@Merassi.. Welkom meid, hopelijk brengt het snel een positieve test voor je op !! Ik merk ook wel dat ik steun heb aan mijn man, maar sommige dingen bespreek ik gewoon liever hier @Beschuit.. Hoop dat het meevalt meid, ben benieuwd naar je verhaal woensdag! Wie weet mag ik dag ook nog eens doen.. Ik mag dinsdag weer..
@marassi: welkom!! gezellig dat je mee komt kletsen @beschuit: wat fijn dat de echo goed was! weer een stapje gehad! @uk: wat balen dat het tegenviel zeg, maar als de gyn zegt dat het niet iets is om je zorgen om te maken zal het wel meevallen toch? nu weer wachten tot volgende week dinsdag dus... wat moeten we allemaal toch een geduld hebben he... @juf: wat doen ze precies bij een samenlevingstest dat je dat vervelender vond dat een inwendige echo? nou zie ik steeds hsg voorbij komen, lees idd ook veel verhalen dat dat best pijnlijk kan zijn... zijn er meiden die vroeger een spiraaltje hebben gehad en ook zon hsg hebben gehad?? bij mij deed dat zetten namelijk best wel ff flink pijn, en voor zover ik kan inschatten lijkt dat overeen te komen met dat hsg onderzoek... zou dat kunnen kloppen? hier verder niet veel bijzonders, wacht eerst de nieuwe afspraak bij de gyn af en dan zien we wel weer verder! hoop dat ze nog eens een echo wil maken, zit tegen die tijd precies rond mn eisprong dus wie weet!
@ Miss c In augustus dat is vrij snel! Ik hoop natuurlijk voor je dat het allemaal op de natuurlijke manier gaat lukken! Ik moest eerst geduld hebben tot december omdat ik nog net geen 30 ben! Maar ik heb nu aangegeven dat ik dat echt niet ga trekken daarom misschien september of oktober al!
Het is zo'n schema die ze aanhouden. Ze kijken dan naar jou leeftijd en die van je man en naar de zaadcellen en eicellen en natuurlijk hoe la je bezig bent! Als ik ouder was geweest dan 30 was ik sneller geholpen alleen nu zitten wij in een afwachtperiode omdat alles goed was! In december zijn we namelijk in de MMM gestapt. Ik krijg nu een HSG omdat ik het niet trek om nog langer met alles te wachten! Dus we proberen nu alles uit te sluiten zodat we in september/oktober met IUI kunnen beginnen! Tsja, het is wat!
Er is bij ons nog geen sprake geweest van iui. Ik heb geen idee of en wanneer dat gaat plaats vinden. Wij zijn positief en misschien zijn we wel gewoon spontaan zwanger na het doorspuiten
in augustus zijn wij officieel 2jr bezig met zwanger worden en mijn gyn gaf aan dat dat ongeveer de richtlijn is voor IUI. mag ik vragen wanneer jij met de pil gestopt bent?! misschien heeft het daar mee te maken??? Edit: ik ben trouwens 26 en er is tegen mij nooit iets gezegd over de grens van 30 jr.
Nou, ik slik al 4 jaar geen pil. Dus daar kan het ook niet aan liggen... Ik ben nu nog 29, eind deze maand word ik 30!
@Beschuitje ik hoor verschillende verhalen over de pijn. De een vindt het echt pijnlijk en de ander zegt oh nee viel mee... Maar kunt idd beter uit gaan van pijn dan kan het alleen maar mee vallen... @De rest ik denk dat de richtlijnen per ziekenhuis anders zijn. Zo mocht ik van de huisarts al na 1 jaar naar de Gyn en daar werd ik natuurlijk meteen geholpen toen bleek dat het allemaal niet goed was. En ik ben pas 28...
Ja ik denk dat het ook wel per ziekenhuis verschilt maar toch is dr eigenlijk wel vreemd toch? De gyn van mij zei dat er soms mensen komen na een jaar en dat dat wat hem betreft liever na anderhalf tot twee jaar is. ... Zat ik mooi even goed haha Wat betreft de pijn bij het hsg onderzoek ik snap wel dat dat per persoon verschilt. Helaas heb ik geen hoge pijngrens en door zenuwen ga ik ook vaak half hyperventileren dus ik bereid me maar op het ergste voor. Gelukkig gaat mijn mannetje mee!!
Nee, ik ben nu anderhalf jaar bezig om zwanger te worden! Het zal inderdaad verschillend zijn per ziekenhuis. Ik moet wel zeggen dat ik tevreden ben met onze fertiliteitspoli. Ik heb het gevoel dat ze tijd voor je nemen en goed luisteren! Nu moet ik weer even mijn hart luchten! Vandaag kwam een collegaatje haar kindje showen op het werk. Hartstikke fijn en ze heeft ook een mooi meisje maar iedereen maakte opmerkingen naar mij toe van: goh gaat het bij jou al kriebelen? En: jij zult wel de volgende zijn... Ik vind dat zo pijnlijk en moeilijk. Maar het is mij wel mooi gelukt om alles met een glimlach uit de weg te gaan! Maar het blijft moeilijk....
@Marassie als ik het goed begrijp heb je het dus nog niet bekend gemaakt dat je bezig bent... Is altijd moeilijk he.. Mijn voordeel is dat iedereen het weet dus dan krijg je die opmerkingen niet meer...
