@Manon: Wat heerlijk dat je de zin in dingen weer begint terug te krijgen. Ik herken het wel van een paar jaar geleden, toen was ik ook alleen maar leuke dingen aan het afzeggen omdat ik het gewoonweg niet aan kon. Nu ga ik juist wel, want heb al te lang binnen gezeten na de bevalling! Misschien het andere uiterste. Ik weet ook niet zozeer waar mijn "probleem" ligt. Ik ga naar buiten, doe boodschappen, ben nergens bang voor behalve voor mezelf en mijn donkere buien. Ja ik weet het wel, het probleem ligt bij mijn kind, hij is "het probleem" in mijn geval. Weet niet hoe ik het anders moet beschrijven maar op sommige momenten geef ik hem overal de schuld van - en dat is dus NIET de bedoeling! Hij is het mooiste wat me is overkomen in lange lange tijd, maar soms... Pieken en dalen, enorme dalen vooral, en de pieken zijn afgevlakt. Genieten probeer ik, maar ik kan niet volop genieten. Misschien bang dat het straks weer slechter gaat? @Sweet: welkom meis! Ik vind het ook doodeng, maar erkenning van het probleem is de eerste stap... Ja het is te behandelen zonder ad, denk ik in ieder geval, in de meeste gevallen. Je kunt eerst natuurlijke middelen gebruiken, maar zoals Manon ook zegt, St. Janskruid blijft lastig in combi met de pil. Had ik net even niet aan gedacht, sorry. Misschien werkt valeriaan wel - weet alleen niet wat voor werking dat heeft. Maar vooral: pak je rust op elk moment dat je kunt (slapen op commando wanneer de kleine slaapt, gaat helaas niet, maar ga dan wel rusten!), en geef dingen uit handen. Vraag je man/vriend om mee te helpen in het huishouden, met de boodschappen, of gewoon om een arm om je heen te slaan, maar praat! en durf vooral hulp te vragen aan mensen die nabij je staan...
@sweet welkom! wat vervelend dat je denkt een pnd te hebben! ben je al naar de huisarts geweest? @hier ik slecht geslapen dus nu moe dus maar rustig aan vandaag. @manonenemma blijf je thuis vandaag of iets afgesproken?
@ Uk, gebruik zelf de nuva ring, dus St Janskruid heeft geen nadelige werking op de pil Althans, ga ik vanuit. Want ondanks diarree en gebruik van een AB kuur, ben ik alsnog beschermd tegen een zwangerschap. @ Els, nee, is nog niet bevestigd door HA. Lijkt mij wel handig ook om te gaan, want las dat het ook aan schildklier en bloedsuikerspiegel kan liggen... Hier, vandaag wel in goede stemming. Althans, tot nu toe. Kleine ligt niet ingebaakerd in bed, maar slaapt wel. Wel met veel pijn en moeite. Niet huilen, gelukkig. Heb hem nu wel met zijn handen IN zijn slaapzak gedaan met lakens strak over hem heen en hij slaapt Hebben jullie dat ook, gewoon zo snel vermoeid. Lag gister om 20:00 uur al half te slapen! Gewoon echt erg en totaal niet gezellig tegenover mijn vriend.
Let op!!! Sint-janskruid (hypericum) vermindert de betrouwbaarheid van de vaginale ring. Gebruik daarom voor de zekerheid ook condooms als u sint-janskruid gebruikt, tot en met vier weken na het stoppen met dit medicijn. In overleg met uw arts kunt u ook een ander vorm van anticonceptie kiezen. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - NuvaRing Anticonceptiepil. Sint-Janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil, hierdoor stijgt de kans op een zwangerschap. Bij kortdurend gebruik: gebruik condooms tijdens en tot en met vier weken na het stoppen van sint-janskruid om er zeker van te zijn dat betrouwbare anticonceptie wordt toegepast. Bij langdurig gebruik: u kunt sint-janskruid alleen gebruiken in combinatie met een anticonceptiepil met een hoge dosering hormonen, een zogenaamde 50-pil. Als u in de eerste drie maanden van gebruik doorbraakbloedingen krijgt, moet u ervan uit gaan dat sint-janskruid ook de betrouwbaarheid van deze zwaardere 50-pil beïnvloedt. De arts kan u aanbevelen om meerdere strips achtereen te gebruiken zonder stopweek, of om de stopweek te verkorten tot vier dagen om de kans op een te lage hoeveelheid hormoon te verkleinen. Gebruik in ieder geval condooms zolang er doorbraakbloedingen blijven optreden. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Hypericum
@sweet: welkom hier. Balen dat je het idee hebt dat je een pnd hebt, en wat elsie al zegt, ben je al bij je huisarts geweest. Dat is nl zowiezo verstandig om te doen. En ja, ik denk dat pnd best zonder ad te verhelpen is. Ik heb ze zelf ook niet gebruikt omdezelfde reden, en ik moet zeggen dat ik er aardig doorheen ben gekomen. Je kan misschien eens wat gaan lezen op de site van www.kraamtranen.nl , daar heb ik ook veel hulp aan gehad. En daar staan ook tips voor over de behandeling. Ik gebruik zelf, nadat ik zowiezo weer aan de pil ben gegaan, visolie met omega 3 en 6 en magnesium met vit b6. Staat ook in kraamtranen...Verder gebruik ik op slechte momenten valeriaan van Bional. En wat de rest al zei, PRATEN PRATEN en PRATEN!!!
