Hi Dames Nou kom net bij de huisarts vandaan en ik heb een vaginawand verzakking. Het boeltje is aardig opgrekt door mijn twee koters. Nu zei ze na overleg met de gyneacoloog dat het na een half jaar bij trekt. Ben benieuwd. WIe heeft hier ervaring mee. Baarmoeder zit op zn plek gelukkig. Heeft bij fysio geholpen?
Ik loop bij de fysio voor een verzwakte bekkenbodem en een wandverzakking. Als het goed is kan je dat met oefeningen versterken. Ik zou eens contact opnemen met een bekkenfysio, die kan je verder helpen.
Ik heb fysio gehad voor een baarmoederverzakking. Het is niet weg, maar ik heb het (redelijk) onder controle. Volgens mijn fysiotherapeute kan het nog wat meer verbeteren als ik stop met bv, maar ze heeft er duidelijk bijgezegd dat ik niet om die reden moet stoppen, dus ik verwacht daar geen wonderen meer van... Fysio is zeker goed om te doen. Ik kwam toch wel dingen tegen die ik niet wist (bijv. dat je vaak inademt op het moment dat je iets gaat tillen, waardoor de druk van onder groter wordt en het dus 'verergert' op dat moment. Door uit te ademen wanneer je iets gaat tillen, help je het al een beetje omhoog te houden.)
hoi bedoel jij bij de ingang van je vagina. Dat flubberige stukje? Ik vond dat daar een stukje meer vel van te zien was bij mij.
De ingang van de vagina is dicht zeg maar. Ik ben vandaag bij de bekkenfysio geweest en na een hele vragenlijst blijkne de klachten wel normaal voor iemand die bevallen is (herken het in iedere geval neit na mijn eerste zwangerschap). Maar we gaan toch oefenen dus nu maar hopen dat het dan ook weg trekt. Ik mag nu mijn huidige fysio de oefeningen niet voortzetten moet eerst mijn bekken bodem steviger maken. Inwendig onderzoel krijg ik nog daar dus ben benieuwd. Moet nu allemaal lijstjes invullen over hoeveel ik drink en hoeveel ik plas en wat ik eet enz. Dus ben benieuwd. groetjes natas
Ik heb waarschijnlijk een baarmoederverzakking (4 kinderen) en had al fysio ivm BI en nu gaan we verder met het verstevigen van de boel, wat het niet makkelijker maakt is dat ik ook hypermobiel ben trouwens maar goed. komt vast goed Hebben jullie er last van met sex trouwens? We hebben het nog niet weer gedaan maar als ik zelf met een vinger naar binnen ga zit ik al heel snel tegen mn baarmoeder...
hi Napoleon Wat vervelend dat je baarmoeder ook verzakt is. Bij mij is dit niet het geval. Dacht het van wel omdat ik ook ineens mijn bmm voelde maar dit bleek altijd al zo te kunnen :S. De operatie is best pittig heb ik gelezen maar de resultaten zijn vaak erg goed. Ik denk als het zo blijft dat ik dan ook wel een correctie laat doen als ze daar mee akkoord gaan. Maar om op je vraag terug te komen. Met de sex heb ik geen last. Althans wij gebruiken condooms en ineens is dat heel vervelend terwijl ik daar nooit last van had dus waarschijnlijk komt het door het schuren langs de wand. Dus dat is wel vervelend. groetjes natas