meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus meisje is 3.5 jaar.

wat fijn dat je vandaag echt van sem kan genieten! leuk is dat he komt straks vast steeds vaker.

hoop dat je snel de juiste ad krijgt.

2. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Heerlijk is dat he...en dit soort momenten gaan steeds vaker komen hoor

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    truus: dat besef had ik ineens ook, dat ik ineens zó van de jongste kon genieten en ook zomaar uit het niets een heel intens besef van houden van...

Gisteren de verjaardag van m'n schoonmoeder gehad, erg rustig, maar oke, voor mezelf was die dag erg spannend. De laatste keer dat ik daar was (met pasen) , werd ik ineens heftig geconfronteerd met een angst voor de balkons/gallerij . Angst dat ik mezelf of m'n dochter (die ik in m'n armen had , dus op hoogte van de reling) over het randje zou kieperen.
    Maar nu, een paar weken later, was die angst gewoon helemaal weg :) . Ik ben zelf (als test voor mezelf) nog even tegen de reling aan gaan hangen - maar er gebeurde niets in m'n hoofd, terwijl ik het toch bewust aan het uitproberen was...
    Echt héérlijk...
    Ik merk nog wel als ik érg moe ben, dat ik nog lichte flitsen krijg als het ware, van angstige gedachten, maar het zijn ook écht maar flitsen en voor mij dus ook een teken dat ik gewoon weer te ver ben gegaan.

Maar oke - sorry dat dit verder weer een ego berichtje is... de meiden vragen m'n aandacht..

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Athina, zo dat gaat goed zeg! Heerlijk dat die angsten er niet meer zijn. Geeft mij toch wel weer vertrouwen dat het goed gaat komen en dat die stomme angsten bij mij ook wel weer weggaan.

Hier vanacht een huilende Sem om 5 uur.. Geen idee wat er aan de hand was maar ik kreeg hem niet getroost dus heb hem tussen ons in in bed gelegd. Toen was ie gelijk stil. Nou ja, toen ie sliep maar weer over gelegd in zijn eigen bed en toen heeft ie lekker geslapen tot vanochtend half 10, moest hem nog wakker maken.. Maar ja, ik wel weer erg moe natuurlijk nu en dus ook gelijk weer angstig. Bah..

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@athina wat goed dat je geen angst had!

@truus vermoeidheid is erg slecht voor de angsten idd! ik merk het ook wel als ik moe ben dat ik dan nu ook nog wel van die vlagen heb, of bijvoorbeeld vanmorgen sam sliep weereens bij ons in bed en dan ben ik best moe s'ochtends want je slaapt toch anders! en wilde naar de winkel maar krijg dat gelijk weer zo'n gedachten van kan ik dat wel? en gelijk er achteraan tuurlijk kan ik dat wel, dus toch gegaan en het ging gewoon prima! heb je al wat gehoord van de huishoudelijke hulp?

vanmorgen dus al boodschapjes gedaan gelijk een wandelingetje gemaakt, net stofgezogen en gedweilt en wat opgeruimd.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Elsie, ja inderdaad, je slaapt behoorlijk anders met die kleine erbij in bed. Daarom heb ik Sem vanochtend ook lekker teruggelegd toen ie weer sliep na een half uurtje ;)

Wel knap dat je gewoon naar de winkel bent gegaan en dat het ook gewoon gelukt is. Ik zit nu echt nog in zo'n stadium dat ik dan niet zou gaan. Die verpleegkundige zei gisteren ook nog, eigenlijk moet je niet toegeven aan je angst en gewoon gaan maar ja, dat is op dit moment nog een stapje te ver denk ik bij mij.

Ik heb nog niks gehoord van de huishoudelijke hulp verder. Maar ik had het er nog over met de verpleegkundige en die verklaarde mij eigenlijk een soort van voor gek dat ik dat wou omdat ik zo'n schoon huis had :$ :) Hij zegt, zo iemand die komt bij jou en die gaat zich echt af zitten vragen wat ie moet komen doen.. Hij vind dat ik te dwangmatig met het huishouden omga en dat zo iemand van de thuiszorg niks gaat toevoegen hier. Hij denkt dat als hun dan weg zijn dat ik het nog eens dunnetjes over ga doen omdat hun het na mijn mening niet goed genoeg gedaan hebben. Dus hij zei dat ik er nog eens goed over na moest denken, ook omdat ik dan iemand over de vloer krijg waar ik eigenlijk totaal geen zin in heb. Dus nou ja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet..

