meiden die een keizersnede hebben gehad

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ellen291982, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik heb ook alle verpleegsters in het ziekenhuis gehad, lactatiedeskundige, kraamhullp etc maar het ging niet en ik vond toch dat ik aardig wat geduld had hahaha
    Na 8 dagen kwam er na 20 minuten kolven aan beide borsten net aan 20 cc voormelk uit. Resultaat zeer pijnlijke borsten en een hongerig kind. En ik kolfde elke 2 uur om het om gang te krijgen... maar nope niets.

Ik heb alles geprobeerd maar het ging niet. Ik ben er niet treurig om hoor.. KV is net zo goed vind ik.

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Nou bij mij was het precies hetzelfde verhaal als die vn jou.
    alleen ik had 24 uur weeen na 12 uur kon ik niet meer en kreeg een ruggeprik.
    na 12 uur hebben ze besloten om voor een keizersnede te gaan.
    Ik kon pas na 3 dagen uit bed en vond het wel echt pijnlijk erna met pilletjes was het wel te doen.
    ik was ook na 2 weken meteen actief alleen voelde ik wel de pijn.
    Nu na 3 maanden heb ik nog een verdoofd gevoel bij me buik weet niet of dat normaal is?
    ook heb ik nog een opgezette buik lijk wel 5 maanden zwanger.

groetjes

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Jawel ik heb wel kraamzorg gehad ;)
    Ik bedoelde alleen dat ik al op dag 2 na operatie zelf de kleine stond te verzorgen in het ZH + mezelf gedoucht etc (dat wilde ze in het ZH ook wel doen maar ik wilde het zelf doen) ik heb nog een week kraamzorg gehad...
    Ik was idd vrij snel thuis maar ze noemde me ook een "bikkel" ik voelde me al vrij snel goed, deed al snel dingen zelf en ik klaagde eigenlijk nauwelijks over pijn ofzo (al had ik wel last van pijn hoor) en er staat minimaal 48 uur voor voordat je naar huis mag en dat had ik gehaald en toen ik voor de gein tegen de zuster zei: stuur me vanmiddag maar naar huis en de Gyn toen ook kwam kijken vonden ze het nog goed ook :p Ik ben ook niet echt een klager ofzo en ik heb een vrij hoge pijngrens, kan veel hebben!
    Anders was ik pas op dag 3 naar huis gestuurd...
    Overigens nog wel heel rustig aan moeten doen thuis hoor... Nog steeds eigenlijk wel maar goed er staat natuurlijk niet voor niks 6 weken voor....

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vond het ook heel erg meevallen. Zag er zo tegenop.
    Ik had een geplande keizersnee. Al werd ie dan wel 10 minuten van te voren gepland :). Maar geen spoedprocedure door.
    Ruggeprik heb ik geen eens gevoeld. De gyn zag dat ik me schrap zette en zei "hij zit er al in hoor" haha.
    Daarna moest bij mij 2 dagen de ruggeprik blijven zitten. Geen idee waarom.
    Met dag 3 ging ik lopen. Zei het stapje voor stapje.
    Met dag 4 liep ik al zelf naar beneden waar mijn kindje in de couveuse lag, zei het met een rolstoel als steun zodat ik kon zitten waneer ik wilde. Na een week mocht ik naar huis. heeft zo lang geduurd omdat mijn bloeddruk hoog bleef maar lichamelijk deed ik al.
    Die dag heb ik ook weer auto gereden (op en neer terug naar het ziekehuis 3 keer per dag, naar mijn dochter).
    De dag dat ik thuis kwam ben ik met mijn man uit eten gegaan en het ging goed.
    Borstvoeding ging ook gelijk heel goed. Weet nog dat ik veel last had van stuwing tijdens het etentje. Maar ja, ik deed alleen kolven en niet live voeden omdat mijn dochtertje met 34 weken daar te jong voor was.

