Meiden die al langer dan 1jaar "bezig" zijn.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nenaten, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ nenaten : dat zou wel heel col zijn, ben wel benieuwd! Is dat iets typisch oostenrijks of hebben ze dat ook in duitsland?

@ ukkie : spannend!!

@ hier : heb al 2 dagen een vette streep op mn ovutest, snap er niks meer van. Mijn temp was gister na een daling van 2 dagen flink gestegen dus dacht dat mn eisprong zou komen.

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    he kzh mijn gyn zei dat een ovutest vaak 2 dagen positief kan blijven, je LH piek duurt namelijk gemiddeld tussen de 24 en 48 uur.
    je ovulatie is gemiddeld tussen de 24 en 36 uur na de start van je lh piek, je kunt er dus gewoon uitgaan van de eerste positieve test en daarna zou je eigenlijk gewoon niet meer moeten testen.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oh, dus waarschijnlijk heb ik mn eisprong dus toch gehad toen mijn temp steeg?
    Zou wel cool zijn, is onze eerste echt poging weer sinds dat ik ziek werd :)
    Ben al weer helemaal zenuwachtig, en heb de testen al in huis gehaald :p

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    haha je kunt maar beter voorbereid zijn idd ;)

ik heb niet zoveel verstand van temperaturen (doe ik zelf nooit), dus heb het even voor je opgezocht:

je ovulatie vindt plaats tussen 2 dagen voor de verhoging in je temeratuur tot 1 dag erna.
    het kan dus zijn dat je eisprong al geweest is, het kan ook zo zijn dat je m nog moet krijgen...

maar, het zit voor deze maand wat betreft eisprong dus sowieso goed ;) ik weet nu al wat jullie vanavond gaan doen haha :D

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hmm dan gaan we er maar weer voor vanavond! :p

6. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier neemt de spanning toe, heb het idee dat ik van alles voel, of toch weer niet... vandaag niets, vrijdag heel veel steekjes links onder heel laag.. Heb het idee dat ik beter ruik, en word misselijk van bepaalde geurtjes... pffff.... :(

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Spannend hoor ukkie! Ga je over 6 dagen testen of wacht je wat langer?

Hier : ik weet dat het geen nut heeft om te blijven ovutesten, maar deed heb toch weer hihi. En hij was nog steeds positief, dus al 4 dagen een even dikke streep als de controle streep..
    Hoe zit dat dan?

Weet niet precies wanneer ik mn nod moet zetten, zaterdag was eerste piek, moet ik vanaf dan rekenen?

8. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ukk kwam even kijken hoe het met je was meis.... veel mix gevoelens zo te lezen. Hoop het zo voor je dat het raak is :D

Mijn mannetje heeft afgelopen vrijdag zijn echo gehad ivm een vehoogde kans op teelbalkanker. Nou gelukkig geen teelbalkanker gevonden. Wel hebben ze een grote adre gevonden die ervoor zorgt dat alles oververhit is en de zaadcellen dus sterven. Morgen horen we of hij hier aan geholpen gaat worden (kleine ingreep waarin ze de ader gaan afbinden) en of we in aanmerking komen voor IVF-ICSI.

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ dobbermama ; gelukkig dat het geen teelbalkanker is, wel balen dat er iets anders zit.. hopelijk kunnen ze dat inderdaad zo makkelijk "verhelpen"
    Hopen dat jullie snel verder kunnen in welk traject dan ook..

ik ben vanmorgen tante geworden, ik heb een super mooi nichtje :D (ben zo trots!!!)
    kom net terug van kraambezoek, wat ontzettend mooi..
    Had verwacht er heel veel moeite mee te hebben, maar mijn trotse tante-gevoelens namen het over :p

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ dobbermama: Gelukkig dat het geen kanker is, wel balen dat er een andere oorzaak is. Hoop dat ze het kunnen fixen en dat jullie snel verder kunnen met de volgende stap!

@ Uki: Gefeliciteerd tante. Fijn dat de tante gevoelens het overnemen en dat het niet erg moeilijk voor je was!

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden,
    heb vandaag de gyn weer gebeld. Op maandag 13 augustus krijgen wij ons intake gesprek voor het starten met iui.
    Stiekem hoop ik eigenlijk dat ze gewoon met ivf gaan starten, maar dat zal wel niet. Ik vind het allemaal zo lang duren en mijn leeftijd gaat ook meespelen.
    Nou ja ik ben wel blij dat de afspraak nu staat.
    Dat is wel fijn.

KHZ fijn dat je zo blij kunt zijn en tante bent geworden ! Het is ook heel bijzonder van zo dichtbij een kleintje bewonderen.

Dobermamma wat een heerlijkheid dat het geen kanker is, nu wel even afwachten dus hoe en wat verder.

Ukkie hoe is het met de testdrang?

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ girafje : ik denk dat je mij bedoelde ;) thanks!

@ beschuitje : hoe oud ben je als ik vragen mag?

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    KHz ik ben 34 jaar

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oke, dan kan ik me voorstellen dat voor je gevoel de tijd een beetje begint te dringen...
    Hoe zit het met iui/ivf etc, tot hoe oud komt je daarvoor in aanmerking?

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    In principe beginnen ze altijd eerst met iui maar de kans dat het dan lukt is nog niet heel erg groot. Soms hoor je dat het wel 7 pogingen kan duren en daarna gaan ze over op ivf. Ik zou liever meteen met IVF starten de kansen zijn daar aanzienlijk groter. Maar ja bij ons is niets mis, alles doet het en ik vrees dat ze dan niet meteen aan volgende stappen beginnen. Het is echt afwachten wat de gyn gaat zeggen. Ik ga het wel vragen of we niet wat meer kunnen dan iui maar ik weet niet of daar ook regels aan vast zitten. Ik vind het nu allemaal nog wel te doen maar tegen de tijd dat we een tweede kindje willen ben je natuurlijk nog weer ouder...

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik kan de lijst met data trouwens niet vinden iemand die weet welke pagina ik moet zoeken;)?

17. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoiii dames,
    hoe is het hier?!

18. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Meiden.. Heb vanmorgen een testje gedaan... véél te vroeg natuurlijk.. Hij was OMO wit, dus ik weet zeker dat de pregnyl uit mijn lichaam is... Heb geen testen in huis dus kan op zijn vroegst zaterdag pas weer tesen...

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Het zegt nog niet alles toch ukkie?

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ beschuitje : ben benieuwd dan of de gyn aan je wens kan voldoen, lets hope so!

@ ukkie : wat betekdn dat precies, want ik ken pregnyl niet..

Deel Deze Pagina