@jufaman: snap precies wat je zegt, dat het je leven niet moet gaan beheersen, fijn dat zo'n studie je dan ook een beetje afleidt. leuk, master sen! zou die studie graag ook nog eens gaan doen, misschien over een paar jaar! ik geef zelf in het vso cluster 4(zmok) les aan een brugklas, dus ik snap helemaal wat je bedoelt met (beginnende) pubers @mamazeyad: wat bizar dat je zwanger werd terwijl aan de pil! je hoort het toch inderdaad wel eens, net die ene 0,0zoveel %... @beschuitje: fijn dat die afspraak er weer opzit! en nu maar afwachten... en ik zou testen is ik in jouw schoenen stond, ben niet zo van het snel testen maar 3 dagen is al best lang @suus: wat goed dat je veel mensen om je heen hebt om mee te praten. ik herken precies wat je zegt, als mensen om je heen eenmaal zwanger worden wordt het toch lastiger om mee te praten. ben zelf herzelfde, bij ons weet ook vriwel iedereen dat we al een tijd bezig zijn, maakt het wel makkelijker. ben zelf ook niet zon moeilijke prater, merk dat ik het fijn vind om over te praten en schaam me er ook absoluut niet voor. mensen zich er ook wel van bewust zijn dat het echt niet altijd vanzelf gaat... hier vandaag redelijk wat oud bloed. komt niet echt heel erg op gang, vast morgen wel. vanaf wanneer tellen jullie eigenlijk je cyclus dan, als je eerst een dag alleen oud bloed hebt en de volgende dag pas echt ongesteld? wat is dan dag 1 van de nieuwe cyclus? niet dat het nou echt wat uitmaakt, maar toch
Goedemorgen ! Ik ben de eerste. Heb vakantie maar elke dag toch om 6 uur wakker biologische klok.. veel te vroeg natuurlijk dus nog maar lekker even met de telefoon in bed wat bijlezen. Eki je mag trouwens pas gaan tellen als je helder rood bloed ziet hoor, dat is dag 1. Dus dan klopt je banner nog niet. Hier wakker geworden met, zo leek het, beginnende ongesteldheidskrampen. Net naar toilet geweest maar nog niets te zien. Ik had zondag al negatief getest dus ik geloof er deze maand niet meer in. Ik wacht nog even met teste , het wordt me veel te duur....
@SuusjeLove: Ja erg he soms sta je er niet bij stil hoe snel de tijd gaat, maar als je dat wel doet vind je dan ook niet dat t allemaal veel te snel gaat! En ouder wordt je wel in de tussentijd @Eki: Ik tel vanaf de dag dat er al een beetje komt, ik ben dan zelf ook niet echt zwaar ongesteld. Ik hoef bijvoorbeeld geen tampons of maandverband te gebruiken, een inlegkruisje is voor mij al voldoende! @beschuitje: Mijn bloed wordt eigenlijk nooit helder rood beschuitje.. Dus tsja vanaf wanneer zou ik anders moeten tellen, 1 a 2 dagen later?! Wel raar dat je nu al aantal dagen over tijd bent, ben je dat vaker? Jaa die testen zijn helaas ook niet gratis he hihi
@Jufaman: Leuk! Nog iemand die werkt en studeert! Ik werk fulltime en studeer voltijd rechten. Ben nu aan het einde van mijn bachelor en hoop in het najaar mijn bachelorscriptie in te leveren en aan mijn master te beginnen. Je zou zeggen dat het voldoende afleiding biedt maar ik breng regelmatig hele weekenden op het forum door terwijl ik met mijn neus in de boeken hoor te zitten. Heeft jouw omgeving begrip voor het feit dat je studeert en houden ze er rekening mee? @Beschuitje: wat fijn dat je zo goed geholpen bent. Ik vind 5 weken niet zo lang hoor. En misschien is het ook niet zo vervelend, nog een laatste ronde zonder de gyn? Wie weet wat er allemaal op je af komt. Maar voor nu ga ik heel erg hopen dat je die afspraak gewoon kunt afzeggen!!! Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt. Ik ben het even kwijt maar wist jij wel precies wanneer je eisprong was geweest? @Mamazeyad: dat is vast heel frustrerend, het "in het verleden behaalde successen bieden geen garanties voor de toekomst" gevoel. Zou het dan toch echt zo zijn dat je psyche je lichamelijke gesteldheid beinvloedt? @Suusjelove: ik snap dat je het heel lastig vindt. Het wordt nu zo anders allemaal dan het idee waar je mee begon. Ik had altijd het idee dat ons kindje tijdens een nacht vol passie op een bontkleed voor de open haard zou worden verwekt. What was I thinking... Ik heb het heel erg moeilijk gehad. Mijn forumvriendinnetjes allemaal zwanger, mijn nichtjes, een vriendin wiens man geen tweede wilde. Ik vond alles even afschuwelijk. Maar de laatste tijd is er iets veranderd tussen mij en mijn lief. We hebben vorig jaar gewoon een rot jaar gehad op elk vlak en elkaar weer opnieuw gevonden. Ik twijfel ook steeds of het niet beter is om te wachten tot ik al mijn tentamens heb gehad, dus tot volgend jaar zomer. Ik vind het werken en studeren nu soms al zwaar, laat staan als ik zwanger ben. Dan is het misschien prettiger om alleen je scriptie nog te hoeven doen waarbij je je eigen tempo kan bepalen. En als ik dan ongesteld wordt baal ik weer enorm en ben ik depri. Daarom hoop ik dat als de eerste testen goed zijn, dit genoeg rust geeft om het nog een jaartje aan te kijken. Heel veel succes vandaag bij de intake! Ik hoop dat jullie aardige mensen treffen die jullie geruststellen en goed informeren. @Eki: het is inderdaad belangrijk om het leven leuk te houden en te genieten!! Er zijn zoveel mooie en bijzondere dingen die het leven fantastisch maken. Ik heb vaak 3 tot 5 dagen wat gekleurde afscheiding voor mijn menstruatie. Dat houdt vervolgens op en dan breekt het op een gegeven moment alsnog door. Die dag tel ik als dag 1. Ik heb zat vrouwen gehoord die met kramp en wat afscheiding toch zwanger bleken dus ik houd nog hoop voor je ok?! @Nenaten: het is inderdaad bizar zo snel als de tijd gaat. Jij hebt echt mazzel dat alles in Oostenrijk zo snel gaat. Hoe lang woon je daar nu en kan je een beetje wennen? Het is altijd mijn droom geweest om naar het buitenland te verhuizen maar als puntje bij paaltje komt zie ik het mezelf niet doen..
ik moet wel zeggen dat ik het verleden niet zo zorgvuldig was met de pil. ik vergat hem vaak en dingen als antibiotica en diarree hield ik geen rekening mee ( ben ik op het moment heel blij mee want ik heb een geweldige zoon) ik denk zelf dat de oorzaak dat ik nog niet zwanger ben de prikpil is en het feit dat ik nu zo'n tien kilo zwaarder ben @beschuitje: wat spannend dat je al zo lang overtijd bent. ik hoop echt dat je zwanger bent! @jufaman en lizzy14: wat leuk dat jullie ook studeren. gaan jullie ook echt naar school? ik studeer thuis dat is makkelijker te combineren met me gezin en werk. ik heb ook express gekozen voor een niet hele moeilijke studie
@beschuitje: fijn in je vakantie toch nog om 6 uur wakker! heb ik gelukkig geen last van spannend of je ongi vandaag gaat komen dan, hopen van niet!! @lizzy: zooo frustrerend he, al die mensen om je heen die zwanger worden... maakt het zo moeilijk als het dan bij jou niet raak is, vind het ook altijd lastig enthousiast te zijn, ookal gun ik het anderen echt wel! @mamazeyad: haha ja als je de pil vaak vergeet werkt het natuurlijk ook niet altijd (of in dit geval juist wel) waarom heb je het idee dat je nog niet zwanger bent omdat je de prikpil gebruikte? zou dat nog zo lang door kunnen werken? @all: hier toch gewoon ongesteld geworden, zoals verwacht... toch maar weer vol goede hoop naar een nieuwe ronde, hoe moeilijk het ook is die hoop te houden...