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Zo voelde het bij mij totaal niet LOL... op dag 6 werd er pas bekeken of ik naar huis mocht of niet. Eerder was er geen sprake, waarschijnlijk ook omdat ze bezig waren BV op gang te laten komen. Toen wilde ik ook wel naar huis, en van mij had de morfine nog langer door mogen gaan hahahaha

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heel herkenbaar Emma wilde de borst ook niet en ze hebben haar ook moeten voeden met de fles (wilden geen sonde). Ik heb nog gekolfd. De fles doet ze het gelukkig prima op.
    Is dat normaal dat dat zo lang duurt dat het gevoel nog niet terug is?

7. Ellen291982

Haha stond je dus even van te kijken dat het zo meeviel de ruggenprik. Iedereen vind het meevallen lees ik in dit topic. Hoe kom ik er dan bij dat het zo'n pijn doet? of was dat vroeger misschien zo? of heb ik de verkeerde verhalen gehoord?
    Hoelang duurde het voor Emma naar huis mocht dan?
    En wanneer was de ks eigenlijk gepland? lijkt me niet met 34 weken toch? Wat was er met Emma dat ze met 34 weken al moest komen?

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.317
    113
    Gelderland
    Nu is mijn vraag hoe hebben jullie de keizersnede eraren?
    Dus alles: de ruggenprik (of andere verdocing weet niet precies heo het werkt) ben je bij kennis? krijg je je kindje gelijk te zien? Hoelang moest je in het ziekenhuis blijven?Hoelang duurde het voor de wond minder pijnlijk was? kon je ook echt veel minder doen? hoe was de pijn? enz vooral het laatste wil ik graag weten.
    ik heb een zware bevalling gehad maar zie wel erg op tegen een keizersnede, ik hoor namelijk vaak dingen als dat de pijn zo erg moet zijn na de tijd. Graag wil ik ervaringen horen van andere meiden.[/QUOTE]

Ik heb ook een keizersnede gehad na 38 uur vanaf de eerste wee (Julian was een sterrenkijkertje we hebben alles geprobeerd maar toen het niet lukte met de vacuumpomp hebben ze besloten om een keizersnede te doen) Ik vond het eigenlijk ontzettend stoer en gaaf om daar in zo'n operatie kamer te liggen:D Van de ruggenprik heb ik niks gevoeld toen de catether geplaatst werd wel. Ik was verder volledig bij kennis en heb alles bewust mee gemaakt. Ik heb geen pijn gehad maar ik heb wel gevoeld dat ze ontzettend veel kracht moesten zetten om Julian eruit te krijgen ( ik ging ook helemaal op en neer )
    Ze hebben hem boven het doek gehouden en daarna mee genomen voor onderzoek papa is op dat moment met hem mee gegaan. Toen alles in orde was heb ik hem even bij me gehad en toen zijn ze weer gegaan! Het dichtmaken duurde ongeveer 30 min en dit heb ik half slapend door gebracht want ik was helemaal kapot!
    Julian is om 19.50 geboren en de volgende dag mocht de catheter eruit en ben ik alleen naar de douche gelopen en heb ik kunnen plassen. Ik weet nog goed dat ik absoluut niet kon lachen dit dee echt zoveel pijn:$ Maandagavond bevallen en vrijdagochtend naar huis. Thuis nog wel kraamhulp gehad omdat de borstvoeding niet wou lukken maar verder konden wij alles zelfstandig. Ik geloof dat ik na 1,5 a 2 weken alweer naar het winkelcentrum ben geweest en na 4 weken kon ik alles al weer! nu 7 weken later ben ik alweer een week aan het hardlopen en de wond zier er super mooi uit. nu mijn buik nog;)

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

tm 6 weken na de keizersnede mag je geen autorijden hè! Mocht er wat gebeurd zijn was je niet verzekerd!

