meiden die een postnatale depressie hebben of hebben gehad

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus tsja lastig is dat als je niet zoveel van haar kan hebben.

6 uien is idd best veel haha! hier het eten op, sam wilde alleen niet veel eten later maar wat yoghurt gegeven dat at ie wel. hij is ook moe dus hij gaat om 19.00 uur lekker naar bed en dan hopen dat ie gewoon slaapt!

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Toch maar besloten mijn schoonmoeder te vragen om even op Sem te passen en dan ga ik mooi wel even alleen..

En Elsie, is het gelukt tot nu toe met Sam op bed?

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus prima toch!

sam ligt lekker in bed, het op bed leggen s'avonds is eigenlijk nooit een probleem, had hem nog even lekker in bad gedaan papfles gegeven voor de eerste keer een boekje voorgelezen en lekker in bed!

met mijn vriend afgesproken dat we hem gaan troosten en dan terug leggen in bed, en dan iedere 10 min naar hem toe gaan om te troosten.

4. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyy Dames, ben der weer even...sorry, ben overdag niet zo actief hier, heb mijn handen vol aan Emma haha (op een positieve manier dus ;))

Truus, succes morgen bij de psych, ben benieuwd of je wat moet veranderen aan de AD of dat het echt een kwestie van geduld hebben is...

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@manonenemma lekker toch dat je je handen vol hebt aan emma! hier ook wel hoor aan sam maar tussendoor even lekker hier haha!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    succes morgen truus - hier waren ze vrij afwachtend - maar ik had ook pas met ruim 3 weken weer een afspraak met psych erbij. Eigenlijk al bij 2 weken en 2 dagen, maar dat vonden ze toen toch te vroeg om het al goed te beoordelen...

maar in elk geval prettig dat er even naar gekeken wordt - dan hoef je er niet zelf over te piekeren verder..

Verder sterkte met jullie kinderen Elsie en Truus - vermoeiend als ze niet zelf slapen pffff

hier weer een goede dag - wel veel gedaan dus nu erg moe - maar ook weer 4 ritjes (2 x heen + 2 x terug) met de auto en dat ging weer beter dan vorige keer.
    Alleen de flitsjes komen nu wel weer een beetje - maar dat is gewoon omdat ik nu echt wel kapot ben, dus dat gaat met rust wel over... ik bedenk me trouwens.. tijd voor m'n a.d.
    Goedenacht gewenst allemaal!

Elsie: Goed trouwens dat je tóch gegaan bent - ik merk hier ook dat je het zelfvertrouwen echt weer terug moet vinden, maar door te gaan -ook al is er wat angst- gaat het steeds beter merk ik.
    Mijn instelling is nu telkens: Ik ga gewoon en ik zie wel hoever ik kom. Ik ben hóé dan ook, dóór de angst heen gegaan dus ook al kom ik niet waar ik komen wil, die stap heb ik tóch gezet.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@athina je moet idd zelfvertrouwen krijgen! het was rustig in de winkel en dat vind ik wel fijn niet te veel prikkels en drukte om me heen en rustig je spullen weer in kunnen pakken.

8. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms moet je denk ik ook even net dat stapje extra durven te zetten om je zelfvertrouwen weer terug te vinden...Lukt het niet, niets aan de hand, morgen weer een dag, maar lukt het wel, heb je iets om trots op te zijn, en krijg je langzaamaan het vertrouwen in jezelf terug.

Truus en Elsie, succes vannacht, hopelijk slaapt het kroost lekker door :)

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!!

sam werd gister avond om 22.00 wakker en erg huilen en overstuur zijn.. na een paar minuten dacht ik hij heeft pijn ofzo.. hij was zo aan het schoppen met zijn benen en soms een beetje overstrekken.. dus zetpil gegeven en na 10 minuten ofzo werd ie rustig in mijn armen daarna nog even bij papa gelegen en daarna in zijn campingbed bij ons op de kamer en hij heeft toen geslapen tot 5.30 wel vroeg maar tussendoor niet meer wakker geweest! nou geef ik sinds iets langer als een week s'avonds andere pap als s'ochtends misschien dat ie daar buikpijn ofzo van krijgt.. vanavond ga ik dezelfde pap als s'ochtends geven kijken of het daar aan ligt!

