wat goed dat je dat allemaal doet! wel jammer dat het met je vriend niet zo goed gaat. hoe komt dat, als ik vragen mag?
@uk veel ruzie omdat het gewoon best een moeilijke situatie is, het gaat nu wel weer wat beter gelukkig.
Het is ook niet makkelijk. Hier wordt de spanning tussen ons ook steeds groter ("doe eens normaal" krijg ik regelmatig te horen), maar op goede dagen kunnen we het wel goed met elkaar vinden. Gelukkig gaat het al iets beter. Voor mannen is het gewoon allemaal moeilijk te begrijpen wat de hormonen met je lichaam (en geest) doen.
ja idd doe is normaal krijg ik ook wel te horen. gelukkig niet meer stel je niet aan want hij is mee geweest naar de psycholoog en hij weet nu dus wel dat het niet iets is om je aan te stellen. en hij helpt me ook goed hoor, want hij doet de boodschappen en kookt meestal het eten dus dat is echt heel fijn.
ooohh ja, daar kan ik zo kwaad om worden. vooral in de eerste weken wanneer ik hem vroeg om onze zoon bij me weg te houden omdat ik er alleen maar verdrietig van werd. "stel je niet aan, dat ventje kan er niks aan doen" en tsjah, dan voel ik me weer schuldig... tegenwoordig hoor ik: "ja nou weet ik het al wel, jij wilt hem niet, ik moet het oplossen, ik heb het allemaal al vaak genoeg gehoord, stel je niet aan!" aardig he... maar ik snap ook wel dat hij niet meer weet wat hij met mij aan moet... fijn dat hij je zo helpt! hier heb ik veel hulp van een vriendinnetje. zij helpt me met de boodschappen en kookt/maakt schoon wanneer het nodig is. mijn man doet niets, maar dat neem ik hem niet kwalijk. hij werkt enorm veel en is weinig thuis. alles om voor ons te zorgen. wanneer hij thuis is, is hij superlief voor onze Uk!
trouwens, voordat het verkeerd begrepen wordt: ik ben echt blij met onze Uk, maar heb van die momenten dat ik het allemaal niet meer aan kan en dan zeg ik de verkeerde dingen tegen mn vriend (dat ik Uk niet wil )
op momenten dan sam veel huilt zoals dat ie nu in een sprong zit vind ik het ook moeilijk, om 9.15 begon ie keihard te krijsen een kwartier lang toen maar op bed gelegd want hij zat ook in zijn ogen te wrijven, na 10 min sliep ie gelukkig, maar ik vind het echt moeilijk dat ik niks voor hem kan doen, niks is goed, zelfs troosten lukt niet, soms eventjes en dan leg je hem weer neer en is het weer krijsen. nu is ie dus net uit bed en ligt ie op zijn speelkleed, maar ook weer huilen! terwijl het meestal een heerlijk tevreden ventje is die zich goed kan vermaken. mijn vriend zegt ook ja dat weet ik nou wel, vind ik heel vervelend, maar vind ook wel dat er rekening mee gehouden kan worden.
Gelukkig is mijn vriend wel heel begripvol, tot zover dat natuurlijk kan, maar als ik dan wel eens zeg dat ik bv ergens tegenop zie dan krijg ik ook als antwoord "Joh dat hoeft toch helemaal niet"... Ja, dat weet ik ook wel, maar toch doe je het, ook al heb je er zelfs niet eens een verklaring voor...En het enigste waar je dan eigenlijk even behoefte aan hebt is een arm op je schouder en bv een "Kom op, je kan het..." Maargoed, wat ik al zei, ik mag eigenlijk niet klagen wat mijn vriend betreft (en eigenlijk iedereen in mijn omgeving)... Ik heb trouwens gister iets stoers gedaan, iets wat ik al een hele tijd wilde...Heb eindelijk de tattoo met de naam van mijn dochterje op mijn pols laten zetten...Ben zo trots op mezelf haha...
ik heb dat idd ook dat ik ergens vreselijk tegen op kan zien en als ik het dan zeg dat ie dan zegt dat het nergens voor nodig is, dat weet ik idd ook maar toch zie ik er tegen op. zo zag ik gister ook tegen het auto rijden op ik heb het wel gedaan en het ging prima. stoer hoor een tatoo!
@Elsie: Ja vooral de huilmomenten. Uk heeft heel erg veel last van krampjes en kan rustig een paar uur achter elkaar huilen. Ik weet dan echt niet meer wat ik moet doen om hem te troosten Inderdaad het gevoel van machteloosheid, dat je niks voor je kindje kunt doen... Dat slaat al snel om in negatieve gevoelens, en die cirkel moet je zien te doorbreken - lastig! @Manonenemma: Waarom snappen mannen nou niet dat je eigenlijk alleen een arm of knuffel nodig hebt? Heb het hier ook al gezegd, dat ik gewoon een flinke knuffel nodig heb, of een brede schouder om op uit te huilen. Tot op heden helaas nog niet gekregen. Toch maar weer eens aankaarten... @Tattoo: stoer! ik durf het niet, bang voor naalden Hier gaat het vandaag goed *klopt af* Nog geen gillende baby van de krampjes. Wel een lief slapend jongetje bij mij op schoot. En een zonnetje wat doorbreekt, dus straks misschien toch maar eens in de kleren en gaan wandelen? (zit de godganse dag in pyama want heeft toch geen zin om om te kleden als je er niet uit gaat...)