Ik ga vanmiddag naar mijn vrendin. Die krijgt volgende week der 2e kindje, en zij heeft mij ook heel erg geholpen de afgelopen maanden door regelmatig bij mij langs te komen, gewoon kletsen en aanwezig te zijn. Ik ga nu voor het eerst sinds tijden weer eens naar haar toe. Ach, net zo lief. We zaten wat op de bank tv te kijken, en Emma zat lekker tegen me aan te spelen en tv te kijken, en toen viel ze in slaap. Tsja, toen kon ik natuurlijk niets anders dan ook maar weer even mijn oogjes te sluiten haha...
@manonenemma oh heerlijk is dat! wat gezellig dat je naar je vriendin toe gaat ik blijf vandaag lekker thuis, ben echt brak van te kort slapen! @sweet wel zo handig idd als je dat ook even laat controleren door je ha.
hey meiden ik zelf heb een pnd gehad ben zelfs 2 maanden opgenomen geweest. mijn zoontje is nu 18 maanden en ben nu langzaam mijn medicijnen af aan het bouwen. ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen. en echt waar het komt allemaal weer goed. misschien is het boek kraamtranen wat voor jullie om te lezen. staan een hoop herkenbare verhalen in.
@denise ik denk dat we idd allemaal wel weten dat het weer goed komt! vooral in het hele begin is dit moeilijk voor te stellen, maar als je dan weer goeie momenten heb en steeds vaker weet je dat ook weer beter.
Ja, op de goeie momenten weet je ook wel dat het weer goed komt, en dat houdt je dan ook op de been, maar zeker in het begin wilde ik dat echt niet geloven... Ik heb trouwens vandaag een redelijk goeie dag gehad. Afgezien van die stomme holte ontsteking die ik ondertussen meer dan zat ben ging het eigenlijk wel lekker. Emma was ook lekker vrolijk, dat scheelt natuurlijk ook.
hier een mindere dag omdat ik de afgelopen nacht niet goed geslapen had, of eigenlijk te kort sliep pas tegen 1 uur ofzo en sam was om 6.50 alweer wakker!
hier nu even een minder momentje! afgelopen nacht weer beter geslapen en tussen de middag net een uurtje, maar evengoed nog redelijk moe! heb af en toe echt het gevoel dat ik uit balans ben dat ik mijn evenwicht moet bewaren en dat constant, dat kost energie! net de assistent van de ha aan de telefoon gehad en die zegt dat het er helemaal bij hoort, het komt goed zegt ze, maar dit is echt weer zo'n baalmoment!
Leuk, die opmerking dat het er bij hoort Hier gaat het de laatste dagen weer wat beter. Gister een time out genomen toen mijn man kwaad werd. Hij had Mini (vond ik) verkeerd vast en Mini bleef jammeren, dus ik zei hoe hij hem het beste vast kon pakken en hij schoot meteen uit zijn slof. Tsjah, ik heb Mini de hele dag hier bij me thuis en ik weet toch hoe hem vast te pakken zodat hij stil is?? Naja... ben een rondje door het park gaan wandelen en toen ik thuis kwam na een half uurtje sliepen ze beiden op de bank. Oh Mini wordt wakker...
@uk tsja dat hoor je vaker idd dat het er bij hoort. het is niet iets om me zorgen over te maken iniedergeval gelukkig. probeer ik dan ook niet te doen. vanavond weer op tijd naar bed en dan hopelijk is het morgen weer beter. weet dat baalmomentjes erbij horen maar leuk is anders! goed dat je een time out genomen hebt! ik zeg ook weleens tegen mijn vriend wat ie nou wil hoor want ik ben idd de hele dag bij sam en hij niet.
Ja, dat vind ik ook altijd zo'n dooddoener he, "Dat hoort erbij" "Gaat vanzelf wel weer over"...Dat weet je zelf ook msschien wel,maar je zit niet op zo'n antwoord te wachten. Ach, en misschien wil je op zo'n moment alleen ook maar een hand op je schouder, maar dat lijkt niemand te begrijpen, en om daar nou naar te gaan vragen... Uk: balen dat je even een meningsverschil had met je vriend. Hij kan best wel wat van je aannemen, aangezien je er de meeste tijd doorbrengt met die kleine... Hier valt het gelukkig wel mee. En ik moet van mezelf "afstand nemen" als mijn vriend met Emma bezig is of "oppast". Hij doet het misschien niet zoals ik het doe,maar daarmee doet hij het nog niet perse fout. Dus als hij met haar bezig is trek ik mezelf terug (al moet ik soms wel op mijn lippen bijten om niets te zeggen hoor haha) Elsie: ik heb hier ook nog van die dipjes hoor, en al worden ze gelukkig steeds minder, als ze er zijn zijn ze niet minder vervelend. Ik wil ook gewoon weer me oude zelf zijn, zonder al die rare emoties enzo...
Inderdaad een dooddoener. Je wilt graag een oplossing op dat moment en je zit niet op zulk commentaar te wachten... hopelijk voel je je snel weer wat beter Elsie! @meningsverschil: hij denkt het altijd beter te weten en in 9 van de 10 gevallen is dat niet zo ben er aan gewend...
@uk voel me al wel wat beter hoor, ben ook ongesteld en dan kan het ook weer lekker versterkt worden allemaal.
@uk na 9 maanden merk je echt een verandering hoor, tenminste dat had ik wel! echt weer een beetje op aarde ofzo hihi nu ongesteld maar durfde het toch aan de winkel in te gaan. ongesteldheid kan het soms weer erger maken.