meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

Hallo

ik heb ook een pnd gehad toen ik 19 was!!

Heb een jaar tot 1.5 jaar aan de depressie pillen gezeten daardoor werdt het eigenlijks alleen maar erger!!.. Daarom raad ik zelf aan om Nooit aan die zooi te gaan zitten want het helpt echt niet!!.. je moet er zelf uit komen en Veel praten helpt echt!!

ik zat in de schulden en had niemand om me heen kon ook niet meer bij mn ouders terug komen om te wonen mijn Relatie was net verbroken en woonde samen!!..

Toen heb ik mijn Huidige Partner ontmoet en die heeft mij er bovenop geholpen toen ben ik gelijk met de Medicijnen gestopt en sinds dien heb ik nergens meer last van!!..

Ik had ook van Depressie (zelfmoordneigingen Nooit gedaan hoor maar wel heel vaak gedacht) en Hyperventalatie!!..

Ik hoop echt dat niemand dit krijgt want pff... tis zo vreselijk!!

Groetjes

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sommige mensen hebben wel baat bij AD, en zeker als je er angsten bij hebt. ik ben nog maar net begonnen, maar heb ook goede verhalen gehoord gelukkig anders was ik natuurlijk nooit begonnen.

@athina hoe voelde jij je de eerste dagen? gister was echt een rot dag, kon echt alleen voor sam zorgen!

3. hopeandfaith

ja ligt er ook aan wat voor medicijnen je krijgt!! ik had best zware Medicijnen!!...

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb de laagste dosis van venlafaxine het heet ookwel efexor, heb 37.5 mg.

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Man wat een k*t dag. De beeb heeft gisteren alleen maar gehuild, van 8u smorgens tot 9u 'savonds. Ik was op.
    En vandaag leek het beter te beginnen, maar hij is de hele ochtend al aan het jammeren. Nou weet ik wel, hij heeft moeite met poepen, en ik help hem ook. Maar ik voel me zo ellendig.
    Ik kan nou zelf alleen maar huilen.

Ik wil zo graag een dagje waar hij gewoon lekker lacht en blij is. Ik voel me zo rot, alsof ik alleen maar faal als moeder.

6. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh, nee, zo moet je je niet voelen...Maar dat weet je denk ik zelf ook wel. Ik kan alleen maar zeggen, het komt goed, ik hoop voor je dat die kleine zich snel beter voelt.

Hier nu trouwens al 3 nachten op een rij dat Emma snachts wakker wordt en huilt...En ik moet er dan echt uit,anders stopt ze niet, ze zit denk ik weer in een sprongetje, droomt veel enzo...Man, ik ben gesloopt :(

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@biccy die dagen horen erbij! en krampjes omdat ze niet kunnen poepen is echt niet leuk, maar als je nagaat dat je alles doet om hem te helpen, meer kun je niet doen! en dat maakt je echt geen slechte moeder hoor!
    ik voel me door de medicijnen nu echt niet zo lekker en ben erg moe en slap, maar probeer wel zoveel mogelijk met sam te doen en het zorgen voor vind ik belangrijker dan het huishouden. draag hem maar gewoon lekker bij je!

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ook een kindje die s'nachts wakker word, afgelopen nacht hoefde ik er dan niet uit want na een paar minuten sliep ie alweer! maar de nachten ervoor is het eruit troosten en wat te drinken geven. hij ligt dan met zijn ogen dicht te huilen dus denk idd echt dromen.

9. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat geef je m dan te drinken?

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

een beetje diksap.

11. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Ok, ga ik onthouden. Hopelijk helpt het hier ook...

Pff,voel me een beetje k*t...Ik ben morgen vrij (ivm 5 mei) en zou met mijn moeder naar de winkels gaan. Ik vroeg haar dus net of ze dan eerst naar mij wil komen,omdat ik weer even het gevoel heb dat ik een stap terug heb gedaan na de afgelopen gebroken nachten, en ze me even kon helpen met hondjes uitlaten ed...Nu is ze geirriteerd, en komt morgen wel,maar wil ze dus niet meer naar de winkels,want als ik dan zo moe ben moet ik maar gaan slapen...terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling was, ik wil er juist even uit,want ik zat de afgelopen dagen al thuis...Bah...had ik net nodig dit :(...