Goede voornemens voor deze week (21-28mrt) Uk2011: elke dag een eindje wandelen, en niet op de bank blijven zitten! wie vult aan?
@uk het is echt heel belangrijk elke dag even naar buiten te gaan, ik sloot mezelf in het begin ook op hoor, en vooral toen het ging sneeuwen ging ik echt niet meer naar buiten en raakte steeds verder in de put. nu ga ik echt elke dag al is het soms maar een kort stukje ik probeer dan maar te denken dat ik dan toch buiten ben geweest! sam zit hier momenteel in een sprong en huilt ook erg veel, vind ik ook heel moeilijk want niks helpt, als ik echt alles geprobeerd heb en nog eens geprobeerd heb leg ik hem weleens gewoon in bed en doe de deuren dicht en de tv aan zodat ik hem even niet hoor, misschien zielig maar ik moet dan even rustig worden. wat mij ook helpt is gewoon elke dag om dezelfde tijd opstaan, zo word sam tussen half 7 en 7 uur wakker, na een fles en schone luier gaan we eruit, dan gaat hij even in de box zodat ik even rustig kan ontbijten enzo. dan kleed ik hem aan en mag ie even in zijn wipstoel babytv kijken zodat ik rustig kan douchen, en dan is het nog maar 8 uur, genoeg tijd om vanalles te doen! @manonenemma wat gaaf joh!!
@Manonenemma: mooi!! @Elsie: ja ik probeer het elke dag, maar soms komt het er gewoon niet van. vandaag wel een heel eind gewandeld, ong. 45min. de deur achter me dicht trekken werkt hier helaas niet, het huis is gehorig en ik hoor hem dan huilen en uiteindelijk ontroostbaar huilen. dan breekt mijn hart. ik wil hem niet laten huilen ik weet het, soms moet het even, maar wat moet ik dan? weg gaan kan niet, want ik kan hem ook niet alleen laten... Wisten jullie trouwens dit? Gelijktijdig gebruik van bepaalde middelen tegen epilepsie (zoals barbituraten, fenytoïne en carbamazepine), het kruidenmiddel sint-janskruid, of het gebruik van bepaalde antibiotica (zoals rifampicine) en antivirale middelen (zoals nevirapine) kan de werking van anticonceptiepillen (het voorkomen van zwangerschap door het slikken van hormonen) verminderen.
@uk ik wist dat van sint janskruid idd, heb het bij mijn huisarts nagevraagd, maar die zei dat ik het gewoon kon gaan gebruiken, maar durfde het toch niet aan. soms komt het er idd niet van om naar buiten gaan of ben je heel moe, gister was ik echt heel erg moe, maar ben toch samen met mijn moeder even naar buiten geweest, in een drukke winkelstraat nog wel, dat was vermoeiend!
Nou, gister ochtend en vanochtend had ik het wel weer even moeilijk hoor...Vanmorgen zelfs weer even een potje zitten janken, dan zie ik het even niet meer zitten...Gelukkig helpt Emma me daar nu al bovenop door naar me te lachen en mijn handen beet te pakken ofzo...Maar baal wel dat dit soort momenten nog steeds terug kunnen komen...
@manonenemma dat is balen idd! gister kon ik ook wel janken, zo moe was ik! wel nog even gewandeld, en op tijd naar bed gegaan, en gelukkig sliep sam ook weer door en voel ik me nu een stuk beter, nog wel moe maargoed, vanmiddag gaat sam even naar mijn schoonmoeder!
Nou, moe ben ik eigenlijk niet echt meer, gelukkig...Ben alleen nou al zo lang verkouden, met dichte holtes enzo, ben dat zooo zat...Vanmoren weer alleen maar snotteren en snuiten, en toen werd het even teveel... Wel lekker dat je vanmiddag even "vrij" hebt...Ga je nog wat doen?
@manonenemma misschien even langs de HA voor een kuurtje ofzo? is ook vermoeiend steeds verkouden zijn. ik denk dat ik vanmiddag lekker ga uitrusten! ben net al een stukje wezen wandelen met sam echt heerlijk weer, als het vanmiddag nog wat warmer is ga ik misschien wel even in de tuin zitten. ben nog steeds spierwit in mijn gezich en wallen
Ik heb al een kuurtje gehad, heeft dus eigenlijk niets geholpen Ja, ik ga vanmiddag ook lekker in de tuin zitten, een beetje kleur op je gezicht is ook wel lekker