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus het is idd wel iemand over de vloer, maar als jij ermee geholpen bent en dat diegene alleen de grote dingen doet zoals badkamers wc's schoonmaken stofzuigen dweilen en je bed verschonen bijvoorbeeld, dan hoeft je man dat ook niet te doen naast het werk. was opvouwen kan je bijv. zittend doen, en ik legde het dan op de bank en als ik de energie niet gelijk had om het opruimen deed ik dat later, was toch alleen met sam thuis en het ligt dan niemand in de weg. ik denk wel dat het je helpt als de grote dingen gewoon elke week een keertje gebeuren en dat geeft misschien voor je man ook rust dat hij het niet hoeft te doen, en je kan als het weer beter gaat het weer overnemen.

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja precies.. Daar gaat het ook om, gewoon om die grote dingen wat je opnoemt. En daar hoef ik inderdaad niet iedere dag iemand voor over de vloer. Als ze even 1 keer in de week 3 uurtjes ofzo zouden komen of voor mijn part om de week dan zou dat al super zijn.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik denk gewoon dat je daarmee het meest geholpen bent en je man ook! dat scheelt al een hoop natuurlijk. je hebt natuurlijk ookal die verpleegkundige langs en dan nog iemand en als het 1x per week schoonmaken is heb je maar 2x per week iemand.

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja voor mij is het een hoop rust in mijn hoofd als ik mij niet druk hoef te maken over dat soort dingen en mijn man heeft het ook een stuk rustiger dan want hij volgt natuurlijk ook nog een studie naast zijn werk en dan die kleine en het huishouden, dat is best druk. Dus eigenlijk is het 2 vliegen in 1 klap. Nou hoop dat ik er snel wat van hoor, want volgens de crisisdienst moet de ha het regelen en volgens de ha moet de crisisdienst het regelen.. Lekker duidelijk ;)

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus oh lekker duidelijk! nou als je einde van de week nog niks gehoord heb zou ik bellen hoor! je moet er altijd achteraan zitten, maar zoals je al zegt jullie zijn erbij geholpen!

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja maar het probleem is dus dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd.. HA zegt je moet bij crisisdienst zijn en crisisdienst zegt je moet bij de HA zijn. Maar goed, anders moet de verpleegkundige dat maar even uitzoeken of dat er al actie ondernomen is.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus vervelend is het! idd anders maar even aan de verpleegkundige vragen!

pff word beetje gek van sam hij huilt echt steeds! om alles... ligt in de box huilen.. net wakker huilen... hij heeft nu geen koorts alleen nog een beetje verkouden. maar ik laat hem maar even want ik ga niet de hele tijd zijn zin doen!

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh wat vervelend Elsie! Misschien heeft hij gewoon zijn dag niet? Heel irritant als ze steeds huilen en je weet niet waarom.

Ik werd net gebeld dat ik morgen om 11.00 uur een afspraak heb bij de psychiater voor controle van de AD. Ik ben benieuwd.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik denk gewoon dat ie niet zo lekker in zijn vel zit! ga vanavond wel proberen dat ie gewoon in zijn eigen bed slaapt, is voor iedereen beter!

spannend morgen! hoe laat moet je er heen?

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja dat is zeker voor iedereen beter. Je slaapt lang niet zo goed met zo'n kleintje in je bed. Slaapt Sam elke nacht bij jullie dan?

Om 11.00 uur moet ik er morgen zijn.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus nee hij slaapt normaal in zijn eigen bed, maar de laatste 2 nachten bij ons omdat ie zo moest huilen en ziek was, maar je slaapt echt minder goed met hem naast je. vanavond maar troosten en om de 10 min naar hem toe ofzo.

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou ik hoop voor je dat ie vanavond gewoon lekker in zijn eigen bedje wil! En is het anders geen optie om hem in te laten slapen bij jullie in heb en hem dan over te leggen?

Pff mijn hoofd loopt hier op het moment echt weer over.. Morgen dus om 11.00 uur bij de psychiater zijn maar ik weet niet wat ik met Sem moet doen.. Meenemen, schoonmoeder brengen, mijn moeder brengen of misschien mijn moeder vragen mee te gaan want anders moet ik alleen want mijn man moet aan het werk. Wat kan je het jezelf toch moeilijk maken zeg..

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus ik zou vragen of je moeder mee gaat, dan heb je wat steun en als jij dan het gesprek hebt kan zij op sem passen!

vanmiddag nog een klein rondje gelopen en daarna even het eten klaar gezet en rust! nu eten maken en dan zo lekker eten heb best trek!

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja die optie had ik inderdaad ook in mijn hoofd.. Maar ja, weet niet zo goed. Kan niet zoveel van mijn moeder hebben op het moment en dat houd mij dan weer tegen om haar mee te vragen. Ligt absoluut niet aan haar trouwens maar aan mezelf.

Hier ook ondertussen bezig met eten maken.. Wij eten macaroni. Was er niet helemaal met mijn hoofd bij en heb dus 6 grote uien geschild, beetje veel.. :)

Deel Deze Pagina