Wat fijn dat Sam weer beter is. Ja, en je slaapuurtjes weer inhalen is moeilijk he. Gewoon daar waar het lukt even je rust nemen, en weer iedere avond op tijd naar bed is dan het beste, zo doe ik het ook... Pfff, soms verlang ik stiekem wel eens even naar "vroeger"...naar de tijd dat je ongestoord zo lang in je bed kon blijven liggen als je wilde , slapen was echt een hobby van me hoor...
ik mis het soms ook weleens idd om lekker te kunnen blijven liggen! maar vind zo'n middag dat sam bij mijn schoonmoeder is lekker hoor! net even ongestoord de badkamer en wc's schoon kunnen maken dat is ook weleens fijn en de badkamer was echt nodig! nu is het hier weer een beetje op orde haha, was is lekker allemaal opgevouwen en opgeruimd! morgen alle bedden weer lekker verschonen, boodschappen heb ik binnen, keuken is schoon. straks het eten klaar zetten en koken en als dat opgeruimd is en sam ligt in bed plof ik op de bank
Manon, poeh wat ben jij al lang verkouden zeg, jeetje! Goed dat je naar de knoarts gaat. Dat van dat slapen herken ik ook, dat was ook echt mij hobby! Heerlijk uitslapen.. Maar goed, Sem slaapt tot een uur of 9 s' ochtends dus eigenlijk mag ik niet klagen. Elsie, goed bezig geweest vandaag zeg met het huishouden! Ik vind dat altijd zo heerlijk een lekker schoon huis. Helaas is dat momenteel hier ver te zoeken, het lukt mij gewoon niet.. Verder vandaag echt een shitdag.. Ben weer zo vreselijk bang geweest en voel mij echt enorm down. Zou zo blij zijn als ik weer eens een beetje mezelf zou zijn.. Sem doet ook alleen maar hazeslaapjes vandaag en nu ligt ie weer te mokken omdat ie gewoon niet wil slapen ofzo. Ik word er helemaal kriegel van..
@truus ik kon dat ook niet hoor! maar je krijgt hulp toch? en wat mij ook geholpen heeft is voor mezelf een schema te maken met het huishouden, elke dag een paar dingetjes en dan is het huishouden klaar, dan heb je tijd om wat voor je zelf te doen of iets met de kleine. ik gebruik het schema nu nog, alleen de badkamer kom ik dan meestal niet echt aan toe, dus doe ik dat als hij bij mijn schoonmoeder is.
Elsie, ja ik ga hulp krijgen inderdaad, maar ik weet niet wanneer. Dat zouden ze voor mij gaan regelen maar ik heb er niks meer van gehoord. Zo'n schema is een goed idee maar het probleem is de bekkeninstabiliteit.. Meestal ben ik allang blij als ik het volgehouden heb om Sem te verzorgen op een dag. Nu probeert mijn man wel het een en ander in huis te doen maar ja, hij werkt ook volledig en studeert daarnaast dus het is allemaal erg lastig.. Hoop dat ze snel ervoor zorgen dat ik hulp krijg.
@truus dat is lastig dan idd. anders moet je gewoon even bellen hoe en wat want het is wel belangrijk natuurlijk. misschien kan je dan proberen 1 ding te doen en daar dan ook echt tevreden mee zijn, en niet denken ja maar normaal.. en wat ook helpt is jezelf af en toe belonen als je iets goeds gedaan hebt, ik denk bijv. als ik dit en dit gedaan heb ga ik even een spelletje op de computer doen ofzo. en schrijven helpt ook en verder mag je me altijd een pb sturen hoor! en ik ben ook vaak op msn te vinden dus als je dat prettig vind hoor ik het!
Dank je Elsie, lief van je! Wat betreft de msn, dat heb ik niet dus ik kan je niet toevoegen.. En ik vind het allang fijn dat ik hier mee mag schrijven en dat jullie naar mijn gezeur luisteren en mij tips en adviezen geven! Ik zie het toch zo als dat jullie al een stapje verder zijn dan ik.. Vrijdag komt de verpleegkundige weer, ik zal dan even vragen of hun er wat meer van weten en het anders voor mij uit willen zoeken. En ja, eigenlijk moet ik tevreden zijn als ik iets gedaan heb in het huishouden maar in dat opzicht ben ik erg perfectionistisch..
@truus ik was idd ook zo met het huishouden, maar heb het gelukkig los kunnen laten dat het niet perfecht kan zijn met een kindje en de hele situatie eromheen. tuurlijk doe je je best en daar moet je blij mee zijn, daarom kies ik per dag ook maar een paar dingen uit en dan ben ik tevreden als ik het gedaan heb. vannacht heeft sam van 4 uur tot bijna 5.45 gehuild! uiteindelijk is ie in mijn armen in slaap gevallen! dus ik ben erg moe nu en doe dus vandaag maar rustig aan.
@truus: Ik werk ook gewoon met een lijstje hoor. En daar zet ik ook de simpele dingetjes op zoals planten water geven, wasje draaien, stofzuigen...En alleen al het idee dat ik dan weer wat kan doorstrepen geeft me voldoening, ook al is het maar 1 ding. Ik ben ook altijd iemand die een opgeruimd schoon huis wil,maar wat Elsie al zegt, met een kleine in huis moet je gewoon de lat wat lager leggen, anders raak je alleen maar gefrustreerd... En lukt het vandaag niet, lukt het morgen of overmorgen wel... En inderdaad, gewoon even bellen wanneer je de hulp nou gaat krijgen, dat soort instanties moet je echt achter de broek aan zitten hoor...
Ja ik zou inderdaad de lat voor mezelf wat lager moeten leggen in dat opzicht maar ja.. De vraag is, hoe doe je dat? Vandaag heb ik mezelf al voor de middag mijn bed uit weten te sleuren dus dat is al heel wat. Konijn heeft al een schoon hok en ik heb de keuken en bijkeuken gestofzuigd. Veel pijn nu maar hoop dat het mij zo lukt om de rest van het huis ook nog even te doen.. Elsie, wat vervelend dat Sam zo gehuild heeft vanacht. Kwam dat door de verkoudheid?
@truus kwam idd doordat ie ziek is, hij is nog steeds erg hangerig en gewoon niet lekker! wat goed dat je stofgezogen hebt, en als de rest niet lukt is het niet erg! je hebt iniedergeval wat gedaan en je zorgt voor de kleine en dat is toch het allerbelangrijkste!
Dat bedoel ik met de lat lager leggen...waarom de rest van het huis ook in 1 dag willen doen...Morgen weer een dag voor wat klusjes...
@truus je moet ook kijken naar de dingen die je wel kunt, het is nu voor je gevoel heel weinig, maar geloof mij het komt echt weer goed! en ik hoop echt voor je dat de ad snel aan slaat. ik heb vanmiddag even een uurtje geslapen, kom ik beneden zit mijn moeder op de bank de was op te vouwen! daarna nog even naar de winkel geweest voor wat kleine dingetjes.
Ja.. Nou ja, het is in ieder geval gelukt de rest van de beneden verdieping te stofzuigen dus dan morgen boven maar even. Elsie, ja pff dat hoop ik ook zeg.. Had stiekem wel verwacht dat ik al iets zou merken maar helaas, nog niks. Wat lekker zeg dat je moeder de was aan het opvouwen was!
@truus het duurt vaak wel even voor het aanslaat, misschien heb ik gewoon geluk! het was idd fijn dat mijn moeder dat even gedaan heeft, ben ik weer mee geholpen.
@truus denk dat je dan idd nog even geduld moet hebben, meestal ga je geloof ik na 2 of 3 weken iets merken.