingen! maar het is precies zoals je zegt: er kan tegenwoordig zo veel gedaan worden om een handje te helpen!! en misschien is het (als het straks wat gezakt is) toch ook fijn dat je weet wat het probleem is en je verdere stappen kan gaan ondernemen op het moment dat je daaraan toe bent. knuffel!! @uk: jouw opmerking is precies wat ik dacht! (Ik heb geen samenlevingstest gehad, blijkbaar hechten de academische ziekenhuizen er geen waarde aan. Ga het toch eens navragen) zit ik nu al te denken, zul je zien dat ze dat nog niet gedaan hebben en daar juist de klink in de kabel zit!! damn, brengt me meteen aan het twijfelen... @panter: tis idd een hoop bijhouden he! ben ook elke keer bang dat ik iemand vergeet, is een hele klus om terug te lezen @beschuitje: he wat balen dat ze dicht waren, zit je op je uitslag te wachten moet je nog een dagje geduld hebben! nouja, het is zo weer morgen, ik ben benieuwd zeg!! hier druk aan de klus, last toevallig laatst dat wij doen aan 'smeppen' (je serieus, ik heb het niet verzonnen) zonder dat we het wisten voor degenen die het leuk vinden om te weten wat het is: SMEP (Sperm Meets Egg Programm) * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent) alleen die stap van sla na de 3e dag 1 dag over vind ik een beetje nuteloos, wat denken jullie? vond het ff grappig om te melden, zie mezelf niet echt tegen vriendlief vertellen hee schat we doen aan smeppen, wist je dat? en dan lijkt mij wel een leuke vraag van de dag: hebben jullie ook een soort 'schema' of planning wat je aanhoudt rond je eisprong (jeetje wat klinkt dit theoretisch zeg ) verder nog ff een dingetje: vind het bijna lullig om dit te opperen, aangezien ik er groot voorstander van ben om iedereen hier te verwelkomen en mee te laten kletsen, maar merk ook dat het best lastig is om alle verhalen goed te kunnen volgen en op te reageren, zeker omdat we (jeej, vind ik zo leuk!!) zo actief zijn, maaarrr.... is het niet een idee om na een bepaald aantal meiden een soort 'ledenstop' in te lassen? niet om mensen buiten te sluiten, maar puur omdat het anders (volgens mij) niet meer bij te houden is.... anyways, ik ga weer aan de klus vandaag weer positieve ovutest, niet zo'n knaller als gisteren, maar toch, dus nog een paar dagen volhouden
We gaan het wel zien. Weten jullie misschien of het feit dat lief ziek is geweest vorige week nog invloed kan hebben op de kwaliteit?
als ie geen koorts heeft gehad niet echt heel erg, maar koorts is funest voor het zaad. heb ik iig begrepen...
volgens mij heeft zaad rond de 48 uur nodig om te 'rijpen'... als hij meer dan 48 uur nadat hij ziek is geweest nog een zaadlozing heeft gehad (sorry zeg het maar gewoon even heel plastisch ) zou dat dus betekenen dat hij alleen maar 'nieuwe' zaadjes overhoudt die pas gerijpt zijn na zijn koorts, dus ook niet aangetast zijn.... ik weet niet of mn verhaal helemaal duidelijk is en ik ben ook geen dokter hoor , maar t klinkt best logisch toch?
Wat panter zegt klopt idd... Maar aangezien zaad er 2 tot 3 maanden over doet om aangemaakt te worden weet ik niet of dat invloed heeft op het zaad dat aangemaakt wordt of op het zaad van nu...
Thanks meiden voor de info! Hij heeft zeker weten koorts gehad. Ik heb dit document gevonden en daar wordt koorts inderdaad vermeld. Ik zal hem op het hart drukken dat te vermelden. https://www.nvkc.nl/kwaliteitsborging/documents/richtlijn_semenanalyse_defversieEdB.pdf
jee zo leer je nog eens wat! maar sowieso altijd verstandig om het er ff bij te zeggen toch? en was criminal minds leuk? ik kijk ook altijd, maar dan via de laptop, kan ik de laatste aflevering die in amerika is uitgezonden meteen kijken
@Eki: hij was weer heerlijk!! Ik heb echt zo'n vast schema met programma's die ik bekijk elke dag van de week. Als ik het zo lees klinkt het echt bijzonder triest, maar ik word er toch gelukkig van
haha ja dat ken ik!! vraagt wel eens iemand welke series kijk je dan, schaam ik me bijna dat het er zoveel zijn maar aan de andere kant, kijk zelden tv, dan mag het he
Wat kijken jullie dan allemaal... Kijk nu alleen nog maar Grey's anatomy...Wel van uit Amerika maar geen tijd meer om te kijken..