Indalo, wat vervelend dat het onderzoek niet goed was. Wat was de reden dat jij een HSG kreeg, mijn gyn had het dinsdag over een kijkoperatie als ik over een half jaar nog niet zwanger ben. Ga over 2 weken toch maar eens vragen waarom dat is. Verder weet ik het allemaal niet meer, jullie mogen wel wat meer rekening houden met mensen die gewoon moeten werken
Hoi meiden, Indalo, wat een naar nieuws meid! bah! Lizzy..neeee toch?! Potjandorie! Even lijstje aanpassen, want mijn nod is anders...dit was een oud lijstje volgens mij.. ♥ Ons NOD-lijstje ♥ 16 maart - Lizzy14 - 16e ronde - 1e kindje - 14 maart naar de ha 17 maart - mamazeyad- 18e ronde - 2e kindje 21 maart - Nenaten - 16e ronde - 1e kindje 25 maart - Zomerrr- 1e kindje - 4 mk 26 maart- Panter - 53e ronde/12de ronde met donor- 1e kindje 28 maart - jufaman81 - 15e ronde - 1e kindje - 14 maart 2e x gyn 28 maart - Miss C - 24e ronde - 1e kindje - 26 maart Gyn. 28 maart - eki - 16e ronde - 1e kindje 1 april - Beschuitje - 15e ronde - 1e kindje - 3 april naar de gyn 5 april - Indalo - 21e ronde - 1e kindje 6 april - LeenElise - 11e ronde - 1e kindje 12 april - Ukkie27 - 13e ronde - 1e kindje - 27 maart uitslag bloedonderzoek
ukkie, die operatie doen ze over het algemeen als ze endometriose verwachten. ook spoelen ze dan de eileiders door, net zoals bij een hsg.
Thanx Panter. Bij het inwendig onderzoek hebben ze inderdaad endometrioseplekjes gevonden, maar ik had het echt maar een klein beetje. Misschien dat ze daarom dan toch voor een kijkoperatie kiezen. Maar ik vraag het gewoon even na, heb nog wel meer dingen die ik wil weten
@indalo pff balen meid... Goed dat je je zo goed hebt gehouden onder onderzoek... Kunnen ze daar wat aan doen..?! @Lizzy oh f*ckzooi... De eerste dagen fijn echt baaldagen he... dikke knuffel...
Hou meiden even snel via mijn telefoon.. Mijn lief krijg waarschijnlijk vandaag al direct uitslag van zijn onderzoek is het niet binnen dan maandag! Ik kom vanmiddag bijkletsen na mijn werk.
Hai Meiden, Sorry was een aantal dagen niet op t forum geweest..wilde n keer me hoofd ergens anders bij houden want ik mis hier in Oostenrijk toch best wel veel vriendinnen (heb nog weinig op kunnen bouwen helaas) Was gelukkig met n meisje die hier een seizoen werk een dagje wezen shoppen en daarna nog naar de bar MIS dat echt!! Maar vandaag moest ik naar de Frauenarzt om een nieuw recept te halen voor me 2e antibiotica keur en toen moest ik even wachten van de assistent en daarna riep me frauenarzt mij naar binnen?!? Ze vertelde me dat de Chlamydia idd in me longen zit en ook nog beneden en dat ik ruim een week moest wachten met de volgende keur omdat hij best zwaar is en ook voor je darmen niet al te best is en aangezien ik Crohn heb is het verstandiger om een week te wachten/pauze te houden. Daarna moet ik weer bloed prikken om te kijken of het nu dan echt uiteindelijk weg is uit mijn lichaam! Ook vertelde ze me even dat ik erg weinig hormonen heb (FIJN). Ze had het zelf al over kunstmatige inseminatie omdat ik al zo lang met chlamydia loop en waarschijnlijk mijn eierleiders verkleeft zijn en dat alles bij elkaar we wel jaren kunnen wachten tot ik zwanger raak.. Eind april na al me antibiotica keuren en bloed onderzoek, gaan we verder met onderzoek in me eileiders en dan waarschijnlijk over in een van de mogelijkheden met kunstmatige inseminatie... dan ff kijken welke aangezien de zaadjes van me vriend tip top zijn
Beschuitje, weet je al wat meer? Nenaten, je krijgt er wel steeds meer slecht nieuws bij Ik vind het toch erg raar dat er hier in NL zo laks mee wordt omgegaan. Als ze het hier meteen goed behandeld hadden was je waarschijnlijk veel ellende bespaard gebleven en dat zal voor veel andere vrouwen hier gelden. Ik heb ook nog nooit gehoord dat het in de longen kan zitten, controleren ze daar in NL wel op? Volgens mij hebben er hier wel meiden verstand van zaadjes. Mijn vriend had 20miljoen zaadjes per ml en de beweeglijkheid was 61%. En dat was goed. Nu lees ik echter overal dat 20miljoen het minimum is. Wat vinden jullie van deze uitslag?
