Meiden die al langer dan 1jaar "bezig" zijn.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nenaten, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag

Hoi heb eigenlijk ook geen idee wat ze met percentage van progesteron bedoelen;):D moest in ieder geval hoger zijn dan wat ik die dag had moet daarom nog een keer prikken..fijne dag all

2. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Was vandaag dus bij Frauenartz (gyn) geweest...
    Ze vertelde me dat uit de laatste onderzoek van me bloed (was al n paar maanden terug) dat er nog een gedeelte aangaf dat de chlamydia nog niet helemaal weg was. Je heb altijd nabehandeling nodig ipv alleen een pil die ik toen in nederland had gekregen..:x!! Dus ik heb me bloed weer laten prikken en volgende week vrijdag moet ik daarvoor terug bellen. Stel dat ik nog steeds een "beetje" chlamydia in me heb dan moet ik antibiotica slikken, eentje die je mag innemen als je met zwanger worden bezig bent of al zwanger bent aangezien je niet elke antibiotica mag nemen als je zwanger bent. Ze heeft ook weer ff gevoeld van binnen en n stijkje afgenomen voor krebs (kanker). Als me test volgende week postitief is mag ik daarna een aanvraag doen int zh om te kijken of mijn eileiders niet verstopt/verkleeft zijn, maar dat moet dan heen,net nadat je je periode heb gehad. Ze gaan dan kijken met van die vloeistof en dan mag ook niet als je zwanger bent dus dat moeten ze ook eerst zeker allemaal!
    Pfff ben dus nog wel ff bezig met alls :(

@Lizzy: Of ik het lastig vind met me moeder, ja tuurlijk wel! Maar ik woon dus gelukkig niet aan de andere kant van de wereld en ik nederland was ik niet echt gelukkig dus heb ik de keuze voor mezelf gemaakt ;) Alzheimer is ook een klote ziekte! Kan heel lang duren maar kan ook ineens klaar zijn, je weet nooit waar je aan toe bent met die ziekte :( Maar idd jij heb ook nog n studie wat ook belangrijk is om af te maken!
    Sta je btw nog steeds met je beide beentje op de grond :D ?

@Jufaman: Balen idd! Hoop dat je de afspraak nog heb kunnen verschuiven naar een wat practizer tijdstip/dag! En was het nog gelukt met je brief of waren het allemaal lastige vragen?

@Eki: Al weer wat opgeknapt? En ja dr wordt hier idd heel wat gepost ;) Had idd even lekker gewandeld, ik woon beetje boven tegen de rand van het bos dus kan altijd wel fijn wandelen hier :) En de honden vinden het ook fijn saampjes, nieuwe vriendjes zijn ze geworden hihi

Welkom Channie!

3. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Owja en ik zit net even me recepten te bekijken wat ik mee had gekregen. Ik moet ook gewoon weer verder gaan met de Duphaston tabletten wat ook helpt om sneller zwanger te worden, waardoor je hormonen meer worden ofzo haha

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Nenaten:
    Huh?? Nabehandeling? Wat voor nabehandeling dan? Je krijgt 1 pil, mag 10 dagen geen seks hebben en daarmee klaar toch?
    Het is niet eens gecontroleerd of er nog sporen in mijn bloed zaten of zo. Dus dat zou betekenen dat jij al die tijd nog met sluimerende chlamydia hebt gelopen? Want je blijft de anti-stoffen altijd zien heb ik begrepen.
    Hmm, nou ik ben blij dat mijn afspraak samenvalt met het uitstrijkje, dan heb ik dat maar gehad.

Enneh, ik lig met mijn voetjes omhoog.. te broeden hihi :D

5. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Ja ze zeggen hier dat je met chlamydia altijd een nabehandeling moet krijgen en ze vonden het ook maar raar dat ik in nl 1 pil kreeg en klaar daarmee! Ik baal hier dus eigenlijk ook best van en mijn vriend ook, hij zei ook dan maak ik ook maar weer even een afspraak...
    Het zegt natuurlijk nix voor jou, maar is wel goed dat je toch een afpraak heb, kunnen ze gelijk even je bloed prikken ;)

Zit je nu dan zo te malen in je hoofd dat je zit te broeden :p ?

