meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

jeej! weer in de winkel geweest!! wel weer samen met mijn schoonmoeder, maar het ging goed, nu meer gehaald als gister en het was lekker rustig in de winkel en kon bij de kassa zo doorlopen heerlijk!

2. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Hij gaat goed zo!!! Lekker hoor!

Hier ook weer een goeie dag gehad. Gister was het een ramp. Emma had koorts gehad snachts, wilde niet slapen,alleen maar huilen, en zat smorgens onder de rode vlekken en blaasjes, dus contact met de ha gehad, waterpokken. Emma was ook heel hangerig, wilde alleen maar bij mij liggen, en van alles geregeld voor de komende dagen,want met waterpokken mag je niet naar het kdv...

Wat denk je, eind van de dag is mevrouw weer levendig, en geen vlekje meer te vinden op der lichaam...Is het waarschijnlijk koortsuitslag geweest :(
    Vandaag wel thuis gebleven (dat had ik ondertussen al geregeld), en vandaag heeft ze het weer super gedaan. Goed gegeten, lekker geslapen. Dus morgen gaat ze gewoon weer naar het KDV;)

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma jeetje! arme emma en arme jij! maar wel lekker een dagje vrij, ging het goed thuis? of ben je toch nog weggegaan?

hier gaat het idd lekker!

4. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn moeder was hier, die zou normaal gesproken toch bij ons thuis zijn,dan past ze op de hondjes en doet wat strijkwerk enzo. Dus dat hebben we nu samen gedaan, en daarna lekker nog even in de tuin gezeten.

Fijn om te horen dat het zo lekker gaat. Is het een goede keuze geweest om aan de ad te gaan.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

oh dat is wel gezellig! mijn moeder komt morgen, kan ze mooi mee boodschappen doen!

het was idd een goede keuze om aan ad te beginnen, en de bijwerkingen vielen me ook alles mee.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben vanmorgen alleen met sam in de winkel geweest!!:D

7. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat steeds beter he! Super hoor!:)

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het gaat idd echt steeds beter! ben heel blij!:D en vriend ook:D

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hai meiden,

Ik zou mij (graag) bij jullie willen voegen als jullie het goed vinden. Bij mij is een week of 4 geleden een pnd vast gesteld.

Ik ben nu sinds 2 dagen bezig met het slikken van antidepressiva en vanaf morgen ga ik naar een psycholoog. Alleen ik heb zo'n vreselijke bijwerkingen van die antidepressiva, ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. Hoe zijn jullie ervaringen daar mee en hoe lang heeft het aangehouden?

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wat vervelend dat je een pnd hebt! hoe uit het zich bij jou?
    ik slik sinds anderhalve week ad en begin nu echt al wat op te knappen, de eerste 3 dagen vond ik heel moeilijk, was heel moe en slap en wilde idd ook dat ik niet begonnen was. maar meid zet even door! daarna voel je je beter! wat gebruik je? en ook heel goed dat je naar een pyscholoog gaat, er over praten helpt echt.

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Dank je Elsie! Het uit zich bij mij voornamelijk in, nergens geen zin in hebben en niemand willen zien, somber zijn, een extreem kort lontje hebben en overal om huilen. Ook ben ik erg moe maar dat zou ook wel komen van de pijn die ik heb van bekkeninstabiliteit en een te laag HB. Verder kan ik niet altijd echt van Sem genieten en verzorg ik hem omdat het moet en daar voel ik mij vreselijk schuldig over :(

Nu ik dus sinds 2 dagen begonnen ben met de AD heb ik ineens vreselijke angsten en ik weet niet waarom. Ik word midden in de nacht wakker en sta te shaken over mijn hele lichaam en ben dan zo vreselijk bang (ook om mezelf iets aan te doen terwijl ik dat helemaal niet wil!) dat ik er van ga hyperventileren. Hier had ik een paar dagen geleden nog geen last van.

Ik heb Prozac gekregen van mijn HA. Welke slik jij? Ik hoop dat ik ook snel verbetering merk want ik voel mij nu nog vreselijker als voordat ik begon met de AD. Loop jij ook bij een psych en hoe bevalt dat? Ik zie er best tegen op om met zo'n iemand te gaan praten terwijl ik het aan de andere kant ook graag wil.

12. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Truus, welkom bij ons clubje, al zou je dat liever niet willen natuurlijk.
    Balen dat je zo last hebt van de AD, maar helaas is dat een bekend iets he, het hoeft niet,maar meestal wordt het eerst erger voor er verbetering komt. Ik heb ze zelf gelukkig niet nodig gehad, maar er zijn hier meiden die ze wel gebruiken, en ze kunnen je er vast meer over vertellen.

