meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh,ok, ik ga eens googelen op die medicijnen. Ben gewoon nieuwsgierig naar de werking ed.

Das ook lekker, gevaren. Lekker kleurtje opgedaan zeker? Wij zijn thuis gebleven. Een beetje geklust, maar vooral veel in de tuin gezeten. Emma heeft in het zwembadje gezeten, ze vond het heerlijk, en ik vond het heerlijk om naar te kijken:D

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma sam heeft ook in het zwembadje gezeten! vond ie ook erg leuk! wat fijn dat het echt beter met je gaat en dat je geniet van emma!!:D

3. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ben daar zelf ook heel blij mee. Had dit een paar maanden geleden niet meer verwacht dat ik me nu zo zou voelen. En dat gun ik jou ook, ik hoop zo dat de AD voor jou dat laatste zetje geven om weer te kunnen genieten van alles...

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma dat hoop ik ook! ookal geniet ik wel van sam hoor, maar doordat ik veel moe ben omdat de angsten de hele dag door mijn hoofd gaan ben ik gewoon erg moe! en dat als ie huilt kan ik er niet altijd goed tegen, vandaag is ie ook niet helemaal in zijn humeurtje want er komt een tandje door! en ik moet ongesteld worden dus dat maakt het allemaal erger! hij zit nu dan ook ff voor baby tv hihi, vind ie prachtig. gewoon ff een kwartiertje ofzo dat ik ook ff tot rust kom.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@athina merk je al wat van de AD? en hoe gaat het verder?

ik ga mijn medicijnen morgen ophalen, en dan begin ik als ik niet meer ongesteld ben, vind het wel spannend hoor!

@manonenemma hoest met jou? lukt het al om alleen met emma thuis te zijn?

6. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey,

Ja, ik heb dat nu een paar keer gedaan, en het gaat me steeds beter af. Vooral de ochtenden, die vond ik het moeilijkst, gaan me goed af. Gelukkig, want ik vind het best vervelend om steeds maar met iemand af te spreken, alleen maar omdat ik niet alleen durfde/kon zijn...

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma wat goed! dat is wel fijn dat je je ook eer wat fijner voelt als je thuis bent. ik heb echt nog steeds veel moeite om ergens heen te gaan, ik hoop dat het met de AD beter zal gaan! en dat dat me er echt nog even door heen gaat slepen.

pff wat een dag! sam was niet in zijn hum:( en vanaf een uur of 5 was het krijsen, 17.30 groente gegeven en toen was het even goed, maar als snel was het weer huilen, hij was ook gewoon moe maar ik ga hem echt niet om 18.00 uur op bed leggen voor de nacht! heb het weten te rekken tot 18.30 maar toen was ik het ook goed zat al dat gejank! merk dan wel dat ik weinig geduld heb, maar het is me gelukt om hem redelijk rustig in bed te krijgen, daar heeft ie nog zeker 10 min liggen huilen maar het is nu stil, ga zo nog even bij hem kijken.

ben ook ongesteld dus daar zal mijn weinige geduld ook wel vandaan komen, en ook moe want vannacht was ik 2x wakker omdat sam ook wakker was.

8. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen is dat dan he, als ze huilerig zijn. Ik moet zeggen dat ik met Emma echt niet mag klagen, ze huilt zeer weinig,maar soms,als je moe bent ofzo, kan zelfs het kleinste huiltje even teveel zijn...Maar ik denk dat dat gewoon menselijk is hoor...Hebben we allemaal wel eens dat je gewoon even wat minder kan hebben, of het nou je kind of bv een zeurderige partner is ;)

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam huilt gelukkig ook weinig! mag idd ook niet klagen, maar pff als je dan zelf moe bent en ongesteld kan het je weleens te veel worden.

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo meiden,

Ik weet niet goed hoe te beginnen, maar ook ik heb een pnd. Mag ik hier meeschrijven? Ik ben met vlagen actief en inactief, gewoon omdat het me soms even niet lukt veel te schrijven, maar ik zal mijn best doen :)

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@biccy welkom tuurlijk mag je mee schrijven!

12. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Biccy,

Tuurlijk mag je hier mee schrijven, daar is dit topic ook voor. En doe het in je eigen tempo, gooi eruit wat je eruit wil gooien. We spreken hier helaas allemaal uit ervaring, dus we kunnen je ongetwijfeld steunen,adviezen geven of gewoon even luisteren...

13. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Dank jullie wel :)

Ik weet niet hoe het in NL geregelt is, maar hier is het echt een drama. Ik heb een voorgeschiedenis van depressie e.d. en mijn ha zag het eigenlijk al aankomen. Na een zware bevalling en een zware nasleep zakte ik steeds dieper weg. Ik liep al bij een psycholoog, dus 'gelukkig' was er al iemand die me min of meer kon opvangen, maar ik vind het zo moeilijk dat er verder helemaal geen hulp/steun is. Ik zit dagen alleen thuis met de beeb en mis contact met andere moeders. Mijn ha heeft 4 weken geleden een urgente brief geschreven naar mijn psychiater, dat ik zsm gezien moest worden ivm mijn medicatie aanpassen en het verder behandelen en zoeken van steun. Vorige week heeft hij de brief weer gefaxed, maar nog steeds geen reactie.

Mijn afspraak stond sowieso al voor volgende week, maar ik vind het toch triest dat er gewoon niet eens gereageerd word op een urgente verwijzing. Ik moet het zelf maar uitzoeken.
    net weer contact gehad met mijn ha, die me het liefst naar de ehbo stuurt in het zh (hier word je meestal verwezen naar het zh, zonder verwijzing kost het 120 euro, met verwijzing is het gratis).

In het zh kan ik dan gezien worden door de dienstdoende psychiater. Maar ik zei al tegen haar, laat maar zitten, ik vecht nu al weken min of meer in mijn eentje, die laatste paar dagen kunnen er echt nog wel bij.

Geen haar op mijn hoofd die mijn zoontje pijn wil doen, ondanks dat ik echt momenten heb dat ik er vreselijk spijt van heb dat we een kindje op de wereld hebben gezet. Maar mijn angst en stress richten zich puur op mezelf, ik kan heel zelfdestructief worden.

En toch he, dan kijk ik of kroel ik met dat kleine kereltje, en dan voel ik me zo schuldig en hou ik zoveel van hem.

Ik wil alleen zo graag weer beter zijn, weer lachen, genieten en mijn man het gelukkige gezinnetje geven waar hij zo naar verlangt. en ik ook trouwens.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@biccy jeetje wat een verhaal! ik hoop dat je het fijn vind om hier mee te schrijven, steun van andere moeders helpt echt. en begrijp ik dat je AD gebruikt?

15. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ja, ik gebruik ad, al jaren. Is nu opgehoogt, hopelijk slaat de verhoging een beetje aan.

Ik denk dat het ook wel gaat helpen als de beeb 3 maanden is, dan kan ik naar 'Parent & baby' groepen gaan en heb ik wat meer contacten!

Meneer is wakker, ik ga zijn fles maken :)

16. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee, wat een naar verhaal. Ik begrijp eruit dat je uit je eigen omgeving (vrienden,familie) ook niet veel steun hebt. Want juist ook die steun is zo belangrijk.
    Ik hoop dat je het nog even volhoudt tot je afspraak volgende week, en dat je dan goed verder geholpen wordt.
    Maar je kan hier ook zowiezo je verhaal kwijt hoor. Ook al wil je gewoon even uithuilen of weet ik wat. Het feit dat iemand je gevoelens herkent, dat iemand weet waar je het over hebt, geeft vaak al steun.

Maar ik kan je ook zeggen, en al kan je dat nu niet geloven, het komt echt goed. Ik kan nu ook zeggen dat ik het ergste achter me heb, en nu eindelijk kan genieten...

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@biccy oke nou ik hoop ook dat het werkt voor je! en idd als je contact kan krijgen met andere moeders is dat goed voor de steun enzo. en hoop ook dat je het volhoud tot volgende week! lukt de zorg voor de kleine wel goed?

en idd zoals manonenemma zegt het komt goed, maar geef het de tijd.

18. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    De zorg gaat wel, ik merk dat het steeds meer uit liefde komt, dan dat het 'moet'. Mijn problemen richten zich vooral op mezelf, gelukkig niet op de kleine man!

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@biccy dat is wel fijn idd dat je wel kan genieten van hem:) en uit liefde voor hem zorgt.

20. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon uit nieuwsgierigheid...wat houdt dat Parent & Baby in???

Deel Deze Pagina