@truus hoe is het bij jou gegaan? succes straks! ben benieuwd wat er gezegd word.

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemiddag!

Elsie, zo dat is een best wel een goeie nacht! Ben benieuwd of het inderdaad de pap is die het 'm doet maar daar ben je dan snel genoeg achter.

Hier heeft Sem ook weer een goeie nacht gehad, zal wel een eenmalig iets geweest zijn dat ie gisteren begon te huilen s' nachts. Doet ie anders ook nooit. Maar goed, deze mama is wel weer heel de nacht wakker geweest dus dat is minder. Ik had weer zo'n vreselijke angsten gisteravond, brr.. Zag mezelf steeds in flitsen met een mes op Sem in staan steken. Hoe bestaat het toch dat je zoiets denkt.. Vreselijk :(

Maar goed, vanochtend naar de psychiater geweest en die leek het een goed plan om met de Prozac te stoppen en over te gaan op wat anders. Dat word nu Citalopram. Maar omdat de Prozac heel langzaam uit je bloed gaat moet ik een week wachten totdat we met de Citalopram gaan starten. Volgende week telefonisch overleg met de psychiater en dan de week erop weer controle voor de medicijnen. Omdat de Prozac zo langzaam uit je bloed gaat krijg ik waarschijnlijk geen afkickverschijnselen dus dat zou wel erg fijn zijn als mij dat bespaart bleef.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus oh wat vervelend die angsten! lijkt me idd heel naar.. heb ik niet gehad. maarja alle angsten die je hebt zijn gewoon niet leuk!
    wel goed dat je andere medicijnen krijgt, hopelijk krijg je daar niet te veel bijwerkingen van en merk je sneller of het gaat werken, ik hoop het echt voor je! hoe is het met je BI?

hier vanmorgen lekker boodschappen gedaan, en net nog samen met mijn schoonmoeder naar de lidl geweest want ik wilde groot verpakkingen wasmiddel, is veel goedkoper! ga daar nu maar steeds heen voor wasmiddel en vaatwastabletten en heb ook luiers mee genomen en die lijken ook wel goed te zijn!

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja is echt vreselijk.. Snap gewoon niet dat ik zulke dingen kan denken. En dan zit hier net die verpleegkundige en die zegt, het is vreselijk dat je zulke gedachten hebt maar zo raar is dat niet :( Nou sorry hoor dan breekt mijn klomp. Daar kan ik dus helemaal niks mee. Maar ja.

Hoop inderdaad ook dat ik met de Citalopram niet zoveel bijwerkingen krijg.. Of in ieder geval niet van die gekke angsten die ik nu heb want dat is echt veel erger geworden na het starten met de Prozac. Met diarree of hoofdpijn daar kan je nog wat mee, is ook vervelend maar toch.

Met de BI gaat het vandaag wel redelijk eigenlijk. Maar ben ook zo met de PND en alles daar omheen bezig vandaag dat ik daar ook geen tijd voor heb ;) Vanaf volgende week dinsdag ga ik starten bij een andere bekkenfysiotherapeut omdat de cesartherapie niet helpt dus ik ben heel erg benieuwd of hun wat voor mij kunnen gaan betekenen. Hoop het zo, loop hier nu al zo lang mee.