ukkie, in een kwakje zit gemiddeld 3-5 ml. uitgaande van 3 ml x 20 miljoen= 60 miljoen zaadcellen in zijn kwakje. waarvan 61% beweegelijk, is echt een prima uitslag hoor!!
nenaten, wat een pech zeg. KI/IUI heeft geen zin als je eileiders verkleefd zijn..denk dat je dan toch op ivf uitkomt
Uitslag van lief is goedddddd voor zover de doktersassistent kon zien!! Jeeeejj! De dokter kijkt het nog even na en dan sturen ze de uitslag naar ons op. Nu heb ik wel meteen stress dat het nu wel eens aan mij kan liggen ,maar goed afwachten maar. In ieder geval deel 1 is geslaagd. Hebben niet gehoord hoeveel procent zwemt of zo...?! Jullie hadden dat wel hè. Ik krijg mijn uitslag pas woensdag of zo dus zal nog even geduld moeten hebben. Vandaag kom ik niet echt meer kletsen denk ik. Wegens bezuinigingen zijn er vandaag geen leuke mededelingen gekomen op het werk die mij ook aan gaan dus ik zit er even behoorlijk doorheen..
ha meiden, ga proberen ff kort te reageren, volgens mij worden mn lange reacties niet echt gelezen @indalo: klote meid, duimen voor rechts deze maand! gaan ze wel wel gewoon door met de iui's of moet er dan een ander plan van aanpak komen? @lizzy: in 1 woord: KUT en ik vind je absoluut geen aansteller! @nenaten: het blijft maar vervelend nieuws regenen, wat vervelend dat je nu nog zoveel geduld moet hebben om te kijken hoe nu verder, hoop dat het voor je gevoel snel gaat! @uk: eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet zo goed meer wat de uitslag bij mn vriend was volgens mij ook iets in de 20 miljoen en dat was prima... @beschuitje: spannend, nog even afwachten dus! kan me voorstellen dat je er even de pest in hebt na zo'n vergadering, ken ze maar al te goed :x werk zelf op het vso en daar gaan rake klappen vallen, waarschijnlijk ook wat betreft mijn baan kan je dan echt ff een rothumeur van krijgen he. hier dinsdag+woensdag positieve ovutest, dus ei zal wel woensdag of gisteren gekomen zijn. 28ste was dus precies goed gegokt nu weer afwachten... that's the hardest part
@Beschuitje: fijn dat de uitslag goed was!! Dat is weer een zorg minder. Nu nog een paar dagen in spanning voor jouw uitslag. Hopelijk valt ook dat allemaal mee. Wel onwijs ruk van het nieuws op je werk!! Weer een stressfactor waar je niet op zit te wachten. Is het te overzien of is het echt helemaal naadje? @Nenaten: Jij krijgt het ook lekker op je bordje he? Het enige positieve dat ik kan bedenken is dat jouw Frauenartz in ieder geval goed met je meedenkt en denkt in wat er wel mogelijk is. Eerst alles maar even laten bezinken en goed doorspreken met je vriend denk ik. Neem je tijd maar lekker hoor meis. @Ukkie: ik heb er geen verstand van maar als 20 miljoen een goede uitslag is dan zou ik nu een klein vreugde dansje doen. @Eki: ik lees jouw uitgebreide reacties altijd met plezier hoor haha. Maar met zo'n grote groep wordt het steeds moeilijker om ook uitgebreid te reageren. Jij hebt heerlijke dagen achter de rug neem ik aan? En nu dan inderdaad the hardest part. Ik vind 14 dagen ook zwaar overdreven om te