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma jeetje dat is een vervelende reactie! heb je al gezegd tegen haar dat je er juist even uit wil?

iedereen zegt steeds tegen mij dat ik pas echt na een week of 6 ga merken dat de medicijnen werken, maar mijn schoonmoeder weet het weer beter, die zegt dat het na anderhalve week a 2 weken al beter gaat! word soms zo moe van haar.

13. hopeandfaith

Efexor is idd een lichte Medicijn ervan!! dat je nu erg moe ben slap bent komt door de medicijnen ik had dat ook heel erg in het begin en werdt bij mij helaas alleen maar erger!

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen

14. hopeandfaith

Licht eraan hoe jou Lighaam het opneemt de een neemt het sneller op dan de anderen!! tis gewoon een Kwestie van Afwachten!!

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

gelukkig ken ik iemand die hetzelfde gebruikt als ik en bij haar gaat het allemaal prima, en ik hoop idd dat het wel helpt.

16. hopeandfaith

dat is fijn :) bij iedereen is het anders he!.. Ik hoop dat het bij jou ook goed uitpakt want het is echt niks hoor als je al die elende er nog eens bij krijgt terwijl je je al k*t voelt!!..

Komt vast goed ;)

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik hoop het ook idd! vandaag iniedergeval een betere dag als gister.

ben je er wel helemaal bovenop gekomen?

18. hopeandfaith

Gelukkig :D ja ik ben er helemaal bovenop gekomen toen!! ben toen gelijk gestopt met de pillen van de dokter moest ik afbouwen maar ik was het zo zat ik dacht bij me zelf de Groeten ik stop nu gelijk!

wel 2 maanden afkickverschijnselen gehad (schokken met mn hoofd alsof alles in kleine plaatjes valt wat je ziet) was heel irritant!
    en duizelig en misselijk maar daarna was het helemaal weg :)

nu al zker 4 jaar vanaf !!.. en ik ben blij dat ik het gedaan heb!!

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@gesina fijn dat je er helemaal vanaf bent!
    vandaag weer iets minder hier, maar lag ook te laat in bed en kleine van 6.30 wakker, dus beetje eigen schuld! vanmiddag maar ff rusten als de kleine ook slaapt.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gesina: Fijn dat jij er vanaf gekomen bent!

Biccy: Dat zijn sowieso moeilijk dagen... Indertijd bij de oudste hadden wij ook dat ze alleen maar stil was als je met haar rondliep... Slópend. Schoonmoeder en schoonzus kwamen dus af en toe om ons te ontzien, gewoon even met dochterlief op de arm lopen. Het is ook gewoon loodzwaar dan hoor!
    En écht: Het gaat over. En het wordt echt makkelijker naarmate ze wat groter worden. Natuurlijk zijn dingen als de peuterpubertijd etc ook pittig, maar dan kunnen ze in elk geval een béétje vertellen wat er mis is en dan ken je je kindje inmiddels een stuk beter...
    Het feit dát je er zo mee zit en het je dus zoveel doet, maakt je ook gelijk weer een goede moeder... hopelijk gaat het gauw beter.

Elsie: Ik had de eerste dagen er ook nog continue alprazolam bij. Ik vond de 1e week vooral vreemd en vermoeiend, maar had toen nog wel dagelijks de steun van een verpleegkundige die iedere dag eventjes kwam. En alles waar ik mee zat, kon ik spuien en ze kwam me eigenlijk ook wel dagelijks moed in praten. Dat scheelt ook wel denk ik.

hier werd gezegd (over de lexapro) na 2 a 3 weken ga je het mérken, maar na 6 weken is de volledige werking bekend. En natúúrlijk zijn er altijd mensen die na 1,5 week misschien wat merken- uitzonderingen bevestigen de regel. Maar lekker voor jezelf gewoon aanhouden wat je verteld wordt.

@

Deel Deze Pagina