Even mijn NOD aangepast. Mijn HSG afspraak is ik ook vervroegd, vanwege een korte cyclus van ongeveer 25 dagen...
Hallo allemaal. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zomaar binnen kom vallen maar ik vroeg me af of ik met jullie mee zou mogen kletsen. Ik ben sinds september 2010 gestopt met de pil en het is helaas nog niet gelukt. Halfjaar ontpillen, daarna nog wat dingetjes dus er niet echt mee bezig geweest en sinds december/januari begonnen met temperaturen en ovutesten, we willen er nu echt voor gaan (eigenlijk sinds sep vorig jaar al). Ik vind dat het eigenlijk wel tijd wordt. (maar dat gevoel kennen jullie vast wel) Ik ben momenteel een beetje huiverig om naar de huisarts te stappen omdat ik heb gemerkt dat we eigenlijk niet echt op het juiste moment geklust hebben. Nu dus de laatste paar maanden wel maar dat heeft helaas weinig opgeleverd. Ik ga nu eerst vrijdag naar een natuurgeneeskundige. Ik ben erg benieuwd. Ik wil dat eigenlijk om gewoon eens te kijken wat zij kunnen doen. Misschien een beetje raar maar ik heb op zich wel goede verhalen over natuurgeneeskundigen gehoord dus ik wil dat wel een kans gunnen). Het is al een heel verhaal geworden hoop dat jullie het niet erg vinden.
♥ Ons NOD lijstje ♥ 29 april - Beschuitje - 17e ronde - 1e - 24 april uitslagen HSG onderzoek 29 april - Eki - 17e ronde - 1e kindje - na NOD afspraak plannen kijkoperatie ---- Suusjelove - 19 april gesprek IVF arts/verpleegkundige 2 mei - janneke7 - 11de ronde - 1ste kindje-12 april 1ste afspraak fertiliteitsarts 3 mei - Adriana76 ronde - 30 ongeveer - 1e kindje - 26 april echo,kijken of alle eitjes weg zijn dan wachten op ongi en verder met IUI 2. 4 mei - LeenElise - 12e ronde - 1e kindje 6 mei - Indalo - 22e ronde - 1e kindje 7 mei - Girafje - 18e ronde - 2e kindje 8 mei - Marassie - 18e ronde - 1e ronde - 14 mei HSG-onderzoek 10 mei - Ukkie87 - Ronde 10 - 1e kindje - Chlomid! 15 mei - Nenaten - 18e rondje - 1e kindje 18 mei - Jufaman81 - 17e ronde - 1e kindje - 1 mei HSG-onderzoek 28 mei - Miss C - 26e ronde - 1e kindje - 07.05.'12 HSG-onderzoek **************************************** IVI.. Welkom meid !! Jufaman.. En En En EN... Mijn duimen hebben overuren gedraaid !
Haha beschuitje, ik heb het gered hoor...vraag niet hoe, maar wat een kl*te-onderzoek is dat zeg!!!! Zo, dat moest er eventjes uit hoor, sorry!! (ik hoop niet dat ik anderen bang maak hiermee) Ten eerste werd er gezegd dat het onderzoek een half uur later zou plaatsvinden. Dat begint al slecht dacht ik bij mezelf. Pffffff, ik vond het echt vreselijk. Heb echt pijn gehad. Vooral het opblazen van dat ballonnetje! De tranen liepen over mijn wangen. Wat ben ik blij dat ik hier vanaf ben zeg.... Op het scherm konden we in ieder geval wel zien dat mijn beide eileiders mooi open en toegankelijk waren. En wat was ik blij dat mijn vriend erbij was. Hij moet as donderdag voor de 2e keer zijn zaad inleveren. Dan geef ik dat af in het ziekenhuis en ga ik gelijk een afspraak maken om de uitslagen te bespreken. Ik ga nu lekker een kommetje soep pakken en met een spannend boek op de bank hangen. Dat heb ik wel verdiend na vandaag. Liefs jufaman81
@ Ivy: Welkom meid! @ Jufaman: Dikke knuffel voor jou meid! Fijn voor je dat het onderzoek er op zit en dat je eileiders mooi open zijn. Hoop voor je dat de uitslag van het onderzoek ook goed zal zijn! Geniet van je kommetje soep en je boek!
♥ Ons NOD lijstje ♥ 29 april - Beschuitje - 17e ronde - 1e - 24 april uitslagen HSG onderzoek 29 april - Eki - 17e ronde - 1e kindje - na NOD afspraak plannen kijkoperatie ---- Suusjelove - 19 april gesprek IVF arts/verpleegkundige 2 mei - janneke7 - 11de ronde - 1ste kindje-12 april 1ste afspraak fertiliteitsarts 3 mei - Adriana76 ronde - 30 ongeveer - 1e kindje - 26 april echo,kijken of alle eitjes weg zijn dan wachten op ongi en verder met IUI 2. 4 mei - LeenElise - 12e ronde - 1e kindje 6 mei - Indalo - 22e ronde - 1e kindje 7 mei - Girafje - 18e ronde - 2e kindje 8 mei - Marassie - 18e ronde - 1e ronde - 14 mei HSG-onderzoek 10 mei - Ukkie87 - Ronde 10 - 1e kindje - Chlomid! 15 mei - Nenaten - 18e rondje - 1e kindje 18 mei - Jufaman81 - 17e ronde - 1e kindje - 1 mei HSG-onderzoek 28 mei - Miss C - 26e ronde - 1e kindje - 07.05.'12 HSG-onderzoek ----- 2 juni - Ivy1979 9de ronde - 1e kindje **************************************** Ik heb mezelf ook heel brutaal op het lijstje gezet. 9de ronde is het aantal dat ik heb bijgehouden overigens. Geen idee meer hoeveel rondes ik inmiddels gehad heb. Ben wel blij dat ik met jullie mee kan kletsen. Wordt soms een beetje chagerijnig van die o zo blije meiden die in ronde 1 zwanger zijn, joehoe! (sorry, gun het ze wel maar dat wordt wel steeds moeilijker, is dat heel erg ego?) @ Jufaman: wat vervelend zeg. Gelukkig heb je het nu achter de rug en hopelijk levert het nog wat op.