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Dat vind ik zelf zo verschrikkelijk dat 6 weken geen auto rijden :(
    Ik woon niet zo heel dicht bij het centrum (althans te ver om te lopen) en hier bij mij in de buurt zit dan verder ook maar weinig qua winkels en dat is best jammer! Zou soms ook eens graag met de kleine meid naar de stad willen maar ja er moet altijd iemand met me mee dan :(

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    De gyn. had wel gezegd dat het heel lang kon duren voordat het gevoel terug komt als het al terug komt. Ze hebben natuurlijk spieren ed door moeten snijden.
    Op de fles doet Kirsten het ook harstikke goed hoor, ze is nu bijna 1 jaar en is rond de 10 kg :D

12. Ilona83

Ilona83 Lid

1 jan 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik kom hier ook mijn verhaal doen.
    Een maand geleden heb ik een geplande keizersnee gehad.
    Om 4 uur werd ik naar de operatie kamer gebracht en kreeg ik mijn ruggeprik.
    Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk tegen op zag maar het viel me echt 100% mee.
    Maar tijdens de keizersnee voelde ik wel waar ze mee bezig waren het deed geen pijn maar was wel gevoelig.
    Vooral toen ze zo ver waren om mijn zoon eruit te halen hij lag erg hoog dus moesten ze met z'n alle op mijn buik drukken ik kan zeggen dat echt niet fijn was.
    Hij is zelfs met een kiwi (lees: een kleine vacuumpomp) ter wereld geholpen.
    De kleine man werd mee genomen om na gekeken te worden mijn man ging met hem mee.
    Toen ze klaar waren kwam mijn man met onze zoon naast me zitten en bleven bij mij tot ze klaar waren moet zeggen dit erg fijn te vinden.
    Tijdens het dicht maken werkte bij mij de verdoving uit en begon ik meer te voelen. Mijn knieeen voelde ik ook vrij snel.
    Achteraf hebben ze me te licht verdoofd:( ook toen ze met watten de baarmoeder aan het schoon maken waren voelde het alsof ik in brand stond.
    Dat ik in de uitslaap kamer lag kon ik mijn benen alweer bewegen en kreeg ik mijn gevoel snel terug.
    In de uitslaap kamer kon ik mijn zoon aan de borst leggen wat ik ook heel fijn vond.
    Mijn man ging mijn andere zoon halen en mog daar zijn broertje onmoeten zodat het allemaal in rust kon gebeuren.
    Ik lag namelijk op zaal en wou dat mijn andere zoon zonder andere om zich heen zijn broertje zou ontmoeten.

De volgende dag ochtend ging ik douchen en nog geen 3 dagen later was ik thuis.
    Ik ben vrijdag om 16.00 geholpen en maandag ochtend lekker naar huis.
    In het ziekenhuis zeiden ze ok dat dit niet gebruikelijk is normaal blijf je langer.
    Net als het douchen normaal gebeurt het later maar ik wou douchen.
    Ik was ook vrij snel te been.
    Eenmaal thuis stond ik 2 dagen later de was te doen en binnen e 1 week deed ik veel van het huishouden weer.
    Ik heb wel lekker lang kraamzorg gehad dat was wel fijn.
    Nu een maand later doe ik alles weer zelfs auto rijden!

Ik heb bij mijn vorige zoon een natuurlijke bevalling gehad en nu een keizersnee ik moet zeggen dat ze allebei pitig zijn.
    Je merkt ook wel het verschil met een ks komt alles later.
    Zoals bv opgang komt duurt even stuwing duurt even en kraamtranen heb ik niet echt gehad.
    Ik moet nu alleen zeggen dat het lichamelijk goed gaat alleen geestelijk heb ik het moeilijk.

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zag er op tegen een evt. ruggenprik.. Ook als pijnstilling bij de bevalling.. Maar nadat maandagochtend rond 7 uur de vliezen gebroken waren, Gijs dinsdagmiddag in t vruchtwater had gepoept en ik 's avonds om 21.00 uur nog geen persdrang had, toch een KS.

Ruggenprik viel heel erg mee..Ook t o.k.team was heel aardig.. Dat drukken op de buik zoals de dame hierboven beschrijft in haar reactie, hadden ze me voor gewaarschuwd en zouden aangeven als dat ging gebeuren.. Dat bleek bij mij niet nodig..
    Katheter had ik al in voor ks aan de orde was ( eenmalige katheterisatie mislukte, waarop ik zelf met t idee van verblijfs-katheter kwam, die zijn vaak wat stugger.). Na ks lag ik aan morfine-pompje dat donderdagochtend afgesloten is, toen is ook katheter verwijderd.. De eerste keer uit bed vond ik een ramp.. eind van de dag tweede keer ging al beter..
    Vrijdag kon ik zelfstandig naar toilet lopen( dat voelde vertrouwd) en zaterdag, voor ik naar huis mocht lekker zelf gedoucht..