@eki. ik heb me laatste prikpil gehad op 10 juni 2010. ik denk niet dat hij nog zo lang werkt, maar ik denk dat ik door de prikpil verminderd vruchtbaar ben. ik lees op het moment veel verhalen van vrouwen die er jaren overdoen of zelfs kinderloos blijven door de prikpil. of het echt door de prikpil komt kan je natuurlijk niet bewijzen maar ik denk het wel. en ik ben zo bang dat ik misschien nooit meer zwanger raak ik wil zo graag een groot gezin. ik vind het op dit moment ook moeilijk om optimistisch te blijven. vorige maand was ik 3 dagen overtijd en toen kwam opeens me ongi. ik was echt super verdrietig. maar ja ik moet niet klagen
Ha meiden, Er is weer lekker veel bijgekletst! Gezellig clubje hoor... Wat mijn studie betreft. Ik moet elke dinsdagavond naar school in een grote plaats hier dichtbij. Dat is dan van 18.00 tot 21.30 uur. De rest is zelfstudie. Ik eet dan op school uit de magnetron, want iets warms vind ik wel lekker. De opleiding duurt 2 jaar en in juni hoop ik af te studeren. Vanavond viel de bijeenkomst gelukkig uit. Dat schijnt wel vaker te gebeuren aan het eind van deze opleiding. Of andere mensen rekening houden met mijn studie?? Mijn vriend, familie en vrienden gelukkig wel. Collega's wat minder. Die klagen al heel snel dat ze het zo druk hebben!! In het begin ging ik dan in de aanval dat ik er ook nog een studie naast doe, maar dan kreeg ik de reactie dat ik daar toch zelf voor gekozen had!?! Dus tegenwoordig ga ik die discussie met mijn collega's niet aan. Mijn directeur in daarentegen wel heel begripvol! Ben wel blij dat ik nu thuis ben. Want mijn schatje heeft vanmorgen zijn zaad in het ziekenhuis afgeleverd, dus dat is wel spannend. Ook begon hij vandaag mee te lopen met zijn nieuwe baan. Officieel pas as donderdag op 1 maart, maar hij heeft zijn vrije dagen opegemaakt en loopt 2 daagjes mee. Fijn om samen even deze enerverende dag door te nemen. Vandaag mijn NOD maar nog niets te bekennen. Terwijl ik al ruim 1 jaar lang een cyclus heb van precies 16 dagen!! We wachten maar even af.... kan toch niet meer doen. Ik ga iig nog niet testen! Grts jufaman
Haj meiden, Jeetje wat is er veel gekletst heb zo'n 4 pagina's terug moeten lezen, gezellig!! Welkom nieuwe meiden.. Ik zie (helaas) ook al wat bekende namen in dit topic (hai Suus ). Ik heb alles vluchtig doorgelezen, reageer via mijn telefoon dus kan nu lastig op iedereen reageren. Ik heb gelukkig mijn ei weer gevonden, inmiddels 3dpo. Zelf voel ik mijn eisprong meestal goed, kan er soms niet eens fijn door zitten haha.. Nu maar weer met al mijn geduld op het wachtbankje Fijne avond meiden!
@Lizzy: Weet je als je een droom heb moet je die naleven (als t kan natuurlijk) Je leeft maar 1x Wat had je tegen om naar t buitenland te gaan? Ik ken veel mensen die t willen, maar niet durfen. Ik heb me huis te koop gezet en ben weggegaan Tis natuurlijk wel wat lastig om een heel nieuw leven op te bouwen, maar ben samen met me vriend gegaan. We wonen nu ongeveer 16maanden in AT en het bevalt ons prima! @Eki: Balen weer @Jufaman: Aan de ene kant toch wel fijn voor je dan dat je bijeenkomst uitviel kan je idd even met je vriend samen zijn en bijkletsen. Miss voor jou toch een kansje
Nog steeds geen NOD, zou er toch een wonder gebeuren?? Normaal heb ik een cyclus van 26 dagen en een enkele keer van 27 dagen. Morgen al 28 dagen, het is zo spannend!! Vandaag vragenlijst binnengekregen van de gynaecoloog.... Ik vul ze toch maar in!