@Juf.. fijn dat je er vanaf bent, dikke knuffel !! Heb even geen tijd om alles terug te lezen want zit op mijn werk! Heb een echo gehad en mijn ei'tje was weg. Dit wil waarschijnlijk zeggen dat ik een eisprong heb gehad. Heb ook bloed moeten prikken, en die uitslag ontvang ik volgende week (moet nog even een afspraak maken) Omdat de zwemmers van vriendlief niet zo goed zijn moet hij volgende week opnieuw zijn zaad inleveren, als dat niet beter is gaan we de volgende ronde over tot IUI... Ben even emo nu...
Ikke dikke knuffel voor jou!Ivy van harte welkom hier hoor. Goed dat je op de lijst staat. Jufaman ballonnetje? Dat heb ik helemaal niet gehad? Ga je nog vertellen hoe het precies bij jou ging, ben benieuwd! Of wil je er niet meer over praten dat kan natuurlijk ook. Fijn dat alles er goed uit zag. We zijn trots op je, dit zit er maar mooi weer op. Ik geloof dat ik echt mazzel heb gehad met het onderzoek qua pijn dan...
Beschuitje, ik heb even geknipt en geplakt: Onderzoek: U gaat liggen op de onderzoekstafel. Eerst brengt de gynaecoloogeen speculum (eendebek) in de schede. We maken de schede en de baarmoedermond eerst zorgvuldig schoon met een niet-prikkende jodiumoplossing. We plaatsen een cupje op de baarmoedermond. Met een klein vacuümpompje zetten we het cupje vervolgens vast op de baarmoedermond. Dit kan een wat kramperige pijn veroorzaken onder in de buik. Als het cupje op zijn plaats zit, spuiten we onder doorlichting wat contrastvloeistof in de baarmoeder en de eileider. Ook dit kan even pijnlijk zijn. Op de monitor worden de baarmoeder en de eileiders zichtbaar. Wanneer een cupje niet goed op de baarmoedermond past, gebruiken we een dun slangetje (katheter) dat we in de baarmoeder inbrengen. Daarna blazen we een ballonnetje op, zodat de baarmoedermond hiermee even kan worden afgesloten. Het opblazen van het ballonnetje, met twee tot drie cc lucht, kan ook even de sensatie geven van een kramperige pijn, als bij een beginnende menstruatie.
Even een korte reactie want bericht vanaf me phone en das niet makkelijk terug lezen @ivy : welkom to the club! @jufaman: was ff rot voor jou blijkbaar, maar je heb dit dan nu ook weer gehad en dan nu weer wachten wat ondertussen ons beroep is geworden haha @ukkie: voor jou ook weer spannend, hopen dat de zaadjes toch wel in orde zijn van je mannetje! Ook weer afwachten...
@ Ukkie: Ik snap meid dat je emo bent en dat mag ook! Het is ook niet niks. Maar dan weet je wel wat het traject gaat worden. *knuffel* Maar jouw vriend moet nogmaals een zaadonderzoek doen, omdat zijn zaad niet goed was?? Mijn vriend moet deze week ook nog een keer een zaadonderzoek doen, omdat zijn 1e uitslag juist heel goed was. Gek eigenlijk.... wij weten helemaal niet wat we daarna voor traject ingaan.
@ Ivy, welcome... @ukkie een hele dikke Knuf! @ jufaman... Ik ga nu meer hopen dat het deze maand raak is na jou verhaal over HSG. Maar we doen alles voor het goede doel toch?
@ Marassie: Je hebt helemaal gelijk. En als ik nog een keer zo'n onderzoek moet ondergaan zou ik het meteen doen!! Maar ik vind het altijd vervelend als ik niet precies weet of het wel of geen pijn gaat doen of een beetje. Daarnaast heb ik ook een lage pijngrens... Ik hoop voor je dat het idd niet meer nodig is! @ Ivy: Welkom hier in ons gezellige clubje! Klets met ons mee...
@ Ukkie: Dikke knuffe voor jou meid! @ Ivy: Het is soms gewoon K** als meiden in de 1e ronde zwanger zijn, terwijl je zelf bezig bent!
Hey meiden, Is tegen 1 van jullie ook gezegd dat je in de maand van de HSG niet zwanger mag worden?! Of ben ik de enige?!
Miss c tegen mij is niets gezegd hierover. Ik heb verschillende verhalen gelezen hierover. Op sites van ziekenhuizen stond dat het gewoon kon. Aangezien mijn gyn er niets over gezegd heeft zijn wij er gewoon voor gegaan!! Helaas niet gelukt...
@ Miss C: Bij mij werd er gezegd dat de hsg juist niet na de 10e dag van de menstruatie mag omdat het dan mogelijk de eisprong en de kwaliteit van het eitje beinvloed. Lijkt mij dus raar dat je na een hsg een maand niet zwanger mag worden.