meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavanesmee ben benieuwd hoe ik ga reageren op de ad. zin in sex is ook weinig maar dat zal ook wel komen door de spanningen hier:(

2. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    @Elsie: Ga jij ze ook 's avonds innemen? Ik nam ze eerst 's ochtends, maar heb dit ook naar de avond verschonen. Zo had ik minder last van de vermoeidheid, omdat ik 's nachts toch sliep hihi.

Volgens de psych hier was het wel verstandig om de ad te slikken in combinatie met omega 3 capsules, multivitamine en vitamine e extra sterk. Dit zodat je hier extra energie uit kan halen en de bijwerkingen daardoor beperkt worden. Na mijn eerste bevalling heb ik dit niet gedaan. Nu na de tweede wel en ging wel een stuk beter.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavanesmee ik wil ze idd ook s'avonds gaan nemen, ik gebruik nu ook al een multivitamine en magensium.

4. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    @Elsie: Hoop voor je dat de medicijnen snel gaan werken! De eerste week kan best zwaar zijn, maar hier moet je echt even doorheen. ik geloof dat ik na 2,5 week echt al verandering begon te voelen. Heb wel nog lang psychotherapie naast de ad nodig gehad, ben hier nu 1 maandje vanaf.

Wil je heel veel succes en sterkte wensen!

5. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Zie net dat onze kindjes bijna even oud zijn hihi. Gaat alles goed met de kleine?

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mamavanesmee met de kleine gaat alles goed!
    met mij dus wat minder, ben erg moe en die angsten zijn echt niet leuk.

7. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Heb je wel veel steun in je omgeving / van je partner?

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb veel steun van mijn ouders, schoonmoeder en vriend en mijn zusje.

9. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elsie, succes dit weekend. Kan me voorstellen dat je het best spannend vind om te beginnen. Hopelijk merk je snel vooruitgang

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik begin vanavond of morgenavond met de medicijnen, spannend hoor!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @elsie: succes! Hier merk ik dus echt al verschil zoals vermeld. Gisteren flinke terugval hier even. Maar ik moet dan ook wel aangeven dat ik ineens veel gedaan had:
    alleen thuis de hele ochtend, gefietst terwijl ik vrij wazig was van de alprazolam (had ik ineens last van), schoonzusje smiddags op visite, s avonds nog even voor het eerst in m'n leven gefietst met onze oudste dochter achterop.
    En daarbij m'n menstruatie weer sinds gisteren... toeval of niet?
    En toen was onze oudste dus ook niet te genieten s avonds en toen ging het dus mis.

Dat vond ik zelf wel heel verdrietig, ondanks dat het niet zo gek is allemaal - maar het voelde zó rot. Maar oke.. nu het beter gaat ben ik zoveel actiever.
    Rusten is dan wat moeilijker terwijl het belangrijk blijft.
    Maar oke....
    ik moet even stoppen ;) volgende keer weer meer...

fijn weekend allemaal!

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@athina dat klinkt idd wel als een drukke dag! dan is het idd misschien ook niet zo gek een terug val.

ik ging altijd tussen de middag samen met sam slapen, maar merkte dat ik dan s'avonds pas laat in slaap viel, en dan dus s'ochtends weer moe was, nu vandaag niet geslapen en ik hoop dat ik dan vanavond sneller en op tijd in slaap val. al ben ik nu wel heel erg moe! net wel even naar buiten geweest. ik hoop zo dat die pillen snel aanslaan! en dat ik niet al te veel last heb van bijwerkingen.

13. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Elsie, ben je begonnen?

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma ik ga vanavond beginnen, dan is mijn vriend ook thuis dat vind ik een fijner idee geen idee waarom eigenlijk haha.

15. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Succes. Ik vind het knap van je dat je toch deze stap genomen hebt.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen,

gisteravond de eerste pil genomen, vond het heel eng maar met vriend er nog over gehad, we willen allebei dat het weer beter gaat dus toch die pil genomen. voel me nu wel misselijk en zwaar gevoel in mijn hoofd en ben ook nog een beetje moe. ik denk dat de eerste week best zwaar is, hoop dat mijn vriend vandaag op tijd thuis is. voor morgen ga ik een vriendin vragen om mij overdag te helpen en woensdagmiddag gaat sam naar mijn schoonmoeder toe, mijn ouders zijn helaas op vakantie anders was ik daar wel gaan logeren de eerste week.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat je zo wat hulp hebt deze week Elsie - het is toch even een kwestie van wennen, ook gewoon voor jezelf, dat je hieraan begonnen hebt. En je zit ook gewoon een beetje te wachten tot er wat gebeurd, wat positiefs, of bijwerkingen? Wat ga je voelen?

Hier weinig veranderd - vergeleken met een paar weken geleden zit ik op een véél hoger level als het ware - anderzijds komen daardoor de terugvallen nog wel wat hard aan, gewoon omdat je aan het genieten bent van wat allemaal goed gaat, en wat weer allemaal kan en niet weer 'terug' wil naar hoe het was.
    En dat schiet dan toch wel snel door je heen...
    Maar oke - ik ben vandaag met de jongste wezen zwemmen, m'n ouders op de kant, de oudste lag ook in het water, maar ondanks dat m'n ouders die in gaten hielden, kon ik toch niet zo genieten van de jongste, omdat mee aan het opletten was.

Vandaag wel weer een fijn gesprek gehad met de verpleegkundige. Het voelt érg vertrouwd, fijn dat die klik er zo is...

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@athina het klopt idd dat je heel gefocust ben of wat voel ik nu.

fijn dat het met jou beter gaat:)

19. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, wederom merk ik dat ik toch nog steeds niet de oude ben, ook al voel ik me goed. Emma is al een paar daagjes niet helemaal in der hummetje (sprongetje?). Ze is wat huileriger dan normaal, wil overdag niet slapen maar is vervolgens eind van de dag oververmoeid, en huilt dan tot ze zowat over de rooie raakt...En ik ben daardoor toch ook wat van slag...:( Ik kan er niet tegen als ze zo hard huilt, wil haar dan alleen maar troosten,maar kan haar natuurlijk niet alleen maar bij me houden (want ik merk ook wel dat ze ons een beetje aan het uittesten is nu, zodra je haar bij je hebt lacht ze weer...) Is ook een tik van me, wil altijd iedereen gelukkig zien,en dan spelen nu ook nog eens je moedergevoelens mee...;)

@Elsie: wat fijn dat je wat steun hebt deze week, ben benieuwd hoe snel je iets merkt. Lijkt me ook dat je nu heel erg gefocused bent op alles wat maar anders voelt, zou ik wel zijn denk ik.

@Athina: wat heerlijk dat je een goeie klik hebt. Dan geef je je ook wat sneller "bloot" denk ik.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma het is ook niet leuk als ze zo hard huilen, denk dat iedereen dat wel moeilijk vind. sam doet dat ook als je bij hem bent gaat ie lachen en loop je weer weg is het huilen, meestal laat ik het even een paar minuten en dan stopt ie meestal vanzelf en anders om de paar minuten troosten. je kan idd niet de hele dag met je kind op de arm.

ik ben ook benieuwd hoe snel ik iets merk, het pilletje innemen ging gisteravond al veel makkelijker!

Deel Deze Pagina