Ik kom eigenlijk nooit bij de Lidl maar hoor daar inderdaad allemaal goeie verhalen over. De aldi is hier dichterbij en met gratis parkeergelegenheid en bij de Lidl moet je betaald parkeren dat ik altijd zoiets heb van laat maar. Maar groot verpakingen schelen inderdaad meestal een hoop. Zo haal ik ook heel vaak schoonmaakmiddel enzo bij de Action, weet niet of jullie dat ook hebben, maar dat is ook veel goedkoper.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus het hoort wel bij een pnd maar raar is het wel dat je ineens na een bevalling zoiets krijgt! en het kan iedereen overkomen, gelukkig denk je er van te voren niet teveel overna tenminste ik niet.

waar ik heen ben geweest is ook idd een aldi en action dus daar kan ik ook wel een keer heen gaan. vind het wel beter dat de spullen daar goedkoper zijn, wij hebben hier een spar in het dorp en die is best wel duur, wel makkelijk als je ff snel wat moet maar eigenlijk best duur voor de echte boodschappen al haal ik het daar omdat het een kleine rustige winkel is en dat vind ik wel fijn. maar kan natuurlijk ook altijd iemand mee vragen.

net een half uutje gewandeld en nu ff lekker rust! sam is aan het spelen, straks weer eten maken.

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja ik weet ook wel dat het erbij hoort inderdaad maar die opmerking, daar kan ik dus gewoon helemaal niks mee. Maar ja misschien ligt dat wel aan mij ;)

Ja Spar is inderdaad duur! Ik schrok daar laatst van. Ik doe altijd boodschappen bij Super de boer of AH en daar is een bepaald pakje ham wat ik door de macaroni gooi 0.49 cent en bij de Spar was ie gewoon een keer zo duur, 0.99 cent! Vond het echt niet normaal.

Maar kan mij voorstellen dat je daar graag je boodschappen doet omdat het daar een stuk rustiger is. Maar de action is echt aan te raden vind ik wat dat betreft, dus zou gewoon eens vragen of er iemand met je mee wil. Scheelt een hoop geld. Bijv. Blue Wonder kost bij de supermarkt bijna 5 euro geloof ik en bij de Action 1 euro nog wat. Is wel de neppe variant maar is net zo goed!

Ik wil zo nog even een wasje opvouwen maar ga mij eerst geestelijk voorbereiden ;) heb er geen zin in..

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus dat scheelt dat idd! ik zal ook bij de lidl dat er meer in een pak zaten dus dan is het ook goedkoper en daar hou ik van haha! maar mijn schoonmoeder wil altijd wel mee dus dat is fijn!

ik ga zo het eten maken.

succes met de was! heb ik vanmorgen ook gedaan.

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Zo wasje is opgevouwd, eten achter de kiezen, vaatwasser in en uitgeruimd, Sem onder de douche gegooid bij papa en nog even snel een boodschapje gedaan en nu; rust. Sem ligt al lekker te slapen en dat is een meevaller want meestal spookt ie na zijn fles van half 7 tot aan zijn volgende fles :)

Zo en nu even gtst kijken.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus sam ligt ook al een uurtje lekker te slapen!
    je hebt best veel gedaan! ging het goed? hoop echt dat de nieuwe ad gaat werken!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @ truus: Tegen mij werd ook gezegd: Het komt niet uit jezelf - maar het is écht de depressie die jouw deze dingen laat denken.
    Het is écht niet zo dat je het zelf in je hoofd stopt ofzo.

Ik had op een gegeven moment toen het beter ging, dat er ineens weer angsten naar boven kwamen, die ik dacht al kwijt te zijn. Maar toen werd me ook verteld, dat dat óók écht de depressie is waar jij tegen aan het vechten bent.

Ik zelf zie dingen heel makkelijk voor me - en kan dit dus ook wel een beetje voor me zien.

