Meiden die al langer dan 1jaar "bezig" zijn.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nenaten, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Ik had even uitgerekend als ik 5 weken en 4 dagen zwanger ben, dan ben ik 23maart 2013 uitgerekend dus heb het ook op het lijstje toegevoegd ;)
    Ik moet over 2 weken weer terug komen voor een inwendige echo en daarna hoef ik (voorlopig) niet meer terug te komen in het zh, maar de volgende afspraak is dan bij mijn Frauenartz. Ik zal bij haar denk dan ook mijn gewone eerste echo krijgen!

Vandaag kon ze het embyo'tje nog niet zien, maar zag wel het vruchtzakje (denk ik dat ze bedoelde) in me baarmoeder en die was 9mm. Alles was verder in orde en ik heb recept gekregen voor foliumzuur pillen die ik 2x in de dag moet nemen.

♥ Ons NOD lijstje ♥

5 aug - Jufaman81 - 20e ronde - 1e kindje - 21 aug. gyn. (+ 3e zaadonderzoek!)
    10 aug - Aap - ronde? 20 ofzo - 1e kindje - puregon en pregnyl injecties
    18 aug- marassie - 22e ronde - 1e kindje - sept begin IUI
    20 aug - Ukkie87 - 13e ronde - 1e kindje - Chlomid + IUI3 - Vakantie 05-08 FM
    20 aug - Beschuitje - 21e ronde - 1e kindje - 13 augustus 2012 iui gesprek gyn
    21 Aug - Miss C - 29e ronde - 1e kindje - September IUI
    23 aug - Ivy - 1e kindje - 12e ronde - 1e kindje 3 aug samenlevingstest

ZWANGER:
    Zomerrr - 26 januari 2013
    Girafje - 14 februari 2013
    Nenaten - 23 maart 2013
    Kzh - 22 maart 2013
    Janneke - 31 maart 2013

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Aarom heb jij een hogere dosis foliumzuur?
    Ik heb 5mg vanwege epilepsie

3. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Ik dacht dat t beetje standaard was als je zwanger bent dat je dat inneemt?! Had onderstaande net even snel gevonden op internet ;)

Foliumzuur is een van de weinige vitamines waarvan Nederlanders niet altijd genoeg binnenkrijgen, vooral zwangere vrouwen. Foliumzuur wordt ook wel vitamine B11 genoemd.

Foliumzuur is nodig voor de groei en goede werking van het lichaam en voor de aanmaak van witte en rode bloedcellen. Foliumzuur is ook belangrijk voor de vroege ontwikkeling van het ongeboren kind.

Vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn wordt aangeraden dagelijks 400 tot 500 microgram foliumzuur te slikken. Zij kunnen daarmee het risico op een neurale-buisdefect (NBD) bij hun kind verkleinen.

Misschien ook omdat ik geen milt meer heb (ivm me bloedcellen)?!

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja maar Omdat je zei 2 keer per dagdacht ik hogere dosis.
    Standaard is 1 keer daags 0,4/0,5
    Ik heb dus 5 mg al ruim 1,5 jaar

5. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Tsja dat zei ze, maar ik heb recept mee gekregen dus zal t morgen wel bij de apotheek horen.. Misschien zijn hier de hoeveelheden minder per pil ofzo? En ze had nog iets erop geschreven, maar weet ff niet meer wat dat was haha

Ik heb vanmiddag ook gelijk eerste kleertjes gekocht hihi en een klein knufje/doekje. Die hou ik in me bed totdat de kleine geboren is en dan leg ik hem in het bedje van hem/haar, dan heeft hij/zij mijn geur altijd bij zich :) Ow en ik was bij BabiesRus (een gedeelte van ToysRus) en ik liep daar in me eentje helemaal te stralen en te lachen wilde daar wel van alles kopen haha

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat zou natuurlijk wel kunnen dat die dosis anders is!

Leuk he! :)
    ik ga nog niks kopen totdat ik weet dat alles goed is.
    Heb net van mn ouders kleding setje en knuffeldoekje gekregen :D

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ff een reactie vanuit het zonnige kroatie (kon het niet laten om even bij te lezen) en zo dan!!! Kijk je ff een paar dagen niet, pats boem 2 zwanger!! :D kzh en janneke, geweldig!!!!! Gaat de goeie kant op hier!!! :)
    Hier nog een paar dagen geduld, ik denk dat ik zaterdag ongesteld moet worden. Weet t alleen niet precies deze maand, doe geen ovutesten meer.... Nouja, we zullen het wel zien, moet weer oppassen dat ik mezelf niet gek ga maken door ineens van alles te voelen :) maaarrrr dan ben ik toch benieuwd, zwangere meiden, wat voelden jullie tussen eisprong en ongi?? Nou ik ga weer lekker vakantie vieren!! :)

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Fijne vakantie Eki!
    ik voelde me moe, hoofdpijn en mn tepels deden pijn.
    ook bleven mijn ovulatie testen positief tot 5 dagen na mijn eisprong, wat ik erg vreemd vond!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wat een rust hier vandaag... Trusten!