't is mij reuze mee gevallen.. heb af en toe dat de spierlaag nog wat beurs aanvoelt.. Maar ja wat wil je.. die hebben ze dwars door gehaald.. Als ik zou mogen kiezen voor natuurlijke bevalling of KS, dan kies ik waarschijnlijk toch voor de ks..

Dan zul je zien dat die tweede toch een flinke tegenvaller word...:(;):D

14. Ellen291982

@mamavankirsten ja nu je het zegt is het ook wel heel logisch haha

@ilona ze hadden je dus beter moeten verdoven. wat vervelend dat je dan toch dingen hebt meegekregen die je niet mee hoort te krijgen. Is het je verder heel erg tegengevallen dan hierdoor? Fijn dat hij gelijk aangelegd kon worden in de uitslaapkamer. Je was wel weer snel te been dan. En snel weer het huishouden aan het doen. was dat ook zo bij je natuurlijke bevalling? Ik had nog nooit van een kiwi gehoord. wist niet dat er ook vacuum gebruikt kan worden bij een ks.

@annemarie ik hoop echt niet dat een tweede tegen gaat vallen. Fijn dat je de ks als positief ervaren hebt.

15. Ilona83

Ilona83 Lid

1 jan 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ellen,

Ik moet zeggen dat het me wel een beetje is tegen gevallen maar ook weer niet ik ben er nuchter in gegaan en had zo iets we zien wel wat er gaat komen.
    Wat ik allemaal heb gevoelt tijdens de ks was wel uit te houden.
    Met mijn natuurlijke bevalling heb ik een langere herstel gehad en heb ik minder prettig ervaren dan nu.
    Ook hierin wist ik niet wat mij te wachten staat dus heeft mijn man 6 weken vakantie op genomen om mij te kunnen helpen.
    Ik moet wel zeggen als ik moet hoesten (wat ik nu veel doe omdat ik verkouden ben) en met niezen doet m'n buik nog wel pijn.
    En als ik erg moe ben of even niet lekker in mijn vel zit dan speelt mijn wond ook erg op.
    Ik moet nu over 2 weken naar het zh voor nacontrole ik ben benieuwd wat de gynocoloog erover zegt.
    Ik kan ook niet me hele huishouden achter elkaar doen maar met pauzes.
    Bij mijn oudste op school is ook een moeder die zo snel weer te been was.
    Ik ben wel erg blij hier mee.
    Hoe is het bij jou gegaan dan de herstel?

16. Ellen291982

Wat heerlijk dat je man zo lang vakantie kon krijgen zeg! Kan me voorstellen dat je blij bent dat je zo snel ter been weer bent.
    Er komt zeker druk op de wond als je hoest of niest? dat het daarom pijn doet?

Ik heb een natuurlijke bevalling gehad en ik heb de eerste week erg veel pijn gehad. had een vacuumbevalling en was ingeknipt. Moest een katheter in omdat ik niet kon plassen die kwam ook tegen de wond. Bleek ook een ureineweginfectie te hebben. Ja de eerste tijd was geen pretje. Ik heb lang wel wat last gehad van het litteken, maar het is nu zo ongeveer wel goed. Met vrijen wel gevoelig.

17. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb ook een keizersnede gehad niet gepland, kreeg hem omdat ik al 20 uur weeën had en toen pas op 5cm ontsluiting zat.
    Achteraf maar goed dat het een keizersnede geworden is want dochter woog 4720 gr en ook nog een sterrenkijkertje dus ze had er nooit uit gekomen.

Ik kreeg een ruggenprik tussen de weeën door en daar heb ik niks van gevoeld.
    Ben wel veel bloed verloren 2 liter.
    Op de verkoever kamer kwamen ze met mijn dochter en ze is gelijk aangelegd, ze hapte gelijk toe en gelukkig kwam mijn borstvoeding snel op gang, ze is eventjes bijgevoed (ook omdat ze nogal groot is)
    en na 3 dagen dronk ze volledig bij mij en kwam ze ook al aan.