Hoi Suusje, Ik heb het inderdaad nog niet verteld. Alleen onze ouders weten het! Dat is al erg fijn. We hebben het ook nog niet verteld omdat alle onderzoeken nog positief zijn, dus de hoop om mensen te vertellen dat je spontaan zwanger bent geworden hebben we nog. Pas wanneer we de stap zetten naar IUI gaan we het wel vertellen. Als iedereen het wel weet is misschien makkelijker, maar ik wil ook niet dat wij het koffiegesprek worden. Op een verjaardag werd ook iemand besproken over wat ze allemaal gingen doen, zoals HSG en IUI. Ik had gewoon medelijden met ze, dat het op een verjaardag alles zo in duren en kleuren werd verteld! Die ervaring houdt mij nu tegen om het te vertellen!
@ Eki: Ik vond de samenlevingstest vervelender,omdat ze dan met een eendenbek naar binnengaan en dan weefsel weghalen bij de baarmoedermond. Net als bij een uitstrijkje. Bij een inwendige echo gaan ze naar binnen en draaien ze dat apparaat een paar keer rond en dat geeft niet zo'n akelig gevoel. Maarja, dat is mijn mening en ik lees veel verschillende meningen hierover! @Marassie: welkom hier in ons gezellige kletsclubje!! Ik heb van sommige meiden al lang niks gehoord... ben benieuwd hoe het met iedereen gaat. Hier gaat het goed, rustig aan. Ongi is over dus weer gezellig aan de klus Ik mag as vrijdag weer naar de gyn. voor een echo en dan wordt de afspraak gemaakt voor de 2e samenlevingstest! Ik moet zeggen dat ik ook heel tevreden hoe alles is gegaan. Eerst naar de HA, daarna binnen 2 weken naar de gyn. en alle onderzoeken die daarop volgden!! En dat alles in 1 cyclus. Nu dus onderzoeken in de 2e cyclus sinds ik bij de gyn. ben. Liefs jufaman
Marassie wat vervelend hè als mensen zo over kinderen praten. Je gunt het iedereen maar dag ze steeds aan je gaan vragen is niet prettig. De ene keer kan ik er heel goed tegen en de andere niet. Jufaman gaat lekker vlot hè de onderzoeken. Ik snap dat je zo'n n eendebek minder prettig vind. Persoonlijk heb ik daar geen last van, heb meer last van schaamte.. Hi hi
hij moest van ver komen, maar heb ons nod lijstje weer eens opgegraven hij moet wel ff aangepast worden geloof ik kleine aanpassing van hier, gyn is een dag verzet van 11 naar 12 april, moet nog een dagje extra geduld hebben jullie nog leuke plannen voor de pasen?? hier vanmiddag lekker borrelen met een vriendinnetje, zaterdag verjaardag en pasen bij ouders/schoonouders! gezellig druk dus ♥ Ons NOD-lijstje ♥ 25 maart - Zomerrr- 1e kindje - 4 mk 26 maart- Panter - 53e ronde/12de ronde met donor- 1e kindje 1 april - Beschuitje - 15e ronde - 1e - 3 april naar de gyn 5 april - Indalo - 21e ronde - 1e kindje 6 april - LeenElise - 11e ronde - 1e kindje 6 april - Ukkie27 - 13e ronde - 1e kindje - juli afspraak gyn voor kijkoperatie 19 april -Ukkie87 - Ronde 9 - 1e kindje - 2 april gyn 20 - 24 april - Nenaten - 17e ronde - 1e kindje 22 april - Jufaman81 - 16e ronde - 1e kindje - 6 april echoscopie 27 april - Eki - 17e ronde - 1e kindje - 12 april gyn 27 april - Miss C - 25e ronde - 1e kindje - ±07.05.'12 HSG-onderzoek ---- Suusjelove - 19 april gesprek IVF arts/verpleegkundige
Ben eindelijk klaar met me antibioticakuur, moet eigenlijk over een week me bloed prikken en een week later bellen voor de uitslag... maar ik vlieg morgen naar Nederland voor mijn verjaardag Heb ik nog een paar andere verjaardagen van me oma dus zie ik me familie allemaal en een vriendin dus zie ik ook al mijn vriendjes/vriendinnetjes weer!! De 18e vlieg ik weer terug en ga ik gelijk bij me frauenarzt langs om bloed te prikken en vraag gelijk of ik voor die week daarna een afspraak mag ipv bellen voor me uitslag zodat we gelijk kunnen bespreken wat de volgende stappen gaan worden.. Hoop dat die scheit chlamydia dan eindelijk weg is en ik echt verder kan gaan!! Ik zal af en toe wel ff kijken maar niet veel reageren dan denk ik Fijne paasdagen allemaal en ik zal proberen om t zonnetje mee te nemen voor jullie
@Ukkie87 Gelukkig viel de echo je mee. Kan me best voorstellen dat je een andere uitslag van de zwemmers gewild zou hebben, gelukkig valt het nog mee! @Beschuitje Als je het niet prettig vind dat er een stagiaire bij is kan je kenbaar maken. Wel fijn dat je volgende week het HSG onderzoek hebt! @Marassie Welkom! @Nenaten Veel plezier meid en fijne verjaardagen!