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Weltrusten Beschuitje!

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Goedemorgen!!

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Goedemorgen! :)

Ik heb voor t eerst in een week tot 7 uur door kunnen slapen, heeeerlijk!

13. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha dames,

Vandaag naar Scheveningen en vanavond naar Wicked. We hebben er zin in!! Lekker samen de laatste dag van de vakantie vieren, van mn vriend dan. Hij moet maandag weer gaan werken en ik heb nog 2 weken vakantie! Lang leve het onderwijs....

Grts jufaman81

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ jufaman: Veel plezier in Scheveningen!

Enne ik heb nog 5 weken hihi!

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ jufaman : veel plezier bij wicked

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Jufaman daar ben ik ook geweest hij is leuk hoor! Je gaat er een fijne avond aan beleven. Geniet ervan. Ben benieuwd wat het weer gat doen. Ze zeggen dat het gaat regenen. Hier een beetje aan het bankhangen. Ik kan niet meer zo goed tegen die warmte, het wordt wat mij betreft tijd voor ietsje minder.. Regen hoeft dan ook weer niet hihi

17. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ beschuitje: Ben ook benieuwd wat het gaat worden: storm of enkel een regenbui.
    Van mij mag het ook wel minder warm hoor!

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hier een bui geweest en nu alweer een poosje droog. Het is wel heerlijk aan het afkoelen das wel fijn. Nu alle ramen open en koelen maar. Hopen dat het boven een beetje afkoelt dan kan ik wat beter slapen.

19. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @kzh: Ik had vanmiddag de pillen opgehaald en ik had t verkeerd begrepen...Ik moet om de dag een halve pil nemen (1x in de 2 dagen, 1 pil = 5mg) En ik heb ook Progesteron gekregen wat ik 2stuks 3x per dag vaginaal moet innemen. Ben benieuwd of t blijft zitten haha T zijn kleine bolletjes :p Zegt me vriend als je dr n touwtje aan doet dan heb je leuk sexspeeltje hahaha
    Als ik 8 aug weer naar t zh moet vraag ik wel hoelang ik beide pillen moet nemen.

Hier was t vandaag ook rond de 30 graden, maar is toch wel anders dan in nl... Niet zo benauwd! Misschien als ik volgende week n dagje vrij ben, wil ik met me nichtje (die hier nu op vakantie is) gaan snowboarden op de gletscher :) Ga t maandag even aan me fysio vragen als ik pilates ga doen want dat geeft zei ook...Mag volgens de artzen 6/8maanden geen gevaarlijke sporten doen ivm me knie...maarja afgelopen winter niet kunnen boarden en deze winter zal t er ook niet in zitten :( Ik had gelezen dat je tot 12 weken nog mag boarden als je zwanger bent ;)

20. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Marassie: Fijne vakantie, wat leuk naar the USA. Jammer dat je ongi bent geworden. Ik hoop dat het na de vakantie het gaat lukken met de IUI en het geluk zich uitbreid over het hele forum. x

ivy: Fijn dat jullie goede hulp krijgen en voordat je het weet het je al zo vaak een inwendige echo gehad, dan kijk je er niet meer van op. x

Ik las ook dat het over foliumzuur ging, hier word geloof geadviseerd om 1 of 2 maanden van te voren al aan de foliumzuur te gaan. Ben dus al ruim 1,5 jaar aan de tabletjes, gewoon elke morgen 1 (500 mg) weet bijna niet meer beter, dan elke ochtend er 1 te pakken ;).

Nenaten: wat leuk dat je al wat gekocht hebt :p. Deze x ga ik mij ook niet meer inhouden, als ik iets leuks zie dan ga ik het gewoon kopen.
    Wat is de Progesteron eigenlijk voor? Word het bij jullie standaard voorgeschreven?

kzh: Heb je daar ook last van, ik word ook elke nacht een x wakker de laatste weken en het duurt weer even voordat ik in slaap van. Weet niet of het de warmte is of de zwangerschap?(heb nooit echt last van de warmte, kan er best goed tegen)

Zo zondag gaan we op vakantie, ik weet niet of we internet hebben dus als ik een tijdje niks laat horen, dat weten jullie waarom. Ik hoop zo dat ik binnenkort veel goed nieuws lees!!! :):):)

liefs

Deel Deze Pagina