moeten wachten. Met name die laatste week kruipt voorbij. @Panter; meiske, ik blijf het vragen maar hoe voel je je? Heb je er nog steeds hetzelfde gevoel bij? Ik ben keihard aan het duimen voor je hoor! Gisteren wat gekleurde afscheiding en vandaag weer een beetje. Dan zal het morgen wel doorzetten. Inmiddels heb ik er ook wel weer vrede mee, dan is het maar zo. Toen lief zo ziek was vorige week heb ik hem naar de ha gestuurd om bloed te laten prikken. Hij kreeg vanuit het niets een enorme bloeduitstorting en ik was er niet gerust op. Nu belde hij vandaag de ha en die vertelde dat hij volgende maand nog een keertje moet komen bloedprikken. Ze wilden de uitslag vergelijken. Hmmm, ook daar ben ik niet helemaal gerust op. Zeker omdat hij vorige week bij de AIOS was, nu had de ha de uitslag bekeken en die vraagt nu om een tweede keer. Dat betekent vrijdag uitslag zwemmers, twee weken daarna uitstrijkje, en weer een week later bloedprikken. Je kan er maar mee bezig zijn Meiden ik hoop dat jullie ondanks alles toch een heerlijk weekend zullen hebben! Liefs
nou als je het hebt over wachten heb ik het nog goed als ik naar jouw 'lijstje' kijk! ben in ieder geval blij voor je dat je er weer vrede mee kan hebben, soms is dat ook gewoon het enige wat je kan doen... knuffel!
Ik kan het ook niet goed bijhouden hoor als ik weer werk ( heb nu week vakantie) dus zal dan ook vast eens over iemand heen lezen. neem me niet kwalijk dan! Eki, je ei springt veelal de dag na de positieve ovutest. Heel soms eens de dag daarna maar dat is meer uitzondering dan regel. Nu de wachtweken weer in, dat zijn idd altijd de moeilijkste weken! Lizzy, heb je altijd van die afscheiding voor je menstruatie? of is het stiekem toch wat anders? wat een dokters- en ziekenhuis bezoeken hebben jullie in het verschiet. Hopelijk niks ergs met je man!! lief dat je vraagt hoe het hier gaat. Het gaat hier prima. heb er nog steeds geen vertrouwen in hoor. Maar goed we wachten maar weer af, mislukt deze poging dan kunnen we pas de cyclus in mei weer verder. Nog maar meer wachten, kan er altijd nog wel bij... liefs
@ Ukkie27: mijn vriend had 72 miljoen zaadjes per ml en dat was heel veel zei de gyn. Daarvan was 50% beweeglijk en dat was goed!! Onze gyn. vertelde ons dat het minimum aantal zaadjes per ml 35 miljoen moet zijn om het 'goed' te kunnen noemen, alles daaronder noemde zij verminderd vruchtbaar! Daar moest wel minimaal 25% beweeglijk van zijn! Maarja, ik lees ook overal verschillende aantallen hoor meid! Wat zei de gyn. eigenlijk over deze cijfers?? Als zij zegt dat dat goed is, dan zou ik daar maar gewoon vanuit gaan! En onthoud dat een zaadonderzoek ook maar een momentopname is.
Eki en lizzy het valt hier niet mee...ik moet verplicht verkassen naar een andere school als niemand zich aanbiedt vrijwillig te gaan. Niet omdat ik niet functioneer ( juist niet)maar vanwege geldproblemen. Mijn directeur wil mij niet kwijt maar moet van bovenaf doen wat wordt opgedragen...Ik ben stuk kan dit er niet bij hebben. Ik zit nu dus in onzekerheid ...