En ik vond het wel prettig om te horen dat het niet raar is ;) . Ook al vond ik het zelf wel raar en vooral akelig. Maar ik bedoel: Ik durfde amper aan anderen te vertellen wat er wel niet in m'n opkwam. En dat doe ik nog niet zo gedetailleerd, hoewel: Sommige dingen durf ik nu uit te spreken, maar uit angst dat anderen de kinderen niet meer bij me zouden durven laten als ze zouden horen wat ik wel niet dénk - durfde ik dat eerst dus écht niet.
    Toen ik hoorde dat het dus normaal en helemaal niet raar is bij een pnd - gaf mij dat wel rust.
    En ook een beetje rust om tegen anderen die het héél graag wilde begrijpen, om het uit te leggen...

Maar oke - wat voor de één precies DE opmerking is, daar kan de ander niets mee. Ik heb een aantal dingen van de PIT opgeschreven en andere dingen vergat ik vrij snel. Gewoon omdat dat zo ging. Dit heb ik ook telkens wel aangegeven: Ik vind het vervelend, maar ik vergeet gewoon toch wel tips en dingetjes, maar de dingen die me onmiddellijk 'pakte' en die ik voor me kon zien als het ware, die schreef ik op en vertelde ik ook aan m'n man, zodat hij het kon herhalen aan me, op de slechte momenten.

Maar oke, succes met het afbouwen nu - hopelijk merk je als je eenmaal start straks wel snel resultaat...

@ Elsie: Succes vanavond, ik ben benieuwd of het aan de pap lag en je mannetje vanavond wel goed slaapt!

Hier: Vandaag best een terugval - met name op de trap met de jongste in m'n armen kwamen er toch weer rotbeelden in m'n hoofd. Verder was ik verschrikkelijk moe - maar maandag ook gewoon weer veel gedaan + m'n menstruatie komt er als het goed is aan. Dus ik moet gewoon meer m'n rust nemen.
    Vandaag wel een flinke wandeling gemaakt met de meiden- verder dan ik eigenlijk ooit geweest ben sinds ik hier woon. Het was wel wat zwaar. Sowieso merkte ik vandaag, omdat het de laatste week bijna allemaal vanzelf gaat ;) -dat ik alweer aan het vergeten ben, hoe ik het op moet lossen als het mis gaat (afleiding etc) .
    Maar oke, het ging en ik heb niet om hoeven draaien. Verder aan het eind van de middag onder het mom van 'papa tegemoed lopen' een nóg langer stuk gewandeld, waarbij ons huis ook een eindje uit zicht was. Toen voelde ik me ook véél beter overigens.

Dus ondanks m'n mindere dag (vanochtend noemde ik het nog een echt down dag, na zoveel ups) - toch nog positieve dingen en weer 'overwinningen' behaald :)

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Helaas te vroeg geroepen.. Meneertje is weer aan het spoken. Maar ja, beter nu als vanacht ;)

Elsie, ja heb inderdaad best wat gedaan. Ging goed :) Nu wel wat moe maar dat is niet erg. Angsten komen ook weer een beetje opzetten dus dat is minder maar het is te handelen nu.

Athina, hmm nu jij het zo op die manier schrijft komt het toch heel anders over en kan ik er wel wat mee. Misschien heeft die verpleegkundige het niet op een goeie manier voor mij geformuleerd.

Ik spreek verder ook niet echt in mijn omgeving uit wat ik denk. Ze weten dat ik nare gedachten heb, maar niet wat voor gedachten. Zo'n verpleegkundige shockeer je er niet mee want hun maken wel ergere dingen mee maar voor de omgeving is het wel een shock.

Wat jammer dat je een terugval had vandaag maar je bent er goed mee omgegaan zeg! Ondanks dat je dus een wat mindere dag had is het best goed gegaan!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@truus idd beter nu als vannacht!
    als je moe bent komen vaak de angsten boven en ook veel sneller helaas! maar als je dat weet is het een stuk beter te doen.

@athina ik hoop echt dat het met de pap te maken heeft, ik hoop op een goeie nacht! balen van je mindere dag, maar ondanks dat toch best wel goede dingen gedaan.

Deel Deze Pagina