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Precies, we gaan toch om een bloedonderzoek vragen dus dan zal alles wel getest worden neem ik aan. Ik heb het al eerder gezegd maar ik vind het schandalig dat een soa die zulke gevolgen kan hebben niet beter wordt onderzocht.
    Ik heb gisteren/vandaag mijn eisprong, vandaar het broeden ;)

7. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Navragen kan altijd toch ;) En is idd erg schandalig vind ik ook!
    Wel mooi dat jij weet en voelt wanneer je eisprong is. Ik heb t dus nog nooit gemerkt, maar ik ga proberen er deze maand op te letten. Wilde ook met temperaturen beginnen, maar las dat je daarmee moet beginnen nadat je ongi bent geweest of kan ik daar ook morgenochtend mee beginnen?

8. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Welke cyclus dag zit je nu?
    Ik denk dat je daar nog prima mee kunt beginnen als je bijvoorbeeld vorige week dag 1 had. Ik weet dat het voor mijn eisprong zo rond de 36,2-36,4 zit en daarna vaak naar de 36,8-36,9 stijgt.

9. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    22 feb begon me ongi Maarja zoals ik al eerder had gezegd, ik ben nooit zo erg ongesteld..Ene kant voordeel maar andere kant moeilijk te berekenen.. Maarja als je dan temperatuurt dan moet dus de dag dat je je eisprong heb de temperatúur hoger zijn?Maarja de dag ervoor ben je dan toch vruchtbaar en de dag van je eisprong niet meer??

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Zo gister uiteindelijk nog niet echt doorgezet maar vandaag zwaar ongesteld. Ben er naar van , zoveel buikpijn het lijkt ook iedere maand erger te worden pffff...

11. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    he vervelend beschuitje, hopelijk voel je je snel beter...

whaaahahhaha @lizzy :D broeden :D

12. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Jammerrrr beschuitje :(! En kut dat je er zoveel last van heb en steeds meer..!
    Ik heb vandaag ook erge buikpijn (en erg moe) dus doe met je mee, alleen ik weet niet waarvan haha

13. Indalo

Indalo Lid

29 feb 2012
    13
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetjemina, wat gaat het hard!!! In één dag al vier pagina's volgeschreven, hahaha, wel gezellig!
    Bedankt allemaal voor het warme welkom!

@SuusjeLove Ik heb ook gelezen dat je vruchtbaarder bent na het HSG onderzoek omdat dan alles is doorgespoeld, laten we het hopen!

@Lizzy14 Ik concentreer me ook echt op de positieve verhalen, ik denk dat iedereen er zo tegenop ziet dat het alleen maar mee kan vallen ;)

@beschuitje Mijn gynaecologe vroeg juist om te tempen, dus ik denk dat het helpt als je al iets kunt laten zien. Ik deed het zelf met oorthermometer, volgens mijn gynae maakte het niets uit waar je tempte als je het maar elke dag op dezelfde manier doet. Balen van je ongi, hoop dat de buikpijn snel weg gaat.

@jufaman81 Balen hoor van je ongi, gelukkig al snel een afspraak bij de gynaecoloog.

@Channie32 Welkom, ben ook net aangeschoven hoor. Fijn dat je al twee kindjes hebt maar wel vreemd dat een derde dan zo op zich laat wachten! Progesteron zorgt o.a. voor het aanmaken van het baarmoederslijmvlies, zodat het eitje kan innestelen. Ik heb een Progesteron te kort van mezelf en de Clomid werkt dat ook nog eens tegen dus vandaar dat ik de tweede helft van de cyclus Utrogestan (progesteron) bolletjes moet nemen.

@Eki Ik heb zelf een beetje last van de bijwerkingen, maar mijn omgeving des te meer! Hoe vaak ik niet hoor dat ik buitensporig op iets reageer of mezelf niet ben… Ach, ik weet bij wie ik lekker mezelf kan zijn, dat zijn ook degenen die kunnen zeggen: ‘Last van je hormonen?’ Hihi!

@Nenaten Dat eileideronderzoek is dus precies wat mij te wachten staat volgende maand. Je mensturatie moet al over zijn en ik mag het onderzoek tot uiterlijk dag 10 doen, zodat het een eventuele eisprong niet in de weg staat, dus bij mij echt tussen dag 7 en 10.

Ik zelf heb niet zoveel te vertellen, zit al sinds dinsdag ziek thuis, dus slaap veel en hoop maandaag weer lekker te kunnen beginnen.

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hee meiden,

Ik zit hier redelijk verkeerd.
    Vanaf juni 2010 bezig maar 4 miskramen sta ook nog steeds met lege handen.

Wil jullie heel veel ''vruchtbaarheid'' wensen:D!

15. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey Zomerr

Leuk dat je even komt kijken! :D
    Je bent natuurlijk altijd welkom om aan te sluiten! Hoe is het nu met je? Ik hoop dat alles weer in rustig vaarwater is gekomen dat het goed met je gaat.

@Beschuitje: super k*t dat je zoveel last hebt meis! Lekker op de bank onder een kleedje met een warm waterzak. En anders je ha eens na Naproxen vragen. Hielp bij mij perfect! Stopte het heftige bloeden ook direct.

@Eki: ja broeden haha!
    Zo noemden mijn forumvriendinnetjes dat altijd. Ik ga me de komende 2 weken heel rustig en zen houden. Wie weet helpt het ;)

@Indalo: precies, ik probeer het te bekijken zoals een kies laten trekken; het moet toch!
    En maak mezelf van te voren zo ontzettend bang dat het uiteindelijk altijd meevalt haha. Ik heb gehoord dat in het geval van toegankelijke eileiders het ook niet zo pijnlijk hoeft te zijn. Dat hangt daar dus echt mee samen. Laten we hopen dat het bij jou a piece of cake is.

16. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Wat is er weer lekker veel gekletst! Ik heb nu heerlijk weekend. Vanavond lekker lui op de bank hangen en morgenavond een afstudeerfeestje van een vriendin! In het weekend nog rapporten schrijven voor mn leerlingen, maar dat is niet erg want mn ventje gaat klussen (en dan bedoel ik echt klussen!! haha) in de tuin. Maandag ben ik ook nog vrij en dan bel ik de gyn op om de afspraak van 20 maart te verzetten...

@ Beschuitje: beterschap meid, ik heb dat ook! Ik ben heel erg zwaar ongesteld en voel me daardoor ook soms zo slap als een vaatdoekje. Heb weinig honger, ben moe en ben soms niet te genieten... Bah, wat is rood toch een lelijke kleur!

@ Indalo: leuk clubje hebben we hier toch?! Beterschap gewenst!

@ Nenaten: Jij ook beterschap, balen zeker nu het wekend eraan komt!

@ Zomerrr: Welkom, klets met ons mee als je daar zin in hebt. ik vind dat we een overzichtelijk en gezellig clubje meiden hebben hier!

@ Lizzy: ga maar lekker door met broeden meid!

Veel zieken hier. of in ieder geval veel meiden die zich niet helemaal optimaal voelen. Beterschap allemaal en rust in het weekend lekker uit!

17. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    Haj meiden,

Welkom nieuwe meiden! Wat is er weer veel gekletst hier.. Lees alweer over vervelende ongi's, wat balen :( rood is inderdaad een lelijke kleur!

@Beschuitje: Ik temp nu al een tijdje, is eigenlijk heel simpel hoor. Meestal temp ik vanaf dag 10/ 12 ofzo, daarvoor heb ik toch geen eisprong.. Daarna temp ik door tot ik mijn ei heb gevonden (meestal een daling, gevolgd door een duidelijke stijging), als je minimaal 3 dagen een duidelijke stijging hebt is je ei geweest en hoef je ook niet meer dagelijks te tempen als je dat niet wil. Wel handig hoor, heb je altijd een duidelijk beeld van je ei.. Succes!

Ik ben inmiddels 6dpo, gaat langzaaaaam ;)

Beterschap aan de meiden die niet lekker zijn, fijn weekend allemaal!

18. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Is het misschien een idee om met de meiden van dit topic een soort van mini-NOD lijstje te maken??? Ik zal mijn naam en NOD-datum hieronder wegzetten en dan kunnen jullie het kopieren en met je eigen naam en datum aanvullen op chronologische volgorde... Zo houden we elkaar een beetje op de hoogte.

NOD-lijstje

28 maart - jufaman81 - 15e ronde - 1e kindje

19. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Het is inderdaad een gezellig en overzichtelijk clubje.
    Goed idee van het lijstje, ik doe mee.
    Voor het eerst dat ik het niet vervelend vind om het aantal rondes te vermelden. In het NOD topic voelde ik me vaak zo'n uitzondering.

NOD-lijstje

28 maart - jufaman81 - 15e ronde - 1e kindje
    16 maart - Lizzy14 - 16e ronde - 1e kindje

En nu maar hopen dat dit lijstje mooi roze mag gaan kleuren!
    Beterschap aan iedereen die het kan gebruiken en een heel fijn weekend allemaal!

20. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Precies Lizzy, ik heb datzelfde gevoel bij de gewone NOD topics! Nu is het toch een stuk minder erg, want we zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje!

Deel Deze Pagina