Hoi meiden ik kom straks even wat uitgebreider kletsen, maar wilde even meedelen dat ik vandaag ongesteld ben geworden
Thanks Suusje love, maar ik was er al op voorbereid dat het dit keer weer niet gelukt zou zijn. Ik had niet gerekend op zo'n lange cyclus dus wij zijn niet lang genoeg door gegaan met klussen helaas. Nou nog vier weekjes en dan mogen we naar de gyn laat het dan nu maar gebeuren.Ik merk wel dat ik er al heel erg mee bezig ben, ik droom er 's nachts van dat we die afspraak hebben enzo. Ben gewoon echt bang voor alles wat komen gaat. Maar moet het toch maar proberen als positief te zien, er gaat wat gebeuren en wie weet met snel resultaat Jij nog steeds niet ongesteld? Hoe lang geleden was je laatste menstruatie dan? Jufaman hoe is het met jou? Jij nog steeds hoop? Ik duim voor je mee hoor ! Nenaten ik had een redelijk betrouwbare cyclus, maar de laatste maanden wordt het steeds langer. Zie mijn banner. Vandaar dat ik nu dus helemaal niet goed geklust heb. Ik ben soms bang dat ik het gewoon helemaal verkeerd bereken en dat ik er zelf naast zit haha, maar ja ik maak ook altijd wel een banner. Ga zo maar weer eens ovu testen bestellen, wie weet komt ik er deze maand wat dichter in de buurt. Eki ben blij dat ik niet meer getest heb, dat scheelt mij weer een tientje en ik voelde het ook wel hoor, geen zwangerschapgevoelens. Hoe is het met jou? Echt knap dat je een master opleiding volgt naast je werk. Respect.
ik zit nu op dag 25 en moet mijn ei nog krijgen... denk volgende week ergens... temperatuur jij niet..?!
Ik ben begonnen halverwege afgelopen maand. Stomme vraag temp jij tussen de bips of echt erin ( schaam schaam..) Ik heb maar het idee dat ik het niet goed doe, ik heb elke dag andere waardes. Moet natuurlijk nu echt beginnen met een hele maand voordat je er iets van kunt zeggen, maar ik snap er echt geen bal van. Ik schommel de hele tijd tussen de 36,21 ( laagste) en 36, 66( hoogste meting) Ik zat nu te spieken op het topic over tempen maar ik snap het echt niet..zucht...eigenlijk wil ik het ook niet, dan ben je er nog meer mee bezig...
@Eki: zo ontzettend klote voor je meis! Ik baal met je mee en hoop dat jullie wat leuks zijn gaan doen. Dat doen wij de laatste tijd steeds, hapje eten, naar de bios of op de bank met een glaasje port of bubbels. Gewoon omdat het kan @Nenaten: wij gaan nu niet naar het buitenland omdat ik nog studeer en mijn moeder Alzheimer heeft. Ik woon al op afstand en wil nu zo veel mogelijk in de buurt zijn. Toch zien wij onszelf ooit nog wel vertrekken. Voor jou nu nog maar een nachtje slapen! Vind je het spannend? @jufaman: whooe ook al zo spannend! Geen testdrang? Goed dat je de formulieren toch maar invult, het kan maar geregeld zijn. Toch hoop ik echt dat je na het weekend de afspraak kunt gaan afzeggen. @beschuitje: hè verdorie meis! Ik had zo anders gehoopt. Je kunt het altijd eens proberen met ovulatietesten. Dan voel je je misschien niet zo onzeker over de klusdagen. @suusjelove: tja jij wacht nu natuurlijk op je ong zodat je met de pil kunt starten. Dat voelt heel tegenstrijdig denk ik. Maar het is weer een stap verder en dichterbij het in vervulling gaan van jullie wens. Dikke knuffel voor jou!