Hoe uit de pnd zich bij jou?

13. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie nu net dat je al gereageerd hebt.

Ik vind de bijwerkingen op je AD eigenlijk best heftig zeg,zeker als je dat daarvoor niet had.
    Die angstgevoelens ken ik wel hoor, die had ik ook. Ik werd sochtends wakker, huilend,omdat ik weer een dag moest. Ik dacht zelfs over adoptie,omdat ik niet goed voor mijn kind kon zorgen. Ik had ook geen gevoelens bij haar,wat me weer een schuldgevoel gaf, en ik was bang. Ik heb soms op het punt gestaan om in de auto te stappen, en met de noorderzon te vertrekken,alles achterlatend...

Ik kan je zeggen, praten met een goeie psycholoog helpt. Ik ben ook geen prater,maar had snel door dat ik het zo niet ging redden,en die gesprekken hebben me goed geholpen. En nu, 8 maanden later, durf ik eindelijk te zeggen dat ik het achter de rug heb. Ik heb mijn laatste gesprek gehad met de psych, en ik kan weer genieten. lleen merkte ik afgelopen week met de menstruatie dat mijn hormonen toch weer even overhoop lagen,en heb ik weer even lopen janken,maar dat was maar van tijdelijke aard...

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Dank je wel Manonenemma. Ik zou mezelf inderdaad liever niet aan sluiten maar aangezien we in hetzelfde schuitje zitten en ik normaal niet zo'n prater ben vind ik het wel fijn om er met jullie over te kunnen kletsen, ook omdat jullie het begrijpen.

Dat de AD bijwerkingen had heeft de HA mij inderdaad verteld, maar ik vind het ook best heftig. Mijn HA vertelde dat je er maag/darmklachten van kon krijgen en een droge mond en dat soort dingen maar over die angsten enzo heeft ze het niet gehad en ik kan het ook niet echt terug vinden in de bijsluiter. Ik zal het morgen in ieder geval wel aangeven bij de psych.

Wat herkenbaar wat je verder schrijft zeg.. Ik zie ook vreselijk op tegen de dag en als ik de kans krijg lig ik de hele dag op bed met Sem en kom ik er alleen uit om een flesje voor hem warm te maken en zijn luier te verschonen. Ik vraag mij soms ook af of dat hij ergens anders niet beter af is en waar hij het aan verdient heeft zo'n moeder te krijgen.

Fijn om te lezen dat bij jou de gesprekken met de psych goed hebben geholpen en dat het goed gaat! Iedereen zegt wel, het komt weer goed maar dat is moeilijk te geloven op dit moment.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus helaas is het idd meestal zo dat het eerst erger word, ik voelde me erg slap en moe waardoor ik dus weer angstiger werd. nu voel ik me weer goed dus ben blij dat ik gewoon doorgezet heb, meestal is het met 2 weken wat beter. mij bevalt het praten met de psycholoog heel erg je kan even lekker je verhaal kwijt.

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, ja daar was ik al voor gewaarschuwd inderdaad dat het erger kon worden. Nou hopelijk is dat snel weer over..

Wat kan ik allemaal verwachten bij de psych? Heb geen idee, heb nog nooit met zo'n iemand gebabbeld. Is het wel dat ze de dingen uit je gaan trekken enzo want ik ben echt geen prater wat dat betreft en ben altijd nogal snel bang dat ik mij aanstel of dat het allemaal wel meevalt.

17. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een goeie psych weet jou wel "aan het praten te krijgen" Ze weet welke vragen ze moet stellen, laat je meestal zelf meedenken aan oplossingen ed.
    Wat ik al zei, ik ben ook geen prater, maar bij haar lukte het me wel, en kon ik mijn angsten en gevoelens kwijt.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik kan idd ook goed mijn angsten en gevoelens kwijt, ze stelt veel vragen en je gaat dan toch na denken hoe het zit en idd oplossingen bedenken.

hier vanmiddag weer naar de winkel geweest voor boodschappen en naar het kruitvat.

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Okee bedankt meiden, ben benieuwd hoe het zal gaan morgen! Maar eerst weer de nacht door, krijg er al de bibbers van als ik er aan denk.

Elsie, gaat goed lees ik he, dat je weer de winkels in durft, super!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik hoop dat het bij jou snel aan slaat! en dat je je snel wat beter voelt.

Deel Deze Pagina