De pijn vond ik wel te doen, heb paracetamol geslikt vond de eerste keer uit bed en douchen wel pijnlijk maar dat gaat elke dag weer beter.
    Nu na een week voel ik helemaal niks meer qua pijn.

katheter was wel pijnlijk maar ja wat wil je als het ding tijdens een heftige wee word gezet...

Het is wel belangrijk dat je goed je rust pakt na een keizersnede en goed naar je lichaam luisteren.

Voor de rest heb ik geen falend gevoel dat ik niet "normaal' ben bevallen, ik heb de laatste 7 uur van de 20 uur weeën hele heftige weeën gehad met kotsen en alles erbij ze kwamen non stop en heb momenten gehad dat ik dacht dat ik doodging dus mijn portie "hard werken" heb ik wel gehad en de keizersnede kwam echt als een opluchting.

18. Ellen291982

een grote baby dus. Sterrenkijkertjes kunnen die nooit met een vaginale bevalling komen?
    Ik vind ook zeker niet dat iemand die een ks heeft gehad een faal gevoel hoeft te hebben. een ks is ook zeker niet niks en ook de nasleep duurt lang. Heel knap dat je dat zelf ook vind.

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sterrenkijkertjes kunnen wel vaginaal geboren worden, maar vaak niet als het je eerste kindje is en/of als het kindje een forse hoofdomvang heeft.
    Ook worden sterrenkijkertjes 9 vd 10 keer 'geholpen' middels kunstextractie zoals een vacuumpomp

20. Aprill

Aprill Niet meer actief

Mijn kindje heeft ook vast gezeten met zijn schoudertje en hierdoor een plexus aandoening overgehouden waardoor bij ieder volgend kindje een geplande keizersnede werd geadviseerd ;)
    Toen ik weer zwanger was werd er nog gekeken of het kindje eerder gehaald kon worden via inleiden (meerdere echo's kreeg ik hierdoor) maar uiteindelijk zei de gynaecoloog dat een keizersnede toch beter was, want mijn vorige kindje was ook niet zo zwaar... dus een keuze had ik niet, je wilt toch het beste hé voor je kleintje ;)
    De operatie zelf vond ik meevallen, ik koos voor de ruggeprik, maar wilde geen roesje erbij, want ik wilde alles meekrijgen.
    Je voelt wel dat ze bezig met je zijn (en mijn man zag dat de baby uit mijn buik gehaald werd :( hij kon zo over het scherm kijken) er wordt aan je getrokken en geduwd!
    De baby mag je eventjes zien en dan gaat hij naar een warme kamer waar hij wordt onderzocht... jij wordt netjes gehecht en wordt naar de uitslaapkamer gereden, als je dan het gevoel in je benen terug hebt mogen je partner en de kleine komen (ik heb gezegd dat ik het gevoel terug had, terwijl het nog niet zo was, hi,hi) dus ze kwamen al snel. Toen heb ik daar gelijk borstvoeding gegeven (mag eigenlijk niet, maar ik wilde het snel... heb ik bij de gewone bevalling ook gelijk gedaan) :)
    Daarna mocht ik naar de kamer, met pijnstillers is het wel uit te houden, maar liggend slapen kon ik 2 dagen niet :(.
    Ik ben ook snel gaan lopen, toen de conteter eruit ging ben ik ook op een stoel gaan zitten en af en toe lopen, want ik wilde naar huis :p... Ik was snel thuis, sneller dan normaal was in het ziekenhuis... maar ik vond dat ik beter thuis kon opknappen, want ik hou er niet zo van om heel de dag in bed te gaan liggen :)
    Op donderdag laat in de middag werd ik geopereerd en zondagmorgen was ik al thuis :D:D:D
    Ik heb beide bevallingen meegemaakt, maar bij een keizersnede duurt het een stuk langer voordat je hersteld.. het is toch een zware buikoperatie!
    Ik heb een half jaar geen gevoel in mijn litteken gehad, daarna kwam het langzaam weer terug ;)
    We willen nog graag een kleintje... de bevalling wordt dan ook een geplande keizersnede!

Deel Deze Pagina